Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 27 Okt 2020, 23:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 05 Apr 2016, 09:57 
Avlogget

1907 skrev:
1980 skrev:
Ikke bra.
Men, vi har vel mulighet for å hente ham hjem i sommer hvis han fortsatt er på benken?

Avtalen går året ut, så det er uaktuelt dersom Sandefjord ønsker å beholde ham.

Det er no' drit.

Men, han er kanskje ikke mannen å satse på for oss uansett?
Fortsatt ung og lovende, men skal han kunne ta opp kampen med Bugge på sikt, så burde han vel vært mer enn god nok for å stå for en OBOS-klubb i en alder av 22?

Topp

InnleggSkrevet: 10 Apr 2016, 21:18 
Avlogget

Ser noen etterlyser flere kjøp i kamptråden.

Jeg for min del synes vi har alt for mange spillere som ikke er i nærheten av nivået til en medaljekandidat, og håper først og fremst vi klarer å selge/gi bort noen av de som tilsynelatende ikke tilfører oss noe som helst ute på banen.

F.eks : Det er vanskelig å se hva en Petter Vaagan Moen tilfører oss, sammenlignet med en Gjerstrøm, eller Kristoffer Hoven for den saks skyld.

Og skal vi henge med i medaljekampen, så bør vel også spillere som Kastrati og Tokmac snart ha vist at de ikke er av det formatet?

Topp

InnleggSkrevet: 10 Apr 2016, 21:33 
Avlogget

1980 skrev:

Jeg for min del synes vi har alt for mange spillere som ikke er i nærheten av nivået til en medaljekandidat, og håper først og fremst vi klarer å selge/gi bort noen av de som tilsynelatende ikke tilfører oss noe som helst ute på banen.

F.eks : Det er vanskelig å se hva en Petter Vaagan Moen tilfører oss, sammenlignet med en Gjerstrøm, eller Kristoffer Hoven for den saks skyld.

Og skal vi henge med i medaljekampen, så bør vel også spillere som Kastrati og Tokmac snart ha vist at de ikke er av det formatet?

Er ikke uenig i at trengs endring i spillerstallen, og da spesielt kant/spiss. Kastrati m¨å vise mye veldig fort etter han kommer tilbake, ellers er det mer enn akutt problem der. En trenger et alternativ for Storflor når han ikke fungerer. Sørum kommer knapt til å spille en kamp i år, Høyland har ikke funnet sin rolle som spiss. Trengs en ekstra spiss, ja tror jeg. Midtbanen skal egentlig være OK, PVM kan kanskje i form tilføre noe og Junior kan tilføre noe

Topp

InnleggSkrevet: 10 Apr 2016, 21:38 
Avlogget

1980 skrev:

+1
Vi har bra bredde når alle skadefrie og i form. Men vi har for mange avrage spillere og overflod på enkelte posisjoner som f.eks back med Bredeli, Mounir, Parr, Vilsvik og Lindqvist. Mens vi kun har tre habile TL stoppere i Valsvik, KAM og Høibråten og samme i angrep sjøl om der det går mer på kvalitet.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Apr 2016, 21:48 
Avlogget

Ja, det er litt dårlig balanse i posisjonene i stallen, mener jeg også.

Høiland er en jo ok spiller, f.eks.
Men, han kommer så definivt ikke til sin rett som midtspiss i 4-3-3, synes jeg.
Han er kanskje et bedre alternativ på vingen når Marcus er tilbake?

Vaagan Moen fremstår heller ikke som noen som overbeviser folk som hverken indreløper eller som vi så i dag : ving.
For i dag så han ut som en utrent 3.div spiller.
Han eller laget mistet vel ballen ved alle hans 7 første involveringer i dag såvidt jeg klarte å se.
Han er jo en bra spiller, men virker fullstendig malplassert i alle kampene han gjør for oss.

Tokmac mener jeg heller ikke holder dette nivået.
Han kunne gjort det, men skader og annet har jo hemmet utviklingen hans i mange år.
Det er jo faktisk hans sjette sesong i A-stallen nå, og fortsatt har han ikke klart å spille seg til fast plass her. Han spiller jo nå bare fordi både Keita og Kastrati er ute.

Jeg hadde virkelig håpet at vi kunne brukt denne sesongen til å rydde opp skikkelig i spillerstallen etter at den este ut under David.

Men, når eneste spiller ut når serien starter er Gjerstrøm på lån, da sitter vi igjen med en haug med spillere som vi ikke får noen særlig nytte av.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Apr 2016, 22:01 
Avlogget

+1 igjen 1980. Blir nok ikke før etter denne sesongen vi får gjort opprensning. Tokmac, Flamur og Sørum alle ferdige om ikke kontrakter blirforlenget. Med 1 år igjen med PVM bør det være enklere å gi bort eller løse fra kontrakten mtp lengden på kontrakt og lønn.

Da er vi etter alle solemerker kvitt 3 og helst 4 spillere som (på spissen) ikke bidrar til annet enn å heve lønn. Pluss vi har Lukasz og Lindquist som sikkert ryker også som gjør at vi kan ha yngre spillere som nødvendigvis ikke er så mye dårligere nærmer seg A-lag eller i det minste bedre utbytte av å være på treninger.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 10:54 
Avlogget

Lett å være enig i at vi har for mange spillere som ikke hører hjemme på et topp 3 lag, men når de spiller er jo ikke det fordi vi har gode alternativer i øyeblikket. Det hjelper ikke å bare kvitte seg med spillere mao, nye må nødvendigvis inn.

Det er en del skader for tiden, men det er jo en del av gamet. Troppen er tynn når det gjelder kvalitetsspillere.

Ut fra et medaljeperspektiv har vi 1 (til 2) gode nok midtspisser, 3 gode nok stoppere til 2 plasser, 1 god nok keeper. Og har vi egentlig noen flanker eller midtbanespillere som er blant de beste i Tippeligaen? Det er jo der lista må ligge om man skal hevde seg i toppen.

Godset har på imponerende vis erstattet de beste spillerne etter hvert som de har forsvunnet i senere år, så jeg er ikke for kritisk når det omsider ikke har lykkes. Men vi er ikke i nærheten av å fylle tomrommet etter enormt viktige Wikheim og Fossum.

Spillere som Junior og Keita må virkelig levere og sammen med Pedersen holde seg skadefrie om dette skal holde til topplassering i år.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 11:09 
Avlogget

Men er ikke det at vi nettopp har så mange spillere på lønningslista som ikke er i nærheten av nivået en vesentlig årsak til at vi ikke henter inn flere, El Guapo?
For det er vel et lønnsbudsjett som man skal holde seg innenfor rammene på her?

Nå vet ikke jeg om eller hva som evt. har blitt gjort for å rydde opp i stallen etter at den este ut i fjor, men det er iallefall grunn til å stille spørsmål rundt prosessen her.
For i fjor høst så uttalte jo BP at han syntes stallen var for stor, og at den burde slankes. (Først og fremst av hensyn for å få gitt spilletid og plass i køen for egne talenter, vel?)

Resultatet 6mnd etterpå er at vi har mistet 5 klassespillere i Fossum, Wikheim, Marco, Horn og Hanin, og sendt lovende Gjerstrøm ut på lån, mens alle de som satt på benk og tribune i fjor fortsatt er her. (Med unntak av Gjedda på utgående kontrakt, og Basse på 6mnd lån)

That's it.

Og selv om vi i utgangspunktet har hentet 4 gode spillere til stallen, så er det vanskelig å se hvordan disse til nå har klart å fylle skoene til de de erstatter.
Parr kommer seg. Der er jeg ikke bekymret.
Junior visste vi jo det ville ta litt tid å få i form, men at han ikke engang var aktuell for innhopp nå sist, det gjør meg litt bekymret.
Keita er jo bare skadet, og det kommer vel ikke som noen overraskelse etter den høsten i Stabæk i fjor, hvor han spilte halvskadet i kamp etter kamp, før han gikk haltende av banen etter en halvtimes tid.
Høiland er en ålreit spiller, men som midtspiss i 4-3-3 er han et gigantisk steg ned fra Marvin & Marco, og en stor svekkelse på den plassen.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 11:28 
Avlogget

det blir å tale litt med to tunger her....

På den ene siden skal vi satse på egne talenter, men samtidig er vi ikke fornøyd med lagets prestasjoner. Hadde vi henta bedre spillere ville jo ikke talentene fått sjansen :shock:

Jeg er stolt av at Tokmac og Hoven har fått sjansen og jeg synes et er altfor tidlig å avskrive Tokmac. Det jeg stiller meg undrende til er hvorfor Mounir var foretrukket kantspiller i hele oppkjøringa, for så å bli benka når serien starter..... :?:

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 11:41 
Avlogget

Superteale skrev:
det blir å tale litt med to tunger her....

På den ene siden skal vi satse på egne talenter, men samtidig er vi ikke fornøyd med lagets prestasjoner. Hadde vi henta bedre spillere ville jo ikke talentene fått sjansen :shock:

Jeg er stolt av at Tokmac og Hoven har fått sjansen og jeg synes et er altfor tidlig å avskrive Tokmac. Det jeg stiller meg undrende til er hvorfor Mounir var foretrukket kantspiller i hele oppkjøringa, for så å bli benka når serien starter..... :?:

Da synes jeg du misforstår poenget her.

Jeg kritiserer ikke, ei heller vil jeg noensinne kritisere det, at vi slipper til unggutta.
At Hoven får sin debut i går er strålende, og vil forhåpentligvis være enda en liten dytt i riktig retning.

Problemet er at vi, etter å i fjor ha gått ut og sagt at stallen skal slankes for å gi unggutta sjansen, i dag har en omtrent like stor stall, hvor den eneste forskjellen er at det i år er langt flere av de godt voksne spillerne som i fjor ikke var gode nok for laget som utgjør 11'ern vår.
Et såpass stort talent som Gjerstrøm får jo fortsatt ikke sjansen hos oss i dag. Der setter vi i stedet inn 32-årige Vaagan Moen som innbytter.
Og hadde ikke 33-årige Sørum vært skadet igjen, så hadde vel neppe Kristoffer fått sin debut i går heller.

Det er dette det handler om.

Ang. Tokmac og at det skal være for tidlig å gi opp ham, så er det jo også greit å minne om at dette er en 93-modell som nå er i sin sjette sesong med A-laget.
Jeg blir dritglad hvis han lykkes i å ta steget i år, men jeg synes han har langt igjen fortsatt.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 13:59 
Avlogget

Burde jo ha endret tråden til "endringer i spillerstallen" om vi ikke skal dra frem de gode gamle forslag til angrep-midtbane og forsvar trådene?
Så jeg poster det her:
http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... O4.twitter
Magnus Andersen linkes til Godset. Kant/Indreløper. Lukter litt middelmådighet over dette? Var god når TIL rykka ned i 2013 ellers har jeg bare sett sporadiske kamper. Er jo nærmere 30 år så kan ikke regne med noe stort videresalgspotensiale.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 14:05 
Avlogget

Helt ok spiller, men at vi skal hente en 29-åring fra Tromsø.... Nei, dette høres nesten rart ut.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 15:01 
Avlogget

1980 skrev:
Helt ok spiller, men at vi skal hente en 29-åring fra Tromsø.... Nei, dette høres nesten rart ut.

Ja, håper inderlig vi har større ambisjoner enn det. Da er det bedre å hente inn igjen de to utlånsspillerne våre.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 15:29 
Avlogget

1980 skrev:
Et såpass stort talent som Gjerstrøm får jo fortsatt ikke sjansen hos oss i dag. Der setter vi i stedet inn 32-årige Vaagan Moen som innbytter.

Mulig jeg misforstår, men er ikke Gjerstrøm lånt ut til Kongsvinger?

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 15:33 
Avlogget

stm skrev:
1980 skrev:

Mulig jeg misforstår, men er ikke Gjerstrøm lånt ut til Kongsvinger?

Jo, og det er jo nettopp det som er poenget mitt.
Veien frem til førstelagsspill virker like lang for talentene våre i år som i fjor, men de som står foran i køen nå er reserver og tribunesliterne fra i fjor.
Det er ikke bra.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen