Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 28 Okt 2020, 21:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Hva mener du om Kevin Nicol?
Han er for dårlig for Godset 5%  5%  [ 2 ]
Han er god nok for Godset 80%  80%  [ 33 ]
Han er for god for Godset 15%  15%  [ 6 ]
Antall stemmer : 41
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Super-Kev
InnleggSkrevet: 30 Sep 2005, 09:28 
Dersom saken om Kevin Nicol er riktig fremstilt i avisen, er dette måten å drive personalpolitikk på?:

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... /109300306

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... /109300288

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 30 Sep 2005, 10:51 
Avlogget

Jeg regner med at det er en personalpolitikk som Strømsgodset Toppfotballs administrasjon og styre selv er forlegen over å (måtte) bedrive. Det er imidlertid et stort men her som synes å framgå av uttalelsene: Det er for en i utgangspunktet relativt ressursfattig klubb vrient å inngå bindende kontrakter med et ikke 100 % sikkert sesongutfall som bakteppe for beslutninger, dvs. fornyet kontrakt.

Det blir jo som jeg bl.a. skrev i mitt nest siste innlegg på side 2 i tråden http://godsetunionen.webcomputing.no/ph ... 73&start=0.

Nobody skrev:
2) i tillegg er det et opplagt og ganske elementært poeng til som også selvsagt hører hjemme her, men som ble borte for meg tidligere, bl.a. grunnet DT's vinkling av oppslaget med en investorgruppe: Det er nemlig også vanskelig forpliktende "i råd og dåd" å beslutte satsingsnivå før man har en sikkert fornyet divisjonskontrakt. Fram til det skjer er en stort sett begrenset til å grovplanlegge hva en vil gjøre i minst to versjoner hele veien (kanskje forgrener hovedalternativene seg videre) selv om en legger absolutt mest arbeid i det alternativet en har grunn til å tro mest på. Imidlertid får en ikke iverksatt særlig mye. Men en vet en del om hva en vil gjøre selv om detaljene vil kunne variere . Derfor som det het i intervjuet:

DT skrev:
VENTER.......................
-Vi skal bruke den tiden vi har. Vi trenger ikke bli enige med spillere nå. De har kontrakter som varer ut sesongen. Men når vi først starter så kommer det til å gå fort, sier Flo.

Kampen mot Follo er således viktig også for at Strømsgodset Toppfotball skal kunne komme i gang med dette arbeidet så tidlig som mulig, bl.a ikke bli henvist til å vente så lenge at mulige rekrutteringer blir borte som, om de aktuelle måtte være interesserte, så har disse ikke tid og lyst til å vente for lenge, for de risikerer at deres alternative muligheter kan forsvinne. Hvis den sosiale motivasjonen som opprinnelig ble sagt å ligge til grunn for spilleravgang fortsatt hadde vært det eneste og helt overordnede hensyn, kunne i prinsippet sen avklaring av Strømsgodsets planlegging ha vært det som forårsaket at følgende nyhet istedet kunne leses nylig, f.eks også her:
http://sportenkort.com/nyheder.asp?nyheder_id=40570
Med større mulig realbetydning kan hende for andre spillere.

Så dette sier også noe om betydningen av Strømsgodsets kamp først mot Follo og av dens utfall. Selv om Jostein Flo sier at det vil kunne gå fort: Jo tidligere sikkert fornyet divisjonskontrakt, desto tidligere besluttet satsingsnivå (og ansporet mulig investeringsgruppe), og i neste ledd jo færre påtenkte spillere har valgt andre klubber. For ved å være tidlig ute, kan man også oppnå spillere som muligens ville ha ønsket det som for dem er enda mer tiltrekkende alternative klubber, men som heller vil velge et eventuelt satsende Strømsgodset enn en for dem enda mer ønsket klubb som de ikke sikkert oppnår å få håndfast tilbud fra.

Administrasjon og styre har vel ikke lagt noe press på laget ut fra dette saksforholdet. Men det må vel herske liten tvil om at jo senere klubbens lag makter sikkert fornyet kontrakt, desto senere mulighet blir det til å inngå bindende kontrakter for en klubb med høyst variable utsikter for ressursramme for henholdsvis fornyet og tapt divisjonskontrakt. Uansett om det aller, aller meste tyder på at den vil bli fornyet. For det er et helt sikkert utfall som en trenger å forholde seg til.

En sent fornyet kontrakt kan i verste tilfelle bety at den sist uthevede setningen i sitatet kan bli snudd på hodet: At Kevin Nichol for å sikre sin framtid overfor et, grunnet uavklart divisjonskontrakt, lammet Strømsgodset kan gå tapt.

Jeg har sett bort fra

a) det likevel tenkelige at man kunne ha fått kalde føtter for skadefrekvens, sammenkoblet med at det gjelder en utenfra kommende spiller med en finansiell pakke av etter måten en viss størrelse .

b) også det enda mer hypotetiske (som jeg ikke selv tror på) at en fornyet divisjonskontrakt for klubben skulle kunne få i gang en investeringsgruppe med så utviklede finansielle "muskler" at Strømsgodset Toppfotball har begynt å kikke etter enda bedre spillere, men likevel med foreløpige tildekte kort. (Da, ved fordekte signaler, først da kunne man i grunnen eventuelt ha begynt å snakke om personalpolitikk, vil jeg nok si. )

(Endringen gjelder bare en bitteliten klargjøring av et mulig uklart punkt.)

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 30 Sep 2005, 15:24, endret 1 gang

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 30 Sep 2005, 14:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Det faktum at de gir Lars Granaas og Svein Tore "Tenkeboks" Brandshaug kontraktforslag uavhengig av tabellsituasjon, men ikke gir Kevin Nicol det, er for meg ufattelig.

Kevin Nicol er akkurat den spillertypen som trengs. Han og Ousman på midtbanen utfyller hverandre. Hvis de lar sjansen for å beholde Kevin gå så gidder jeg snart ikke en gang være kritisk til styret der... Bruk huet, Flo.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 30 Sep 2005, 15:42 
Avlogget
Brukerens avatar

lao ss synge for kevin nicol til søndag og vise klubben at vi vil ha han med videre

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 30 Sep 2005, 22:19 
Avlogget

Han er en grei spiller, som har gjort en god jobb når han har vært her. Men jeg syns vel ikke akkurat det er noen krise om han drar. Han er litt vel utsatt for skader, og jeg tror uansett ikke han vil være god nok når klubben skal løfte seg opp på et høyere nivå.

La oss håpe Nobody tar feil i sitt punkt b, og at Flo & Co har stabla på beina en investorgruppe som bare venter på at kontrakten skal bli sikra. Jeg tror faktisk det er en reell mulighet for dette, med bakgrunn i enkelte av signalene som har kommet fra den kanten i det siste.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 30 Sep 2005, 22:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Hvis man mener at Kevin ikke er god nok for SIF "når" (hvis) de skal heve seg opp på et høyere nivå, så er jo ingen i klubben det...

Topp

Innleggets emne: Re: Super-Kev
InnleggSkrevet: 01 Okt 2005, 09:28 
Avlogget

"Kev kev super kev , Kev kev super Kev . Super Kevin Nicol"

Selvfølgelig er han god nok . Han er nok bedre enn mange andre på vårt kjære Godset lag

-gergg-

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Okt 2005, 12:35 
Avlogget

Ice skrev:
Han er en grei spiller, som har gjort en god jobb når han har vært her. Men jeg syns vel ikke akkurat det er noen krise om han drar. Han er litt vel utsatt for skader, og jeg tror uansett ikke han vil være god nok når klubben skal løfte seg opp på et høyere nivå.

La oss håpe Nobody tar feil i sitt punkt b, og at Flo & Co har stabla på beina en investorgruppe som bare venter på at kontrakten skal bli sikra. Jeg tror faktisk det er en reell mulighet for dette, med bakgrunn i enkelte av signalene som har kommet fra den kanten i det siste.

Jeg finner det ved gjenlesning nå av mitt innlegg ovenfor rimelig at man leser det jeg skrev, slik Ice gjør, og jeg er forsåvidt fortsatt skeptisk til om en slik investorgruppe med så store finansielle muskler ankommer, selv om jeg ikke mener å være skråsikker. Likevel var det ikke derfor jeg skrev dette i denne omgang. For akkurat her angikk min tvil at Strømsgodset i en eventuell midlertidig uavklarthet omkring oppnåelsen av en slik investeringsgruppe - med mer enn vanlige finansielle muskler - slik skulle drive et dobbeltspill over Kevin i lys av den gjenstående uavklarthet. Altså slik at Kevin ville få bli dersom investeringsgruppen ikke blir så omfattende, og dersom divisjonskontrakten blir berget, men ikke (høyst legitimt der) dersom divisjonskontrakten mot all formodning likevel skulle glippe, og (altså da med moralsk dobbeltspillkarakter, og der personalpolitikk i tilfelle kunne ha blitt et tema) dersom en investeringsgruppe med (NB!) større finansielle muskler skulle bli til ved berget divisjonskontrakt. - Det var det moralske perspektivet jeg her tvilte på aktualiteten av, men jeg finner det naturlig at Ice leste meg slik han gjorde i lys av hva jeg før har skrevet. Men her var reservasjonen jeg foretok, rettet inn på et tilsvar til problemstillingen i trådens startinnlegg.

Jeg har for min del i denne tråden ellers ikke "veid" Kevin Nichol mot andre omtalte og uomtalte spillere. For da er ikke problemstillingen utelukkende spilleres nivå, men også spillertyper i forhold til de behov som trener har overfor sin planlagte spillemåte, sett i forhold til ressurssituasjonen samlet.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Okt 2005, 17:07 
Avlogget

Hvis informasjonen på godset.no fortsatt stemmer er det kanskje ikke så rart at man nøler litt med å signe Kev..

"Kevin har slitt med en skade i maveregionen gjennom de tre siste kampene. Midtveis i denne uke fikk han beskjed om å ta det med ro frem til man finner ut hva slags skade det her er snakk om. Kevin skal for øvrig til MR-undersøkelse mandag 12. september.
Kevin har etter undersøkelse fåt beskjed om å holde seg i ro inntil videre." 9/16/2005

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Okt 2005, 19:57 
Avlogget

Theons skrev:
Hvis man mener at Kevin ikke er god nok for SIF "når" (hvis) de skal heve seg opp på et høyere nivå, så er jo ingen i klubben det...

Jo faktisk er det noen som kan ta et steg opp.

Nyan - Thomas Ø - Døhli - og kanskje et par til.

Toppscorer for godset 2006 ! Bare vent å se, jeg vil få rett !

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 03 Okt 2005, 09:42 
Avlogget

Theons skrev:

De spillerne som Ranger nevner er vel de eneste, etter min oppfatning. Finstad bør vel også være med på denne lista. Men alle spillerne må gjerne bevise at jeg tar feil, ingenting ville glede meg mer...

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: