Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Aug 2017, 23:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 160 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 06 Mar 2017, 09:51 
Avlogget

jeg synes det er lite nytt på diverse forum og i pressen om Godset for tiden.

Forhåpentligvis blir det mer spalteplass til Eliteserien nå som ski VM er over.....

Topp

InnleggSkrevet: 09 Mar 2017, 16:58 
Avlogget

Intensiteten var god også på dagens trening. I spillsekvensen på slutten så man konturrer av start-11'rn til søndagens kamp mot Sarpsborg.

Toro fortsetter med mye instruksjoner under veis og jeg liker måten han detaljstyrer spillerne :)

Ringstad var med igjen i dag.... får vi se han søndag? (virket noe redusert)

Marcus virket pigg... og rolig med ball..

Tommy er tent!

Keeperne kjemper om spilletid...

Monir jobbet godt off/deff.

Jradi bommer mye...

Marco scoret fine mål...

Parr slår mange gode pasninger.

Ulland tar mye plass...

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2017, 15:42 
Avlogget

Etter dagens økt ble troppen mot Sarpsborg 08 tatt ut:

Espen Bugge Pettersen, Sosha Makani, Mounir Hamoud, Lars Vilsvik, Jakob Glesnes, Kim André Madsen, Marius Høibråten, Stian Ringstad, Jonathan Parr, Christian Rubio Sivodedov, Henning Hauger, Kristoffer Tokstad, Francisco Junior, Bassel Jradi, Eirik Ulland Andersen, Tokmac Nguen, Pontus Engblom, Tommy Høiland, Marcus Pedersen, Marco Tagbajumi.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mar 2017, 15:19 
Avlogget

Hmmm.... fri i dag fra trening... opplading til seriestart?

(innlegg nr 70000)

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2017, 16:01 
Avlogget

Etter 2 dager med påskeferie er dagens 2 økter unnagjort.

Drøye 4 dager til neste kamp... :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 28 Apr 2017, 09:56 
Avlogget

Hard økt (torsdag) for de som ikke spilte cup.

Lettere kampforberedende økt for hele troppen i dag (fredag)

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mai 2017, 16:47 
Avlogget

Dagens trening var av den lette sorten... lek og moro første minuttene for å få frem smilet etter en relativt tung periode.

Mye spill på liten bane med fokus på vingspill/innlegg/posisjonering i box.

Er ikke imponert.

Mye dårlige innløp og generelt dårlige pasninger (ofte bak ving/back som må stoppe...)

Skulle gjerne sett Toro instruere i mye større grad!

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mai 2017, 17:39 
Avlogget

MrBlue2 skrev:
Dagens trening var av den lette sorten... lek og moro første minuttene for å få frem smilet etter en relativt tung periode.

Er ikke imponert.

Mye dårlige innløp og generelt dårlige pasninger (ofte bak ving/back som må stoppe...)

Toro er vel ikke en typisk coach på feltet? som Bradley, Eggen osv. Er mer Solskjær typ som delegerer og tar det taktiske (manager).

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mai 2017, 17:54 
Avlogget

Toro er vel ikke en typisk coach på feltet?

Toro er hovedtrener og han bør se hva som mangler!

Hvem som utfører jobben på feltet er ikke vesentlig... men det faktum at det blir gjort! Fort!

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mai 2017, 20:16 
Avlogget

MrBlue2 skrev:

Er ikke imponert.

Det er iallfall interessant at det er søkelys på vingspill. Og hvorfra i banen de ankommer som utøver det. Til dels til og med hvilke og hvor mange spillere som er involvert.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mai 2017, 23:27 
Avlogget

Backene kom helt opp og slo innleggene.

For få i box. For tidlige innløp osv....

Syntes også at midtbanen(kantene) gikk for langt inn i banen... spesielt ved brudd i mot fører dette til alt for enkle motangrep...

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2017, 01:23 
Avlogget

MrBlue2 skrev:

Syntes også at midtbanen(kantene) gikk for langt inn i banen... spesielt ved brudd i mot fører dette til alt for enkle motangrep...

Det er en av konsekvensene med å spille med en flat firer på midtbanen. Kantene trekker inn i midten for å dekke rom da det er mann/mann inne sentralt eller at motstanderen er i overtall om de spiller med en treer eller femmer på midtbanen. Brann kampen var jo skrekkeksempel på at kantene gikk inn i banen mot brann sin trio men de crosset bare ut på kant/back mot backen vår som fikk 2 mot 1. Kreves enormt tempo og pasningsikkerhet fra de to sentrale i måten Toro vil spille ball på. Tokstad/Hauger utfyller hverandre ikke bra nok.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2017, 04:05 
Avlogget

VB87 skrev:
MrBlue2 skrev:

Det er en av konsekvensene med å spille med en flat firer på midtbanen. Kantene trekker inn i midten for å dekke rom da det er mann/mann inne sentralt eller at motstanderen er i overtall om de spiller med en treer eller femmer på midtbanen. Brann kampen var jo skrekkeksempel på at kantene gikk inn i banen mot brann sin trio men de crosset bare ut på kant/back mot backen vår som fikk 2 mot 1. Kreves enormt tempo og pasningsikkerhet fra de to sentrale i måten Toro vil spille ball på. Tokstad/Hauger utfyller hverandre ikke bra nok.

Takker for glimt som tyder på forsøk fra trenerhold på å bringe laget til reparasjoner av det som hittil ikke har fungert. Men forsøk som det kan synes er sannsynlig ikke vil føre fram eller iallfall kun diskutabelt.

[Den smale midtbanefireren er ikke nødvendigvis kun defensivt motivert. I tråd med Bromfes framførte perspektiv kan den også ha et vesentlig offensivt siktepunkt. Knyttet til at de smale midtbanekantene i en middels høy banehøyde qv et angrep skal forsøke å entre mellomrommet, med henblikk på oppsetting av spisser med ball i et gjennombrudd eller vinklinger ut til avansert back. Korriger gjerne formulering, Bromfe, i tilfelle jeg har tapt nyanser!]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2017, 11:03 
Avlogget

Independiente skrev:
VB87 skrev:
MrBlue2 skrev:

Takker for glimt som tyder på forsøk fra trenerhold på å bringe laget til reparasjoner av det som hittil ikke har fungert. Men forsøk som det kan synes er sannsynlig ikke vil føre fram eller iallfall kun diskutabelt.

[Den smale midtbanefireren er ikke nødvendigvis kun defensivt motivert. I tråd med Bromfes framførte perspektiv kan den også ha et vesentlig offensivt siktepunkt. Knyttet til at de smale midtbanekantene i en middels høy banehøyde qv et angrep skal forsøke å entre mellomrommet, med henblikk på oppsetting av spisser med ball i et gjennombrudd eller vinklinger ut til avansert back. Korriger gjerne formulering, Bromfe, i tilfelle jeg har tapt nyanser!]

Det er riktig beskrivelse av den forståelsen jeg trodde jeg hadde. Så ble jeg mer forvirret etter siste kamp, som delvis kommentert i den kamp tråden. To momenter forvirret meg, det ene var at Hauger og Junior byttet plass sentralt på midtbanen, og Hauger inntok da en rolle hvor han beveget seg mer mot kant. Andre kanten fungerte vel så dårlig at der så jeg ikke om Junior gjorde det samme. I de tidligere kampene har duoen sentralt holdt seg lavere i banen og forskjøvet mye over mot siden som har ball. Om dette var en bevist taktisk endring eller om dette var enkelt hendelser aner jeg ikke, så er tilbake til et litt forvirret stadie :?

Det som forundrer meg med tanke på innleggspresisjon og innløp i boks, er at dette bør være lignende ferdigheter uavhengig av system. Så hvorfor er ferdigheter en hadde forrige sesong ikke der nå? Øvelsen som er beskrevet over blir også utført under oppvarmingen før kamp, da på stor bane. Registrerer da at det nesten ser ut som spissene avtaler hvem som skal avslutte, mens kantene henger igjen høyere i banen

Topp

InnleggSkrevet: 09 Mai 2017, 12:25 
Avlogget

Et lite spørsmål, i dagens DT artikkel om talentene står det at andre laget spilte 4-4-2. Mener det tidligere i år ble hevdet at junior lagene og andre laget skulle spille 4-3-3 fortsatt. Husker jeg feil, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 160 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen