Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 16 Jul 2019, 08:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 12 Jun 2019, 15:34 
Avlogget

Alt snakket om Godset-kultur som innsendere på VGD og enkelte personer i media ojer seg over som angivelig så diffust, tror jeg kan reduseres til to svært rasjonelle momenter som nå er aktuelt i forbindelse med den snarlige treneransettelsen:

1) en klubbmodell, der målsettingen om spillerutvikling langt bortimot er sideordnet med lagets resultatmål. Hvor det første gir føringer på hvordan det andre søkes nådd. Og nei, det betyr ikke at det ikke er viktig plass til enkelte voksne og eldre spillere også. Slik var det i den uomstridte suksessperioden. Det kan man også arbeide seg tilbake til og kan nå være en hensikt selv om slike sesongresultater inntil videre vil ligge utenfor det oppnåelige..

2) En OK spillerbehandling og en klubbkultur for det. Det var det i den uomstridte suksessperioden så langt det var mulig å se det utenfra.

Selve bruddet med dette satte inn primært med betingelsene som Skullerud ble ansatt under, uansett om man kan diskutere om det eventuelt fant sted en utglidning i forkant. Men det var sesonger som Strømsgodset relativt hyppig spilte kvalikkamper for spill i Europa, og slike antatte utglidninger kan sees i slik belysning som kan redusere et slikt inntrykk.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 10:31 
Avlogget

Opplevelsen av at det er diffust kan vel sees i sammenheng med at den i liten grad er fulgt de siste sesongene. Så er det selvfølgelig flere grunner til dette, men det gir et bilde av at den er diffus. En annen problemstilling som gir inntrykket er klubbens manglende kommunikasjon i media, det gis ingen informasjon, noe som gjør det vanskelig å se hvilke tanker og ideer en faktisk har. Så fra mitt perspektiv så sikrer klubben meget godt helt på egenhånd negativiteten rundt sine visjoner og kultur

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 13:20 
Avlogget

Bromfe skrev:
Opplevelsen av at det er diffust kan vel sees i sammenheng med at den i liten grad er fulgt de siste sesongene. Så er det selvfølgelig flere grunner til dette, men det gir et bilde av at den er diffus. En annen problemstilling som gir inntrykket er klubbens manglende kommunikasjon i media, det gis ingen informasjon, noe som gjør det vanskelig å se hvilke tanker og ideer en faktisk har. Så fra mitt perspektiv så sikrer klubben meget godt helt på egenhånd negativiteten rundt sine visjoner og kultur

Hva mener du med "de siste sesongene"? Inklusive Skullerud-perioden eller kun i tiden etter?

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 13:57 
Avlogget

Independiente skrev:
Hva mener du med "de siste sesongene"? Inklusive Skullerud-perioden eller kun i tiden etter?

Det er inklusiv tiden med Skullerud

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 14:00 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Da er du en som, høyst rimelig, men like fullt ikke leser mine innlegg. Eller de er så svakt skrevet at de er uforståelige å lese til og med for deg.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 14:15 
Avlogget

Independiente skrev:
Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Da er du en som, høyst rimelig, men like fullt ikke leser mine innlegg. Eller de er så svakt skrevet at de er uforståelige å lese til og med for deg.

Jeg leser dine innlegg ja, i dette tilfellet er det nok mitt innlegg som er skrevet dumt og ikke ditt. Ser at jeg ikke klarte å ta tak i ditt innlegg, men endte med å selv komme med lite meningsbærende innhold. Eller tankene som var der kom ikke helt frem.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 15:17 
Avlogget

Det jeg burde ha skrevet er at jeg er veldig enig de to punktene du skriver, med tanke på hva som leder til den omtalte opplevelsen av diffusiviteten med tanke på Godset-kulturen. Så tror jeg den manglende kommunikasjonen fra klubben forsterker denne følelsen, da en mangler informasjon som gir et tydeligere bilde

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 16:40 
Avlogget

Jeg synes vel at Dag Lindseth Andersen litt forunderlig beveger seg mellom krystallklarhet på de to nevnte rasjonelle punktene hver gang han har insistert på å ansette en trener inn i strategiplanen, og så forfalle til å bli diffus når han har talt om hva slags personlighet en ny trener skulle ha.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 21:08 
Avlogget

Independiente skrev:
Jeg synes vel at Dag Lindseth Andersen litt forunderlig beveger seg mellom krystallklarhet på de to nevnte rasjonelle punktene hver gang han har insistert på å ansette en trener inn i strategiplanen, og så forfalle til å bli diffus når han har talt om hva slags personlighet en ny trener skulle ha.

Og det er en av de store utfordringene tror jeg, min opplevelse er at de vet hva de ønsker treneren skal inneha som fokusområder. Samtidig klarer de ikke å definere de personlige egenskapene treneren skal ha, noe som er kjempe viktig for at personen skal fungere godt i sin rolle. Uten at jeg på noe vis har grunnlag for spekulasjonen, så uttrykkes det tydelig på VGD at det er en alt for snill holdning i klubben som en helhet. Og dette kan være det som er en av utfordringene at en ønsker en person ala BP, noe som egentlig er vanskelig å definere.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Jun 2019, 03:35 
Avlogget

Skribentene på VGD har faktisk klart en ting. Det er noe jeg har tenkt på en stund og ergret meg over. Det er å skape et begrep a la "politisk korrekt" i dette uttrykket "lunhet". Strømsgodset har gått for ha et godt miljø. Det er i mine øyne en kvalitet, ikke et ankepunkt. For en hovedeksponent for dette som BP var godt sosialt miljø ikke til hinder for at for ham å konfrontere seg med de saklige utfordringene kunne bli belastende helt opp til det helseskadelige. Så det å ha et godt miljø betydde ikke på noen måte at BP stengte ansvaret ute.

Således tror jeg dermed ikke at den angivelige "lunheten" bidrar til virkelighetsfornektelse for alle og enhver, uansett klubbens medieframvisninger via et par personer kan utstråle dette. Jeg tror absolutt ikke Jostein Flo har dette som tilbøyelighet selv om jeg etter hvert har kommet til det noe ubekvemme at jeg ikke helt vet hvor jeg har Jostein. Dvs hva han står for.

Jeg anser det at en trener ser mennesket bak spilleren, isolert sett som en svært positiv kvalitet. Jeg tror ikke på dette med å piske spillere. Spillere er ikke uten videre uansvarlige personer som rømmer fra ansvar straks de kan. Men de kan bli grepet av former for frykt. Et avmektig kollektiv kan godt se slapt ut. Men framtredelsen viser ikke dermed hele den faktiske tilstand.

Mitt syn er nå som ved andre anledninger at det trenges fotballfaglige impulser som bidrar til å gi en meningsfull ramme for spillerne å være oppofrende innenfor. Ut fra omtale av kampen på VGD virker det som de fysisk tømmer seg på hyperaktivitet i unødvendige situasjoner, derfor tidlig går tomme og kommer til å framstå som dårlig fysisk trent når de dermed ikke står kampene helt ut. Med mer fotballsmarte ideer skulle det ikke framstå at spillerne er fysisk utrente på det nivå det nå presenteres.

Det synes for tiden med Wibe Lund å ha blitt noe krampaktig å skulle spille offensiv fotball i tråd med klubbens visjon, uavhengig av vår øyeblikkelige evne til det. Mer eller mindre en besvergelse. Gitt hvilke spillertyper vi har, og situasjonen klubbens lag befinner seg i, burde det heller være et spørsmål å bevege seg i retning av dette innenfor en tillempet spillinnretning enn fullt ut fullkomment nå å skulle realisere visjonen. Det later sårt til å trenges spillideer introdusert å forsøke dette innenfor. En VGD-skribents iakttagelse av kampen jeg ikke så, om iakttagelsen var dekkende, viste to av våre midtbanespillere tett opp under motstanders backlinje og en tredje like foran vår egen backlinje med ingen imellom dem. Det gir i tilfelle det var typisk, lite av tilnærmelse som betyr et spill som tar til å bli mer offensivt, men etter alt å dømme snarere en avmektighet. Det kan neppe fortsette slik.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen