Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 17 Okt 2019, 21:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 25 Jun 2016, 12:42 
Avlogget

Jeg synes det opp til Godset å uttale seg om detaljene.

Diagnosen er endelig.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jun 2016, 19:09 
Avlogget

Vet du noe om hvorfor ingen har skrevet noe om dette, MrBlue?
Har jo ikke vært nevnt med et ord i DT engang.
Burde jo vært en av de større nyhetene fra Godset-leiren i et stille sommervindu.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Jun 2016, 16:51 
Avlogget

Minimum tre måneder på sidelinjen, sier Strømsgodset fysioterapaut Marius Hoel.
http://www.godset.no/news/article/lt0uc ... re-maneder

Snakkes jo også om at Høibråten er ute like lenge med skade men mulig Godset har lagt lokk på det for å sitte med best mulig kort i en evt forhandling?

Topp

InnleggSkrevet: 08 Aug 2017, 01:19 
Avlogget

En kjempe kamp, og meget fortjent BB i dagens kamp. At han ikke skårer på noen av sjansene er bare utrolig, han trenger et mål så den gode følelsen kommer

Topp

InnleggSkrevet: 08 Aug 2017, 10:01 
Avlogget

Fin stigning, nærmer seg scoring nå, kommer`n mot Lsk?

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jan 2019, 22:09 
Avlogget

Har fått lese en DT+ artikkel.

Jeg må tilstå at skal Tokmac forlate Strømsgodset, så foretrekker jeg at det er til en utenlandsk klubb.

Så et punkt som jeg framførte for flere år siden med tanke på spillere som ønsker seg utenlands. For da kunne en tro at det å være gratis eller nesten gratis vil være en fordel. Men tenk en gang til.

Enkelte klubber kan riktignok vektlegge det å utvikle unge spillere. Men da bør en være nøye med å identifisere de klubbene. Da gjelder nok dette først og fremst spillere som er unge, der klubben potensielt kan tjene på å videreutvikle spillere.

Men utenom slike klubber:
Det kan være en gunstig spekulasjon å ha en eller flere nesten gratis spillere i stallen for mang en klubb. De koster jo svært lite å anskaffe og skal gjerne i utgangspunktet ha liten lønn. Da kan en slik spiller være heldig å få sjansen. Forutsetningen er nok da nokså straks å få det til. Gjør spilleren ikke det, så har den klubben ikke forlist så mye penger. Klubben har råd til å ha noen slike spillere "på gress" litt lengre tid uten å gi så mange muligheter. Lykkes en, så gjør det ikke noe særlig om fem seks andre ikke gjør det. For disse kan det være OK likevel dersom de utvikler seg mens de er der. Men hvis ikke, er det neppe noe særlig. Så er det fotballand hvor kynismen i så måte er mindre framtredende enn i andre.

Men oppstår det et viktig behov for en klubb, er det vel så sannsynlig at klubben kjøper en spiller etter å ha finsiktet kjøpet. Og har først klubben betalt en pris, så får spilleren flere sjanser. For i og med at en betalte litt mer enn nesten ingenting, så lå det en begrunnet tanke og en plan bak kjøpet.

Da ser en at det å ha en viss pris på sitt hode som spiller, gjør at mange klubber mister interessen. Men et mindre antall klubber som vil noe seriøst med spilleren, og som har en plan med ham, de mister ikke interessen. Prisen et et kvalitetstegn på spilleren som en klubb med en hensikt ikke lar seg avskrekke av, så lenge prisen ilke sprenger alle grenser.

Og for spilleren ligger det den sikkerhet i å ha en pris på sitt hode at klubber med nokså spekulative hensikter trekker seg unna. Klubber med en seriøs hensikt med rekrutteringen blir værende. Spilleren oppnår å få sortert fra klubber som ikke mener noe bestemt med å rekruttere.

Jeg håper Tokmac har personer å diskutere slike spørsmål med. Jeg tror det har vært et punkt Strømsgodset har vært med på å utmerke seg iallfall noe. Det er som selgende klubb å prøve å få til typer salg som er til gunstige klubber for den spilleren som Strømsgodset selger.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Jan 2019, 01:38 
Avlogget

Østersund? Østersund??? Javel?!

Skulle det i lengden ikke bli så forlokkende, så er det jo å håpe at Tokkie heller forblir i utenlandsk fotball enn da å gå til noen annen norsk klubb.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jan 2019, 21:34 
Avlogget

Sørgelig nok har tiden kommet for å måtte si: Takk, Tokmac, så meget for alle gleder! Lykke til i ungarsk liga! En spiller som jeg ut fra stilfullhet og uforutsigbar magi så sterkt vil savne! Et særlig tungt øyeblikk dette for min del!

[Håper ikke jeg får se deg i annen norsk drakt, Tokmac! For skulle din nye klubb skifte trener, så vet du ikke hva en ny trener liker av spillertyper. Så skulle på noe tidspunkt situasjonen oppstå, der du må gjenstarte karrieren annetsteds, så la det ikke bli i en annen norsk klubb, men heller f.eks svensk eller dansk. ]

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jul 2019, 23:22 
Avlogget

Ungarske Ferencevaros vinner 2-1 mot bulgarske Ludogerets hjemme i første kamp i første kvalikrunde til Champions League, leser jeg. Målscorer til 1-0 etter 6 minutter Tokmac Nguen!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen