Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Mai 2019, 09:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hvem blir den nye treneren?
InnleggSkrevet: 15 Mai 2019, 12:04 
Avlogget

Enda engang skal ny trener ansettes, håper en finner en god løsning og en langsiktig løsning denne gangen. Så er vel spørsmålet om en skal ha en midlertidig løsning for å skaffe seg tid til å legge den gode langsiktige planen. Jeg har ingen klare ideer om hvem jeg ønsker inn, men har noen navn jeg ikke ønsker. Det blir en spennende tid fremover

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mai 2019, 13:33 
Avlogget

For meg er det fullstendig avgjørende en hovedtrener som vil videreføre den tilbakevending til den klubbmodellen av tidligere som BP har vært hovedeksponent for. Kjente og sikkert svært gode navn som jeg gjerne respekterer høyt, men som ikke står for dette, er helt uakseptable i mine øyne. For meg er de gode, men gale trenere, slik som en viss annen vi har hatt.

Den klubbmodellen involverer en utvikling av unge spillere som en del av dem gjerne selges til karrierer i utland, som en sideordnet hovedmålsetting for klubben. De salgene som forarger noen som erklærer at de vil bygge mer varige lag, er imidlertid det som gir en rekruttering av talentfulle spillere som Strømsgodset ellers ikke vil få tilgang på, uten dyre kjøp og høy avlønning, hvor vi vil komme til kort. Det var modellen som ga suksessen under Strømsgodsets annen gullalder, eventuelt, avhengig av hva en nå gjør, den andre gullalderens første del.

I utgangspunktet (sett bort fra tilpasninger på bortebane i år) har BP stått for en offensiv angrepsfotball. Det er også hva jeg ønsker som et kriterium for en ny hovedtrener.

Kort sagt: "Spillerutvikling, fotballideer og analytisk hode" trumfer "resultater og erfaring" som søkekriterier i mitt perspektiv.

Jeg har ingen umiddelbare kandidater (til det følger jeg for lite med), men ønsker bare at et par navn iallfall er påtenkt: Hvor vidt Andre Bergdølmo kunne mestre dette, om enn utgangspunktet med spillerstall er vrient, vet jeg ikke. Likeledes er Gazimba for meg et interessant navn om enn ikke straks tilgjengelig. Eventuelt innledningsvis i tospann med noen, hvor en av disse to ivaretar fotballideenes iverksettelse.

Eventuelt en ikke så kjent trener som altså har de gode spillideene og bra personbehandling og kombinerer det med et analytisk blikk på spillertyper og kampbilder.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mai 2019, 18:48 
Avlogget

Independiente skrev:
Den klubbmodellen involverer en utvikling av unge spillere som en del av dem gjerne selges til karrierer i utland, som en sideordnet hovedmålsetting for klubben. De salgene som forarger noen som erklærer at de vil bygge mer varige lag, er imidlertid det som gir en rekruttering av talentfulle spillere som Strømsgodset ellers ikke vil få tilgang på, uten dyre kjøp og høy avlønning, hvor vi vil komme til kort. Det var modellen som ga suksessen under Strømsgodsets annen gullalder, eventuelt, avhengig av hva en nå gjør, den andre gullalderens første del.

Håper de leter innenfor dette, men frykten for andre valg er sterkt til stedet. Og lesning i aviser bekrefter bare denne frykten med fronting av kandidater som er mitt verste mareritt. Og frykten for at klubben kan ha en følelse av hastverk, gjør ikke at jeg er mindre skeptisk til hvilke valg som gjøres. Dette er virkelig et kritisk valg for klubben og fremtiden, håpe håpe håpe at det brukes tid og fornuft

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mai 2019, 13:49 
Avlogget

Jeg valgte straks ikke å svare, Bromfe. Men det svaret var at jeg er bekymret for om eierne alene blir besluttende instans, og i neste moment hva eierne i så fall vil gjøre. Nå er attpåtil den eneste som kun eventuelt har en viss påvirkningskraft på eierne, innlagt på sykehus

Den nevnte bekymringen er ikke blitt neddempet av å lese VGD’s Strømsgodset-tråd, bl.a om hvem som er observert i Drammen.

HVEM vil altså være besluttende i sportslige spørsmål nå og ut fra hvilke perspektiver og holdepunkter? Vil strategiplanen igjen bli omgjort til et stykke uforpliktende papir?

Iallfall min egen interesse overfor å følge med på fortsettelsen vil henge essensielt sammen med hva som skjer nå, og hvordan.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mai 2019, 12:49 
Avlogget

Det jeg frykter er at eierne faktisk bestemmer dette valget, og om det er tilfelle tror jeg navn er viktigere enn andre ting. Så vil valg av den personen som skal være observert være et totalt brudd med alt klubben sier de skal stå for. Håper så inderlig at dette bare er rykter og virkelig ikke blir noe av

Uansett hvilket valg som tas må den nye treneren gis tid for å få alt på plass og oppnå resultater igjen. Det er behov for å gjøre betydelige grep, men om det finnes en vei til disse endringene vet jeg ikke. Virker som de økonomiske utfordringen er en stor hindring for å kunne oppnå at en igjen kan satse på ungene spillere og bygge for fremtiden.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: