Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Jun 2018, 22:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 18
InnleggSkrevet: 22 Mai 2018, 20:48 
Avlogget

Bromfe skrev:
Tidlig i dag kjente jeg en optimisme med tro på at det skulle skje klare endringer, følelsen min tilsa at nå måtte en igjen slippe til BP. Så har jeg via VGD lest deler av hva Flo svarer på kritikken rundt trener i dag, og biter meg da spesielt merke i krise møtet en skal ha i morgen. Kjenner da optimismen forsvinner ganske raskt igjen. Om et slikt møte skal kunne ha den rette effekten må alle involoverte parter virkelig inneha en vilje og en klar tanke om endring. Det forutsetter at spesielt de med et lederansvar går inn med et åpent sinn og en klar tanke om at de skal være endrings orientert. Elllers ender det bare med et møte hvor en får frem deler eller biter av situasjonen, men de virkelig røttene sitter fortsatt igjen, og de vil raskt igjen skape uro. Beklager, men om jeg ikke husker feil, så gjennomførte en omtrent samme løsning på samme tid forrige sesong, uten at det i et langsiktig perspektiv løste noe. Løsningen ligger det samme stedet som en fant løsningen forrige sesong, det er kun å følge den samme planen igjen. Bruk hodet og løs problemet nå

Jeg mistenker at en nå dessverre av prestisjegrunner i en forbeinet innretning overfor utfordret stolthet skal enda lengre ned henimot bunnen av tabellen før den løsningen aksepteres valgt. Først etter lite poenguttelling mot lagene lengre nede på tabellen, hvis det skulle bli utfallet, vil nevnte løsning etter hvert kunne velges. Da vil i mellomtiden oppoverbakken kunne ha blitt bratt og ulendt.

Edits: Har fjernet en utilsiktet ekstra "i".

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 22 Mai 2018, 22:16, endret 2 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mai 2018, 21:28 
Avlogget

Independiente skrev:
Jeg mistenker at en nå dessverre av prestisjegrunner i en forbeinet i innretning overfor utfordret stolthet skal enda lengre ned henimot bunnen av tabellen før den løsningen aksepteres valgt. Først etter lite poenguttelling mot lagene lengre nede på tabellen, hvis det skulle bli utfallet, vil nevnte løsning etter hvert kunne velges. Da vil i mellomtiden oppoverbakken kunne ha blitt bratt og ulendt

Hvordan kan klubben med forrige sesongsutvikling akseptere det? Toro har alltid hatt en sterk assistent, da han selv ikke er sterk på feltet...

Topp

InnleggSkrevet: 23 Mai 2018, 00:03 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:
Jeg mistenker at en nå dessverre av prestisjegrunner i en forbeinet i innretning overfor utfordret stolthet skal enda lengre ned henimot bunnen av tabellen før den løsningen aksepteres valgt. Først etter lite poenguttelling mot lagene lengre nede på tabellen, hvis det skulle bli utfallet, vil nevnte løsning etter hvert kunne velges. Da vil i mellomtiden oppoverbakken kunne ha blitt bratt og ulendt

Hvordan kan klubben med forrige sesongsutvikling akseptere det? Toro har alltid hatt en sterk assistent, da han selv ikke er sterk på feltet...

Jeg sitter jo ikke inne med et sikkert svar på den innvendingen. Men jeg kan forestille meg at en del av aktørene ikke helt deler det bildet som du og jeg har av hva som egentlig ledet til fjorårets snuopersjon.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2018, 10:21 
Avlogget

Independiente skrev:
Jeg sitter jo ikke inne med et sikkert svar på den innvendingen. Men jeg kan forestille meg at en del av aktørene ikke helt deler det bildet som du og jeg har av hva som egentlig ledet til fjorårets snuopersjon.

Her har du nok rett ja, og basert på hvilke valg en tilsynelatende gjør denne uken så bekreftes det vel også. Det som faktisk skremmer meg litt i mitt eget hode nå, er at jeg er meget delt med tankepå hva jeg ønsker søndag. Antar at et tap der avgjør den endelige situasjonen til Skullerud, og jeg kjenner jeg inderig ønsker han skal gå ut porten en siste gang...

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2018, 19:59 
Avlogget

Bromfe skrev:
Her har du nok rett ja, og basert på hvilke valg en tilsynelatende gjør denne uken så bekreftes det vel også. Det som faktisk skremmer meg litt i mitt eget hode nå, er at jeg er meget delt med tankepå hva jeg ønsker søndag. Antar at et tap der avgjør den endelige situasjonen til Skullerud, og jeg kjenner jeg inderig ønsker han skal gå ut porten en siste gang...

På en måte vil jeg ikke framsette et krisemaksimerende ønske, knyttet til resultater. Jeg ser dilemmaet ved at laget tar 3-6 poeng i kamper mot lag under på tabellen, med tanke på fortsettelse av det nå tilvante og også av meg uønskede . Men jeg har litt vanskelig for direkte å ønske tøff motgang. (Jeg var innrømmet meget lettet da eksperimentet med kynisme på bortebane under BP's andre trenersesong mislyktes. Ønsket da sterkt at en slik bestrebelse ikke skulle ha direkte sportslig suksess. Finner det imidlertid vrient å ønske direkte negative resultater med nå i denne situasjonen potensielt skjebnessvangre følger.)

Jeg som utelukkende klubbpasjonert tribunesliter kan ellers ikke ville noe som helst. Jeg kan utelukkende framsette ønsker.

Men desto verre fra enkeltes synspunkt med hensyn til hva jeg ønsker, kan hende: På kort sikt vil jeg som et minimum ønske at den operasjonaliseringen av spillemåten som fant sted i fjor, slik du og jeg forestiller oss, ved BP's tilrettelegging, igjen blir lagt til grunn. Jeg kan ikke se at laget kommer noen vei i kraft av overskuelige andre virkemidler uten dette. På mellomlang sikt ønsker jeg dessuten at klubben går bort fra en ønsket dobbeltdekning på alle plasser ved voksne spillere som linje for utvikling av spillerstallen. At man vender tilbake til en utviklings- og videreutviklingspolitikk av yngre spillere som linje. Fortrinnsvis i retning av de tanker om korreksjon av klubbmodellen som BP framførte ved sin ansettelse. For med en slik politikk vil ikke lenger nedrykk være noen akutt fare, da kan man rykke opp igjen.

Forbundet med disse ønsker er da mitt ønske at alle de personer som motsetter seg en slik kursendring, bringes til å trekke seg fra klubben.

Samlet skulle alt dette utelukkende være positivt tenkte ønsker for klubb! De er ideorienterte, ikke personorienterte! Disse tankene favoriserer ingen personer ensidig, men i stedet kun i forhold til de sportslige ideer de etterfølger!

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2018, 22:06 
Avlogget

Jeg ser absolutt dine poenger og er i prinsippene helt enig med deg. En skal ikke ønske motgang og større utfordringer. Det jeg sliter med og som plager meg er en kombinasjon av avviket mellom uttalt klubb politikk og hva en ser i praksis. Dette med tanke på bruk av talenter, og med tanke på spillere som hentes inn basert på uttalt politikk er det innenfor disse områdene et stort avvik. I neste omgang handler det om at en etter å ha gått i en felle en sesong,beveger seg inn i samme felle den påfølgende sesongen med grader av forsterkning av feilen. Jeg synes det er skremmende at en ikke viser lærdom,og gjennom denne viser endringsevne. Innenfor et klubb økonomisk perspektiv opplever jeg at de løsningene som er valgt gjennom siste overgangsvindu og de foregående ikke bygger for en fremtidig forbedret økonomi, men for en kortsiktig sportslig suksess. Med da som bakteppe at dette klart avviker fra hva en klart gikk ut med som klubbens visjoner for ca et årsiden, antyder en klubb som er på vill spor

Ser en kun på det rent sportslige så blir bildet mye av det samme, og at en da forlater en fungerende spilltilnærming forstår jeg ikke. En vet og har sett i to perioder at BP (mest trolig) evner å hente ut det beste av spiller gruppa, og etablerer klare spillmønstre en kan bygge videre på. Det å forlate denne tilnærmingen, uten at en innehar en klar alternativ plan som er kvalitetsikret frustrerer meg direkte. Igjen synes jeg det er skremmende at en ikke lærer av sine feil og viser endringsevne, som gir en tydelig videre utvikling for et fremtidig perspektiv.

At disse to tingene ytterligere forsterkes av en lukket klubb, med minimal vilje til kommunikasjon med omgivelsene og muligheter for innsikt gir ytterligere økt frustrasjon. Og mitt delte syn var et uttrykk for mye frustrasjon, så kommer jeg søndag til å støtte 100% under kampen. Det kommer jeg til å gjøre også i de kommende kampene. Dette uavhengig av hvilke følelser jeg sitter med rundt valgene som gjøres. Men det er en drøm i meg, hvor BP igjen sitter med et ansvar og en aktiv rolle som bidrar til at klubben igjen blir seg selv.

Håper det bidro til å klargjøre noen tanker som igger bak mitt ekstreme utsagn

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2018, 14:21 
Avlogget

En ting jeg stusser på etter å ha sett intervju med Skullerud på DT. Han snakker om å få spillerne på rett sted mentalt, for at de skal prestere og rette blikket fremover. Journalisten skyter på et tidspunkt inn humør, og Skullerud bekrefter dette kun med et kort svar. I mine øyne er vel nettopp manglende humør blant spillerne en av utfordringene, og jeg anser det som meget viktig at spillerne faktisk har godt humør for å få de gode prestasjonene. Hvorfor fremheves ikke dette tydeligere av Skullerud?

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2018, 21:19 
Avlogget

Bromfe skrev:
En ting jeg stusser på etter å ha sett intervju med Skullerud på DT. Han snakker om å få spillerne på rett sted mentalt, for at de skal prestere og rette blikket fremover. Journalisten skyter på et tidspunkt inn humør, og Skullerud bekrefter dette kun med et kort svar. I mine øyne er vel nettopp manglende humør blant spillerne en av utfordringene, og jeg anser det som meget viktig at spillerne faktisk har godt humør for å få de gode prestasjonene. Hvorfor fremheves ikke dette tydeligere av Skullerud?

Om noe mentalt for tiden har betydning, og det tror jeg også trumfer humør, så er det rett og slett en elementær trygghet. Det spørs det om en kan fokusere på, eller om sånt snarere må fremmes på indirekte måte. Jeg synes det er vanskelig å komme utenom at dette er forbundet med en tiltro til at de sportslige ideene er bærekraftige. Det antar jeg trenger til å oppleves i praksis. ( Dermed havner en også med den tilnærmelsern i den problemstillingen.)

En arbeidsmåte kunne trolig være å arbeide med detaljer som bidrar til en viss trygghet ved mestring. Men da må det samtidig være essensielle detaljer som fører til at samspillet bedres, også utfordret av motstander.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2018, 13:01 
Avlogget

Selvfølgelig er den mentale tryggheten et enormt viktig aspekt, og en har behov for å etablere en trygghet blant spillerne. Det er vanskelig så lenge en ikke opplever mestring i kampene, og må derfor bearbeides systematisk gjennom trening. Etablering av tydelige mønster er helt klart en vei, en kan gå for å sikre denne. Samtidig tror jeg at denne lettere faller på plass, om en oppnår litt smil og latter, som gjør at en i perioder fjerner de negative følelsen. Det kan samtidig medføre lavere skuldre, og dermed bidra til at en oppnår en mental trygghet. Jeg tror disse to aspektene henger tett sammen, og at en må ha et kombinert fokus for å enklere løse de mentale utfordringene som faktisk er det underliggende problemet

Så tror jeg det er helt supert at Bolt denne uker trener med laget, det kan være en person og en endring som faktisk bidrar til de mentale endringene som trengs

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2018, 13:54 
Avlogget

Bromfe skrev:
Selvfølgelig er den mentale tryggheten et enormt viktig aspekt, og en har behov for å etablere en trygghet blant spillerne. Det er vanskelig så lenge en ikke opplever mestring i kampene, og må derfor bearbeides systematisk gjennom trening. Etablering av tydelige mønster er helt klart en vei, en kan gå for å sikre denne. Samtidig tror jeg at denne lettere faller på plass, om en oppnår litt smil og latter, som gjør at en i perioder fjerner de negative følelsen. Det kan samtidig medføre lavere skuldre, og dermed bidra til at en oppnår en mental trygghet. Jeg tror disse to aspektene henger tett sammen, og at en må ha et kombinert fokus for å enklere løse de mentale utfordringene som faktisk er det underliggende problemet

Så tror jeg det er helt supert at Bolt denne uker trener med laget, det kan være en person og en endring som faktisk bidrar til de mentale endringene som trengs

Jeg er gjerne med på at det ene følger det andre (humør og trygghet). Men opplevd mestring forutsetter i det minste begynnende faktisk mestring. Derfor anser jeg at det er det sportslige innholdet som blir det ledende hensynet.

Dersom det saklige sportslige innholdet ( de praktiserte fotballideene denne sesongen) har mangelfull funksjonsdyktighet vis a vis tilstedeværende ferdigheter til å realisere dette innholdet (ferdigheter som var gode i 2. halvdel av sesongen 2017 overfor de daværende ideene), så vil også opplevd mestring heretter lide

Hvis man derfor ikke har noe innholdsmessig annet og enda bedre å komme med enn den BP-input'en som vi har savnet som sportslig innretning, så tviler jeg dypt på at utelukkende mentale virkemidler (samt godt humør) overfor de praktiserte fotballideene denne sesongen vil lede til at en vil oppleve mestring, vil oppnå nødvendig mot ( og for den sakens skyld vil utstråle godt humør).

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2018, 18:03 
Avlogget

Independiente skrev:
Hvis man derfor ikke har noe innholdsmessig annet og enda bedre å komme med enn den BP-input'en som vi har savnet som sportslig innretning, så tviler jeg dypt på at utelukkende mentale virkemidler (samt godt humør) overfor de praktiserte fotballideene denne sesongen vil lede til at en vil oppleve mestring, vil oppnå nødvendig mot ( og for den sakens skyld vil utstråle godt humør)

Uten at jeg har uttrykt det klart er det vel også nettopp humøret BP bidrar med som jeg tror forsterker hans mulighet for endring innenfor et kort tidsrom. Tydelig plan, kombinert med de gode støttende ord og forsterket gjennom en god latter tror jeg kan løse utrolig mye. Og det er vel de egenskapene jeg mener BP virkelig innehar, som jeg tror er sterkt savnet nå.

Utgangspunktet for problemstillingen rundt Toro og intervjuet var et helt fraværende fokus på noe som kan være et viktig element, for å få en prestasjonsgruppe til å løfte seg. Om en mister en brikke tror jeg faktisk den brikken innvirker mer de andre, og bidrar til at de andre ikke faller på plass.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2018, 18:09 
Avlogget

1: Kunnskap

2: Kontakter

3: Kapital

4: X

5: Y

6: Klovner

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2018, 18:13 
Avlogget

Tenkt overfor Bromfes svar rett foran:

Til dels, ja, men bare til dels.

Det sportslige forblir viktigst, anser jeg like fullt. Men da kan så dette få økt effekt av de øvrige ingrediensene.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2018, 18:25 
Avlogget

MrBlue2 skrev:

Uviss på hvordan dette skal tolkes. Og hva det er tenkt i forhold til.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2018, 21:47 
Avlogget

Independiente skrev:
MrBlue2 skrev:

Uviss på hvordan dette skal tolkes. Og hva det er tenkt i forhold til.

Tror dette omhandler human kapital, eller hva en person tilfører til en bedrift. Så det blir et litt annet perspektiv

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-18 | Webpublisering og webdesign i Drammen