Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Aug 2017, 21:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 220 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Jostein Flo!
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 10:38 
Avlogget

Har vi landets beste Sportsdirektør?

Jeg tør påstå at Jostein Flo er i ferd med å utvikle seg til en av landets aller beste sportsdirektører. Han skal ha enormt mye av æren for Godsets utvikling de siste årene og håndterer etter min oppfatning vanskelige situasjoner (ref. Fagermos avgang) på en forbilledlig måte.

Hvis vi i tillegg får de forsterkningene som ryktene tilsier (Riddez, Soko) så tar jeg av meg hatten for mannen. Håper han blir lenge i klubben.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 10:51 
Avlogget
Brukerens avatar

Stiller meg 100% bak hyllesten av Kong Jostein.

Takk for alt du gjør for klubben jossebass, du har så blått blod at jeg må tørke en tåre for at du kom til oss som spiller og løftet laget til nye høyder, og aldri forlot oss etterpå. I stede brettet du opp ermene og tok tak for å atter bringe vårt stolte Strømsgodset tilbake i toppen av Norsk fotball. Har stor tro på at du vil kunne bygge laget til å holde seg i tippeligaen også i årene som kommer:-)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 11:05 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg er faktisk helt enig. Med så mye tid og ikke minst engasjement og følelser som jeg legger i Godset, er Jo-Flo "ankeret" som gjør at jeg fortsatt tror at skuta bærer.
Jeg kan ikke se at håndteringen av saken med mannen fra Stakkarhaugen kunne vært håndtert på en bedre måte (og her har nok Tom Berntzen også spilt en vesentlig rolle), det er DEF og bare DEF som framstår som uprofesjonell nå.
Stå på, Jostein!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 11:50 
Avlogget
Brukerens avatar

Jostein Flo is the man!
La oss bare håpe han ikke er bundet på hender og føtter nå..

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 12:10 
Avlogget
Brukerens avatar

Ikke uenig. Selv om det, i etterklokskapens lys, er betimelig å stille spørsmålstegn om ansettelsen av DEF var riktig, all den tid han kun var her i to år. Belastningen DEF var tydeligvis for stor for Strømsgodset. Ser man DEFs CV og karriere kan neppe noen hevde det var uventet. Sportslig sett har DEF levert som forventet – ikke noe mer. Tror ikke vi hadde stått mye tilbake dersom vi hadde valgt en annen trener. Synes likevel at DEF har gjennomført en del positive prosesser internt Strømsgodset, samt bidratt til at fotballinteressen og engasjementet rundt Strømsgodset faktisk har økt drastisk. Dette skyldes i stor grad DEFs personlighet og evne til å gjennomføre. Avgjørelsen kan derfor forsvares, selv om vi kjøpte DEF for 1 mill fra en klubb som lå en divisjon under oss, og selger ham for halvparten av beløpet til en klubb som ligger en divisjon under oss. Atle K har nok gjennomført bedre avtaler...

At Flo representerer kontinuitet, er allerede nevnt. I motsetning sine kolleger i f. eks Stabæk, Fredrikstad og Lillestrøm, representerer han også seriøsitet, habilitet og verdighet. I tillegg er jeg overbevist om at alle avgjørelser og disponeringer Jostein Flo tar, er ment i Strømsgodsets beste interesse. Her er det ingen personlig gevinst som skal høstes eller fremskyves. Det kan man ikke si om alle trenere, spillere og ledere vi har hatt i klubben de siste årene. Han er utilslørt og oppriktig glad i Strømsgodset IF!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 12:57 
Avlogget

Flo er udiskutabelt den viktigste spiller / leder som har hvert i vår klubb på 35 - 40 år.

Muligens den viktigste i historien!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 14:14 
Avlogget

han seiler opp til å være kandidat til mr. strømsgodset gjennom tidene. mulig jeg er noe historieløs her men jeg har ikke opplevd storhetstia på 60-70 tallet.
makan til kar med blått blod og en gjennomsyra proffesjonalitet kan ingen andre vise til blant sportsdirektørene av klubbene i norge.

Det er han som er bærebjelken i klubben og pga det er jeg ikke redd for spillerflukt nå som def er borte.
Flo har en sinnsyk respekt innad i spillergruppa og han viser respekt for dem.
Jeg er 110% sikker på at han legger på bordet en løsning som er til det beste for klubben innen få uker, han har et sykt stort nettverk i hele europa så jeg er ikke det minste bekymra for hva som skjer videre med klubben nå...

hyll jossebass

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 14:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Jostein er Strømsgodset. Fantastisk bra mann for Godset!

Sitat:
Jossebass - du er så søt
Som en stor karamell
Vi vil aldri selge deg - men ha deg for oss selv
Når du er alene - er vi ikke sene
Om å hylle deg våre kjære Jossebass

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 15:24 
Avlogget

Du har helt riktig i det du skriver her. Jostein Flo har vært en enorm spiller for oss og dyktigheten drar han med seg videre nå når han er leder. Husk det at det var han som fiksa Kitta & Co og redda klubben vår fra konkurs. Han stod bak mange av forsterkningene vi trengte da vi skulle rykke opp og han håndterte Finstad/Rnkovic-saken strålende. Nå som det har blitt litt trøbbel rundt DEF og han valgte å trekke seg har Jostein Flo håndtert dette på en formidabel måte.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 15:49 
Avlogget
Brukerens avatar

Er enig i alt her. Han har kommet frem som en meget seriøs og kunnskapsrik sports direktør. Han har virkelig en god måte å behandle litt ugunstige situasjoner på, og han viser tydlig at han har et hjerte for Godset. Et anna positivt trekk er hans minimale inntreden i media og Tv2 sirkuset. Der andre sports direktører hele tiden kommer med usakelige kommentarer om andre lag, spillere eller trenere, så holder Flo seg unna denne dritt slengingen å fokuserer heller på å forbedre Godset som klubb fremfor å virke som en total idot i media, ref. Bohinen, Andersen, Knut Th. Eggen.

All respekt til deg Jossebass, gjør i mine øyne en kjempe jobb i denne lille klubben vi alle har så kjær i våre hjerter :)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 16:37 
Avlogget
Brukerens avatar

Grei tråd og komme med nå dette, og kaster meg på. JF har et stort, og godt, kontaktnett som han tydeligvis bruker til mye riktig.
Men jeg er ikke like fornøyd med de økonomiske dealene som blir gjort. De står ikke helt i tråd med den andre storartede innsatsen.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 18:57 
Avlogget

nå skal vi ikke glemme en viss mann ved navn Rune M her heller, men er enig i at Jostein Flo er blå tvers igjennom.
Fantastisk den jobben han har lagt ned for klubben etter at han la opp ...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 19:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Ikke engang giddet å komentere pakka rundt eks-treneren (hva het han igjen forresten?) de siste dagene, men her må jeg bare støtte opp!

Jostein, du er en god mann for Godset.

Hvis Gud ikke er Godset-fan, hvorfor er da himmelen hvit og blå?

8)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 18 Des 2007, 20:09 
Avlogget

Jeg har selv en gang skrevet innlegg på tråd med tittelen "Jostein Flo - reflektert sportssjef med kyndighet og finesse" på følgende tråd:
http://www.godsetunionen.com/phpBB2/vie ... php?t=2843
Klokskapen ved noe av rosen da vil kanskje noen betvile nå, men jeg jeg forlater ikke det.

Men på en slik bakgrunn og ut fra hva jeg skrev i en tråden "Ny trener",

Independiente skrev:
Valg av trener innebærer valg av fotballtenkning. Valg av fotballtenkning nedfeller seg i valg av spillertyper i en spillerstall.

Følgelig: Velg fotballtenkning først!

Spørsmål 1: Ønskes brudd med eller fortsettelse av den fotballtenkning som har rådet gjennom to sesonger? [Som før sagt i innlegg: fotballtenkning innebærer så mye mer enn settet med formasjonstall.]

For eget vedkommende er konklusjonen lett avlesbar – slik jeg alt har presentert den. Når klubben har begynt på dette, så velger jeg fortsettelse av det første av to hovedalternativer i sitat nr. 2 under, jeg som før har skrevet:

Independiente skrev:
Det altavgjørende førstehensyn for meg er hva slags fotballtenkning en trenerkandidat representerer, så i annen omgang en bedømmelse av hvor fotballfaglig visjonær, reflektert og nyansert og i tredje hvor såkalt ”god”, dreven osv. på et høyest mulig konkurransenivå vedkommende er.
Jeg ønsker en fotballtenkning som
a) går ut på mer enn å ”kjøre overganger”, nemlig ved en spillemåte som ”fører kamper”.
b) vektlegger ferdigheter så langt råd er, både individuelt og i samhandling.

.............................

Hva flere ulike foreslåtte trenere representerer, forekommer meg ofte lite fokusert.

Independiente skrev:
Nobody skrev:
Jeg legger ikke skjul på at en trener eller et trenerfellesskap som hadde kunnet introdusere spilltenkning som ikke så ensidig vektlegger ”kjøring av overganger”, men mer selektivt søker dette når det er gunstig, men har et rikere spill i seg, av meg hadde vært det mest foretrukne (altså ikke personene, som jeg ikke har noe imot, men vesentlig her ideene og fotballtenkningen til enten Tom Nordlie, med systematisk innarbeidet repertoar for både ”grunnspill” og avslutningsspill, eller Vidar Davidsens nokså systematiske ”grunnspill”, men tilsynelatende noe mer spillerselvstendige avslutningsspill.
.

(Sitert nå fra tråden som sammenligner DEF og Tom Nordlie. )

Jeg ønsker intenst en fortsettelse av ideene og fotballtenkningen, forutsatt at Ronny Deila vil føre dette videre med sin egen nyansering av det.

Ett er at dette er en fotballtenkning jeg ønsker. Et annet er at jeg frykter følgene av skifte i fotballtenkning for et temmelig snautt etablert TL-lag.

er jeg dermed like fullt nå uenig i det synspunktet Jostein blir gjengitt for i DT.

SITAT: Jeg kommenterer ikke kandidater. Men vi skal ha et bredt søk, og det viktigste er at vedkommende er en god fotballtrener. Vi låser oss ikke på 4-3-3 eller 4-4-2, sier sportssjefen.

Dvs - tolker jeg det som - at det punktet som jeg i det første sitatet fra tidligere av holder fram som det tredje viktigste, holdes fram enerådende som det viktigste. (Jeg skal åpne for at mitt andre punkt kan være inkludert i Josteins formulering.) Attpåtil betyr det at et brudd på en startet langsiktig kontinuitet i fotballtenkning er en helt åpen mulighet. Og det betyr at et valg av spillertyper ut fra dette risikerer å være mindre optimalt dersom en foretrukket trener skulle stå for 4-4-2. Da vil dette kunne bli ressursødende spillerrekruttering dersom et bæredyktig lag skal bli til. [ Som en tilføyelse, for sikkerhets skyld: Jeg har ikke en prinsippiell forkjærlighet for et bestemt sett av formasjonstall. Preferansen går situasjonsbestemt i retning av en fortsettelse av nettopp denne fotballtenkningen som spesielt ønskelig, forutsatt vel å merke at det er resten av denne fotballtenkningen også - ikke kun formasjonstallene.]

Da mener jeg ikke å betvile Josteins handlekraft og dyktighet. Jeg må like fullt si meg uenig ut fra mitt syn på forsvarlighet med de veier hans tankegang potensielt kan ta. Og selv der det defintivt kan være forsvarlig, vil jeg ut fra fotballsmak lett kunne komme til å beklage et kommende utfall i valg av trener.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 19 Des 2007, 17:56 
Avlogget

Støtter denne , Jostein har vært en veldig viktig brikke i jobben med å få Strømsgodset tilbake på kartet. Han fremstår som en seriøs og reflektert mann med respekt for med- og motspillere , ikke alle sportssjefer i tippeligaen man kan si det samme om. Takk Jostein , for en strålende utført jobb (så langt) for fotballklubben vi alle er så glad i , håper du blir med oss lenge , lenge.
God jul til deg og Trine og alle småfloene.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 220 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen