Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Jul 2019, 14:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 157 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: DT+ om Strømsgodset
InnleggSkrevet: 02 Sep 2012, 15:21 
Avlogget

Lager en egen tråd, kopierer inn hele nyhetssaker om SIF som blir lagt ut på DT+, da ikke alle har tilgang. Legger ut de to første.

Sitat:
Ettertraktet Deila
Strømsgodset imponerte hele det fotballinteresserte Norge ved å føre kampen i lange perioder mot Rosenborg på Lerkendal.

AV: MAGNE NILSEN

DRAMMEN: Og bak drammensernes tabelltopp og suksess står trenerjuvelen Ronny Deila.

Selvfølgelig er ikke dette noe «one-man show», telemarkingen råder over en god spillerstall og han har et velfungerende støtteapparat i ryggen. Likevel må han tilskrives mye av æren for drammensernes fremgang de siste sesongene.

Hvor lenge i Godset?
Til tross for at klubben har mistet spillere, som for eksempel Marcus Pedersen, har han arbeidet tålmodig videre med lagbygging og utvikling av unge talenter. Han har faktisk, mot de fleste odds, løftet Godset opp i det ypperste tetsjiktet i norsk fotball.

Spørsmålet er jo derfor hvor lenge SIF får beholde sin suksesstrener. Slik Godset stevner fram for tiden, vil han nok bli linket til de fleste storklubbene i Norge.

Han har mot de fleste odds løftet Godset opp i det ypperste tetsjiktet i norsk fotball
Dersom for eksempel Vålerenga etter sesongen har ønske om og penger til å kvitte seg med Martin Andresen, skulle jeg tro Deilas navn vil være brennhett på Valle. Spørsmålet er vel rett og slett hva SIF-treneren vil – selv om han har en kontrakt å forholde seg til i Strømsgodset.

Manchester City?
Dersom Deila selv hadde ønsket det, føler jeg meg overbevist om at han allerede i dag kunne ha vært på plass i Manchester City og coachet unge spillere i milliardærklubben. 36-åringen har imponert City både som trener og som type, de har nok lagt godt merke til den utvikling Mohammed Abu og Razak Nuhu har hatt på Gamle Gress.

Ulempen med å gå inn i en slik type jobb ville jo være at han kunne forsvinne litt fra rampelyset og bli mindre synlig for storklubber i Norge og Skandinavia.

Deila vil tenke seg om både en og to ganger før han forlater Drammen
Hva kan så Strømsgodset gjøre for å holde på sin fremadstormende trener? Svært lite, er jeg redd. Så lenge klubben fungerer og spillerne utvikler seg og presterer, tror jeg imidlertid Deila vil tenke seg om både en og to ganger før han forlater Drammen. Får han likevel et sportslig tilbud som er godt nok, er det nok uunngåelig at han forsvinner.

Penger ikke viktigst?
Jeg tror imidlertid ikke penger er den viktigste drivkraften, og mange klubbledere har nok merket seg hans evne til å oppnå fremragende resultater med begrensede ressurser. Deila har tålmodig arbeidet videre uten å beklage seg i det offentlige rom over å ha mistet nøkkelspillere.

Og nettopp ressurser for å videreutvikle laget vil nok opplagt ha en betydning når han planlegger sin fremtid.

Legger også inn dette innspillet før kampen mot Sogndal.

Sitat:
SIF før kampen mot Sogndal

Etter hva jeg har sett på treningene den siste uken skal Sogndal få det tøft mot Strømsgodset søndag.

AV: OLA NIEMANN

INNSPILL: Torsdagens spillsekvens på kortbane vitnet om topp motiverte spillere. Godset har sluppet inn elleve mål på de tre siste matchene.

Samtlige av spillerne jeg har snakket med er klar på at den dårlige perioden skal stoppe nå.

Spørsmålet er hvordan Godset takler rokkeringene i forsvar. Verken Kim André Madsen eller Alexander Aas spiller. Det ser heller ikke ut som Razak Nuhu blir klar til å starte mot Sogndal.

Inn i midtforsvaret kommer nyervervelsen Jarl-André Storbæk. Det blir spennende å se hvordan den rutinerte 33-åringen løser oppgaven etter kun tre treninger med laget.

I tillegg har SIFs faste sisteskanse Adam Larsen Kwarasey, fått fri. Det betyr at Lars Cramer spiller sin første Tippeliga-kamp for sesongen. 21-åringen har imidlertid hatt god tid på å forberede seg og er veldig lysten på å vise seg fram.

Flere sentrale spillere er ute med skade eller karantene. SIF har aldri vunnet en Tippeliga-kamp på Fosshaugane Campus.Jarl-André Storbæk debuterer for Strømsgodset.

Sogndal ligger tredje sist på tabellen og har tapt fire strake seriekamper. Nå har de fått inn den tidligere Rosenborg og Brann-spilleren Azar Karadas. 31-åringen går inn i vertenes midtforsvar og er en skikkelig kraftplugg som er i stand til å nøytralisere Godsets innlegg, i tillegg til å skape farligheter på dødball i den andre enden av banen.

Derfor er det synd SIF-spiss Peter Kovacs må stå over på grunn av gule kort.

Selv om drammenserne mangler flere sentrale spillere, tror jeg spillegruppen er så tent på seier at de vil klare å kjempe seg til tre poeng mot hvittrøyene. Da må de imidlertid sette sjansene de får. Selv om motstanderne har vært effektive, har Godset misset i flere avgjørende situasjoner i de siste matchene.

Topp

Innleggets emne: Re: DT+ om Strømsgodset
InnleggSkrevet: 02 Sep 2012, 15:29 
Avlogget
Brukerens avatar

Takk skal du ha. Jeg ordnet med prøve abonnement kun for artikkel over. Kommer aldri i verden til å ordne med fast abonnement! DT+ er noe forbanna shit!! Hater aviser som tar seg betalt på nett!
Sorry DT, men det dere produserer er bare ikke verdt å betale for! Alt for dårlig kvalitet på mye av det de publiserer.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2012, 16:10 
Avlogget

Jeg takker deg også! Hele konseptet er noe møkk!

Håper folk, som har tilgang, kan legge ut artikler under denne tråden videre fremover!

Ellers så kan det også postes på FB under denne lenken:
http://www.facebook.com/groups/171887146260820/

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2012, 16:36 
Avlogget

Hepp, hepp. Flott at det legges ut her.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012, 18:46 
Avlogget

om dere ikke vill betalle for å lese det så, får dere heller la være å lese det. Dt har vel tenkt å tjene på dette. Syns det er helt greit jeg å betalle liten slant for å lese. Akuratt som å kjøpe avisa ute

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012, 19:46 
Avlogget

steofa skrev:
om dere ikke vill betalle for å lese det så, får dere heller la være å lese det. Dt har vel tenkt å tjene på dette. Syns det er helt greit jeg å betalle liten slant for å lese. Akuratt som å kjøpe avisa ute

Forstår hva du mener, men ikke så lett når man må betale med mobilen og mobilen tilhører jobben...

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012, 19:55 
Avlogget

fefferoni skrev:
steofa skrev:

Forstår hva du mener, men ikke så lett når man må betale med mobilen og mobilen tilhører jobben...

Den forstår jeg når du ikke har privat mobil men jobb. Kunne vert en annen løsning på betalingen

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012, 20:02 
Avlogget

For meg er det så enkelt at enten så lager avisen en betalingsversjon, hvor ALT kommer på nett, eller så er nettavisen gratis med reklamefinansiering.
Jeg har ikke latt meg friste av DT+ så langt...

Topp

InnleggSkrevet: 04 Sep 2012, 09:38 
Avlogget
Brukerens avatar

Er bare å alliere seg med en som har DT+ og "låne" mobnr. ved pålogging og passe på å logge seg ut når man er ferdig.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2012, 18:16 
Avlogget

Sitat:
Gulljagende Godset er slitne i hodet. Nå får spillerne fri til mandag for å lade batteriene.

DRAMMEN: Søndag avga serielederen to nye poeng i tetstriden, og etter kampen mot Sogndal sa Ronny Deila at flere spillere har en dalende formkurve fordi de er mentalt utslitt.

Det tar trenerteamet nå konsekvensene av.

– Vi trenger noen dager fra hverandre, sier Deila.

Landslagspausen gjør det mulig, og etter onsdagens fellestrening på Marienlyst reiste spillerne hver til sitt med et egentreningsprogram i bagen. Deila mener fri er bedre medisin enn mer trening i den situasjonen Strømsgodset nå befinner seg i.

– Energi er både psykisk og fysisk. Nå har det vært veldig mye mental belastning, og da må vi trene mindre. Så enkelt er det. Uten overskudd og energi kommer vi ingen vei, sier SIF-treneren.

Fisketur
Godset har ikke vunnet siden 5–0 mot Fredrikstad 27. juli. Tre poeng på de siste fire kampene har økt stressfaktoren, og ført gullrivalene Molde og Rosenborg helt opp i rygg.

– Det har vært en lang sesong, og det er ennå lenge igjen. Nå er det viktig for oss å gjøre noe annet, slappe av, lade batteriene og reflektere litt over situasjonen, sier Deila.

Selv drar han på fisketur med faren sin og skrur av mobilen.

Deila har også merket trykket den siste tiden, og han mener det er helt naturlig at det er mental slitasje i spillergruppen.

– Vi har mange unge spillere som ikke er vant til å være med på det her. Det er et trykk som klubben heller ikke er vant til, sier SIF-treneren.

Han er opptatt av å understreke hvor god sesong klubben har levert. Formsvikt i august endrer ikke det faktum.

– Vi har tatt 15 poeng på bortebane i år. Med én seier til har vi doblet antallet fra i fjor. Og vi er allerede fire poeng fra å doble de 45 poengene vi tok forrige sesong, sier Deila.

Finne flytsonen
Nå dreier det seg om å finne seg selv igjen. Finne roen, balansen og flytsonen.

Og få tilbake de gode relasjonene mellom spillerne som skaper den offensive samhandlingen. Tre viktige brikker fra vårsesongen er ute. Det betyr at tre nye må drilles inn.

– Nå er jeg opptatt av å få gutta til å tenke riktig igjen, slik at vi får energi inn mot de ni siste kampene. Det gjør vi gjennom å glede oss over å spille fotball og få bort presset.

Godset-treneren mener presset er tilbake på Molde og Rosenborg etter det som skjedde på banen – og overgangsvinduet – i august.

– I manges øyne er vi litt ute av gullkampen, sier Deila.

– Selv om dere leder serien?

– Ja, og det må vi bare utnytte til det positive. Vi er optimister.

Godsets neste kamp er hjemme mot Aalesund fredag 14. september.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Sep 2012, 09:15 
Avlogget

Noen som kan sende åpen lenk eller kopiere hva Adam har på hjertet?

http://dt.no/pluss/jeg-var-pa-vei-til-a ... -1.7533951

Topp

InnleggSkrevet: 12 Sep 2012, 09:33 
Avlogget
Brukerens avatar

fefferoni skrev:
Noen som kan sende åpen lenk eller kopiere hva Adam har på hjertet?

http://dt.no/pluss/jeg-var-pa-vei-til-a ... -1.7533951
Jepp:

- Jeg var på vei til å bli utbrent. Det sa nesten stopp i hodet mitt

Da Adam Larsen Kwarasey (24) gikk til SIF med sine personlige problemer, ble fotball og gullkamp straks uviktig.

To uker har passert siden 24-åringen mannet seg opp og tok de tunge stegene. Begeret hadde vært fullt lenge. Etter Lillestrøm-kampen rant det over.

Adam oppsøkte Mette Rosseland. Han føler en trygghet hos klubbens personlige utvikler, og derfor var det naturlig å snakke med henne først. Adam åpnet seg. Fortalte om problemene. De mentale utfordringene. Etterpå gikk de to sammen til Ronny Deila og Thomas André Ødegaard. Responsen overveldet ham.

– De kunne ikke behandlet meg bedre. De så på meg som en person med en gang jeg åpnet meg. Jeg følte at de tok ordentlig vare på meg, at de virkelig brydde seg, forteller Adam Larsen Kwarasey.

Ronny Deila så en gutt som var langt nede, for å bruke trenerens egne ord. En som hadde det veldig tøft med seg selv.

– Slike ting må man ta hensyn til. Det kunne gått galt om vi hadde fortsatt kjøret. Restitusjonsperioden kunne blitt enda lenger, sier Deila.

Ble helt kvalm
SIF-keeperen følte null press fra trenerteamet. Gullstriden ble ikke nevnt med et ord etter at han fortalte om utfordringene.

– De så meg som et menneske og ikke en fotballspiller. Mange andre trenere hadde reagert motsatt.
Adam Larsen Kwarasey vil ikke gå inn på hva han har stridd med. Men det dreier seg om mer enn at han er sliten av fotball og all reisevirksomhet med Godset og Ghana.

– Det er også private greier. Masse negativt på en gang som har tappet meg for energi. Jeg trengte litt tid der ingenting handlet om fotball. Til slutt ble det så mye at jeg ble helt kvalm. Jeg var på vei til å bli utbrent. Det sa nesten stopp i hodet mitt.
Adam har fått med seg at enkelte har reagert på at han dro på ferie mens laget kjemper om seriegull. Nå er det hans tur til å reagere.

– I min tid i Godset har vi spilt flere sesonger nede i gjørmen av Tippeligaen. Nå kjemper vi omsider om gull, og så tror folk at jeg har lyst til å dra på ferie. Dette er selvsagt ikke noe jeg ønsket å gjøre. Jeg ba heller ikke om ferie, men trengte fri og fikk beskjed om å komme meg bort i noen uker. Folk vet ikke noe om hvordan jeg har hatt det, sier Adam.

Smilet er tilbake
Han skjønte at noe var galt etter hjemmekampen mot Fredrikstad i slutten av juli. Godset vant 5–0, men Adam følte en tomhet. Der og da burde han tatt affære, men det gikk ytterligere fire kamper før han klarte å ta tak i problemet.

– Det har ligget der lenge, men eskalert den siste måneden, forklarer han.
Adam Larsen Kwarasey er overrasket over at han havnet i en slik situasjon. 24-åringen trodde aldri han skulle bli lei fotball og alle rutinene. I august sa Adam knapt et ord i pausen av kampene. De som kjenner ham vet at det er uvanlig.

– Det har vært personlige utfordringer som har vært tøffe, som jeg aldri har opplevd tidligere i livet. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle håndtere det. Jeg ønsket bare å være alene.
Derfor reiste han til moren Astrid, som befant seg i Alicante. Hun har hjulpet sønnen ovenpå igjen. Overskuddet er tilbake. Det samme er smilet. Og motivasjonen. Nå gleder han seg til serieinnspurten.

– Jeg har vært på ferie med moren min for første gang siden jeg var 13 år. Det hjalp masse. Hun er den som kjenner meg aller best, og vi fikk snakket mye sammen og funnet ut av ting.
Fredag storspilte Adam da Ghana slo Malawi 2–0 foran 35.000 tilskuere i VM-kvalifiseringen. Det ga ham også nødvendig selvtillit inn mot fredagens kamp mot Aalesund.

– Nå har jeg bare lyst til å vinne dette gullet!

Topp

InnleggSkrevet: 12 Sep 2012, 09:36 
Avlogget

Her er det

- Jeg var på vei til å bli utbrent. Det sa nesten stopp i hodet mit
Da Adam Larsen Kwarasey (24) gikk til SIF med sine personlige problemer, ble fotball og gullkamp straks uviktig.

DRAMMEN: Som fotballkeeper skal du være ufeilbar. Som visekaptein skal du være rakrygget og samlende. Adam Larsen Kwarasey maktet ingen av delene.

To uker har passert siden 24-åringen mannet seg opp og tok de tunge stegene. Begeret hadde vært fullt lenge. Etter Lillestrøm-kampen rant det over.

Adam oppsøkte Mette Rosseland. Han føler en trygghet hos klubbens personlige utvikler, og derfor var det naturlig å snakke med henne først. Adam åpnet seg. Fortalte om problemene. De mentale utfordringene. Etterpå gikk de to sammen til Ronny Deila og Thomas André Ødegaard. Responsen overveldet ham.

– De kunne ikke behandlet meg bedre. De så på meg som en person med en gang jeg åpnet meg. Jeg følte at de tok ordentlig vare på meg, at de virkelig brydde seg, forteller Adam Larsen Kwarasey.

Ronny Deila så en gutt som var langt nede, for å bruke trenerens egne ord. En som hadde det veldig tøft med seg selv.

– Slike ting må man ta hensyn til. Det kunne gått galt om vi hadde fortsatt kjøret. Restitusjonsperioden kunne blitt enda lenger, sier Deila.

SIF-keeperen følte null press fra trenerteamet. Gullstriden ble ikke nevnt med et ord etter at han fortalte om utfordringene.

– De så meg som et menneske og ikke en fotballspiller. Mange andre trenere hadde reagert motsatt.

Adam Larsen Kwarasey vil ikke gå inn på hva han har stridd med. Men det dreier seg om mer enn at han er sliten av fotball og all reisevirksomhet med Godset og Ghana.

– Det er også private greier. Masse negativt på en gang som har tappet meg for energi. Jeg trengte litt tid der ingenting handlet om fotball. Til slutt ble det så mye at jeg ble helt kvalm. Jeg var på vei til å bli utbrent. Det sa nesten stopp i hodet mitt.

Adam har fått med seg at enkelte har reagert på at han dro på ferie mens laget kjemper om seriegull. Nå er det hans tur til å reagere.

– I min tid i Godset har vi spilt flere sesonger nede i gjørmen av Tippeligaen. Nå kjemper vi omsider om gull, og så tror folk at jeg har lyst til å dra på ferie. Dette er selvsagt ikke noe jeg ønsket å gjøre. Jeg ba heller ikke om ferie, men trengte fri og fikk beskjed om å komme meg bort i noen uker. Folk vet ikke noe om hvordan jeg har hatt det, sier Adam.

Han skjønte at noe var galt etter hjemmekampen mot Fredrikstad i slutten av juli. Godset vant 5–0, men Adam følte en tomhet. Der og da burde han tatt affære, men det gikk ytterligere fire kamper før han klarte å ta tak i problemet.

– Det har ligget der lenge, men eskalert den siste måneden, forklarer han.

Adam Larsen Kwarasey er overrasket over at han havnet i en slik situasjon. 24-åringen trodde aldri han skulle bli lei fotball og alle rutinene. I august sa Adam knapt et ord i pausen av kampene. De som kjenner ham vet at det er uvanlig.

– Det har vært personlige utfordringer som har vært tøffe, som jeg aldri har opplevd tidligere i livet. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle håndtere det. Jeg ønsket bare å være alene.

Derfor reiste han til moren Astrid, som befant seg i Alicante. Hun har hjulpet sønnen ovenpå igjen. Overskuddet er tilbake. Det samme er smilet. Og motivasjonen. Nå gleder han seg til serieinnspurten.

Nå har jeg bare lyst til å vinne dette gullet!

– Jeg har vært på ferie med moren min for første gang siden jeg var 13 år. Det hjalp masse. Hun er den som kjenner meg aller best, og vi fikk snakket mye sammen og funnet ut av ting.

Fredag storspilte Adam da Ghana slo Malawi 2–0 foran 35.000 tilskuere i VM-kvalifiseringen. Det ga ham også nødvendig selvtillit inn mot fredagens kamp mot Aalesund.

– Nå har jeg bare lyst til å vinne dette gullet!

Topp

InnleggSkrevet: 12 Sep 2012, 10:34 
Avlogget

Tusen takk! Begge 2! :oops: :wink:

Dette gullet altså! 8)

Topp

InnleggSkrevet: 14 Sep 2012, 10:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Noen som gidder å legge ut denne http://dt.no/pluss/den-store-forvandlingen-1.7537634 her?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 157 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen