Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Aug 2017, 21:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 16
InnleggSkrevet: 21 Okt 2016, 23:18 
Avlogget

Independiente skrev:
Måtte sitere intet eller alt.

For meg fra nå vil det sentrale være at man velger noen sportslige ideer å følge. Jeg ville sagt de ideene som ble fulgt mot Odd hjemme og mot VIF borte, BPs modifiserte ideer. Dvs dersom de ikke blir for krevende å implementere eventuelt spesialisert for kampene. Ellers ved å surre videre som mot Viking hjemme, fortsetter man å undergrave det idemessige grunnlaget Strømsgodset har stått for i senere år. Fortsetter en slik undergravelse, blir Strømsgodset for meg en nedrykkskandidat neste sesong.

Tar med det som egentlig tilhører annen tråd: Dersom man skal ha en eksternt rekruttert trener, bør denne ha en innretning i spillideer a la Godsetdeila-BP med eventuelle variasjoner i forhold til den innretningen. Og vedkommende bør være villig til å videreføre det eksisterende trenerteamet heller enn å erstatte dem med sine egne folk.

Jeg håper kun at vi slår Kongsvinger dersom man har kommet ut av den lammelsen som Viking-kampen i likhet med noen senere bortekamper har vært. Lite vits ellers å komme til noen finale. Men kan man det og prestere som mot Odd hjemme, så ville jeg prøvende friskmelde vått lag. Men da må ideene komne først. Heller tap på gjenankommende riktige ideer borte mot Sogndal enn eventuelt poeng på fortsatt lammet innretning med flaks.

Ikke at jeg ikke mener den øvrige diskusjonen er viktig, men velger å ta utgangspunkt i den siste delen av ditt innlegg her. Ja det blir spennende å se om Toro klarer å bygge videre på det eksisterende og utvikle det. Samtdig som han forsterker og justerer der det er svakheter, noe som er en stor utfordring. Likte utsagn fra en Molde supporter på jobben, hvor han klart mente at Toro var tydeligere i angrepsspillet enn hva som er tilfelle med Solskjær. Om da hans signaler som jeg har fanget opp stemmer med at han ønsker en kombinasjon av raskt kontringsspill ved mulighet og ballinhav når det er ønskelig stemmer. Så er dette godt i samsvar med hva jeg mener er Godset fotballen. Kjenner faktisk at de signalene som har kommet etter ansettelsen har gjort meg mer positiv enn hva jeg var rett etter ansettelsen

Nå er det tre vanskelige kamper i serien som venter, så han har en voksen utfordring før sesong slutt. Sogndal og deres spillestil er noe Godset alltid har hatt utfordringer med, det blir da spennende å se hvordan inngangen til kampen blir, og hvordan en løser kampens forløp underveis med justeringer. RBK kampen er alltid vanskelig og jeg drømmer om at en kan smekke til her, og et ekstra perspektiv i denne kampen blir at det er sannsynlige cupfinalister. Noe en uansett vet før kampen, anser dette som den virkelige manndomsprøven for trener og spillere. Siste kampen mot Haugesund er igjen en kamp mot en vanskelig motsander, ergo blir det spennende med inngang og gjennomføring. Samtidig emd ekstra perspektive om en kan gjøre en god kamp på gress igjen. Lenge siden sist en klarte det

Håper å se noen gode tendenser og aller helst noen gode resultateter som gir spillere, ledere og oss supportere et løftet blikk mot neste sesong. Så kan en drømme om at Tommy igjen kan komme inn i cupfinalen og skåre mplet som setter spikeren i kista som sist da han med samme trener og sannsynlig samme motstander spilte en finale

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2016, 23:30 
Avlogget

Bromfe skrev:
Nå har det blitt gjort grep som gir forhåpninger for den kommende sesongen, denne sesongen er kjørt uansett. Så det viktige er at spillerne får noen gode opplevelser før sesong slutt, og det gjenstående programmet er utfordrende nok. Hva sluttplasseringen egentlig blir har i mine øyne liten betydning, om det blir 7 eller 10 gjør ingen store foreskjeller. Da er det viktigere om en f.eks kan sitte igjen med en kjepe kamp mot RBK med tanke på følelsen for den kommende sesongen. Om dette da også kan gi selvtillitt til at en kan gjøre en god cupfinale, ja så kan en se fremover

Joa, men lov og påpeke hvor enorm kollaps det har vært. For 10 serierunder siden var Aafk 16 poeng bak oss og du fikk vel kanskje 1,20 i odds på at de skulle holde plassen.
Om vi blir nr 6 som ligger i vudsjett eller 10 er det 1,3 mill i premiepenger. Forhåpentligvis vil hjemmekamp i semi og en evt cupfinale gi oss et økonomisk boost når vi tryner i TL slik at vi i det minste kan hente oss inn.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2016, 23:42 
Avlogget

Independiente skrev:
Måtte sitere intet eller alt.

Til dine tre punkter, Bromfe, ønsker jeg et punkt til, omtalt av meg før, for meg på en måte det viktigste, og som jeg vil ha først. Velger nummer deretter.

0. Vandringen mellom den normale kamptilnærmelsen hjemme og forsøk på versjoner av kynisme borte. Her kan BP ikke gå fri fra ansvar. Kynisme gir ikke utvikling. Dessuten forstyrret den gjenskapelse hjemme av den normale kamptilnærmelsen. Punkt 0 ble forsterket da mentale problemer føyde seg til, knyttet til de svakere kampavslutninger hjemme. Ytterligere mental innvirkning da manglende mestring tok sitt helt ut, både borte og til slutt også hjemme.

1. Jeg tror ikke at sportslig ledelse fullgodt kunne erstatte mistede spillere. For fjorårets spillere passet så uendelig godt som en ikke kan styre erstatningen av. For det var enkeltspillerne, briljante bare de. Til det føyer seg deres relasjoner. ( Marcus Pedersen viste praktisk fotballintelligens i fjor da han koblet seg på Fossum - Wikheim-relasjonen, slik at det ble en relasjon han var en del av den veien.) Desto mer kan en ikke klare å erstatte fullt ut når en bør opprettholde lønnspolitikk. Derfor var det en umulig oppgave å få til. Tilsynelatende var det Iver Fossum som ble erstattet ved et annetvalg, men først klar ved lengre opptrening. Jeg tror ikke man kunne forutsette at Tokmac kunne erstatte Wikheim. Så der hadde en flaks. Jeg trodde ikke Keita kunne DET, uansett hva han ellers kunne tilby. Så Tokmacs gjennombrudd hadde sportslig ledelse flaks med selv om klubben har bidratt til det. Hadde klubben erstattet Wikheim i større grad som var min egen innvending :roll: , ville Strømsgodset gått glipp av Tokmacs gjennombrudd. ( Et tankekors ved egen kritikk som jeg stadig er meg bevisst som lærepenge om i hvilken grad en både bør og kan planlegge alt "perfekt". Enda min kritikk var moderat.) Men hadde så klubben flaks her, så har man hatt uflaks med Tokmacs skade ( selv om andre klubber har sin uflaks). Mer spesielt og så viktig er uflaksen knyttet til Abus familiemessige atskillelse. Her hadde klubben gjort alt rett og skulle nyte godt av tidligere framgang. Så rammes man så sterkt av familiens mistrivsel. Det var så sønderrivende for midtbaneleddets kapasitet. Klandrer ikke spiller for dette. Stort sett heller ikke sportslig ledelse.

Ad 2: BPs fravær har åpenbart samvirket med øvrige momenter og gjort at de ikke har vært innvirket effektivt på. Hvordan kan en midlertidig caretaker det? Tenkelig kunne også de nye sportslige ideene ha kommet før dersom BP ikke hadde vært fraværende.

Ad 3: "Intern støy" blir for meg i tilfelle ensbetydende med mye annet enn konflikter alene og kun i mindre grad dette. Her vil jeg gruppere resultatstress og fryktkomponenter ( som ikke alt vil høre under øvrige punkter).

.

Da skal jeg besvare denne delen av ditt innlegg, enklere å dele opp en å skrive alt i et :D

Liker det tillagte punktet ditt som du kaller 0, med en varierte tilnærmingen til kamper. Dette tror jeg er en vesentlig faktor for at en ikke har funnet de gode relasjonene denne sesongen. Det er enklere å forsterke og tydelig gjøre hva en ønsker om bildet er likt bestandig, enn om det varierer. På et rent taktisk nivå stiller jeg meg også undrende til at en har valgt en så varierende inngang til kamper, da det blir tilnærmet motsatte spillestiler. Hva bakgrunnen for dette valget er synes jeg er vanskelig å forstå, og da spesielt forstå begrunnelse for

I forhold til punkt 1, så er det på ingen måte enkelt å erstatte Fossum eller Wikheim i tillegg er det en følge av dårlige overgangsvinduer i 14 og 15. Det har dermed oppstått en sterk ubalanse i troppen, og jeg har opplevd at en mistet litt tråden i hvordan en ønsket spillerprofiler skulle være og hva som var klubbens retning. Samtidig er dette punktet jeg mener klubben som helhet klarest virkelig har ansvar og må reflektere rundt hvordan en skal unngå en lignende situasjon senere. Det er viktig og nødvendig å ha mange perspektiver på plass når en skal sette sammen en tropp, det handler om personligheter og det handler aller mest om egenskaper på banen. I forhold til egenskaper også en vurdering av potensiale for utvikling av egenskaper. Her kommer en naturligvis til å bomme enkelte ganger, men det må være oftere at en treffer enn bommer. Den siste tiden har det vært motsatt i mine øyne

punkt 2 er vel diskutert og en engighet rundt, sykdom har påvirket og en har da ikke løst disse utfordringene i tilstrekkelig grad

Punkt 3 kan med fordel utvides til generell støy, hvor da prestasjonsangst også blir en del ja. Da tror jeg det oppstår en selvforsterkende effekt hvor en kommer inn i en ond sirkel. Den manglende energien hos BP har da gjort at en ikke i tilstrekkelig grad har klart å løse disse problemene

Topp

InnleggSkrevet: 06 Nov 2016, 21:41 
Avlogget

Alle resultat går med oss men vi klarer ikke få med oss 3 poeng fra silda byen og dermed blir det en 7.plass i årets Tippeliga.
Cup exit for Vinger hjemme i semifinale
Nedrykk for Team-SIF
SIF3 "tvangflyttes" ned da de ikke kan spille i samme divisjon som Team-SIF
BP sykemeldt to ganger og ender med at han må gi seg.

Kan bare gå oppover fra 2017.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2016, 15:15 
Avlogget

Denne sesongen er en av de jeg er mest skuffa over noensinne.

Vi lå oppe på 2.plass før ferien og skulle ta Europa med storm.
Det endte med exit i Europa, tapt semifinale mot Kongsvinger og kun en scoring unna å nå 4. plassen på tabellen. Med så mange "stolpeskudd" i avgjørende situasjoner sitter jeg med følelsen av at vi kunne fått uendelig mye mer ut av denne sesongen med bare litt mer gutsing og litt mer satsing på overgangsmarkedet. En sjef i forsvar eller midtbanen kunne vært avgjørende denne sesongen...... :?

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2016, 16:41 
Avlogget

Superteale skrev:
Denne sesongen er en av de jeg er mest skuffa over noensinne.

Vi lå oppe på 2.plass før ferien og skulle ta Europa med storm.
Det endte med exit i Europa, tapt semifinale mot Kongsvinger og kun en scoring unna å nå 4. plassen på tabellen. Med så mange "stolpeskudd" i avgjørende situasjoner sitter jeg med følelsen av at vi kunne fått uendelig mye mer ut av denne sesongen med bare litt mer gutsing og litt mer satsing på overgangsmarkedet. En sjef i forsvar eller midtbanen kunne vært avgjørende denne sesongen...... :?

Kan ikke si meg enig at Godset skulle ta Europa med storm etter å ha mistet hele venstresiden. Vi hadde tatt medalje er min påstand om vi hadde truffet bedre på overganger i vinter. Men meg om det.f

Junior milevis unna 2014 nivå og erstatte Fossum, har heller ikke vist noe som tilsier han behersker indreløperposisjonen.
Keita god/matchavgjørende i 4 kamper men milevis unna Wikheim og forsvant midtveis.
Høiland en nedgradering av Marvin&Marco fra i fjor
Horn ble aldri erstattet, trur ikke folk helt forstår hvor mye det har betydd med negativt fortegn. Null ledere i stallen!
Parr tok litt tid før han ble varm i trøya men spilt seg opp. Hadde høyere forventninger dog. (for høye?)

Kombinerer vi dette med skader på Tokki og Marcus, salg av Valsvik, overdreven tro på at de nest beste som Flamur, Ovenstad, Vaagan Moen, osv skulle "ta steg" og at vi har hivd i 3 nye omtrent direkte fra sommervinduet som et resultat av det nevnte så har alt som heter relasjoner blitt borte. Kanskje for utenom våre Ghanesiske venner på midten.

Så i mitt hode startet nedturen i vintervinduet at vi bommet på de nye og hadde overdreven tilltro på de nest beste og vi havnet på hæla fra starten og det har ridd oss som en mare utover hele sesongen og vi har aldri klart å snu det.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2016, 19:20 
Avlogget

VB87 skrev:
Så i mitt hode startet nedturen i vintervinduet at vi bommet på de nye og hadde overdreven tilltro på de nest beste og vi havnet på hæla fra starten og det har ridd oss som en mare utover hele sesongen og vi har aldri klart å snu det.

Er veldig enig med deg i denne, men så er jo spørsmålet om en hadde mulighetene eller om troppens størrelse og sammensetning ble bindende. Sitter med en følelse av at en egentlig har brukt de to siste sesongene til å slanke stallen etter overgangene til 14 sesongen. Først nå har en kommet i en situasjon hvor en igjen kan sette sammen stallen slik en ønsker. Dette blir derfor et meget spennende overgangsvindu for å se hvordan troppen nå blir seende ut og hvilke valg en gjør med tanke på aldersammensetting og andre egenskaper

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen