Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Aug 2017, 21:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 12 Jul 2016, 15:03 
Avlogget

eple skrev:
El Guapo skrev:
Skulle ønske meg en annen exit av Espeseth. Og skulle ønske meg av Deila at han ikke krevde Espeseth med på laget slik prosessen visstnok har vært her.

Dette du skriver her overrasker meg stort. At Deila ikke ville ta trenerjobben uten Espeseth kan jeg godt tro, men hadde aldri trodd at det var Deila som spilte inn Espeseth.
Kan godt være et begge har blitt spilt inn uavhengig av hverandre, og at det at begge ble klar over dette, og fant en god kombo på dette ble avgjørende for begge, men jeg tolker deg rett, at Deila har vært forsøkt hentet først, og sagt at han kun ble med dersom enga hentet Espeseth også, da har ikke Deila særlig mange godord igjen fra Drammen. Blir Fagermo x2 i tilfelle.

Det er hva jeg har hørt, jeg vet ikke med sikkerhet at det var slik så egentlig burde jeg ha formulert meg forsiktigere.

Men vi skjønner jo alle at de har pratet sammen når Espeseth stikker midt i sesongen og Enga i løpet av kort tid kommer til å bekrefte det media har fastslått for lengst, at Espeseth og Deila skal lede Engas nye satsing.

Da har begge fått på plass både rammevilkår for satsingen i Vålerenga og personlige betingelser parallelt.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jul 2016, 15:24 
Avlogget

Quote_Me skrev:
Alt det gamle er glemt, Espeseth! Kan ikke tilgi at daglig leder er såpass illojal at han starter uro midt i sesongen i en vanskelig periode og rett før en viktig europa kvalikk. Dette kunne ventet til etter sesong.

Men det er greit å få silt ut dritten. Farvel møkkamann, du er over hodet ikke uerstattelig!

Så hard er ikke jeg. SPZ var rett mann da han ble ansatt og har absolutt levert varene den tiden han har vært her. Seks år er ganske lenge i en sånn stilling.

Men han var og er jo ikke blå. Han hadde null forhold til Godset da han kom. Det har han sikkert nå på et vis, men ikke på langt nær det forholdet en supporter har.

Synes erstatteren også burde velges først og fremst ut fra egenskaper, resultater og erfaring. Deretter får det være en bonus om vedkommende er drammenser/Godset-supporter. Hvis prioriteringen blir motsatt ender man opp med noen uten kompetanse til å lede en så stor bedrift som det Godset er, en klassisk tabbe i norske fotballklubber.

Så får folk heller huske neste gang at en karismatisk leder som "lytter til supporterne" og alt det der nok først og fremst er drevet av ego, prestisje, penger. Som er greit om det gir klubben best resultater.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jul 2016, 23:31 
Avlogget

Njæh. Det er vel egentlig helt naturlig at folk i denne type stillinger bytter jobb, ofte midt i sesongen, når slike muligheter byr seg som nå i Enga.
Vi kan ikke forlange evig lojalitet av folk som ikke er oppvokst i klubben/byen.

Jeg velger å si : Takk for innsatsen i Godset, håper det går til helvete i Enga, og så skal du være velkommen tilbake igjen en annen gang.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jul 2016, 01:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Rune Marthinsen på FB:
Sitat:
I morra tidlig skal vi til Danmark. Strømsgodset på tur. Uten Erik Espeseth. Det blir rart, det blir snålt. Det blir også litt trist.
Erik Espeseth slutter i SIF etter drøye 6 år som Sjef. Sjef med stor S. På disse seks åra har jeg blitt veldig glad i denne store mannen. For den jobben han har nedlagt for Strømsgodset, og for den fyren han faktisk er. Han har vært med på et eventyr i Drammen, og han har på alle måter bidratt til det har vært nettopp det - et eventyr.
Vi har veldig mye å takke Erik Espeseth for.
At han forlater oss for å ta over Vålerenga er ikke veldig uventet. Han er skrudd sammen sånn. Han trigges av store utfordringer og store scener. Jeg har aldri vært glad i Vålerenga, og jeg liker ikke Eriks valg. Men, sånn er det - jeg klarer ikke mislike Erik selvom jeg misliker at han går til en konkurrent.
Men vi i Strømsgodset har mistet flinke folk før - og sammen skal vi bare jobbe enda hardere for å fortsette den fremgangen vi har hatt - og har.

I dag vil jeg bare si TAKK. Takk for alt han har gjort for SIF, den ufattelige arbeidskapasiteten, ærligheten, tydeligheten, ryddigheten.
Jeg har KUN respekt for Erik Espeseth, og jeg ønsker han og den herlige familien hans alt vel i tiden som kommer. Men jeg kommer ALDRI til å håpe at Vålerenga vinner en fotballkamp...

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jul 2016, 12:54 
Avlogget

Da var både Deila og SPZ på plass. Same, same, but different. En kopi matcher ikke originalen.

De aller fleste i Oslo gir blankeste faen i VIF og en ny stadion endrer ikke det uten videre foruten en oppsving på kort sikt som Start, Stabæk, FFK og andre har erfart.

Nå må Godset gjøre en grundig jobb for å finne rett person som ny daglig leder. Prosessen må ikke begrenses til Drammen. Espeseth tjente vel 1,5 - 2 mill i året, da kan man hente høyt oppe på hylla.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jul 2016, 13:07 
Avlogget

Enig.
Dessuten et av de mest kvalme trekka i toppfotballhistorien i Norge, og det gjelder alle tre.
Stoler på at Godset tenker styrking av lederteamet.
Første punkt er å nappe brushodene ut av søknadsbunken!

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jul 2016, 13:19 
Avlogget
Brukerens avatar

Pressekonfreansen bekreftet vel i grunnen det som ble sagt her inne tidligere, at det er Deila som ville ha med Espeseth for å ville skrive under for enga. Reka hadde tatt kontakt med Deila for lang tid siden, og de har samtalt over lenger tid. Virker jo som en av betingelsene var at de sikret seg Espeseth.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jul 2016, 15:22 
Avlogget

eple skrev:
Pressekonfreansen bekreftet vel i grunnen det som ble sagt her inne tidligere, at det er Deila som ville ha med Espeseth for å ville skrive under for enga. Reka hadde tatt kontakt med Deila for lang tid siden, og de har samtalt over lenger tid. Virker jo som en av betingelsene var at de sikret seg Espeseth.

Ikke hørt på pressekonferansen, men det matcher både det jeg har hørt og hvordan dette ser ut.

Og der har du det som ødelegger Deilas posisjon i klubbhistorien. Jeg kan skjønne at han vil bo nær døtrene, Vålerenga betaler nok mer enn noen annen klubb var villige til (også svensker og dansker), det er perfekt å ta over mens VIF ligger på nedrykksplass.

Men å aktivt tappe Godset for nøkkelpersonell etter å ha hengt rundt på stadion for å høste applaus, drikke øl og snakke om "vi" i Godset er til å bli småkvalm av.

Rekrutterte han Espeseth mens han fikk klapp på skuldern av forbipasserende og drakk øl på Champions Club etter Godset-kamp liksom?

Deila gjorde en bra jobb for oss. Men jeg har gitt han applaus for siste gang med mindre han ansettes i Godset igjen en gang i fremtiden.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2016, 00:26 
Avlogget

Dyp respekt for begge personer vil jeg dog fortsette å ha, uansett hvilken klubb de har valgt å gå til. Håper de blir respektfullt behandlet.

Tilføyd en natt etter: Med "respektfullt behandlet" mener jeg et fravær av sur negativitet. I høyden , i tilfelle, en humor som klarer å balansere en generøsitet og en snert med en viss klasse. For da maktes opprettholdt en takknemlighet for deres fremragende fortid hos oss.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2016, 08:49 
Avlogget

Ja, jeg håper ikke Deila møtes med noen stor pipekonsert eller drittslenging den dagen han vender tilbake. Men det blir selvsagt ikke noen applaus heller når han kommer tilbake nå.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2016, 12:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Her er det svart på hvitt at det var Deila som ville ha Espeseth på plass før han ble trener for enga:

http://www.dagsavisen.no/sport/troim-vu ... g-1.752628

"Espeseth var jokeren

Da Deila stilte seg positiv til å på sikt gå inn som hovedtrener, krevde han samtidig at ting skulle gjøres annerledes i VIF enn det er blitt gjort til nå-----------Utover i juni begynte så duoen Trøim/Rekdal å legge en kabal etter Deilas ønsker. Esset i kabalen heter Erik Espeseth."

Håper det stopper nå, og at de ikke prøver å skaffe seg andre fra støtteapparatet rundt godset også.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2016, 14:27 
Avlogget

Artig at Deila setter ljoialitet høyt, selv mener jeg han har opptråd alt annet en det ovenfor klubben som har formet han til den treneren han var før han flørtet vilt med Malmø for så å få panikk og si opp stillingen sin før han stakk til Celtic.

Sitat fra vg.no om Trøim: Han er veldig folkelig, ydmyk, trygg på seg selv og har en sterk lojalitet. Det var noe av det viktigste for meg, sier Deila –

I boka mi var han stor sammen med espeseth, nå redusert til et null.

Det er heldigvis fortsatt noen som stolt kan si, en gangblå altid blå......

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2016, 14:37 
Avlogget

eple skrev:
Håper det stopper nå, og at de ikke prøver å skaffe seg andre fra støtteapparatet rundt godset også.
Eller spillere (grøsser bare med tanken)
Tok jo med seg Lunov til Celtic før han gjorde vendreis å kom tilbake til Norge. Lunov er jo en viktig om ikke den viktigste personen inn mot samarbeidet med Ullern og Skeid. Hadde vært bajs om han fikk jobb i VIF med å pleie de lokale klubbene der. For hvertfall Skeid og VIF er vel ikke veldig glad i hverandre? Hvertfall Skeid som har fått dårlig betalt av storebror når det har gått spillere?

Topp

InnleggSkrevet: 10 Sep 2016, 10:51 
Avlogget

Når VIF er infame nok mot sin nye mann, gitt detaljene i dette klubbskiftet, at de visstnok vil presentere ham for publikum nettopp i kamp mot hans tidligere klubb, altså mot oss, håper jeg vi vil være store nok til ikke å belønne dette med et negativt gufs. For da vinner på en måte VIF på situasjonen. Heller fokusere på vår egen klubb. ( Om man da ikke har et banner som har en humoristisk snert som vel å merke ville være noe langt annet enn et negativt gufs, og som ville ha latt oss komme ovenpå. )

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Sep 2016, 11:22 
Avlogget

Hehe.... blir litt sånn barnslig oppførsel.... Håper ingen gidder å bemerke dette stuntet...

VIF skal hovere over ansettelsen... hmmm...

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen