Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 15 Des 2017, 16:09

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 16
InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 21:52 
Avlogget

Det nærmer seg nå en halv sesong uten seier, og dette er en skummel utvikling. En må på et eller annet vis få selvtillitt inn i troppen før sesong slutt, denne tendensen og følelsem er ikke bra å gå ut av sesongen med. Jeg opplever det som mye sitter i hodet til spillerne nå, de startet i et gir og underveis endres giret. Når giret er endret klarer en ikke å finne tilbake, men en ender opp med noe krampaktig som ikke fungerer

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 22:19 
Avlogget

Bromfe skrev:
Det nærmer seg nå en halv sesong uten seier, og dette er en skummel utvikling. En må på et eller annet vis få selvtillitt inn i troppen før sesong slutt, denne tendensen og følelsem er ikke bra å gå ut av sesongen med. Jeg opplever det som mye sitter i hodet til spillerne nå, de startet i et gir og underveis endres giret. Når giret er endret klarer en ikke å finne tilbake, men en ender opp med noe krampaktig som ikke fungerer

Tallenes er brutalt ærlige. Vi holder solid nedrykkstempo. Og mye sitter nok mellom øra til spillerene. Er blytungt mentalt når det for n'te gang ikke vil seg.

Jeg kan heller ikke se at det snur når trenerteamet har holdt på så lenge uten store tegn til bedring. Er en omgang her og der pluss enkelte perioder i kamper men vi evner ikke holde i 90 min.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 22:43 
Avlogget

VB87 skrev:
allenes er brutalt ærlige. Vi holder solid nedrykkstempo. Og mye sitter nok mellom øra til spillerene. Er blytungt mentalt når det for n'te gang ikke vil seg.

Jeg kan heller ikke se at det snur når trenerteamet har holdt på så lenge uten store tegn til bedring. Er en omgang her og der pluss enkelte perioder i kamper men vi evner ikke holde i 90 min.

Et spørsmål jeg sitter med nå i etterkant er også om dagens team har veldig forskjellige meninger om hvordan en skal spille. I dag gikk det fra lang baller, til kantspill, til fikst spill. Uten at jeg ser system eller mønster i endringen og en ender med kaos. Da må det endten være forskjellige signaler fra teamet eller at laget tar egne avgjørelser underveis, og i siste tilfelle må en igjen vurdere kapteinsvalget. Kan det i tilfelle endres nå, for å se om det bidrar til endring ut sesongen?

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 22:47 
Avlogget

Godset gikk fra gullkamp halvveis (4p bak RBK, 4p ned til 4. plass) til å bli et av tidenes dårligste Tippeligalag annen halvdel av sesongen. Bokstavelig talt!

Med to bortekamper og en hjemmekamp mot RBK igjen kommer til det til å bli slik også. Dette er tidenes kollaps i norsk fotball.

Drammens Tidende skriver om hvor lang vei det er opp til medalje selv i kveld. Samme pjatt har jeg hørt fra folk både i og rundt Godset i hele høst. Godset fremstår i dag som en av de klareste nedrykkskandidatene i 2017. En halv sesong er lenge og ingenting endrer seg av av seg selv.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 23:03 
Avlogget

El Guapo skrev:
Godset gikk fra gullkamp halvveis (4p bak RBK, 4p ned til 4. plass) til å bli et av tidenes dårligste Tippeligalag annen halvdel av sesongen. Bokstavelig talt!

Med to bortekamper og en hjemmekamp mot RBK igjen kommer til det til å bli slik også. Dette er tidenes kollaps i norsk fotball.

Drammens Tidende skriver om hvor lang vei det er opp til medalje selv i kveld. Samme pjatt har jeg hørt fra folk både i og rundt Godset i hele høst. Godset fremstår i dag som en av de klareste nedrykkskandidatene i 2017. En halv sesong er lenge og ingenting endrer seg av av seg selv.

Det er behov for endring, og en har mulighet til endring nå, men synes ikke en skal svart male absolutt alt nå. Ser en på sesongen som helhet har det vært en sesong hvor ting blir feil på feil tidspunkt, da med tanke på skader , spillersammensetning, konflikter og trener situasjon. At sesongen nå har blitt svak utover er naturlig i mine øyne, så da er det mer spørsmål om behov for endringer før neste enn å grave seg helt ned og bli svart nå.

Viktige nå er at det tas klare valg nå, og at en tar klare valg som en følge av trenervalget for veien videre med tanke på spillere. Det trengs en klar plan som en følger nå, den har jeg savnet de siste sesongen og en ser nå hvordan det slår ut. Så la oss løfte blikket opp og frem i stedet for å grave, og en har et lite håp i cupen enda :D

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 23:14 
Avlogget

Det er på høy tid å grave seg ned spør du meg. Det har vært for mye drømmer om medalje mens laget har vært Norges dårligste over lang tid. Elleve kamper er veldig, veldig lenge og fem poeng er veldig, veldig lite.

Håper folk på SIF-huset ikke tror vi plutselig stiller med en medaljekandidat våren 2017. Alt tyder på et 2017 blir en kamp for å overleve akkurat nå. Det er tallenes klare tale mer enn overdreven pessimisme.

Så får vi håpe ny trener kan gi en ny giv.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 23:57 
Avlogget

El Guapo skrev:
Det er på høy tid å grave seg ned spør du meg. Det har vært for mye drømmer om medalje mens laget har vært Norges dårligste over lang tid. Elleve kamper er veldig, veldig lenge og fem poeng er veldig, veldig lite.

Håper folk på SIF-huset ikke tror vi plutselig stiller med en medaljekandidat våren 2017. Alt tyder på et 2017 blir en kamp for å overleve akkurat nå. Det er tallenes klare tale mer enn overdreven pessimisme.

Så får vi håpe ny trener kan gi en ny giv.

Ny trener kommer uansett, så er jo bare spørsmålet hvem det blir. Viktigste oppgave blir å nullstille etter denne sesongen, og om den kommer inn nå kunne restarte gjengen litt nå

Hevder ikke annet enn at dette har vært en historisk dårlig høst, men om en ser litt bak resultatene så er potensialet og mulighetene der. Og netttopp derfor skal en ikke grave seg ned, men se mulighetene. Årets sesong er ikke bare en følge av uheldige omstendigheter i år, men også en følge av tidligere dårlige valg. Mange av de tidligere dårlige valgene kan en nå løse, og nettopp derfor er det håp for den kommende. Da tenker jeg sammensetning av troppen som en helhet, hvor en ikke har sett nok fremover, og derfor gjort feil valg kombinert med at spillere ike har utviklet seg som ønsket

Går en et år tilbake og ser hva som var situasjonen var det en suksess historie gjennom høsten. Ser en da på forskjellene er det at en mangler en spiller ala Wikheim, noe en har i Toki om han ikke er skadet. En mangler MP som er i form og fungerer, noe som ikke har vært tilfelle i år. En mangler kongen i forsvar som også setter midtbanen riktig balanse messig i forsvar. Der har en muligheter i Glesnes, men han må da struktureres litt. Og sist men ikke minst en mangler Iver, det er en spiller en absolutt ikke har erstattet. Men det er ikke tilfelle at en ikke har potensiale eller muligheter i laget, spørsmålet er hvem som forsvinner og hvem som kommer inn, men en må da se etter ønskede ferdigheter og hente de planmessig. Ikke som i år mot slutten av overgangsvinduet, nå må en være på fra start og sette en plan. Stygt sagt haster dette, den skulle ideelt sett vært avklart per i dag

Ser en på årets sesong, så opplever jeg nesten at første kamp mot Brann viser trenden som har vært. Alt var gjort klart for nytte når Kastrati tilter og pådrar seg rødt kort, en er alltid et steg bak og løser derfor ikke problemene, men bedriver brannslukning. Troppen hadde klare feilbalanser og behov gjennom vinteren, dette ble forsøkt løst med Junior, Keita og Høyland sent i vinduet. Ingen av disse spillerne er egentlig i samsvar med ønskede egenskaper. Dette kommer av at en har sovet i timen, da med Jostein, BP og Espeseth i spissen. I tillegg var troppen satt sammen av spillere som kunne skape dårlig stemning innad, dette ble uttalt som en fordel. BP var istand til å takle det, men en har klart sett at han var den eneste som klarte det. Og dette har virkelig skapt problemer utover sesongen, den dårlige stemningen har bidratt til dårlige prestasjoner, og en har ikke klart å snu de. Når da konfliktene var tilfelle kom dette i situasjonen hvor BP var ute, og det oppsto gnisninger med retsen av trenerapperatet. Det er ganske enkelt å se at disse gnisningene emd resten av trenerapperatet også påvirker treningene-. Når da BP ikke er på topp, så mister en kanskje de viktigste prosentene i treningseffekten. LØsningen har vært at en solgte/ga bort/lånte ut spillere, men dette da etetr at problemet eksisterte. Om harmonien er tilbake er ikke jeg sikker på, senest i dag så en at en grise forbanna MRO gikk av banen. En bedriver da stadig brannslukning og det gir ikke en god situasjon i en prestasjonsgruppe

Tilslutt har en utfordringen med at det ikke er noen naturlig leder i spillergruppa, nei Vilsvik er ikke en naturlig leder. Jeg mener han presterer dårligere i år, som en følge av bindet han har på armen. Manglende naturlig leder har gjort at spillerne tar egne valg i kampene, og at en ikke klarer å justere. I dag var det tre mønstre en brukte gjennom kampen, kan ikke tenke meg at dette var planen. En har da gjrot en feil med tanke på stallsammensetning igjen

Nå er situasjonen at en skal bytte trener, en har mange spillere på utgående kontrakt, en kan sette sammen en stall med ønskede egenskaper og med et team som jobber sammen. Da mener jeg at en har mulighetene til å løfte laget til den kommende sesongen, og kunne glemme denne sesongen. Naturligvis forutsatt at alle i klubben nå ser at en må våkne igjen, ingenting kommer gratis og en suksess historie stopper når en ikke er våken

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2016, 00:48 
Avlogget

Med meget tiltrengt skautur i morgen [Edit: bortfalt, ennå kald fra kald matchtribune] og med hjemme stadig kun en mobil skrive på, vil jeg nå nøye meg med å erklære meg delvis uenig på punkter med din framstilling av sesongen 2016, Bromfe, uansett at jeg heller ikke har tilgang til info til å kunne presentere en fullstendig alternativ historie, men ville ha måttet basere meg på hypoteser eller gjette eller bare avvise delpunkter uten å kunne komme med noe alternativ.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 15 Okt 2016, 09:54, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2016, 01:03 
Avlogget

Independiente skrev:
Med meget tiltrengt skautur i morgen og med hjemme stadig kun en mobil skrive på, vil jeg nå nøye meg med å erklære meg delvis uenig på punkter med din framstilling av sesongen 2016, Bromfe, uansett at jeg heller ikke har tilgang til info til å kunne presentere en fullstendig alternativ historie, men ville ha måttet basere meg på hypoteser eller gjette eller bare avvise delpunkter uten å kunne komme med noe alternativ.

I denne sammenheng er det vanskelig å bevege seg klart fra hypoteser/gjetninger til klare fakta, da det å finne klare bevis er tilnærmet umulig. Uavheningig av om det er fakta basert eller ikke er det alltid bra om andre mener noe annet enn en selv, diskusjoner fortserker ens egne meninger eller endrer ens egne meninger. Det er uansett sunt og bra :-)

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2016, 11:49 
Avlogget

Skal innlegg kunne være basert på en blanding av facts, mottatt eller observert fortrolig info (i varierende grad pålitelig), hypoteser, antagelser og meninger, så er forutsetningen at man minst et stykke på vei klargjør hva som er hva. Ellers skapes lett helt eller delvis falske facts, altså en slags myter, eller blir bare infisert av vås.

På mobil kan jeg bare se bitvis på ditt innlegg, Bromfe. Der ser jeg at du er en av dem som (du) her eller der hevder, enkelte henvisende til privat info,
1) at troppen av året var sammensatt av spillere som skaper konflikt nærmest som personlighetstrekk.
2) at uspesifisert "problemene" og problemhåndtering skrev seg fra slike konflikter som primærårsak.

Forsåvidt som enkelte konflikter oppsto, / har oppstått, anser jeg, uten slik info, at disse ikke i ett og alt var primærårsak, men var resulterende fra utfordringer knyttet til prestasjonsgruppe med resultatforventninger både innenfra og utenfra. Håndtering av mentale problemer fra resultatstress og lenge spillopplegg med svakheter for årets spillergruppe ( inntil BPs nylige spilløsning, så skjendig frafalt mot Viking hjemme) skal og må derimot ikke sauses sammen med sekundære konflikter. Aller minst utlegges som selvbærende primærkonflikter fra spillerstallens sammensetning. Min tolkning (som ikke dermed er svakere enn påståtte facts): Der har nettopp et spenn av svakheter mytedannende blitt identifisert som konflikter mens de istedet har sammensatt annen karakter.

Har det så ikke vært konfliktfylte personer? Jeg har altså lite info. Men det virker som Keita til dels har vært en konfliktfylt person, utfordrende i forhold til det å prestere. Mens hans prestasjoner for laget problematisk var knyttet til hva han gjorde på egen hånd, men uten å fremme lagets spill. Hvor vidt Keita var konfliktskapende utover dette, vet jeg intet om.

Gustav Valsvik var involvert i en av de synlige konfliktene, nemlig med Bugge. Jeg anser ikke Bugge som en konfliktfylt person, men som berettiget tilbakemeldende person har jeg inntrykk av at Bugge innimellom kan være vel skarp i tonen. ( I gang med en slik melding i slutten av hjemmekampen mot Viking også,.før han tok seg inn ved å nedtone meldingen noe?) Så kommer jeg ikke unna en spekulasjon som kan være tvilsom. Den er iallfall ganske så respektfull. Mitt inntrykk er at heller ikke Valsvik er en konfliktskapende person. Muligens fikk han et livsstilproblem etter hvert i Drammen som også kan ha bidratt til å senke hans sportslige nivå fra overdådig bra til stadig høyst kompetent. Der har jeg nølende knyttet an til ryktet. Da vet jeg ikke det følgende, men har et gjettende inntrykk av at skarpheten i Bugges tilbakemelding kan ha skrenset mot Valsviks slikt forvoldte utflating av prestasjonsevne. Denne forvoldte konflikten syntes beklagelig aldri å ha blitt leget. [ Har jeg dermed tatt til meg omtale som jeg ikke burde, dvs ved ikke å stemme, beklager jeg i all ydmykhet det. Men jeg tør påstå med beste intensjon, også på Gustav Valsviks vegne. Omtalen av ham finnes. Jeg er dypt betenkt over at han, som det kan synes, ikke har en høyere "standing" i folks omtale av ham, kanskje " her" og spesielt "der". ] Gustav Valsvik bidro meget sterkt til 2015-laget og var stadig viktig for denne vårsesongens lag.

Angående andre spillere vil jeg ikke reflektere eller spekulere i en slik ramme. Da har jeg ikke engang rykter å knytte an til. Mitt hovedinntrykk på min avstand er altså at eventuelle tidvise konflikter og misnøye ellers ikke har vært primære og ikke knyttet til sammensetning av spillerstall, men i tilfelle er forvoldt av prestasjonsutfordringene. Skyldes misnøye manglende spilletid, anser jeg det som forståelig som foreteelse, men ikke i alle for meg uansett ukjente utslag. Andre problemer og svakheter som man ikke kjenner forklaringen på, må unnlates å bli forklart med primære konflikter, men forklares for seg. Ikke sagt at du opererer med dette som eneforklating, Bromfe, men like fullt som en av dine hovedforklaringer, framstår det for meg, på hvorfor sesongen siden i sommer har utartet, og hele sesongen har vært vanskelig.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2016, 13:44 
Avlogget

Independiente skrev:
Skal innlegg kunne være basert på en blanding av facts, mottatt eller observert fortrolig info (i varierende grad pålitelig), hypoteser, antagelser og meninger, så er forutsetningen at man minst et stykke på vei klargjør hva som er hva. Ellers skapes lett helt eller delvis falske facts, altså en slags myter, eller blir bare infisert av vås.

På mobil kan jeg bare se bitvis på ditt innlegg, Bromfe. Der ser jeg at du er en av dem som (du) her eller der hevder, enkelte henvisende til privat info,
1) at troppen av året var sammensatt av spillere som skaper konflikt nærmest som personlighetstrekk.
2) at uspesifisert "problemene" og problemhåndtering skrev seg fra slike konflikter som primærårsak.

Forsåvidt som enkelte konflikter oppsto, / har oppstått, anser jeg, uten slik info, at disse ikke i ett og alt var primærårsak, men var resulterende fra utfordringer knyttet til prestasjonsgruppe med resultatforventninger både innenfra og utenfra. Håndtering av mentale problemer fra resultatstress og lenge spillopplegg med svakheter for årets spillergruppe ( inntil BPs nylige spilløsning, så skjendig frafalt mot Viking hjemme) skal og må derimot ikke sauses sammen med sekundære konflikter. Aller minst utlegges som selvbærende primærkonflikter fra spillerstallens sammensetning. Min tolkning (som ikke dermed er svakere enn påståtte facts): Der har nettopp et spenn av svakheter mytedannende blitt identifisert som konflikter mens de istedet har sammensatt annen karakter.

Har det så ikke vært konfliktfylte personer? Jeg har altså lite info. Men det virker som Keita til dels har vært en konfliktfylt person, utfordrende i forhold til det å prestere. Mens hans prestasjoner for laget problematisk var knyttet til hva han gjorde på egen hånd, men uten å fremme lagets spill. Hvor vidt Keita var konfliktskapende utover dette, vet jeg intet om.

Gustav Valsvik var involvert i en av de synlige konfliktene, nemlig med Bugge. Jeg anser ikke Bugge som en konfliktfylt person, men som berettiget tilbakemeldende person har jeg inntrykk av at Bugge innimellom kan være vel skarp i tonen. ( I gang med en slik melding i slutten av hjemmekampen mot Viking også,.før han tok seg inn ved å nedtone meldingen noe?) Så kommer jeg ikke unna en spekulasjon som kan være tvilsom. Den er iallfall ganske så respektfull. Mitt inntrykk er at heller ikke Valsvik er en konfliktskapende person. Muligens fikk han et livsstilproblem etter hvert i Drammen som også kan ha bidratt til å senke hans sportslige nivå fra overdådig bra til stadig høyst kompetent. Der har jeg nølende knyttet an til ryktet. Da vet jeg ikke det følgende, men har et gjettende inntrykk av at skarpheten i Bugges tilbakemelding kan ha skrenset mot Valsviks slikt forvoldte utflating av prestasjonsevne. Denne forvoldte konflikten syntes beklagelig aldri å ha blitt leget. [ Har jeg dermed tatt til meg omtale som jeg ikke burde, dvs ved ikke å stemme, beklager jeg i all ydmykhet det. Men jeg tør påstå med beste intensjon, også på Gustav Valsviks vegne. Omtalen av ham finnes. Jeg er dypt betenkt over at han, som det kan synes, ikke har en høyere "standing" i folks omtale av ham, kanskje " her" og spesielt "der". ] Gustav Valsvik bidro meget sterkt til 2015-laget og var stadig viktig for denne vårsesongens lag.

Angående andre spillere vil jeg ikke reflektere eller spekulere i en slik ramme. Da har jeg ikke engang rykter å knytte an til. Mitt hovedinntrykk på min avstand er altså at eventuelle tidvise konflikter og misnøye ellers ikke har vært primære og ikke knyttet til sammensetning av spillerstall, men i tilfelle er forvoldt av prestasjonsutfordringene. Skyldes misnøye manglende spilletid, anser jeg det som forståelig som foreteelse, men ikke i alle for meg uansett ukjente utslag. Andre problemer og svakheter som man ikke kjenner forklaringen på, må unnlates å bli forklart med primære konflikter, men forklares for seg. Ikke sagt at du opererer med dette som eneforklating, Bromfe, men like fullt som en av dine hovedforklaringer, framstår det for meg, på hvorfor sesongen siden i sommer har utartet, og hele sesongen har vært vanskelig.

Ser absolutt behovet for at en har satt rammer for diskusjonen og klargjør grunnlaget for sine påstander. Og ser klart at jeg der bommet med mitt innlegg i går.

Jeg bruker ikke privat informasjon, da jeg ikke har kontakter med mye informasjon. I det minste ikke som jeg omgås ofte. Mine betraktninger er basert på en blanding av egne observasjoner, da blant annet ved at jeg forsøker å se og forsto interne relasjoner og kommunikasjon, i kampen og under oppvarming. Utover dette baserer jeg meg på hva som kommer frem i media og noen få ganger ting som kommer frem i andre foraer.

Om jeg skal sette opp de sterkeste faktorene for sesongens utvikling tror jeg det blir denne rekkefølgen:
1. Den manglende stallsammensetningen og uheldige skader på spillere
2. BP sitt fravær, med påfølgende manglende energi
3. Intern støy

Den manglende sammensetningen i troppen, jeg tenker da på spillertyper opplever jeg ahr vært tydelig i forkant av sesongen og gjennom sesongen. MP og Høyland har svært forskjellig tilnærming til spiss rollen, og dette gjør at en ender opp med at angrepsspillet må varieres ut fra valgt spiller. I forhold til kantspillere opplever jeg at Toki innehar ferdigheter som gjør han i stand til å skape på egenhånd, men samtidig evner å se om pasning eller skudd er det retet valget. De andre spillerne som har spilt på vesntre kant opplever jeg ikke i samme grad har klart dette. Da endten ved at de ikke evner å komme forbi, eller at de har spilt for mye ut fra seg selv og sine målsetninger. Midtbanen mener jeg ikke innehar nok komplementære ferdigheter, og at en derfor mangler noe i fremdrift og trykk i boks. MRO viser i enkelt perioder noe av det, men opplever ikke at han tar det siste steget for å virkelig bli en målfarlig midtbanespiller. Nana hadde det, men føler han blir liggende for lavt og for sjelden kommer i boks. Abu skal inneha en annen rolle, og har aldri vært en målfarlig spiller. Forsvaret ble svakere etter at Valsvik mentalt forlot klubben, og ved da å fysisk forlate klubben. Han var en bauta i forsvaret og viktig for å sette standarden for spillet. Dette har preget forsvarsspillet i perioden etter.

På et annet nivå mangler en leder personlighetene i laget, jeg opplever ikke at Vilsvik klarer å stå frem og vise vei for resten av laget. Med litt usikkerhet, føler jeg mer at hans kaptein rolle hemmer han enn noe annet. Den manglende elderen blant spillerne gjør at det periodevis oppstår egne valg fra spillerne med tanke på gjennomføring av taktikk, og dette er absolutt ikke en heldig situasjon

Så til konflikt biten, jeg mener ikke at det er en hoved årsak til årets sesong, men klart en sterkt medvirkende faktor. Jeg ser videre at jeg ahr vært utydelig med tanke på hva jeg mener er de innvirkende spillere og konflikter. Jeg tror Valsvik Bugge konflikten ble blåst opp mer enn hva som var nødvendig, men var mer et tegn da på at det var utfordringer med tanke på kjemien i laget. Valsvik tror jeg ikke nødvendigvis er en spiller som skaper støy, og jeg tror ikke Bugge heller er det. Begge er vinnerskaller, så at de i perioder gir tydelig kommunikasjon om hva de mener stememr helt klart. Og dette tror jeg er viktig kommunikasjon, men det må da resten av spillerne evne å takle og håndtere

Jeg mener at det er andre spillere enn disse to som har hatt større innvirkninger i konfliktene, du trekker frem Keita, og ja han er trolig en av de. Så er det også kjent at Kastrati var en utfordring, så mener han kan anses som en del av bildet med tanke på uro. Med disse mener jeg det er en forskjell fra Bugge Valsvik da med tanke på bakenforlligende forklaringer rundt konflikter. En ting er vinner innstinkt og signaler om at andre må heve seg, en annen ting er klar misnøye med enkelt spillere samtidig som en ikke tar signaler fra andre på at en selv ikke hjelper laget. Et for stort ego er slitsomt for omgivelsene

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2016, 15:36 
Avlogget

Måtte sitere intet eller alt.

Til dine tre punkter, Bromfe, ønsker jeg et punkt til, omtalt av meg før, for meg på en måte det viktigste, og som jeg vil ha først. Velger nummer deretter.

0. Vandringen mellom den normale kamptilnærmelsen hjemme og forsøk på versjoner av kynisme borte. Her kan BP ikke gå fri fra ansvar. Kynisme gir ikke utvikling. Dessuten forstyrret den gjenskapelse hjemme av den normale kamptilnærmelsen. Punkt 0 ble forsterket da mentale problemer føyde seg til, knyttet til de svakere kampavslutninger hjemme. Ytterligere mental innvirkning da manglende mestring tok sitt helt ut, både borte og til slutt også hjemme.

1. Jeg tror ikke at sportslig ledelse fullgodt kunne erstatte mistede spillere. For fjorårets spillere passet så uendelig godt som en ikke kan styre erstatningen av. For det var enkeltspillerne, briljante bare de. Til det føyer seg deres relasjoner. ( Marcus Pedersen viste praktisk fotballintelligens i fjor da han koblet seg på Fossum - Wikheim-relasjonen, slik at det ble en relasjon han var en del av den veien.) Desto mer kan en ikke klare å erstatte fullt ut når en bør opprettholde lønnspolitikk. Derfor var det en umulig oppgave å få til. Tilsynelatende var det Iver Fossum som ble erstattet ved et annetvalg, men først klar ved lengre opptrening. Jeg tror ikke man kunne forutsette at Tokmac kunne erstatte Wikheim. Så der hadde en flaks. Jeg trodde ikke Keita kunne DET, uansett hva han ellers kunne tilby. Så Tokmacs gjennombrudd hadde sportslig ledelse flaks med selv om klubben har bidratt til det. Hadde klubben erstattet Wikheim i større grad som var min egen innvending :roll: , ville Strømsgodset gått glipp av Tokmacs gjennombrudd. ( Et tankekors ved egen kritikk som jeg stadig er meg bevisst som lærepenge om i hvilken grad en både bør og kan planlegge alt "perfekt". Enda min kritikk var moderat.) Men hadde så klubben flaks her, så har man hatt uflaks med Tokmacs skade ( selv om andre klubber har sin uflaks). Mer spesielt og så viktig er uflaksen knyttet til Abus familiemessige atskillelse. Her hadde klubben gjort alt rett og skulle nyte godt av tidligere framgang. Så rammes man så sterkt av familiens mistrivsel. Det var så sønderrivende for midtbaneleddets kapasitet. Klandrer ikke spiller for dette. Stort sett heller ikke sportslig ledelse.

Ad 2: BPs fravær har åpenbart samvirket med øvrige momenter og gjort at de ikke har vært innvirket effektivt på. Hvordan kan en midlertidig caretaker det? Tenkelig kunne også de nye sportslige ideene ha kommet før dersom BP ikke hadde vært fraværende.

Ad 3: "Intern støy" blir for meg i tilfelle ensbetydende med mye annet enn konflikter alene og kun i mindre grad dette. Her vil jeg gruppere resultatstress og fryktkomponenter ( som ikke alt vil høre under øvrige punkter).

For meg fra nå vil det sentrale være at man velger noen sportslige ideer å følge. Jeg ville sagt de ideene som ble fulgt mot Odd hjemme og mot VIF borte, BPs modifiserte ideer. Dvs dersom de ikke blir for krevende å implementere eventuelt spesialisert for kampene. Ellers ved å surre videre som mot Viking hjemme, fortsetter man å undergrave det idemessige grunnlaget Strømsgodset har stått for i senere år. Fortsetter en slik undergravelse, blir Strømsgodset for meg en nedrykkskandidat neste sesong.

Tar med det som egentlig tilhører annen tråd: Dersom man skal ha en eksternt rekruttert trener, bør denne ha en innretning i spillideer a la Godsetdeila-BP med eventuelle variasjoner i forhold til den innretningen. Og vedkommende bør være villig til å videreføre det eksisterende trenerteamet heller enn å erstatte dem med sine egne folk.

Jeg håper kun at vi slår Kongsvinger dersom man har kommet ut av den lammelsen som Viking-kampen i likhet med noen senere bortekamper har vært. Lite vits ellers å komme til noen finale. Men kan man det og prestere som mot Odd hjemme, så ville jeg prøvende friskmelde vått lag. Men da må ideene komne først. Heller tap på gjenankommende riktige ideer borte mot Sogndal enn eventuelt poeng på fortsatt lammet innretning med flaks.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Okt 2016, 12:17 
Avlogget

Dette er en forsøkt reparasjon av tidligere versjon som jeg med nød og neppe fikk hentet inn igjen fra et mistet nesten ferdig innlegg som her og der overfor enkelte lesere ville kunne ha vært en forbedring.

Bromfe skrev:

Jeg er særdeles enig, Bromfe, faktisk til de grader, i at det er viktig, hva hodet angår, å gå ut av sesongen i harmoni med seg selv. Samtidig fungerer det mentale feltet ikke isolert, men i forhold til sportslige ideer og en mestring av iverksettelsen av disse. Mer vidtgående oppfattet, aktuelt gyldig for vårt lag nå, tendensielt helt opp til en lagidentitet. Riktignok: Da kan det følge endringer av spillerstall til en ny sesong. Da vil det følge effekten av snarlig utnevnelse av en ny ansvarlig hovedtrener. Det vil trolig bety endrede versjoner av nåværende sportslige ideer. Minst så mye. Men det mentale feltet kan få en varighet utover graden av mestring av nåværende sportslige ideer. Således er det viktig å ivareta det mentale feltet med å avslutte sesongen med å klare å mestre det beste av nåværende sportslige ideer for å unngå at det mentale feltet vil få etterslep til ny sesong. ( Muligens ikke, men muligens i noe mindre ytterliggående versjon kan Start være en mulig referanse for sånt. )

På mobilen oppnår jeg ikke deretter å sitere det tredjesiste avsnittet av mitt forrige innlegg. Med så mange kamper uten seire vil man lett fokusere på fortsettelsen av det. Men i forrige hjemmekamp mot et Odd som nok kompenserte for sin noe mer moderate formnedgang med forsiktighet, men stadig er solide, var vår prestasjon god nok for seier, selv om resultatet ikke var der. Hvordan unngå å innse dette og videreføre en lignende kampplan?

Jeg har vanskelig for å forestille meg at det mot Viking hjemme skulle være mer vanskelig å iverksette gjentagelse av kampplanen fra da enn å eksperimentere HJEMME med forlatte kampideer fra bortebane. Sagt selv om iverksettelsen hjemme nå falt bedre ut enn mot enkelte motstandere borte. Derfor har de med kampledelseansvar hjemme mot Viking forsømt en viktig anledning til å bekrefte den gjenvunne identiteten på fornyede forutsetninger fra kampen mot Odd især og istedet sendt oss ut i tjukkeste tåka igjen.

Da er det viktigere i mine øyne å gå ut av sesong med mestrende følelse enn å komme til noen cupfinale. Uansett at det kan bli endringer i spillerstallen som gir nye betingelser for en ny sesong. Imidlertid befri en kommende sesong fra uovervunnede mentale traumer fra den inneværende. Så bruk gjenstående kamper på sportslige ideer som er noe og fungerer (disse BPs seneste). Få disse på plass igjen, om det for spillere som utsettes for stadige trenereksperimenter :evil: , stadig slike endringer forståelig er vrient, om det så koster en tapt semifinale. Hva har et lag i sportslig identitetskrise i noen finale å gjøre? Her rotet kampledelsen mot Viking bort en gjenskapt identitet på fornyede premisser. Det er sesongens mest inkompetente intervensjon i særklasse fra trenerbenken. ( TAØ som deltok i dette, iallfall som intervjuobjekt til pause, bør si i fra at det var mot hans eget ønske, men i lojalitet mot den påsatte kampledelse. Ellers må jeg identifisere ham med alt og ingenting, han som i mine øyne ellers kunne være / ha vært en mulig trenerkandidat nå eller senere.) Så får man overfor de avsluttende kampene samlet "måle" (evaluere) om en lagidentitet underveis er maktet gjenvunnet, ikke på resultater mot motstandere under i varierende grad problematiske forutsetninger, men på oppviste prestasjoner og karakteren av disse.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2016, 21:04 
Avlogget

Jau da har Aafk gått forbi oss. En evt seier til Sogndal vil sende oss ned på en 10 plass.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2016, 22:57 
Avlogget

VB87 skrev:
Jau da har Aafk gått forbi oss. En evt seier til Sogndal vil sende oss ned på en 10 plass.

Nå har det blitt gjort grep som gir forhåpninger for den kommende sesongen, denne sesongen er kjørt uansett. Så det viktige er at spillerne får noen gode opplevelser før sesong slutt, og det gjenstående programmet er utfordrende nok. Hva sluttplasseringen egentlig blir har i mine øyne liten betydning, om det blir 7 eller 10 gjør ingen store foreskjeller. Da er det viktigere om en f.eks kan sitte igjen med en kjepe kamp mot RBK med tanke på følelsen for den kommende sesongen. Om dette da også kan gi selvtillitt til at en kan gjøre en god cupfinale, ja så kan en se fremover

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen