Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 27 Okt 2020, 22:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 12 Feb 2016, 20:43 
Avlogget

Vanja Marković skal vistnok i følge folk på twitter være klar for 6.mnd lån fra den Polske klubben Korona Kielce. Kilde er vist klubben i Polen sin egen hjemmeside:http://korona-kielce.pl/news,8297-markovic-i-pylypchuk-przedluzyli-umowy.html

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2016, 20:48 
Avlogget

Om dette er tilfelle sliter jeg med å forstå lengden på leieperioden. Dette gjelder denne spilleren og Keita, som jeg tror er leid inn til juli. Hva gjør Godset da resten av sesongen? Er det nye spillere klare da eller forventer en at noen av de unge skal ha tatt steget?

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2016, 21:00 
Avlogget

Bromfe skrev:
Om dette er tilfelle sliter jeg med å forstå lengden på leieperioden. Dette gjelder denne spilleren og Keita, som jeg tror er leid inn til juli. Hva gjør Godset da resten av sesongen? Er det nye spillere klare da eller forventer en at noen av de unge skal ha tatt steget?

Keita har vi opsjon på og kan bli SIF spiller permanent. Kan fort være det er samme her. Store spørsmålet er om dette er Iver erstatteren eller er det "prøvespill" i Askovski style som var her en halv sesong i 2014. Og har vi opsjon på denne nye karen? (om han kommer?)

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2016, 21:32 
Avlogget

VB87 skrev:
Bromfe skrev:

Keita har vi opsjon på og kan bli SIF spiller permanent. Kan fort være det er samme her. Store spørsmålet er om dette er Iver erstatteren eller er det "prøvespill" i Askovski style som var her en halv sesong i 2014. Og har vi opsjon på denne nye karen? (om han kommer?)

En viktig ting er i tilfelle at lønnsnivå ved kjøp er avklart før leie, dette for å unngå situasjoner ala Marco hvor høyere lønnskrav forhindret permanent overgang. Ideelt sett bør rammene for en overgangsavtale være lagt, slik at det ikke ved en suksess kommer pengesterke klubber som kjøper istedet. Vet dette er vanskelig, muligens umulig, men klubber ala Aafk må kunne holdes borte ved å gi et sportslig bilde, sammen med økonomisk ramme

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2016, 23:01 
Avlogget

Varigheten kunne være betinget av det som kan være avslutningen av Strømsgodsets kvalikspill for å komme med i Europa. Hvis det ikke er avslutningen, vil spilleren trolig være interessert i en fortsettelse av låneavtalen. Hvis det derimot er så langt vi når i år, er spilleren tenkelig mindre interessert i et spill utelukkende i Norge i fortsettelsen og vil like tenkelig neppe være være interessert i å hoppe av hos en annen norsk klubb.

I tillegg kan det likevel være at hvis spilleren føler at han utvikler seg som spiller, at han vil fortsette en låneavtale selv for et eventuelt Europa-utslått Strømsgodset.

M.a.o jeg tolker spillerens motiv som i utgangspunktet å få vise seg fram i internasjonale klubboppgjør og gjøre det for en klubb som har vist seg å makte å gi flere spillere individuelt på vei opp i sin utvikling kontrakter i andre ligaer.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2016, 23:26 
Avlogget

Independiente skrev:
Varigheten kunne være betinget av det som kan være avslutningen av Strømsgodsets kvalikspill for å komme med i Europa. Hvis det ikke er avslutningen, vil spilleren trolig være interessert i en fortsettelse av låneavtalen. Hvis det derimot er så langt vi når i år, er spilleren tenkelig mindre interessert i et spill utelukkende i Norge i fortsettelsen og vil like tenkelig neppe være være interessert i å hoppe av hos en annen norsk klubb.

I tillegg kan det likevel være at hvis spilleren føler at han utvikler seg som spiller, at han vil fortsette en låneavtale selv for et eventuelt Europa-utslått Strømsgodset.

M.a.o jeg tolker spillerens motiv som i utgangspunktet å få vise seg fram i internasjonale klubboppgjør og gjøre det for en klubb som har vist seg å makte å gi flere spillere individuelt på vei opp i sin utvikling kontrakter i andre ligaer.

Det jeg da ser som en utfordring er hvordan en skal opprettholde en eventuell god innledning av sesongen. Av vinger anser jeg Keita og Storflor som de beste per nå, og ving spillet er et viktig element i Godset spillet. Om da Keita forsvinner, så er ingen god erstatter klar i mine øyne, Kastrati fungerer ikke på venstre kant. Korte leie avtaler er jeg skeptisk til, mener da under et år

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2016, 00:27 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Det jeg da ser som en utfordring er hvordan en skal opprettholde en eventuell god innledning av sesongen. Av vinger anser jeg Keita og Storflor som de beste per nå, og ving spillet er et viktig element i Godset spillet. Om da Keita forsvinner, så er ingen god erstatter klar i mine øyne, Kastrati fungerer ikke på venstre kant. Korte leie avtaler er jeg skeptisk til, mener da under et år

Jeg kjenner vel å merke ikke til noen detaljer, men har kun satt fram en lett alternativ spekulativ fortolkning. Og noen slike betingelser kan være forutsetningene for at det i tilfelle i det hele tatt eksisterer en kontrakt med spilleren. Mens på den annen side en midlertidig kontrakt kan være det som gjør at klubben kan se an situasjonen og unngå at egne spillere hypotetisk i raskere utvikling enn trodd sett fra nå, ikke kommer til å stå overfor for mange spillere som vil utgjøre en.propp som hindrer disse yngre spillerne i å ta en større rolle når de kanskje enkelte er i stand til det. Man får flere tidspunkter å foreta en slik bedømmelse på.

For meg er det en viktig målsetting å gjøre det godt i forhold til Europa. Som en målsetting i seg selv, og fordi det gir et utstillingsvindu for egne spillere overfor europeisk motstand. Det gjør det viktig å ha en prestasjonstopp da. Hvor vidt man da på det tidspunktet så rekrutterer andre spillere eller lar egne unge spillere ta over og eventuelt faller noe på tabellen, så vil det være greitt i mine øyne. Men eventuelt faller vi ikke på tabellen. Vanskelig å spå om. Klubben skal jo både oppnå en god sesongplassering OG utvikle spillere. Hvordan det slår ut i en samlet vurdering er det, DERSOM det tenkes slik ( jeg vet jo ikke det), vrient å forutse.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2016, 00:56 
Avlogget

Dette svaret er jeg usikker på om hører hjemme her eller i sesong 16, men anser at det er en kompleksitet i betraktningene

Om en tenker perioden frem til kvalikkspill, så er selvfølgelig spiller potensialet viktig. Tenker da som et kjent perspektiv Keitas potensiale kontra andre kant spillere. Utfordringen er da med tanke på perioden videre, er spillernes potensiale eller samspillet det avgjørende

Om en tenker Godset fotball i et perpektiv, så har samhandling vært viktig. Mener da relasjoner mellom spillere, hvor Vilsvik-Storflor relasjonen er et klassisk eksempel. Forutsetter en at relasjonenene er viktig er lån av spillere i kort tidsperspektiv en stor utfordring. I Godet spillet har spesielt relasjon back/ving/indreløper vært avgjørende å det å da bytte ving/indreløpet midt i sesongen er ikke ideelt. Oppfatter på bakgrunn av dette at kort tids lån ikke er bra, så skal jeg straks motsi meg selv...

Forrige sesong tok BP over et lag, som klart manglet samhandling. I løpet av høsten ble dette endret til det laget som hadde best samhandling i perioder og gjennom det spilte den beste angrepsfotballen. Betyr dette at BP kan gjenskape relasjoner raskere? Er dette tilfelle er kanskje ikke spillere over tid viktig. Samtidig var utfordringen at en ikke klarte å opprettholde disse prestasjonene over tid. Er det enklere med sterke relasjoner?

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2016, 02:08 
Avlogget

Enda lenger på utsiden av trådens tema, så noe vel skjematisk og påstandsorientert:

Det BP gjorde, var vel å overta et lag med i og for seg mye fin offensiv samhandling. Det vil jeg at det laget og dets trener skal huskes for. Men problemet var at det hadde en tilbøyelighet til å pådra seg en offensiv strekk med til tider skjebnesvanger defensiv konsekvens. En annen sak er at mer enn før og etter var spillet under avgåtte trener tilsynelatende MER overlatt til enkeltspillernes valg av aksjoner og situasjonsbedømmelse, altså individuelt en del mer krevende, der det før og etter hadde, respektive har, en større GRAD av rolledefinert samhandling av enkeltspillernes aksjoner.

Nå til BPs lag: Potensen av sistnevnte var så sterk at det bidro til at ofte mer kortvarige angrep kunne være målfarlige nok. Mens rytmikken i frispillingen bakfra, angrepsspill gjerne henlagt til banens sider og en relativ kortvarighet av angrepene lot til å bidra til å forhindre eller redusere at offensiv strekk oppsto.

Så snarere enn samhandling mot mangel på samhandling, vil jeg si at BPs avgjørende inngripen besto i spesifikk og konkret endring av noen viktige fasetter av karakteren av samhandlingen. (Og jeg må nok si at midt oppe i all nødvendighet har noen momenter i spillet til den avgåtte treners grunnleggende forgjenger kommet til å bortfalle. Dermed er en viss ekstra dimensjon i spillet ikke nærværende. Men til dels har det nok måttet bli slik. Det er ikke ment som en tung kritikk, kun en stille og diskret beklagelse .)

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2016, 16:46 
Avlogget

Da skal jeg sannelig komme med et stykke negativitet: Jeg leser på et annet forum at en visstnok svært sannsynlig nykommer skal være Tommy Høiland.

I tilfelle skal han forsåvidt få starte med blanke ark. Men jeg kjenner at jeg vil ha temmelig kort lunte overfor ufinheter.

Og jeg kan se for meg situasjoner, der jeg rett og slett bør forlate en fotballstadion midt under kamp. For ellers vil jeg kunne komme til å vende meg verbalt så meget mot egen spiller at jeg vil skandalisere meg som publikummer. Meget vel også til medpublikummeres store irritasjon.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2016, 19:55 
Avlogget

En fransk-afrikansk spiss ser derimot spennende ut. Uten at jeg vet noe som helst.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Feb 2016, 10:59 
Avlogget

Bromfe skrev:

Jeg har ingen fasit, men i de tilfellene der det er leiekontrakt + opsjon, så er det ingenting i veien for at Godset kan forlenge eller kjøpe der det er sportslig og økonomisk fornuftig. Der er vel strengt tatt til vår fordel....

Leie uten opsjon er høl i hue i mine øyne og vi risikerer å bruke ressurser på å få fram en spiller som forsvinner under nesa vår i det øyeblikket han begynner å prestere......

Topp

InnleggSkrevet: 16 Feb 2016, 09:53 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja, håper at dissa låneavtalene er med opsjon. Det regner jeg med at dem er. Sånn jeg har skjønt så er detta ryktene om spellere inn:

Vanja Marković, prøvespeller
Garra Dembele, prøvespeller
Mathis Bolly, rykter, har halvt år igjen av kontrakt
Tommy Høiland, rykter, er utrolig brun året rundt
Mohammed Fellah, rykter, best off. midt ?
Erling Knudtzon, rykter, er ikke svensk

Av dissa har jeg skikkelig trua på serbern, etter å sett på jøttøbb. Bolly hadde vært sjukt bra, er superrask. Fellah trenger vi ikke, vi har Bassel Jradi

PS! Med forbehold om at jeg har hørt/sett feil, osv. etc.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Feb 2016, 13:49 
Avlogget
Brukerens avatar

travern skrev:
Ja, håper at dissa låneavtalene er med opsjon. Det regner jeg med at dem er. Sånn jeg har skjønt så er detta ryktene om spellere inn:

Vanja Marković, prøvespeller
Garra Dembele, prøvespeller
Mathis Bolly, rykter, har halvt år igjen av kontrakt
Tommy Høiland, rykter, er utrolig brun året rundt
Mohammed Fellah, rykter, best off. midt ?
Erling Knudtzon, rykter, er ikke svensk

Av dissa har jeg skikkelig trua på serbern, etter å sett på jøttøbb. Bolly hadde vært sjukt bra, er superrask. Fellah trenger vi ikke, vi har Bassel Jradi

PS! Med forbehold om at jeg har hørt/sett feil, osv. etc.

Fin liste det med unnatak av Høiland, kommer aldri til å bli akseptert av meg selv om han skulle spelle for oss. Over hodet ikke velkommen!

Topp

InnleggSkrevet: 16 Feb 2016, 19:33 
Avlogget

Ser Madsen "sliter med helsa" som BP sier det i dagens DT.

Nå synes jeg ikke det er noen vei utenom å måtte erstatte ham.
Synd og skam at en av våre desidert viktigste defensive spillere på 2000-tallet skal slite sånn med skadene, men han virker ikke å klare å komme tilbake på sitt gamle nivå.
Og iallefall ikke når han nå for tredje året på rad får en skadeplaget oppkjøring.

Og i motsetning til de offensive plassene på laget, hvor vi har store talenter i Basit, Hoven-gutta og midtbanespillerne Ahlander & Gjerstrøm, så synes jeg de stopperne vi har sluppet til på seniornivå så langt har vært langt unna den standarden vi har i de etablerte spillerne våre.

Med kun en stadig like skadeplaget Madsen som reserve for Marius & Gustav, så synes jeg virkelig vi må bite i det sure eplet nå og hente en fullverdig utfordrer på stopperplass.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen