Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 16 Des 2017, 16:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 23 Aug 2016, 22:42 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:
Independiente skrev:

Da håper jeg at karakteristikken på
http://www.godset.no/news/article/1axf5 ... tilbake-bp
nemlig
SITAT Teamet med Thomas i spissen har gjort en kjempejobb. Det må jeg virkelig si. Det er ingen enkel situasjon å havne i, men de har løst denne utfordringen på en god måte, sier BP.
SITAT SLUTT
.

Er ikke dette noe han er forpliktet til å si? Alt annet ville vært feil, og kunnet undergravd teamet rundt han mer. Det jeg opplever som bekymringsfullt er disiplin utfordringene som har vært synlige den senere tid. Og en følelse av at en har endt opp med mindre innsats på treningsfeltet fulgt opp av humør givende treninger. Kombinasjonen virker ikke å fungere, og virker for meg mer som en nødløsning grunnet utfordringer i gruppen, istedet for at de løses kompenseres det med snillisme. Dette er en problemstilling som må vurderes med tanke på betydningen og funksjonen de har på feltet

Det kan godt være at BP er forpliktet til å si sånt. Og det kan være at det er håndteringen av misnøye det dreier seg om. At det i et stadium har vært noe og antagelig til og med uvant mye, er så. Men jeg lurer for egen del nå på om det nå blåses opp altfor meget og til å skulle forklare alt av frustrasjon som har vært og eventuelt er. Men som til dels har annen årsak. Humørgivende treninger må ikke springe ut av disiplinproblemer. Det kan vel så gjerne være for å få opp humør etter skral poengfangst i det siste. Tyngende på en prestasjonsgruppe.

Og om det fortsatt skulle være til stede et problem omkring disiplin, så tror jeg det like fullt er forbigående. Jeg bekymrer meg ikke om det. Det jeg bekymrer meg om, er om den kursendringen som fant sted før bortekampen mot Sarpsborg vil kunne bli reversert. Det kan være et kursvalg med mer langvarig betydning etter mitt syn. Så mitt innlegg var en tendensiøs hevdelse av en i mitt perspektiv viktig agenda. Jeg har hatt en intuisjon om at Thomas Andre Ødegaard kunne være tilbøyelig til å foreta en slik kursendring. Jeg har forsøkt å nedtone det, men nå bringer du meg, Bromfe, til å si det åpent. Da får rett og slett en innimellom forumlesende BP vite at jeg er åpent usikker på hva han selv er tilbøyelig til. Min optimisme eller fravær av det på mellomlang sikt henger nøye sammen med BPs tilbøyelighet på dette punkt.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Aug 2016, 23:23 
Avlogget

Independiente skrev:

Så mitt innlegg var en tendensiøs hevdelse av en i mitt perspektiv viktig agenda. Jeg har hatt en intuisjon om at Thomas Andre Ødegaard kunne være tilbøyelig til å foreta en slik kursendring. Jeg har forsøkt å nedtone det, men nå bringer du meg, Bromfe, til å si det åpent. Da får rett og slett en innimellom forumlesende BP vite at jeg er åpent usikker på hva han selv er tilbøyelig til. Min optimisme eller fravær av det på mellomlang sikt henger nøye sammen med BPs tilbøyelighet på dette punkt.

Velger å kun ta utgangspunkt i siste del nå. Det som har overrasket meg er at jeg har hørt at BP skal være emr offensiv enn hva Deila var. Nå er det naturligvis mulig å tolke mer offensiv på flere nivåer og flere vis, men min følelse samsvarer ikke med dette. Min forståelse av BP fotball er mer direkte spill, noe som er offensivt men bryter med hva en har sagt er Godset fotball. Kombinert med stort fokus på kontringer, ikke brudd med Godset fotballen. Det har for meg virket som et klart bevist valg å ligge lavt borte, for å kun kontre. Noe som er et klart brudd med Godset fotballen. Nå håper jeg valget om endring er tatt som en avgjørelse i teamet, i samarbeid med spiller gruppa. Noe annet kan ikke fungere, så der gir jeg tiltro til BP. Det jeg ønsker å håper er at BP klarer å vise mer enn avhengighet av direkte spill, inneværende sesong og forrige sesong har ikke gitt meg en klart bilde av hvordan en spiller mot etablert forsvar. (Dette er basert på en følelse jeg har). Ønskerå se en klar offensiv struktur, basert på hva en tidligere har sagt er mål og virkemidler, langskudd, vipper og raskt pasningspill

Topp

InnleggSkrevet: 23 Aug 2016, 23:30 
Avlogget

Independiente skrev:

Det kan godt være at BP er forpliktet til å si sånt. Og det kan være at det er håndteringen av misnøye det dreier seg om. At det i et stadium har vært noe og antagelig til og med uvant mye, er så. Men jeg lurer for egen del nå på om det nå blåses opp altfor meget og til å skulle forklare alt av frustrasjon som har vært og eventuelt er. Men som til dels har annen årsak. Humørgivende treninger må ikke springe ut av disiplinproblemer. Det kan vel så gjerne være for å få opp humør etter skral poengfangst i det siste. Tyngende på en prestasjonsgruppe.

De må ikke komme av disiplinære problemer nei, men det er et virkemiddel en skal bruke med smartness. Om prestasjons-gruppen senker seg ned i det daglige kan en ikke bruke dette virkemiddelet gjentatte ganger. Da gir en mer følelse av premiering enn effekt. Samtidig vet en at dårlig kommunikasjon i ei gruppe, gir svakere prestasjoner da ofte grunnet redusert innsats bevist/ubevisst. Tendensen den senere tid er at laget faller ned siste del av kampen, jeg sitter da med en følelse av at dette henger sammen med innsatsen på trening. Om det er tilfelle er det bekymringsfullt i mine øyne. Håpet er at dette kommer som en følge av at en føler en ikke lykkes og da bruker energien feil, og at det da er en sammenheng med de manglende resultatene

Topp

InnleggSkrevet: 24 Aug 2016, 03:13 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

De må ikke komme av disiplinære problemer nei, men det er et virkemiddel en skal bruke med smartness. Om prestasjons-gruppen senker seg ned i det daglige kan en ikke bruke dette virkemiddelet gjentatte ganger. Da gir en mer følelse av premiering enn effekt. Samtidig vet en at dårlig kommunikasjon i ei gruppe, gir svakere prestasjoner da ofte grunnet redusert innsats bevist/ubevisst. Tendensen den senere tid er at laget faller ned siste del av kampen, jeg sitter da med en følelse av at dette henger sammen med innsatsen på trening. Om det er tilfelle er det bekymringsfullt i mine øyne. Håpet er at dette kommer som en følge av at en føler en ikke lykkes og da bruker energien feil, og at det da er en sammenheng med de manglende resultatene

På mobil er det vrient å velge stykkevis sitat. I motsatt rekkefølge:

Jeg anser en må skjelne mellom hjemme og borte. Hjemme har jeg nylig omtalt. Min påstand er resultatstress. Når da en gunstig målstilling er inne, særlig etter å ha kunnet komme til å tenke i pausen, blir en opptatt av å bevare den gunstige situasjonen. Man blir redd for å blottstille seg etter hvert i 2. omgang. Det er altså en fryktkomponen som griper om seg.. Griper den først noen, binder de seg . Det kommer noen færre bevegelser. Da blir det mer vrient for dem som ennå fortsetter. De begynner også å binde seg. Resultatet blir mer truet også for dem. Borte kan svakere kampavslutninger følge fordi det ganske godt påbegynte ikke maktes ført helt fram. Dessuten har det ikke alltid vært svakere kampavslutninger. Ut fra hva jeg leste, omstilte laget seg noe borte mot Brann og gjorde det spillemessig bedre i iallfall deler av 2. omgang da.

Løsenet later til å være til dels bedre mestring, til dels større trygghet i den fortsatte gjensidige offensive samhandlingen. Fokus på detaljer i hvordan en samhandler, ikke på fryktkomponrnten som sådan. Jeg betviler altså at det er dårlig innsats på trening som ligger til grunn. Dette som du så anser blir forsterket av sosiale virkemidler som egentlig søker å ta vekk anspenthet omkring måloppnåelse og frykt. Men som med en slik forklaringsmåte kommer i en annerledes lyssetting. Og da kan vi iallfall ha kommet et stykke unna å forstå sviktende disiplin som antatt grunnleggende problem på det meste.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Aug 2016, 04:10 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Så mitt innlegg var en tendensiøs hevdelse av en i mitt perspektiv viktig agenda. Jeg har hatt en intuisjon om at Thomas Andre Ødegaard kunne være tilbøyelig til å foreta en slik kursendring. Jeg har forsøkt å nedtone det, men nå bringer du meg, Bromfe, til å si det åpent. Da får rett og slett en innimellom forumlesende BP vite at jeg er åpent usikker på hva han selv er tilbøyelig til. Min optimisme eller fravær av det på mellomlang sikt henger nøye sammen med BPs tilbøyelighet på dette punkt.

Velger å kun ta utgangspunkt i siste del nå. Det som har overrasket meg er at jeg har hørt at BP skal være emr offensiv enn hva Deila var. Nå er det naturligvis mulig å tolke mer offensiv på flere nivåer og flere vis, men min følelse samsvarer ikke med dette. Min forståelse av BP fotball er mer direkte spill, noe som er offensivt men bryter med hva en har sagt er Godset fotball. Kombinert med stort fokus på kontringer, ikke brudd med Godset fotballen. Det har for meg virket som et klart bevist valg å ligge lavt borte, for å kun kontre. Noe som er et klart brudd med Godset fotballen. Nå håper jeg valget om endring er tatt som en avgjørelse i teamet, i samarbeid med spiller gruppa. Noe annet kan ikke fungere, så der gir jeg tiltro til BP. Det jeg ønsker å håper er at BP klarer å vise mer enn avhengighet av direkte spill, inneværende sesong og forrige sesong har ikke gitt meg en klart bilde av hvordan en spiller mot etablert forsvar. (Dette er basert på en følelse jeg har). Ønskerå se en klar offensiv struktur, basert på hva en tidligere har sagt er mål og virkemidler, langskudd, vipper og raskt pasningspill
.

Hva som er Godset-fotball, kan vel ha flere versjoner. Noen punktvise svar heller enn et eneste sammenhengende :

1) BP opprinnelig mer offensiv enn Godset-Deila: Dette kan eventuelt tolkes som at BP kan ha ønsket mer gjennomgående å søke henimot avslutninger, mens Godset-Deila søkte en kombinasjon av avslutninger og kampstyring. Kampstyring kan forstås som større andel av opprettholdt ballbesittelse.

2) BP som problemløser av David Nielsens problem med den offensive strekks defensive konsekvens tolker jeg som frispilling som rytmisk iverksatt og, med ball avanserende framover , knyttet til de raske angrepene. Løsningen ble vel opprinnelig strengt iverksatt. Med Godset-Nielsens problem demonstrert overvunnet kan iverksettelsen ha blitt noe mer avslappet. De raske angrepene var for øvrig en ingrediens også i Godset-Deilas spillemåte.

3) BP synes å ha fått en ahaopplevelse i fjorårets Europakvalik. Det fikk en bekreftelse i kamptilnærmelsen borte mot Molde i vår da Molde for en gangs skyld fikk forutsetninger til å utøve det kontringsorienterte spillet som de visstnok (jeg bare lest om det) kunne under Europaligue sist. Siden i fjor skal BP angivelig ha ment at også å kunne spille kynisk er et tiltrengt behov for Strømsgodset, høyprioritert og der man enklest kan videreutvikle laget.

4) Når du nå ønsker 'offensiv struktur' aksentuert, forstår nok jeg nettopp det primært knyttet til tidsutstrakte angrep, ikke nødvendigvis, men like fullt ofte knyttet til midlertidige offensive overtall. Det er jeg litt spørrende, nærmest noe tvilende til at post-David Nielsen BP vil gripe til for Strømsgodset. Jeg selv har ønsket det, men anser at det krever spillere med en evne til å håndtere en iboende offensiv strekks defensive konsekvenser. ( Som en vel å merke tidligere periodes Abu. Som en Jørgen Horn, best med en rask makker. ) Jeg vet ikke, men tror at midlertidige overtall framover er noe som BP heller primært vil benytte overfor gjenerobring høyt i banen når det av et opplært mannskap ansees som taktisk riktig å gripe til istedenfor å falle av. Forutsetter sterke returløp hvis mislykket, ja som ved tapt ballbesittelse høyt oppe i banen.

5) Der Godset-Deila kunne benytte midlertidige offensive overtall og 'offensiv struktur' for å frambringe ubalanse hos motstander, har problemløsende BP post-Godset David Nielsen hatt behov for enkeltspillere til å frambringe slik ubalanse. Wikheim i 2015-sesongen. Privilegert av årets gjennombrudd Tokmac i årets sesong. (Årets BP-vikar TAØ har ikke hatt det privilegiet og blir bedømt underkjennende av noen, uten å innreflektere det.) Spørsmålet er om noen av de to nyrekrutterte offensive spillerne kan ha en slik ingrediens i sitt spill. Jeg tror nok også selv at det er dette som er hva laget i første fase kan og bør gripe til.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Sep 2016, 21:37 
Avlogget

Jeg leser på VGD at angivelig kan trenerspørsmålet stå på dagsorden blant klubbens eiere ( eller blant enkelte av dem).

Min reaksjon er: Dersom en frisk BP som har lagt den kyniske tenkningen på bortebane bak seg og kommet med spennende fornyelser siden VIF borte, skulle bli satt til side som trener, da tror jeg ikke at jeg orker mer. Da har jeg antagelig ikke ork til å se kampene som engasjert publikummer mer, men kun som taus publikummer. Ikke bare det, jeg vet ikke engang sikkert om jeg gidder mer. I så fall sender jeg klubben penger for en sesongbillett jeg i tilfelle ikke skal ha, i takknemlighet for alt som har vært, forteller at klubben dermed kan beholde hele beløpet, og slutter eventuelt helt med å gå på fotballkamper.

Et slikt eklatant brudd med Strømsgodsets fotballsjel kan ikke være aktuelt? Det må være noe som ikke stemmer???

Topp

InnleggSkrevet: 24 Sep 2016, 23:51 
Avlogget

Independiente skrev:
Jeg leser på VGD at angivelig kan trenerspørsmålet stå på dagsorden blant klubbens eiere ( eller blant enkelte av dem)

Velger å forholde meg til dette som løse rykter uten rot i virkeligheten. Med alt rundt BP i år, så kan en ikke vurdere han som trener etter denne sesongen. Da er forrige sesong et bedre eksempel og forhåpentligvis neste sesong et bedre bevis. La oss håpe at en stang ut sesong ender postivt og at temaet ikke kommer frem igjen før BP selv ønsker det

Samtidig håper jeg det er ting BP og teamet lærer av denne sesongen, bamseklemmene kjenner alle, men tror en også må se hans andre side mer enn engang. Klapp gjerne på skulderen og gi ros når det er fortjent, backup når det trengs men sett ned foten når det trengs

Velger å trekke denne inn i den samlende tråd, da med litt andre ting rundt

Topp

InnleggSkrevet: 25 Sep 2016, 00:53 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:
Jeg leser på VGD at angivelig kan trenerspørsmålet stå på dagsorden blant klubbens eiere ( eller blant enkelte av dem)

Velger å forholde meg til dette som løse rykter uten rot i virkeligheten. Med alt rundt BP i år, så kan en ikke vurdere han som trener etter denne sesongen. Da er forrige sesong et bedre eksempel og forhåpentligvis neste sesong et bedre bevis. La oss håpe at en stang ut sesong ender postivt og at temaet ikke kommer frem igjen før BP selv ønsker det

Samtidig håper jeg det er ting BP og teamet lærer av denne sesongen, bamseklemmene kjenner alle, men tror en også må se hans andre side mer enn engang. Klapp gjerne på skulderen og gi ros når det er fortjent, backup når det trengs men sett ned foten når det trengs

Velger å trekke denne inn i den samlende tråd, da med litt andre ting rundt

Den mulige løsheten ( hva vet vel jeg?) i ryktet gjorde dette til en naturlig tråd, gitt hvor det oppsto, og delvis også i og med at med at mitt svar var personlig.

[Den samlende tråden for lange og korte innlegg har jeg kommet fullstendig på etterskudd i forhold til. Jeg trenger å skrive et langt svar først. Det behovet synes også potensielt å tilta i og med at den tråden etter hvert begynner å handle om alt.

Et slikt langt innlegg der må jeg vente med. Må skrive i andre tråder i mellomtiden med delsvar på spørsmål som også den tråden behandler, kanskje til og med først og fremst (eller bli lenge taus). Da vil jeg lett ha brukt opp flere av de poengene jeg trenger i et innledende langt svar i den tråden. Dermed blir det kjedelig å skrive det innlegget også. Og et slikt langt innlegg vil bli uaktuelt og fullt av gjentagelser av det jeg vil ha skrevet annetsteds. Det kan lett ende opp med at jeg ikke kommer i gang i den tråden i det hele tatt. :oops: ]

Topp

InnleggSkrevet: 19 Nov 2016, 20:57 
Avlogget

Innlegget er nokså meget omskrevet. Tendensen skulle imidlertid være omtrent den samme.

Når jeg leser på VGD at Wibe-Lund er aktuell som assistenttrener, begynner jeg å bli skeptisk til hva som er i ferd med å skje ! For hvordan spilte laget hjemme mot Viking med Wibe-Lund som ansvarlig? Det var attpåtil etter at BP hadde gitt, ennå ganske ferskt, en utmerket spilløsning på de negative konsekvensene av den idioti som BP selv hadde vært med på å gi opphav til fra sesongstart (de forfeilede forsøkene på å følge kynisk fotballtenkning på bortebane og med tidvise oppløsende effekter til hjemmebanespill). Nå framstilles endringene i støtteapparatet som innrettet på å gi klarere linjer, der angivelig spillerne skal ha oppfattet apparatet som for stort og, om jeg har forstått rett, med sprikende tanker og anvisninger fra ulike personer. Da kan jeg ikke unngå å være krass: Er det noen som i lys av en kampplan som HJEMME mot Viking burde ha vært avskiltet, er det Wibe-Lund!

Topp

InnleggSkrevet: 20 Nov 2016, 14:01 
Avlogget

Independiente skrev:
Nå framstilles endringene i støtteapparatet som innrettet på å gi klarere linjer, der angivelig spillerne skal ha oppfattet apparatet som for stort og, om jeg har forstått rett, med sprikende tanker og anvisninger fra ulike personer. Da kan jeg ikke unngå å være krass: Er det noen som i lys av en kampplan som HJEMME mot Viking burde ha vært avskiltet, er det Wibe-Lund!

Jeg ser poenget ditt, og er enig i at tilnærmingen til kampen ikke var god. Samtidig er det vel her et spørsmål om hvilke ferdigheter en ønsker assistentene skal ha og videre da hvilke rolle den skal ha i teamet. I utgangspunktet må en kunne forvente at Toro klart styrer kampstrategier og hvordan han ønsker at laget som helhet skal fremstå. Om han i dette bildet mener at Wibe-Lund har komplementære kompetanser som forsterker treninger, så er det kanskje den viktigste delen. Selvfølgelig trenger en i tillegg noen som kan være taktisk sparringspartner, men dette kan da være andre i teamet som innehar denne rollen

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2016, 20:23 
Avlogget

Selv har jeg ingen informasjonskilder: møter ingen personer som forteller, leser bare overskrifter i DT. Da er VGD det eneste jeg kommer over.

1) Det later da til at det skal spilles i 4-4-2, tilsynelatende en variant som benytter offensive backer, men om jeg forstår rett det jeg leser på VGD, der de indre spillerne i midtbaneleddet er en slags sentrale midtbanespillere, iallfall ikke indreløpere.

2) Og enda flere i det gamle støtteapparatet mer eller mindre ryddes ut, til dels mot sin egen vilje. Det steiler jeg en del over som en som har vært til dels begeistret for trenermodellen. Hvordan skal nå unge spillere få ankomme et førstelag etter ikke lenger å ha spilt delvis i tråd med de samme spillideene på sitt yngre lag? Det kan bli et svært kritisk punkt for et Strømsgodset som klubb som ønsker å utvikle spillere. Eller er det samme spillideer som skal introduseres her også? Lagt til grunn av hvilke trenerkrefter?

Det første punktet kan gi endringsprosesser den dagen Toro vil tenke at "nok er nok", for så vidt som de fleste offensivt spillende lag muligens vil spille 4-3-3 e.l. heller enn 4-4-2. Lett med påfølgende skjevt sammensatt spillerstall.

Spekulasjon: Det synes meg som om dette ikke er et mer stasjonært 4-4-2, men en slags 4-4-2 diamant i en mer bevegelig innretning. Det kunne passe sammen med ryktet om at Bassel Jradi har fått beskjed om å møte på trening. I så fall tydelig påtenkt i en framskutt midtbanerolle. Det vil også kunne lede til et sterkt behov for en spiller av Abus type, med hans beste kvaliteter, bakerst på midten. Ellers med sterkt bevegelige backer. Muligens også defensivt arbeidende spisspar. Om spissene på offensiven vil ligge like høyt innbyrdes, synes for meg uvisst. Bevegelsesmønsteret for den offensive framskutte midtbanespilleren i forhold til de to spissene likeledes.
DE SOM MÅTTE SITTE PÅ INFO SOM VIL VISE AT SPEKULASJONEN ER GAL, KAN JO I TILFELLE KORRIGERE.

Personlig reaksjon er litt avventende til slike spillideer (om jeg skulle være på riktig spor). Men med en trener som slik vil omkalfatre enkelte trekk av spillideer, samt endevende og nedrive trenerstab og støtteapparat, merker jeg at jeg mer enn jeg har vært , vil være mer utålmodig og kritisk til prestasjoner. Og prestasjonene må lede både til resultater og attraktivt spill.

Gitt slike forventninger fra også min og kan hende mange andres side, vil det lede til at Strømsgodset mindre vil gi adgang for talenter? Det frykter jeg da. En slik utvikling av spillere fra egne rekker er vel ellers noe som ville kunne motvirke en utålmodighet overfor prestasjoner. Og er altså forutsetningene fra lignende spillideer på yngre lag til stede for at unge spillere ville makte å komme fram?

Så lurer jeg også på om Toro kun vil servere et lag som presterer, men den dagen han vil være ferdig som trener, så demonterer han støtteapparat og trenerstab, slik at vi da står på bar bakke og mer vrient klarer å opprettholde en kontinuitet etterpå. Hvis det er slik, så begynner Strømsgodset å ligne mer på andre klubber. M.a.o etter å ha startet med å nedbryte klubb (noe jeg STERKT misliker), vil Toro fortsette med også i noen grad selv å bygge klubb? Slik vi har blitt vant til det som en arv fra Godset-Deila. For skal vi bryte mer grunnleggende med modellen, eller er det i stedet en videreføring, men under justerte sett av formasjonstall og et noe mer et slanket støtteapparat?

Jeg må si at jeg stiller meg avventende kritisk til alt det omkring og avventende potensielt positiv (men mer utålmodig) til spillideer. For det har kostet meget overfor trener- og støtteapparat, synes nok jeg for min del.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jun 2017, 21:08 
Avlogget

Dette må bli et ubehagelig innlegg.

Jeg eier ingen egne informasjonskanaler. Også her på forumet har vi riktignok vært oss bevisst hvor tunge lønnsbudsjetter man får med forsøkt dobbeltdekning på alle plasser av voksne spillere.

Da leser jeg på VGD om mulige underskudd på x antall millioner. Ser linker gitt til twitring om dette.

Jeg leser også på VGD nettopp det jeg har mistenkt, men ikke har egentlig viten om. Det er klubbens eiere som alt ved David Nielsens avgang ønsket seg nåværende trener. Jeg har selv på et tidligere tidspunkt henvist til rykter om en "noen" som i sin tid var pådriver for å få David Nielsen ut. Tydeligvis så raskt som mulig. Alt da var nåværende trener, dvs med sin fotballtenkning, ønsket fra samme hold, heter det fra innsendere på VGD. Jostein Flo var like fullt i stand til å stå opp og skaffe oss BP. Med seriesølv i dennes første trenersesong. Men da BP ble syk igjen annen gang under en mer trøblete annen sesong, fikk tilsynelatende klubbens eiere inn sitt trenerønske. Etter alt å dømme var det ikke lenger mulig for Jostein å hente fram en så sterk kandidat som BP, stilt overfor eiernes tunge ønske. (Egentlig har jeg selv hørt et rykte, for alt jeg vet, et eventuelt usaklig og potensielt smålurvete rykte,(på den annen side hva kan vi vite om denne klubbledelse), om at klubbens eiere var utålmodige (i mine øyne i tilfelle, ukledelig utålmodige) under BP's annen sykmelding. Med sikte på, da å bringe trenerengasjementet til opphør.)

Da har i så fall klubbens eiere aktuelt brakt Jostein til å stå for driftskostnader stikk i strid med hva han før synes å ha hatt som stabil linje. I tilfelle har klubbens eiere gitt oss belønningen. Et sportslig nivå langt bak hva man "slet med" under David Nielsen eller under den problematiske sesongen med BP's sykefravær i fjor. Videre et langt på vei foretatt brudd med spillerutviklingsmålsettingen. Og dystre finansøkonomiske konsekvenser (uvisst riktignok hvor dystre for oss ikke-informerte) som gjør at Strømsgodset iallfall nå kan se nedrykk som overhengende fare.

Så tales det med ett om en omfattende slanking av spillerstall og satsing på yngre spillere som ny linje i den nåværende situasjonen. Hadde det vært under trenerkrefter som vendte tilbake til versjoner av spillideer som inntil i fjor og til klubbmodellen fram til i fjor, ville jeg ikke ha vært særlig bekymret. Heller ikke om det ledet til et nedrykk i første omgang. For det ville være mulig å rykke opp igjen etter en sesong eller to. Men enkelte av VGDs innsendere mener å vite at det er Strømsgodsets nåværende trener med sine spillideer som skal lede en slik prosess. Da må jeg si: Unnskyld meg, Skullerud, men dette gjør meg ikke kun litt bekymret, men svært bekymret.

Vel, klubbens eiere fikk sin trener. De vil tydeligvis dermed fortsette å satse på ham. Det kan imidlertid bli mindre overskuddskapital å føre tilbake til eierne. Og: Vil svært unge spillere som er på vei opp og fram, om få sesonger egentlig ha et attraktivt Strømsgodset som sin naturlige karrierevei? Eller vil de se seg best tjent med å søke andre klubber?

Innebærer dermed ambisjonen om et brudd med enhver avskygning av Deila-epoken (mulig stikkord: BP's første trenersesong), kfr den foreløpige virkeliggjøringen av dette, en nedbygging av Strømsgodset som naturlig aspirerende til toppdivisjonen av norsk fotball? Det har gått raskt å kullkaste et tilsynelatende sunt klubbfundament. Innenfor fotball som viktig del av min totale opplevelsessfære og med Strømsgodset som dettes forankring, er min framtidstro, inntil i fjor høst svært ubesværet, nå i stedet smuldrende!

Edits: Enkelte feiltastinger.

Sist endret av Independiente den 29 Jun 2017, 10:42, endret 2 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jun 2017, 23:58 
Avlogget

Independiente skrev:
Dette må bli et ubehagelig innlegg.

Velger bare å sitere denne lille biten, for å forsøke å ikke få uleselige innlegg. Ja jeg har emd bekymring over tid lest det samme som du her henviser til. Og det var vel hva jeg i et innlegg i forrige uke forsøkte å henvise til. Da uten at jeg brukte det som kilde, og istedet endte med å virke som jeg hadde interne kilder. Så beklager den, jeg skulle som deg brukt kilden rett

Det at det nå snakkes om slanking av en stall som er ubalansert, og at en da ikke har midler til reelle erstattere er katastrofalt. Det vitner om utrolig dårlig planlegging, og at en da i morgen skal legge frem strategiplanen virker som et forsøk på for dekning av en skjult agenda. At en går inn i sesongen med en ide om dobbelt dekning, men da henter inn meget erfarne spillere, for nå å bevege seg i den motsatte retningen forteller om en klubb uten styring eller kontroll.

Det som er forunderlig i denne situasjonen er ideene bak. Om en nå velger å slanke stallen og da satse på yngre spillere, så står en meget raskt med enda et ben i nedrykksspøkelset. Økonomisk så slår det meget uheldig ut, men det som da er mer foruroligende er jo at en da med sikkerhet kan anse at Skullerud etter neste sesong også forlater skuta. Han har da blitt valgt til å gjennomføre et prosjekt, men sitter igjen med skjegget i postkassa. Og mest sannsynlig en ødelagt trener fremtid. Så hvorfor søker en, en bestemt trener for å ødelegge den personen?

Kjenner at jeg er bekymret for hva den kommende perioden bringer, men er langt fra overbevist om at morgen dagen med sin store hendelse og da fremleggingen av en strategiplan gir noen svar. Klart er det vel nå at en denne sesongen og den kommende sesongen, må akseptere at Skullerud er og forblir klubbens trener

Topp

InnleggSkrevet: 29 Jun 2017, 19:22 
Avlogget

Det er tragisk at Godset har gått fra å være Norges best drevne klubb til å rive ned alt på fryktelig kort tid.

Vi har et bunnlag som fort kan rykke ned, men et av ligaens største budsjetter.
Ingen lokaler unggutter på gang til tross for et enormt apparat av en utviklingsavdeling.
En økonomi som trolig ikke er all verden til tross for spillersalg for +100 mill i senere år.
Et direkte svakt lag til tross for høytlønnede spillere på benken i hver kamp, høye lønninger og store overgangssummer.

Godset er ikke lenger noen attraktiv klubb for unge spillere dessverre. Hva er vitsen med dyre Ringstad på benken, middelmådige Engblom og Hauger i veien for Hoven, Agouda og Gjerstrøm?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: