Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 24 Okt 2020, 19:06

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 13 Jan 2016, 16:47 
Avlogget

Hadde vært fornøyd om Abdi hadde signert, men på den annen side har han aldri levert noe sted over tid bortsett fra i Godset. for et par-tre år siden.

Hvis det var lønn som var hovedfokus nå var det ikke noen krise at han dro til Viking. Jeg har forståelse for at lønn er viktig, men det er på mange måter nå eller aldri for Abdi. 24 år betyr at toget går for alvor om målet er de store ligaene. Ikke dermed sagt at Viking er en håpløs klubb å være i, men han kjenner jo Godset og det er vel knapt noe sted bedre egnet til å ta steget i norsk fotball for tiden.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jan 2016, 17:22 
Avlogget

Ingen grunn til å gråte over Abdi.
Tror Jostein & co har andre og minst like gode fisker i kikkerten, med bedre holdninger og treningsiver.

Lillebror Konradsen er en spennende spiller, men er han allerede nå av et kaliber som går rett inn som erstatter for Iver allerede denne sesongen?

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jan 2016, 19:11 
Avlogget
Brukerens avatar

Abdi har vel prestert en god sesong hos oss, hvor flere andre spillere i tilsvarende posisjoner presterte bedre. At en type som kun vil ut til utlandet igjen (ref. sitatene i forbindelse med overgangen te Viking) og ville ha kort kontrakt/høy lønn ikke havner i Godset er helt greit. Han kommer sikkert til å være en knallsignering for Viking når han kommer i form, for all del, men da vil jeg heller ha en type som faktisk vil prestere for klubben - og ikke for seg selv.

Jonathan Parr = fantastisk signering. Syns det er pussig at den mannen ikke har vært mer involvert på landslaget i mine øyne.

Får vi gutta skadefrie hele oppkjøringa (kom igjen, Madsen!) og en litt heldig sesong skademessig i forhold til forrige kan detta bli skikkelig morro i år.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jan 2016, 20:40 
Avlogget
Brukerens avatar

Gråter ikke noe særlig over Abdi, var aldri begeistra for han i utgangspunktet og gutten har tydelig blitt høy på seg sjæl etter å ha råtna bort i Hellas uansett.

Parr derimot, herre jemini for en signering! Sammen med Jostein selv, Leo og Winsnes må vel dette være blandt de største signeringene i historieboka?

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2016, 10:03 
Avlogget

Jeg mener vi trenger en midtstopper og en indreløper for å komplettere stallen før sesongstart. Valsvik og Høibråten er blant landets største forsvars-talenter og Madsen er klasse når han er skadefri, men dessverre har sistnevnte vært en sjelden happening de siste sesongene. Spillerne vi har er gode nok, men vi trenger større bredde i en lang sesong.

Etter salget av Fossum bør vi også hente en venstre indreløper. Har ikke helt trua på PVM og er redd han fort kan bli en ny Brenne. MRO er best som anker i Abu-rollen og det virker som han ikke trives helt som indreløper. Det er ingenting som hadde gledet meg mer enn om MRO hadde tatt steget og spillt seg opp i denne posisjonen, men jeg tviler på hvor realistisk det er.

VGD-nick: Roedgata

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2016, 13:55 
Avlogget

Ser DT+ har et intervju med Marvin i dag om fremtiden, kan noen gi et kort sammendrag om hva han sier?

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2016, 14:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Sitat:
Det blir ingen overgang til Sør-Korea for Marvin Ogunjimi. Nå skal belgieren bli helt frisk. Deretter begynner kampen om spilletid.

Ogunjimi var ikke negativ til en eventuell overgang, men i slutten av forrige uke hadde angriperen en ordentlig prat med sportssjef Jostein Flo og trener Bjørn Petter Ingebretsen. Saken er nå lagt død. Ogunjimi, som har kontrakt ut kommende sesong, blir i Strømsgodset.

Ogunjimi kan løpe og være med på noen enkle øvelser med ball, men de fire til seks neste ukene vil i hovedsak dreie seg om å bygge opp styrke i kneet. Hvis alt går som planlagt er håpet at angriperen kan være tilbake for fullt om seks til åtte uker.

Selv om han tilbrakte mesteparten av høstsesongen med familien i Belgia, har han naturligvis fått med seg at Marcus Pedersen har gjort sakene sine bra i Strømsgodset.

– Han er en veldig god spiss, men i fotball kan alt skje. Jeg er skadet for øyeblikket og vil ikke tenke for mye på det. Nå skal jeg først bli helt frisk, deretter kan vi prate om det, sier Marvin Ogunjimi om konkurransen mellom spissene.

28-åringen mener det er enklere for han å være en del av et lag som presterer og som har andre gode spisser, enn om han hadde hatt en trener som var desperat etter å få han ut på banen igjen. Siden belgieren har røket korsbåndet to ganger, tar Ogunjimi opptreningen veldig alvorlig. Han kommer ikke til å trykke til for fullt før han føler seg helt sikker på at kneet tåler belastningen.

Angriperen håper det åpner seg en mulighet for at han og Marcus Pedersen kanskje kan få prøve seg som spissduo i løpet av sesongen.

Klipt sammen det viktigste fra artikkelen.

Siste setninga tilsvarer vel at han ikke har helt tro på å danke ut Marcus, forståelig nok.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2016, 15:34 
Avlogget

Da trenger vi i hvert fall ikke ut på spissjakt :)

Håper på en indreløper(viktigst), en ving og en midtstopper til.

Lillebror Konradsen er spennende, men er han god nok på kort sikt til å (så langt det er mulig)erstatte Iver?

Vegar Hedenstad er muligens tilgjengelig. Kunne vært en bra alternativ, kan spille på mange plasser, evt la Parr spille lenger opp i banen.

Anders Trondsen i Sarpsborg virker også som en spennende type?

Aller helst skulle vel Herman Stengel kommet "hjem", men han blir vel i VIF nå?

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2016, 17:45 
Avlogget

jurokuvicek skrev:
Lillebror Konradsen er spennende, men er han god nok på kort sikt til å (så langt det er mulig)erstatte Iver?

Vegar Hedenstad er muligens tilgjengelig. Kunne vært en bra alternativ, kan spille på mange plasser, evt la Parr spille lenger opp i banen.

Anders Trondsen i Sarpsborg virker også som en spennende type?

Aller helst skulle vel Herman Stengel kommet "hjem", men han blir vel i VIF nå?

Konradsen junior er den klasiske indreløperen. Vært vikar på vingen noe også.

Parr høyere i banen tviler jeg på. Hørtses ut på intervju at han ikke skal ut på høyreback eller kant som i England om ikke det kniper pga skader o.l.

Trondsen og Stengel ser jeg for meg som ballfordelere sentralt på midten. Ingen klasisk indreløper. Abu er bankers så er Ovenstad evt Gjerstrøm inne de 2-3 kampene Abu er ute med kort.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2016, 18:09 
Avlogget

jackaass skrev:
Sitat:
Det blir ingen overgang til Sør-Korea for Marvin Ogunjimi. Nå skal belgieren bli helt frisk. Deretter begynner kampen om spilletid.

Ogunjimi var ikke negativ til en eventuell overgang, men i slutten av forrige uke hadde angriperen en ordentlig prat med sportssjef Jostein Flo og trener Bjørn Petter Ingebretsen. Saken er nå lagt død. Ogunjimi, som har kontrakt ut kommende sesong, blir i Strømsgodset.

Ogunjimi kan løpe og være med på noen enkle øvelser med ball, men de fire til seks neste ukene vil i hovedsak dreie seg om å bygge opp styrke i kneet. Hvis alt går som planlagt er håpet at angriperen kan være tilbake for fullt om seks til åtte uker.

Selv om han tilbrakte mesteparten av høstsesongen med familien i Belgia, har han naturligvis fått med seg at Marcus Pedersen har gjort sakene sine bra i Strømsgodset.

– Han er en veldig god spiss, men i fotball kan alt skje. Jeg er skadet for øyeblikket og vil ikke tenke for mye på det. Nå skal jeg først bli helt frisk, deretter kan vi prate om det, sier Marvin Ogunjimi om konkurransen mellom spissene.

28-åringen mener det er enklere for han å være en del av et lag som presterer og som har andre gode spisser, enn om han hadde hatt en trener som var desperat etter å få han ut på banen igjen. Siden belgieren har røket korsbåndet to ganger, tar Ogunjimi opptreningen veldig alvorlig. Han kommer ikke til å trykke til for fullt før han føler seg helt sikker på at kneet tåler belastningen.

Angriperen håper det åpner seg en mulighet for at han og Marcus Pedersen kanskje kan få prøve seg som spissduo i løpet av sesongen.

Klipt sammen det viktigste fra artikkelen.

Siste setninga tilsvarer vel at han ikke har helt tro på å danke ut Marcus, forståelig nok.

Tusen takk :-) Bra at det blir to gode spisser som kjemper om plassen, tror det er viktig

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jan 2016, 09:20 
Avlogget

Vi mangler en klassisk indreløper. Abu og MRO er begge best sentralt, Nana tar den ene indreløperplassen, kanskje tar Mjøsas Beckham den andre. Uansett så er vi litt short her.....

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jan 2016, 09:32 
Avlogget

Ett er hvilken plass som Martin Rønning Ovenstad i utgangspunktet er best til. Et annet er imidlertid om han fullt innspilt og finslepet kan bli først tilstrekkelig bra og etter hvert svært så god på indreløperplass. Herunder, gitt erobret tiltro til at plassen vil bli hans. Spesielt om han kan få farge en dermed lett modifisert rolle iallfall noe med sin ferdighetsprofil (uten at jeg selv er i stand til å gjøre rede for hva den består i).

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jan 2016, 23:30 
Avlogget

Independiente skrev:
Ett er hvilken plass som Martin Rønning Ovenstad i utgangspunktet er best til. Et annet er imidlertid om han fullt innspilt og finslepet kan bli først tilstrekkelig bra og etter hvert svært så god på indreløperplass. Herunder, gitt erobret tiltro til at plassen vil bli hans. Spesielt om han kan få farge en dermed lett modifisert rolle iallfall noe med sin ferdighetsprofil (uten at jeg selv er i stand til å gjøre rede for hva den består i).

Sitter med en følelse av at MRO innehar egenskaper som gjør han godt egnet også som indreløper. Han har vist et godt blikk for spillet, og kan variere mellom krosspasninger, bakromspasninger eller korte enkle pasninger. Har tidligere vist at han har et godt skudd, noe jeg periodevis savnet forrige sesong. Viktig at motstanderen føler det kan komme gode langskudd, at en ikke er avhengig av innlegg eller gjennomspill for at det er fare

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jan 2016, 23:48 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Sitter med en følelse av at MRO innehar egenskaper som gjør han godt egnet også som indreløper. Han har vist et godt blikk for spillet, og kan variere mellom krosspasninger, bakromspasninger eller korte enkle pasninger. Har tidligere vist at han har et godt skudd, noe jeg periodevis savnet forrige sesong. Viktig at motstanderen føler det kan komme gode langskudd, at en ikke er avhengig av innlegg eller gjennomspill for at det er fare

Enig med deg, tror han passer godt på indreløper plassen, høyt i banen. Gjorde flere strålende kamper der tidligere hvor han lå nesten ute som ving.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jan 2016, 23:49 
Avlogget
Brukerens avatar

Bromfe skrev:

Men hvordan er løpskraften hans? Så på dokumentaren om Roar Strand idag, og tenkte dette er typen spiller vi mangler i Godset. En løpsmaskin som Fossum, men samtidig med muskler og defensive egenskaper. Finnes det en sånn Roar Strand- kopi der ute synes jeg vi skal prøve å finne ham.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen