Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 15 Des 2017, 16:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 219 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 17
InnleggSkrevet: 13 Mar 2017, 12:24 
Avlogget

Superteale skrev:
Jeg frykter at prosjekt Toro blir tidenes magaplask.

Som jeg har skrevet tidligere her så har jeg aldri sett Godset prestere godt over tid i 4-4-2 og jeg har ingen godfølelse med den formasjon.

Jeg opplever at Godset nå har kommet til "Hamrèn-fasen" i vår PostDeila-epoke. Akkurat som i RBK etter Eggen prøvde vi et par seseonger med å videreføre suksess- oppskriften ved hjelp av interne erstattere. Nå har vi kommet dit at alt skal rykkes opp med rota, snus, vendes og så sys sammen igjen. Dette går vel sånn passe en stund tenker jeg med OK resultater, men helt blottet for det spillet som kjennetegner Godset.

Jeg håper ikke vi trenger ti år før vi finner vår "Kåre Bruttern" som evner å gjeninnføre den formasjonen vi bør spille i......

Bare det at, slik du også har møtt på VGD, blir det en "Hamren-fase" for Strømsgodset, så er det å oppfatte som en suksess dersom prestasjoner og resultater relativt sett blir like gode. Den fasen bør i tilfelle bli mer varig her enn "originalen" ble, når Strømsgodset har gått for denne løsningen. Det betyr en kanskje litt gråere, men muligens langt på vei beste mulighet av det som var tilgjengelig, til å videreføre noe av det som har vært, men i en endret setting. Jeg har riktignok vært spørrende til om det hadde vært mulig å fortsette med versjoner av de tidligere spillideene. Så er det for tidlig å slutte hvordan det vil gå, selv om jeg hadde trodd mer på den iverksettelsesmåten jeg gikk inn på i forrige innlegg.

Jeg er i øyeblikket mest av alt betenkt over hvor meget ferdiggjørende spillerutvikling synes å ha havnet bak i reell prioritet. Spesielt framstår det som at den korreksjonen av den spillerutviklingsorienterte klubbmodellen som BP annonserte ved sin tiltreden som hovedtrener, tvert imot har beveget seg ytterligere til en vanlig oppdekning av plasser i et lag. (Sett bort fra overrepresentasjon av noen spillertyper og underrepresentasjon av andre som problem, selv etter en massiv omformning av spillerstall.)

Så vet jeg ikke, men mistenker riktignok at det vil være langt ut i sesongen at laget vil fungere godt. Hvor vidt eventuelt fravær av spesielle spillertyper er en alvorlig svakhet, aner jeg heller ikke som intet har sett, men jeg leser på VGD at noen hevder det.

Edit: Tilføyelse av et utemistet ord.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 13 Mar 2017, 19:16, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mar 2017, 16:26 
Avlogget

Superteale skrev:
Jeg frykter at prosjekt Toro blir tidenes magaplask.

Som jeg har skrevet tidligere her så har jeg aldri sett Godset prestere godt over tid i 4-4-2 og jeg har ingen godfølelse med den formasjon.

Jeg opplever at Godset nå har kommet til "Hamrèn-fasen" i vår PostDeila-epoke. Akkurat som i RBK etter Eggen prøvde vi et par seseonger med å videreføre suksess- oppskriften ved hjelp av interne erstattere. Nå har vi kommet dit at alt skal rykkes opp med rota, snus, vendes og så sys sammen igjen. Dette går vel sånn passe en stund tenker jeg med OK resultater, men helt blottet for det spillet som kjennetegner Godset.

Jeg håper ikke vi trenger ti år før vi finner vår "Kåre Bruttern" som evner å gjeninnføre den formasjonen vi bør spille i......

Ser absolutt poenget ditt her, og må vel innrømme at jeg er enig vurderingen per nå. Det jeg per nå anser som en fare med tanke på å oppnå de gode resultatene er sammensetningen av spillere. Og da spesielt spillerne på midtbanen, Hauger er en type som kan rydde, og da muligens kan forhindre det som beskrives som en overkjøring i går. Utfordringen er da med tanke på kreative krefter i midtbanen, og jeg opplever ikke at noen av de som startet i går innehar disse ferdighetene. Synes vel det at Tokstad brukes sentralt på midten viser en del av utfordringen, klarer ikke å se at dette er en spiller som passer i en slik rolle.

Uten å ha sett mange kamper lurer jo også litt på årsakene til at spissene nesten ikke har skåret mål i treningskampene. Kommer dette av manglende samhandling eller er det at en i for liten grad får satt opp situasjoner med innlegg, hvor både Marcus og Marco vel har sine største styrker

Det jeg opplever som positivt i oppkjøringen er et inntrykk a at det trenes mer og hardere før denne sesongen enn ha som har vært mitt inntrykk før de to foregående sesongene. Så får en håpe at det jobbes godt med den offensive samhandlingen frem mot seriestart og at flere spillere får gode opplevelser i de kommende treningskampene. Gleder meg til sesong start, men kjenner at jeg har vesentlig lavere forventninger til den kommende sesongen, enn hva som har vært tilfelle de senere år

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mar 2017, 09:48 
Avlogget

Min henvisning til Hamrèn går ikke på oppnådde resultater, men at klubben nå nærmest aktivt tar avstand fra det som tidligere har gitt suksess ved å hente inn eksterne krefter i nær sagt hele trenerapparatet.

Trenerne er nye, formasjonen er ny, spillerne omskoleres, talentsatsinga er på felgen, troppen er ubalansert og så langt kan jeg ikke si at jeg har sett tegn på at vi er på rett vei.

Vi har tross alt kun hatt ett overgangsvindu på å endre stallen til å samsvare med ny formasjon.
Vi har en del spillere nå som jeg ikke tror at vil lykkes i 4-4-2, da tenker jeg spesielt på Junior, Tokstad, Tokmac og Ulland,

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mar 2017, 10:37 
Avlogget

Superteale skrev:
Min henvisning til Hamrèn går ikke på oppnådde resultater, men at klubben nå nærmest aktivt tar avstand fra det som tidligere har gitt suksess ved å hente inn eksterne krefter i nær sagt hele trenerapparatet.

Trenerne er nye, formasjonen er ny, spillerne omskoleres, talentsatsinga er på felgen, troppen er ubalansert og så langt kan jeg ikke si at jeg har sett tegn på at vi er på rett vei.

Vi har tross alt kun hatt ett overgangsvindu på å endre stallen til å samsvare med ny formasjon.
Vi har en del spillere nå som jeg ikke tror at vil lykkes i 4-4-2, da tenker jeg spesielt på Junior, Tokstad, Tokmac og Ulland,

Den ser jeg absolutt, og jeg er helt enig at det å kaste om på alt er sjanse spill. Om en da ser til RBK, så kan en jo da også lure på om dette er en smart vei å gå. De har nå beveget seg tilbake til nettopp røttene sine for å igjen ha suksess. At en da nå aktivt forlater røttene i Godset opplever jeg som en skummel vei å gå. En faktor som ytterligere forsterker bildet av at dette er en skummel vei å gå er det du påpeker med den manglende balansen i troppen og at en har forlatt talentsatsningen

Om en da igjen ser mot Hamren og RBK perioden er det en annen likhet mellom Toro og Hamren som begynner å slå meg. I den perioden var det ikke akkurat det fantastiske offensive spillet, som preget RBK. Det var et sterkt robust lag, med stor løpskraft og sterke spillere i begge ender av banen. De vant kampene gjennom å kunne stå kampene helt ut, og enkelt spillere med ekstrem ferdigheter. Da spesielt med evne til å skåre minst et mål. Det at en setter Tokstad inn sentralt i midtbanen gir meg en følelse av at det er en tenkt retning også i Godset nå. Da han innehar mye løpskraft, og kan da sikre balanse i midtbanen ved å alltid orke enda litt til. Dette da istedet for en kreativ spiller, som kan gjøre overraskende valg og da skape ubalanse hos motstander

Og fra tidligere er det vel tydelig struktur som har preget lagene Toro har trent, kombinert med at de er godt trent.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mar 2017, 12:31 
Avlogget

Bromfe skrev:
Og fra tidligere er det vel tydelig struktur som har preget lagene Toro har trent, kombinert med at de er godt trent.

Det kan hende vi vinner poeng på dette, men ikke tilhengere :roll:

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mar 2017, 12:40 
Avlogget

Superteale skrev:
Bromfe skrev:

Det kan hende vi vinner poeng på dette, men ikke tilhengere :roll:

Det er vel en ganske trygg konklusjon ja :cry:

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mar 2017, 12:42 
Avlogget

Hva er forventet 11'er ved seriestart? Er det denne versjonen?

-----------------Bugge---------------------
Vilsvik-Glesnes-Madsen-Ringstad
Jradi-Tokstad-Hauger-Parr
------Marcus-Marco----------

Med mulige variasjoner på spiss plass etter motsander, da vel mest sannsynlig med Pontus som mest brukte alternativ

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mar 2017, 20:32 
Avlogget

Superteale skrev:

Jeg vet ikke om det er han selv eller eiergruppen som gikk for en slik totalløsning. Den viktigste faktoren for at jeg i hovedsak likevel stiller meg positiv til det foretatte veivalget og dets konkretiseringer, om enn stadig spørrende og tidvis åpent tvilende og/eller kritisk (aktuelt, især ferdiggjøringen av talenters uvikling til A-spillere) og med øyeblikk av slepende føtter (kfr tidligere innlegg), er at Jostein Flo inntar en lederposisjon for en slik prosess! For det var Jostein som på tidligere tidspunkter tok beslutningsvalg og senere bekreftet dem da disse var kontroversielle, slike som jeg da var sterkt for.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Apr 2017, 21:06 
Avlogget

Nå har det blitt lit diskusjoner i kamptrådene, men det er vel mer naturlig å ta en total diskusjon her. Det var vel mer enn en av oss, som før sesongen mente troppen var ubalansert og at dette kunne bli en utfordring. Nå ser en vel at dette er en del av dagens utfordring, kombinert med at laget ikke rent taktisk er spilt inn i ny formasjon og stil

Overraskende har forsvarsfeil vært den virkelig store utfordringen så langt i sesongen. Og i den sammenheng sliter jeg vel litt med å se hvorfor Madsen ikke får mer spilletid enn han gjør. Hurtighetens hans har i mer enn en situasjon vært savnet, aner ikke om han er skadet. Midtbanen har vel som fryktet vært den store utfordringen, men da tydeligere enn jeg trodde direkte blitt overløpt. Det at en ikke har trent inn alternative formasjoner, er vel det som forundrer meg her. Så har vel Marco prestert bedre enn jeg trodde, og Marcus noe svakere enn jeg trodde. Uansett har vel totalt sett spissene levert innenfor hva en kan forvente

En er nå i ferd med å komme inn i en kritisk fase av sesongen med tanke på behov for prestasjoner og poeng. Etter de to neste kampene, kommer et relativt tøft kamp program, i form av antall kamper og motstandere. Det er da viktig at en nå får en god følelse, og kan bygge videre på denne. Håper da en denne uken har satt fokus mot det offensive spillet, og at en ser positive tegn der

Tilslutt blir det vel et åpent spørsmål om hva en trenger å ednre i troppen når det neste vinduet åpner, og en har ved da et klart behov for en type med duell kraft, løpskraft og kreativitet. Hvordan en finner dette uten at det koster masse penger, tja det kan ikke jeg svare på. I tillegg er det behov for minst en stopper inn, og kanskje en litt annen type kant enn hva en har i dag

Topp

InnleggSkrevet: 21 Apr 2017, 23:26 
Avlogget

Knoting på telefonen igjen, så litt usammenhengende:

Jeg vet ikke i det hele tatt, men det er tenkelig at en prøver å unngå belastninger fra stadig skifte av underlag for Kim Andre Madsen. Like fullt minnes jeg nylig å ha sett en kommentar om slitasje, men vet altså ikke.

Også en viss tidligere grunnleggende trener ville først introdusere vesentlig alternative sett av formasjonstall og en plan B fra da laget virkelig mestret et sett formasjonstall og hans plan A. For ellers ville en ikke mestre noe ordentlig. Og hittil gjør vel ikke laget det under obligatorisk kamp.

Jeg vet igjen ikke, men gjetter at det kan bli noe for trangt og overfylt felt til at Marcus får ut sine beste sider . Eller det er oppspillene han mottar som ikke blir produktive nok. Jeg tror ikke det starter med å være individuelt. Men det kan bli en følge i tillegg.

Til tross for store utskiftninger er stallen skjevt sammensatt på typer. Og forrige sommervindus rekrutteringer var ikke henimot 4-4-2.

Laget er ikke offensivt farlig nok til at motstandere skremmes fra å true oss og fra å unnlate å gi defensive utfordringer. Så har vi også kunnet vise defensiv sårbarhet i tillegg.

Jeg aner over hodet ikke om det kan rekrutteres spillere i særlig grad uten først å avgi spillere. Kanskje det kan.

Så det kan fort bli en svært utfordrende sesong!

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2017, 00:39 
Avlogget

Independiente skrev:
Knoting på telefonen igjen, så litt usammenhengende:

Jeg vet ikke i det hele tatt, men det er tenkelig at en prøver å unngå belastninger fra stadig skifte av underlag for Kim Andre Madsen. Like fullt minnes jeg nylig å ha sett en kommentar om slitasje, men vet altså ikke.

Også en viss tidligere grunnleggende trener ville først introdusere vesentlig alternative sett av formasjonstall og en plan B fra da laget virkelig mestret et sett formasjonstall og hans plan A. For ellers ville en ikke mestre noe ordentlig. Og hittil gjør vel ikke laget det under obligatorisk kamp.

Jeg vet igjen ikke, men gjetter at det kan bli noe for trangt og overfylt felt til at Marcus får ut sine beste sider . Eller det er oppspillene han mottar som ikke blir produktive nok. Jeg tror ikke det starter med å være individuelt. Men det kan bli en følge i tillegg.

Til tross for store utskiftninger er stallen skjevt sammensatt på typer. Og forrige sommervindus rekrutteringer var ikke henimot 4-4-2.

Laget er ikke offensivt farlig nok til at motstandere skremmes fra å true oss og fra å unnlate å gi defensive utfordringer. Så har vi også kunnet vise defensiv sårbarhet i tillegg.

Jeg aner over hodet ikke om det kan rekrutteres spillere i særlig grad uten først å avgi spillere. Kanskje det kan.

Så det kan fort bli en svært utfordrende sesong!

Enten må Madsen slite med belastning ellers må det være at Toro klart mener Høiland er en bedre stopper. Om det stemmer hva han i intervjuet etter kamp i dag sier, så virker det rtart at Madsen ikke spiller mer. Han poengterer da at han ønsker at bakre firer skal stå høyere, da er fart viktig og Madsen er vel der den klart raskeste

Ser at en må fikse plan A før plan B, så kan forstå den, men samtidig skal ikke formasjonstall nødvendigvis bety endret mønster. Det kan gi endret grunnlag for å utføre ønsket mønster, og om jeg da nå har forstått mønsteret anser jeg vel at en endret formasjon forenkler muligheten for dette spillet

Bevegelses antall og tydelighet, sammen med pasningsnøyaktigheten er per i dag for lav til at en i lange perioder fremstår som en offensiv trussel. Nå er dette heldigvis noe en kan innarbeide over tid, så la oss håpe at det løsner litt etter litt. Og kanskje er det en fordel om en møter lag som ikke legger seg så lavt i banen, som mange har gjort til nå. Samtidig må en evne å ikke bli liggende konstant lavt i banen når motstanderen etablerer et press. Per nå ser det ut til at for mange mister hodet, og en stresser når det skjer

Det er et virkelig akkutt behov for en ekstra spiller inn på midtbanen, så la oss håpe at en kan omstrukturere litt i troppen og få til dette. Da selvfølgelig med fare for at Gjerstrøm får enda mindre spilletid. Ønskelig at han får mer, men tror da han må komme inn i sin posisjon og få spille seg trygg

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2017, 18:30 
Avlogget

Men om endrede sett med formasjonstall ikke nødvendigvis endrer spillemønstre, så kan det endre detaljer av spillerroller. Og selv om det ikke skulle gjøre det heller, så vil jeg anta at om spillere ikke mestrer samhandlingen ved et sett av formasjonstall, så hjelper det ikke å gå over til et annet sett med formasjonstall. Det er først når man i praksis behersker begge at man ved knirkende utslag for dagen ved iverksettelse av det ene at man kan løse noe ved en slik endring. Noen ganger forbundet med et spillerbytte.

Så langt later det ikke til at det bare er knirkende utslag for dagen, men regelrett manglende beherskelse simpelthen som karakteriserer lagets spill. (At det er en prestasjon å klare å fortolke lagets spillemåte, skulle tyde på det!)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2017, 18:26 
Avlogget

Independiente skrev:
Men om endrede sett med formasjonstall ikke nødvendigvis endrer spillemønstre, så kan det endre detaljer av spillerroller. Og selv om det ikke skulle gjøre det heller, så vil jeg anta at om spillere ikke mestrer samhandlingen ved et sett av formasjonstall, så hjelper det ikke å gå over til et annet sett med formasjonstall. Det er først når man i praksis behersker begge at man ved knirkende utslag for dagen ved iverksettelse av det ene at man kan løse noe ved en slik endring. Noen ganger forbundet med et spillerbytte.

Så langt later det ikke til at det bare er knirkende utslag for dagen, men regelrett manglende beherskelse simpelthen som karakteriserer lagets spill. (At det er en prestasjon å klare å fortolke lagets spillemåte, skulle tyde på det!)

Ser at endret formasjon kan gi andre spillmessige løsninger, og ser utfordringen ved dette nå i en fase hvor en skal innarbeide nytt mønster. I det perspektivet kan jeg forstå at en må innarbeide dette over tid, og at en da velger å kjøre med relativt fast 11'er. Så får en bare håpe at knirkingen forsvinner i de kommende kampene, og at en da samtidig ser en økende selvtillitt hos spillerne

Topp

InnleggSkrevet: 30 Apr 2017, 16:12 
Avlogget

Tenker litt at denne artikkelen er av interesse med tanke på valgene som tas i klubben nå. Tenker da på alderen på spillerne som kjøpes og i hvilken grad talenter får slippe til. Det kan vel også sees i sammenheng med prestasjoner i dag, kontra 2012-2015

https://www.nrk.no/sport/ga-ferguson-op ... 1.13495821

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mai 2017, 19:36 
Avlogget

Uten å ha sett kampen mot Kristiansund heller, er det vanskelig for meg å uttale seg.

Min arbeidshypotese er imidlertid at den innførte spillemåten for tiden ikke opplever framgang i sin utøvelse. Mot lag i stor grad antatt tilhørende nedre halvdel av serietabellen har det ledet til en nokså moderat poengfangst. Dersom poengfangsten så skulle være tilnærmet omvendt proporsjonalt svakere mot antatt sterkere lag, synes det å bli en tung sesong utover.

Jeg vil vente litt med å gi reaksjoner på slike utsikter. Helt personlig trenger jeg å se laget mer, jeg som kun har sett den ene bortekampen som jeg selv var på, utenom hjemmekampene. Bare å se kamper en gang og live kan også ha sin begrensning. Ikke kun personlig er det en annen sak som muligens kan tas i betraktning. Kan det eventuelt tenkes at laget på sitt nåværende mestringsnivå (mildt sagt, labert) likevel vil hevde seg mindre svakt mot bedre lag enn nevnte "prosjonalitets"-tankegang skulle tyde på? Altså at laget spillemessig står seg litt bedre mot bedre lag? For da behøvde ikke poengfangsten heretter bli fullt så prekær som en ellers lett forestiller seg. Min også usette kamp i Bergen tyder motsatt. Men tenkelig behøver ikke den å være representativ. Spesielt hjemme kunne det være at vårt lag ikke faller tilsvarende mye i konkurransekraft mot sterkere motstand. Den prøven vil jo kampprogrammet nå gi oss.

Da vil jeg unnlate å trekke noen konklusjoner før det har blitt testet. (Ikke det at hva jeg måtte mene har noe å si, men forsåvidt som også jeg er en meningsytrer.)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 219 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen