Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Aug 2017, 23:25

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 21 Jul 2016, 01:20 
Avlogget

I Strømsgodset 2016-tråden i VGs debattforum omtales spørsmålet om hvem som blir ny leder i Strømsgodset. Det gjøres med utgangspunkt i spekulasjoner fra noen her i byen.

Det antar jeg er temmelige løse spekulasjoner som ikke har fått noen input fra Strømsgodsets ledelse. For alle navn som refereres, er etter mitt syn også enten uegnede eller smakløse. Jeg vil helst slippe å gi eksempler på uegnede. Med smakløse mener jeg ledere i klubber og foreninger som mer eller mindre er rivaler på samme divisjonsnivå. I så fall måtte man, synes jeg, oppnå en velsignelse fra en slik klubb. For ellers vil jeg tro at noen i Strømsgodset ville møte seg selv i døra. Smakløst må man vel også kunne si at det ville være å raide en naboklubb i divisjonen under for deres leder.

Innlegget er bortimot en fornærmelse mot egen klubb. Men ettersom i mine øyne lite sannsynlige begivenheter nylig har funnet sted, så ble jeg litt skvetten. Istedet burde jeg nok ha tolket de forunderlige kandidatene som tegn på at "noen" ikke har peiling. Forut for lesingen av VGD hadde jeg ikke skjenket spørsmålet en tanke. Jeg har ubevisst regnet med at en velegnet kandidat vil bli funnet.

Tilføyet: Jeg har kun forholdt meg til navn gjengitt i nevnte VGD-tråd. Jeg kan strengt tatt ikke vite om relevante kandidater i tillegg kan være nevnt fra denne eller disse "noen". For av det omtalte har jeg kun tilgang til VGD-tråden.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jul 2016, 11:51 
Avlogget

Jeg ser med ett at "noen" opererer med bilder av mulige kandidater. Et av bildene viser en person som ikke var navngitt i VGD-tråden.

Jeg kjenner ikke stillingsbeskrivelsen for daglig leder i Strømsgodset. Jeg kan ikke bedømme om den skulle ha noe punkt påtenkte person ikke skulle leve opp til.

Påtenkte person har sine egne prosjekter utenfor Strømsgodset, Drammen og fotball nå, etter hva jeg har skjønt. Hvorvidt stillingen som daglig leder i et velfungerende Strømsgodset ville være interessant nok og utfordrende nok ( og innbringende nok), sammenlignet med den utviklingsveien hans pågående prosjekter innebærer, spørs jo. Selv om det skulle være, så ville det også være et spørsmål hvor vidt påtenkte person kan løpe fra pågående prosjekter.

Uansett, i en opplisting av antatt "uegnede" og "usmakelige" kandidater, der skal iallfall ikke figurere navnet Alexander Aas. Jeg i min daglige avstand fra klubb kan ikke komme på noen person som jeg for min del heller ville ønske tilføyet den samlede ledelsen av Strømsgodset enn Alexander Aas. [ I den foreløpige horisont, utenfor selve stillingen, dessuten en antatt utmerket samtalepartner for spørsmål om sport og om klubbmodell og forretningsidé. ]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jul 2016, 12:04 
Avlogget

Nå er det DT som har flesket til med mulige kandidater. http://www.dt.no/godset/fotball/sport/b ... -57-404083

Så det bare refereres til DT sin liste (makkverk)

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jul 2016, 13:10 
Avlogget

VB87 skrev:
Nå er det DT som har flesket til med mulige kandidater. http://www.dt.no/godset/fotball/sport/b ... -57-404083

Jeg er og har hele tiden vært høyst på det rene med det. Jeg har ikke DT Pluss. Mitt første innlegg hadde anstrøk av mild raljering. Men så oppdaget jeg at deres merkverdige liste også inneholdt navnet på en person som jeg meget gjerne hadde sett i klubbens ledelse, og skrev derfor et innlegg til .

Meget senere tilføyelse: Når DT+ etterlyser en "sulten" leder, blir jeg meget skeptisk. Jeg vil snarere ha en daglig leder som tar utgangspunkt i klubbens utviklingsmodell og forretningside. Skal det eventuelt skje noen modifikasjoner eller spesialiseringer i praktiseringer av disse, bør ikke dette stå til daglig leder alene, men bør være et samlet styres beslutning. I overskuelig horisont avgjørende gjennom at Jostein Flo blir overbevist. Men er en ny daglig leder iderik og initiativrik på slike premisser, da er alt meget vel i denne sammenheng.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jul 2016, 12:40 
Avlogget

Independiente skrev:
VB87 skrev:

Jeg er og har hele tiden vært høyst på det rene med det. Jeg har ikke DT Pluss. Mitt første innlegg hadde anstrøk av mild raljering. Men så oppdaget jeg at deres merkverdige liste også inneholdt navnet på en person som jeg meget gjerne hadde sett i klubbens ledelse, og skrev derfor et innlegg til .

Meget senere tilføyelse: Når DT+ etterlyser en "sulten" leder, blir jeg meget skeptisk. Jeg vil snarere ha en daglig leder som tar utgangspunkt i klubbens utviklingsmodell og forretningside. Skal det eventuelt skje noen modifikasjoner eller spesialiseringer i praktiseringer av disse, bør ikke dette stå til daglig leder alene, men bør være et samlet styres beslutning. I overskuelig horisont avgjørende gjennom at Jostein Flo blir overbevist. Men er en ny daglig leder iderik og initiativrik på slike premisser, da er alt meget vel i denne sammenheng.

Tenker egentlig litt at en sulten leder, er et enklere ord for de egenskapene du beskriver. Samtidig må det være en som trigger resten av klubben til noe ekstra. Espeseth, Deila of Flo var der i starten og de klarte da å virkelig løfte klubben. Nå føler jeg litt at en har en etablert plan, som følges men at en mangler litt på samtidig kunne gjøre gode grep. Ikke at jeg mener en skal forlate de langsiktige planene, eller forhindre utvikling av unge spillere. Men om en ser på overganger de siste årene, føler jeg de gode overgangene har vært å hente tilbake kjente spillere for å igjen bygge de opp. Ønsker vel at en igjen skal kunne lete frem en Konradsen / Stefan for en billig penge, istedet for å kun kjøpe etablerte spillere ala Høiland, Marcus, Keita og Junior. Sitter litt med følelsen av at noen av de spillerne en har hentet tilbake, har innsett at det er for sent til at de får den virkelig store karrièren ute og dermed heller ikke tar ut det lille ekstra. Alternativt at de føler de må prestere nå, for å komme ut og dermed opplever for høye prestasjonskrav.

Har ikke sett listen med kandidater fra DT, men har en forståelse av at Aleksander Aass er en av de. Dette kan være en meget spennende kandidat om han selv ønsker jobben, istedet for å fortsette prosjektene han i dag jobber med. Utover dette tar jeg gjerne en overraskende, men spennende kandidat ala hva jeg opplevde Espeseth var da han kom

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2016, 01:02 
Avlogget

Bromfe skrev:

Har ikke sett listen med kandidater fra DT

You lucky dog.

DT presterer, etter å ha "gjort en journalistisk jobb", å lansere folk som Martin Andresen, Roald Bruun-Hansen og Yngve Hallen.
Jeg kødder ikke.
Martin Andresen, Roald Bruun-Hansen og Yngve Hallen....

Prikken over i'en kommer når de begrunner lanseringen av Starts Even Brandsdal med "etter hva Drammens Tidende har hørt, så får han gode skussmål for jobben han har gjort"

Den avisa er til å grine av.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2016, 02:22 
Avlogget

1980 skrev:
Bromfe skrev:

Har ikke sett listen med kandidater fra DT

You lucky dog.
.

He he :lol:

Kjenner generelt at jeg er dritt lei DT, også med tanke på at 99% av alt om Godset er DT+ betinget

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: