Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Okt 2020, 20:06

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Er gutta så dårlig trent?
InnleggSkrevet: 04 Jul 2005, 09:06 
Avlogget

Svein Tore Brandshaug skrev:
Vi stilte med mange stive bein på kamp i dag etter den løpeøkta vi hadde onsdag,

Jeg er selv skikkelig dårlig trent, men ikke engang jeg er stiv på søndag etter trening på onsdag. Skremmende at det står så dårlig til...

Les hele artikkelen her:

http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/article? ... 40278/1001

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 04 Jul 2005, 09:26 
Det er direkte skandaløst at Godsetgutta er så dårlig trent. Fysikk og kondisjon burde være det aller enkleste å gripe fatt i. Og Jacobsen visste om dette i fjor høst!

Før var Godset det best trente laget i Norge. Bare spør Erland Johnsen! Han spydde på den første SIF-treninga fordi det blei for tøft for'n. Han var ikke vant til den slags hardtrening fra Chelsea!!!

:evil:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 04 Jul 2005, 09:51 
Avlogget

Nå var vell ikke engelske lag kjent for å være de mest ivrige når det gjalt trening på den tiden, men jeg ser selvfølgelig poenget, spillerne er for dårlig trent,ingen tvil om annet. Er derimot mer skeptisk til å begynne å kjøre harde løpeøkter midt i en allerede tøff sesong?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 04 Jul 2005, 10:04 
Avlogget

Sitat fra DT i dag:

"Jeg er en vinnertype, og kanskje er det jeg som skal gå foran og ville mer. Både på trening og i kamp, sier Brandshaug."

Så du mener at du nå kanskje like godt skal begynne å yte litt ekstra??
Er det mulig å komme med noe så jævlig dumt.
Det viser faktisk litt hvordan det står til med mentaliteten til endel spillere om dagen.
Lurer litt på om dette er hva AJ eventuelt kommer med på treningsfeltet:
Hei gutta, finnes det noen som melder seg frivillig til å stå fram å ta i et ekstra tak i dag eller?
Faen, det er greit at jeg har akseptert av vi er en middelhavsfarer i første divisjon, men at det fortsatt står på innsatsen og motivasjonen til spillere, det irriterer meg noe så langt inn i hælvete.
At Brandshaug stiller spørsmålstegn på at de nå trener kondisjon midt i sesongen gjør det bare enda værre. Se på hva Start og Tom Nordli gjør da, der får de 4 dagers ferie og full pupp med trening for å ruste seg til høsten. Start har kommet dit de er i dag på utrolig kort tid med en gjeng spillere som jeg i utgangspunktet vil påstå ikke er så mye bedre enn stallen vår. MEN de trener, trener, trener, trener for å bli bedre. Om noen synes det blir for mye trening og ikke orker, så får de finne på noe annet da. Så enkelt er det.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 04 Jul 2005, 10:26 
Avlogget

Faen, Svein Tore, det er ikke "kanskje" du som skal stå frem. At du kan finne på å si noe sånt, får meg til å tvile på om du er den vinnertypen du sier du er. Nå er det opp til deg å bevise det. Stå frem!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 04 Jul 2005, 10:47 
Avlogget
Brukerens avatar

Bongo skrev:
Sitat fra DT i dag:

"Jeg er en vinnertype, og kanskje er det jeg som skal gå foran og ville mer. Både på trening og i kamp, sier Brandshaug."

Sjokkerende uttalelse!! Hvis STB hadde vært den vinnertypen han sier han er, hadde han ikke sagt "kanskje", han hadde vært skråsikker!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 04 Jul 2005, 11:11 
Avlogget

hvis han ikke er feilsitert på den, så er det jo skandale ... finnes ingen kanskje i slike tilfeller, da skal man stå frem og jobbe jobbe jobbe ...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 04 Jul 2005, 14:19 
Avlogget

Jeg synes gutta var overraskende tafatte i går, og det er ingen tvil om at de er nødt til å bruke pausen i serien til å forsøke å forbedre formen og løpskapasiteten. Alt tok litt for lang tid, ting ble forutsigbart og det var sjelden spillerne møtte ballen i går.

Det burde da være en selvfølge å ha god kondis når man velger å drive med denne type idrett!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 05 Jul 2005, 08:11 
Avlogget

uttalelsene til STB er hverken sjokkerende eller skandale! ting som blir sagt rett etter kamp må alltid tas med en klype salt!
og det blir helt feil og begynne med løpetrening mitt i sesongen, sorry anders men da er det for seint... grunnlaget legges før sesongen, ikke midt i, da for dere konse om og spille fotball!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 05 Jul 2005, 08:20 
Haraldinho skrev:
...og det blir helt feil og begynne med løpetrening mitt i sesongen, sorry anders men da er det for seint... grunnlaget legges før sesongen, ikke midt i, da for dere konse om og spille fotball!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

Det er helt riktig, men her er det jo helt tydelig at det ble gjort en altfor dårlig jobb i vinter.
Anders Jacobsen: dette skulle du jo ta tak i, sa du i fjor høst.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 05 Jul 2005, 08:43 
Avlogget

ENIG !

Jacobsen sa vel at det var vel den egenskapen man lettest kunne gjøre noe med, men fortsatt ser vi ut som et av de dårligst trente lagene.

Tror det også går på det mentale, da det virker som "alle" blir skadet med en gang belastningene blir større enn normalt.

Håper gutta beinflyr hele ferien, men er nå redd at flere poeng renner ut i sanden i de 2 bortekampene før ferien.
Var optimist før KIL-kampen, men ble litt skræmt...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 05 Jul 2005, 10:55 
Avlogget

Bongo skrev:
Sitat fra DT i dag:

Så du mener at du nå kanskje like godt skal begynne å yte litt ekstra??
Er det mulig å komme med noe så jævlig dumt.
Det viser faktisk litt hvordan det står til med mentaliteten til endel spillere om dagen.

Jeg anser at synspunktet bør oppfattes i en forståelse av sammenhengen det framkommer i. Sammenhengen kunne f.eks være at STB oppfatter KK som (også dette) lagets naturlige kaptein så langt. Uten at jeg er den rette til å uttale meg om sånt, ville jeg tro at Kenneth stadig vil kunne være det. Riktignok mistet mot normalt Kenneth delvis hodet i den ene omtalte situasjonen og lente seg et stykke opp mot å motta det røde kortet. Når Kenneth ellers har begått forseelser som har gitt gult kort, bedømmer jeg at det oftest har vært noe mer beherskede inngripener for sitt lag (sånt som en defensiv spiller typisk til tider "må" begå), enten det er hans egen lagdel (og dermed bl.a også han selv) eller andre lagdeler som har kommet (Hm!) til kort i en situasjon.

Slik betraktet kan en, hvis en vil, oppfatte Svein Tores "kanskje" som utspringende av høflighet overfor sin kaptein. Samtidig er det viktig å se hva hans uttalelse kommer som svar på, nemlig (se den oppgitte linken i et av de tidligere innleggene):

SITAT: Og han hørte Jacobsen etterlyse en som kan trekke med de andre.
-Jeg er en vinnertype, og kanskje er det jeg som skal gå foran og ville mer. Både på trening og i kamp, sier Brandshaug. SITAT SLUTT.

På foranledning av en slik etterlysning, men i bevissthet om hvem som er kaptein, synes jeg faktisk at det lille ordet "kanskje" er meget velplassert, og at det framviser STB - nå som i tidligere sesonger - som en bevisst og klok spiller. - Om det meget sannsynlig ikke behøver å være en slik motivasjon som ligger til grunn, forandrer det ikke så mye for meg. Jeg ville bare komme med en mulig bakgrunn som kunne gi opphav til en annen belysning enn den som uttalelsen nå ble bedømt i.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 05 Jul 2005, 11:59 
Avlogget

Nobody skrev:
På foranledning av en slik etterlysning, men i bevissthet om hvem som er kaptein, synes jeg faktisk at det lille ordet "kanskje" er meget velplassert

Bullshit! Kanskje uttrykker usikkerhet, og spillerne bør vel ikke være usikker på om de skal stå frem og ta tak?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 05 Jul 2005, 12:38 
Avlogget

Ice skrev:
Kanskje uttrykker usikkerhet, ...

I min forståelse av språk er ord ikke henvist til å måtte uttrykke en og bare en betydning, selv ikke "kanskje". Hvis jeg hadde villet, kunne jeg ha kommet med et svar der "kanskje" ville ha uttrykt ironi, til forskjell fra uvisshet og usikkerhet (som innbyrdes heller ikke er det samme). "Kanskje" kan i tillegg alternativt uttrykke at den som uttaler seg, ønsker å distansere seg noe fra det som sies.

Tenk ellers f.eks på en engelsk ordliste. En glose er gjerne oppført med flere norske ord som dekker glosens innhold. Videre vil en og samme språkbruker kunne legge ulike betydningsnyanser i samme ord, avhengig av ulike situasjoner vedkommende uttaler seg i. (Om ikke du vil det, vil iallfall en del andre.) Dessuten vil forskjellige språkbrukere i samme situasjon kunne legge forskjellige innholdsnyanser i samme ord.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 05 Jul 2005, 13:03 
Avlogget

Ice skrev:
..........., og spillerne bør vel ikke være usikker på om de skal stå frem og ta tak?

Angående den siterte setningen fra DT: Det er en forskjell på at en spiller sier om seg selv og enkelte andre forgrunnsfigurer i et lag at han er en av dem, et vi , som uten noe "kanskje" bør stå fram, og det som Svein Tore sier, " det er jeg som skal gå foran og ville mer". For det er normalt enten den helt store lagstjernens eller alternativt kapteinens oppgave. Når en annen spiller uttaler seg slik, ville fravær av "kanskje" e.l. ha vært en desavouering av den som er kaptein. Dette er intet "bullshit".

Dessuten (min høyst diskutable bedømmelse): I de to foregående sesongers lag var STB utpekt som selve motoren i det kollektive lagspillet, og jeg har oppfattet det som direkte bygd opp omkring ham, etter hvert assistert av Amir Sharif. Det var via Svein Tores aksjoner at den daværende trener overfor et i starten litt gjenstridig lag innførte et mer gradvis fremad utviklende kollektivt lagspill, og da det var gjort, forble Svein Tore selve forgrunnsspilleren i dette lagspillet. Nå er det et litt annerledes kollektivt lagspill som ikke like uttrykkelig er bygd opp omkring to sentrale konstruktive midtbanespillere og deres bestemte roller i dette bestemte lagspillet. Det gir etter mitt syn en noe annen situasjon for Svein Tore å uttale seg i - for et nytt lag og et noe endret kollektivt lagspill, ikke uten videre med den samme selvfølgelige autoritet som overgitt ham. Men ved etterlysning av moralske forgrunnsfigurer uttaler Svein Tore med en kombinasjon av selvsikkerhet og ydmykhet at han kan være aktuell for å gå foran (meget vel også mens en annen spiller er kaptein, en annen spiller som sørger for varierende presshøyder etter kampforløpets gang og justerer avstander mellom lagdeler i lys av variende grad av struktur og sammenheng i eget lag).

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: