Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 16 Des 2017, 18:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 16
InnleggSkrevet: 26 Aug 2016, 23:02 
Avlogget
Brukerens avatar

Bromfe skrev:
Nå er det tid for at klubben stepper opp og setter en standard for oppførsel og holdninger. Det er tatt et valg på at en ønsker røffe spillere i klubben, da må de håndteres og ikke bare av en person. BP skal ikke være eneste som klarer det, det er da et team

BP igår (fra dt+-artikkeln): "Vi har for mange unødvendige kort, både gule og røde. Det må vi skjerpe inn noe voldsomt. Vi ønsker ikke være en klubb som fremstår sånn" + "Vi har hatt en liten intern greie på det nå. Vi må la dommeren gjøre sin jobb og så får vi gjøre vår jobb best mulig, forteller Ingebretsen.".

Godt sjefen sjøl ser det samme som oss, i det minste.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Aug 2016, 22:36 
Avlogget

For en drøy måned siden hadde vi like lang avstand opp til førsteplass som ned til fjerdeplass. Så ble Godset seriens bokstavelig talt dårligste lag. Her kan de som evaluerer sesongen sette av et par timer.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Aug 2016, 11:54 
Avlogget

Det positive midt i denne kollapsen er imidlertid at absolutt alle andre resultater går vår vei nå, runde etter runde.
Normalt sett skulle vi jo nå vært fullstendig hektet av i kampen om en topp 4-plassering, men utrolig nok henger vi fortsatt med!

Topp

InnleggSkrevet: 28 Aug 2016, 22:41 
Avlogget

1980 skrev:
Det positive midt i denne kollapsen er imidlertid at absolutt alle andre resultater går vår vei nå, runde etter runde.
Normalt sett skulle vi jo nå vært fullstendig hektet av i kampen om en topp 4-plassering, men utrolig nok henger vi fortsatt med!

Enig i at det er påfallende. Men - som du vil være deg likeså bevisst, mer med tanke på andre lesere - det mest vesentlige er ikke poengavstanden, men tilveksten i egen poengbeholdning. Den har lenge vært ytterst svak. Tendenser kan bringes brått til å snu, slik Molde (eller i denne forbindelse mindre relevant, VIF) er eksempel på. Men det forutsetter normalt at man har en riktig forståelse av det fotballmessige som bevirker den svake poengtilveksten, og deretter i tillegg, det vriene, makter å få til nettopp det som skal til. (Eller, nokså usannsynlig, det skjer blindt.) Attpåtil hadde antagelig årets Molde en større tillagt kapasitet enn årets Strømsgodset. Så er det en sak å se på slike forvandlinger i etterkant når de er maktet foretatt, noe ganske annet å forestille seg dem maktet når det er i forkant.

Noen forsterkninger er hentet inn også her. Imidlertid vil innpassing ta litt tid. Det kan for all del lykkes i noen grad.

Men da kommer gjenstående kampmotstandere inn som en ekstra utfordring.

Så det mest givende er nok å glemme tabell. Heller å være opptatt av den enkelte kamp. Og hver gang mer av det fotballmessige enn av kampens sluttresultat.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Aug 2016, 15:28 
Avlogget

Independiente skrev:

Så det mest givende er nok å glemme tabell. Heller å være opptatt av den enkelte kamp. Og hver gang mer av det fotballmessige enn av kampens sluttresultat.

Håper en bruker resten av sesongen til å spille inn de nye spillerne, og gi talentene muligheter. Da for at de skal få kjenne på nivået og få erfaring til å kunne heve seg til neste sesong. Om det er spillere det allerede er klart ikke blir med videre, ser jeg ingen grunn til at de skal få masse spilletid. Dette blir en mellom sesong uansett, da er det bedre å forberede neste sesong slik at den blir bedre

Topp

InnleggSkrevet: 29 Aug 2016, 17:58 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Håper en bruker resten av sesongen til å spille inn de nye spillerne, og gi talentene muligheter. Da for at de skal få kjenne på nivået og få erfaring til å kunne heve seg til neste sesong. Om det er spillere det allerede er klart ikke blir med videre, ser jeg ingen grunn til at de skal få masse spilletid. Dette blir en mellom sesong uansett, da er det bedre å forberede neste sesong slik at den blir bedre

Likevel vil nok trenerne ut fra en ansvarlighet overfor resultater - så lenge resultater henimot f.eks en deltagelse i Europakvalik neste år ikke er blitt utopiske i negativ forstand, altså tilnærmet logisk umulige, men ennå er tenkelige - mene at de plikter å gjøre det som best fremmer en slik mulighet. Så inntil videre regner jeg meg at de vil vektlegge utviklingshensyn utelukkende så langt det ikke kommer på tvers av det de vil føle seg forpliktet til. Jeg må nok si at det å vektlegge den kombinasjonen blir riktig i mine øyne. Derimot tror jeg at det blir bedre resultater å tenke på detaljer i en prestasjon og tilsløre oppmerksomheten omkring reultat.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Aug 2016, 21:27 
Avlogget

Independiente skrev:
Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Likevel vil nok trenerne ut fra en ansvarlighet overfor resultater - så lenge resultater henimot f.eks en deltagelse i Europakvalik neste år ikke er blitt utopiske i negativ forstand, altså tilnærmet logisk umulige, men ennå er tenkelige - mene at de plikter å gjøre det som best fremmer en slik mulighet. Så inntil videre regner jeg meg at de vil vektlegge utviklingshensyn utelukkende så langt det ikke kommer på tvers av det de vil føle seg forpliktet til. Jeg må nok si at det å vektlegge den kombinasjonen blir riktig i mine øyne. Derimot tror jeg at det blir bedre resultater å tenke på detaljer i en prestasjon og tilsløre oppmerksomheten omkring reultat.

Jeg ser viktigheten av plassering og eventuell mulighet for EL spill neste sesong, selv om jeg per nå føler at det realistiske for sesongen er å satse på cupen og da heller bruke serien som utvikling for kommende sesong. Samtidig opplever jeg det som en utfordring at laget virker å bli stresset når resultatet har betydning, så nøkkelen ligger i å senke prestasjonsangsten. Det store spørsmålet er jo da hvordan?

Topp

InnleggSkrevet: 29 Aug 2016, 21:52 
Avlogget

Så langt sånt rekker, nettopp det antydede: Hele tiden ha noen spillemessige detaljer som innebærer relevant videreutvikling av lagets spill, å knytte spillernes oppmerksomhet omkring og dermed å være konsentrert om.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2016, 18:11 
Avlogget

Etter de tre gode nyrekrutteringene i sommervinduet og også enkelte avskjeder da er kontraktsforlengelsen med Marcus Pedersen et strålende uttrykk for at det krevende arbeidet med kontraktsfornyelser for spillerstallen som syntes å ha stoppet litt opp overfor utfordringene med det, har kommet i godt gjenge. Det sammen med BP's defensive komplettering av spillemåten gjør utsiktene løfterike på mellomlang sikt (dvs neste sesong). Så er det i tillegg en sportslig utfordring hva vårt lag og dets trenere kan få til på kortere sikt, dvs de neste ukene. Enten det lykkes eller ikke, seriøst å forsøke å nå en 4. plass i serien gjennom å fiksere på prestasjon, ikke poeng, kan være den beste måten å forberede seg til minst en cupkamp til !

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2016, 21:10 
Avlogget

Helt enig det du skriver Indie, så håper jeg en jobber med de offensive alternativene og relasjonene i den kommende perioden. For da å kunne oppnå alternativer og gode relasjoner også i denne sammenheng. Når det defensive sitter er det tid for den andre delen av spillet, savner blant annet virkelig gode kontringer og alternative offensive løsninger ala 45 grader ut pasninger

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2016, 21:33 
Avlogget

Iallfall i den kommende kampen kan den defensive tilnærmelsen til de grader bli en utfordring. For trenges det noen tilpasninger eller spesialiseringer i forhold til Bodø/Glimts kontringshastighet og -evne i den tilnæmelse som vårt lag har begynt å anta? Det kunne handle om variasjon i presshøyde når Bodø/Glimt har ballen - hva og hvordan. Deres nederlag mot Stabæk kan gjøre dette til en heftig kamp. Det som klikket mot AAFK, bør det finnes treffende forebygging av.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2016, 22:36 
Avlogget

Independiente skrev:
Iallfall i den kommende kampen kan den defensive tilnærmelsen til de grader bli en utfordring. For trenges det noen tilpasninger eller spesialiseringer i forhold til Bodø/Glimts kontringshastighet og -evne i den tilnæmelse som vårt lag har begynt å anta? Det kunne handle om variasjon i presshøyde når Bodø/Glimt har ballen - hva og hvordan. Deres nederlag mot Stabæk kan gjøre dette til en heftig kamp. Det som klikket mot AAFK, bør det finnes treffende forebygging av.

En må ha god kontra dekning i den kampen ja, samtidig opplever jeg ikke at det er gjennom eget spill at Glimt skaper de store sjansene. Men en må unngå dumme feilpasninger og brudd imot ved at en ikke får avsluttet angrepet. Da trenger en å skape variasjon i angrepet og la oss håpe Marcus er tilbake for å skape trykk i boks. Savner at en får se det BP snakket om før sesongen emd variasjon i angrepsspillet. Da gjennom, gjennomspill, lang skudd eller vipper. Nå blir det mye statisk angrep, og dermed enkelt å demme opp. Trenger en Iver type, real boks til boks indreløper

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2016, 00:27 
Avlogget

Hva er planen resten av sesongen? Skal en spille inn kommende spillere? Skal en sette en struktur i laget? Skal en sette en offensiv struktur i laget? Skal en spille inn talenter?

Nå spiller en med et fast lag som ikke finner struktur, jo da det fungerer i enkelt kamper. Men når Deila forsøkte det samme kom gode resultater i enkelt kamper og ekstremt dårlig i andre, nå er alle borte kamper tapt før start. En kan gjerne si at det sitter i spillernes hodet, men da må en gjøre noe med det. Bestem gjerne at sesongen er fortapt og spill i talenter, men gjør det da. Bestem gjerne at en satser på cupfinale og vis at en gjør det. Vis at en beveger seg mot noe, defensiv struktur først? Offensiv struktur først?

BP skal etter hva jeg har hørt være offensiv og satse på talenter. Ingen av disse punktene stemmer Hva er det kortstige målet? Hva er det langsiktige målet? Jeg ser ingen spiller utvikling nå, jeg ser ikke relasjons utvikling nå.r ingenting (og ja nå er jeg svart)

Topp

InnleggSkrevet: 02 Okt 2016, 10:17 
Avlogget

Jeg hadde ikke oppdaget at det var kommet flere innlegg på dette delforumet mens jeg syntes det var så stille ( blush!).

BP står overfor MULIG cupfinale. Samtidig at om han ignorerer seriekamper som uansett vil lede til trolig nå relativt sett ubetydelige forbedringer i plassiffere på endelig tabell, så faller laget i prestasjonsevne i denne mulige cupfinale. Ja, slik det nå tegner, enda allerede i en belastende semifinaleexit. Så BP er henvist til å opprettholde årets lag på høyest mulig nivå.

Enten kampen mot Bodø/ Glimt var spillemessig svak fra start eller fra god nok som bortekamp falt ved første motgang ( jeg så altså ikke kampen), så tyder prestasjoner ikke på å springe ut av like lav prestasjonsevne for årets mannskap, men istedet å ha mentale sider som nedsetter kapasitet også som vi er på i dag. Da blir jo nødvendigvis utfordringen for BP å søke å bidra til at spillerne sammen oppnår tilstrekkelig trygghet. For jeg vil hevde at BP langt ut i sesongen omsider har gitt dem et spillemessig innhold å forvalte som skulle fjerne svakheter som spillertypeblanding av året har påført dem ( også gitt preging fra deres sesongreise), sammenlignet med fjorårets spillergruppe.

Utfordringen har en parallell i Godset-Deilas strev med å spille borte som hjemme med en da vel å merke betydelig mer ambisiøs spillemåte. Men er en type utfordring der ansvarlig trener blir belastet med det som laget sliter med av kollektiv selvtillit. ( Sagt overfor visse typer lesere: Dersom det ikke skulle lykkes i løpet av denne sesongen, er DET noe jeg ikke vil belaste BP med. Jeg vil i tilfelle belaste ham for de ideene han fulgte før dette, de kynisk forbeholdne. Men gitt skifte av ideer, vil jeg anse BP som den aller mest ønskelige trener til å iverksette disse og det uten noen som helst på forhånd angitt timelimit.)

Endring, ment å klargjøre det påtenkte, uten iallfall å tilsikte å forandre meningsinnholdet: Tilføyd spesifiserende ordene "i løpet av denne sesongen" og "på forhånd angitt".

Sist endret av Independiente den 03 Okt 2016, 13:31, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 02 Okt 2016, 13:37 
Avlogget

Independiente skrev:
Enten kampen mot Bodø/ Glimt var spillemessig svak fra start eller fra god nok som bortekamp falt ved første motgang ( jeg så altså ikke kampen), så tyder prestasjoner ikke på å springe ut av like lav prestasjonsevne for årets mannskap,
Vi kåla fra avspark, at Glimt ikkekunne hatt både en og to og tre pinner før vi scoret. Samtidig går vi mer og mer opp i liminga når de scorer. Husker ikke om det var 11 eller 13 - 3 i sjanser i favør Glimt avisa hadde. Det er rimelig greit bilde på du har rota fra start.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen