Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Aug 2017, 23:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 216 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 17
InnleggSkrevet: 12 Jun 2017, 10:59 
Avlogget

Det vi driver med nå ser jeg på som veldig skummelt og kan medføre en uheldig serie av konsekvenser...

- vi har fylt troppen med etablerte spillere som ikke hever nivået
- etablerte spillere er dyrere i drift
- talentene slipper ikke til
- vi klarer ikke lenger å utvikle salgbare spillere
- de økonomiske rammebetingelsene blir dårligere
- mister omdømme som utviklingsklubb
- færre talenter ønsker å signere
- mindre attraktiv for sponsorer

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jun 2017, 09:28 
Avlogget

Superteale skrev:
Det vi driver med nå ser jeg på som veldig skummelt og kan medføre en uheldig serie av konsekvenser...

Uten å sitere alle utfordringene du skisserer og som vi vel alle er enige i, så tenker jeg egentlig at dette er hva som antydes i artikkelen om ny strategiplan. Hvor en da sier at en etter gullsesongen ble for høye på seg selv, og da forlot det som hadde løftet en opp til gullet. Det som er trist og bekymringsfullt er at det har tatt så lang tid å innse det, og da kunne ta tak i det. Og der er vel signeringer som Tokstad/EUA/Engblom/Hauger noen av mange eksempler. Det skumleste med flere av disse er at en ender med spillere som kun belaster lønn og ikke per nå bidrar til et sportslig løft. Det at det da i tillegg blir lang vei frem for talentene, og at en tilsynelatende i mindre grad får frem talenter fortserker bare det bekymringsfulle bildet

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jun 2017, 10:45 
Avlogget

Bromfe skrev:
Superteale skrev:

Uten å sitere alle utfordringene du skisserer og som vi vel alle er enige i, så tenker jeg egentlig at dette er hva som antydes i artikkelen om ny strategiplan. Hvor en da sier at en etter gullsesongen ble for høye på seg selv, og da forlot det som hadde løftet en opp til gullet. Det som er trist og bekymringsfullt er at det har tatt så lang tid å innse det, og da kunne ta tak i det. Og der er vel signeringer som Tokstad/EUA/Engblom/Hauger noen av mange eksempler. Det skumleste med flere av disse er at en ender med spillere som kun belaster lønn og ikke per nå bidrar til et sportslig løft. Det at det da i tillegg blir lang vei frem for talentene, og at en tilsynelatende i mindre grad får frem talenter fortserker bare det bekymringsfulle bildet

Står det å lese i artikkelen om ny strategiplan? For jeg har ikke lest det. Det uthevede ovenfor synes i så fall et stykke på vei å ha en viss forbindelse med BP's synspunkter ved ansettelsen av ham som hovedtrener.

Jeg fritar meg selv fra kritikk for eventuelt urimelig (det er foreløpig kun eventuelt) å ha stilt meg skeptisk til strategiplanen. For klubben har latt synspunktene utelukkende komme DT + til gode.

[Jeg tror vel at jeg ville ha unntatt Eirik Ulland Andersen fra en opplisting av spillere som ikke bidrar til et sportslig løft. Selv under en dysfunksjonell spillemåte. Ja, nå ser jeg: Du sier sannelig at det du hevder, gjelder flere, dog ikke alle opplistede spillere. ]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jun 2017, 14:54 
Avlogget

Independiente skrev:
[Jeg tror vel at jeg ville ha unntatt Eirik Ulland Andersen fra en opplisting av spillere som ikke bidrar til et sportslig løft. Selv under en dysfunksjonell spillemåte. Ja, nå ser jeg: Du sier sannelig at det du hevder, gjelder flere, dog ikke alle opplistede spillere. ]

Han var vel ikke den jeg siktet til der nei, men samtidig anser jeg at det er en generell utfordring i tilknytning til signeringen av han, Tokstad og Engblom. Utfordringen her er i tilknytning til alder, videresalgspotensiale og utviklingspotensiale. De er alle spillere i alderen 25+, dette tilsier at de i liten grad har et potensiale for å selges videre. I neste trinn er de i nærheten av det som regnes som topp alderen for en spiller, vel ca 28-32. Om de da har kvaliteter som tilsier at de inntar en plass i laget, vil de kunne både på kort sikt og lenger sikt stenge for talenter og deres mulighet for spilletid. Når de da i tillegg nærmer seg en alder som tilsier at de når sitt maksimale potensiale, så er dette mer av typen signeringer som skal skape en grunnstamme i laget i et lenger perspektiv. Jeg blir da litt sittende med spørsmålet om det er kant/spiss rollene, som er viktige å ha som kontinuitets bærere, eller om det er andre posisjoner i laget en i utgangspunktet bør ha en slik type spiller

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jun 2017, 14:59 
Avlogget

Flo har som det er skrevet i hans egen tråd, nå vært ute i media og sagt noe om hvordan en jobber for å snu tendensen. Hovedfokuset er vel hardt arbeid, og aktiv bruk av ressursene som finnes i klubben per dags dato. Endringene som fremheves av DT med tanke på trening er at Toro er mer aktiv på feltet, og at BP er mer synlig på feltet. Stiller meg positiv til at en bruker BP og hans egenskaper i denne perioden, for å få ned skuldre og humøret opp. Da gjerne kombinert med tro på egne ferdigheter. Så stiller jeg meg mer undrende til at Toro i den siste perioden ikke har vært meget aktiv på feltet. Hvordan kan noen forvente at en skal spille ønsket fotball uten at personen bak taktikken deltar meget aktivt i trenings hverdagen?

Håper selvfølgelig som alle andre at det snart løsner og en ser et sprudlende Godset

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jun 2017, 15:34 
Avlogget

Når en først er i gang, kan en vel komme med enda et innlegg da :D

Det har denne uken blitt vist interesse for to spillere, da en ung keeper og en ung midtbanespiller. Selvfølgelig er det bra at en finner ungespillere med potensialet, da dette også tidligere er en strategi som er brukt med suksess. Så er det noe endringer jeg registrerer, tenker da på at nå ser etter spillere som allerede har vist potensialet og da mest sannsynlig koster mer. Neste spørsmål i denne sammenhengen er jo da disse spillerne, kontra talenter som allerede er i klubben. Gjør det at veien frem til laget blir enda lenger for spiller som Sætra og Gjerstrøm? Og i tilfelle er dette en god strategi i et langsiktig perspektiv?

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2017, 15:47 
Avlogget

Bromfe skrev:
Det har denne uken blitt vist interesse for to spillere, da en ung keeper og en ung midtbanespiller. Selvfølgelig er det bra at en finner ungespillere med potensialet, da dette også tidligere er en strategi som er brukt med suksess. Så er det noe endringer jeg registrerer, tenker da på at nå ser etter spillere som allerede har vist potensialet og da mest sannsynlig koster mer. Neste spørsmål i denne sammenhengen er jo da disse spillerne, kontra talenter som allerede er i klubben. Gjør det at veien frem til laget blir enda lenger for spiller som Sætra og Gjerstrøm? Og i tilfelle er dette en god strategi i et langsiktig perspektiv?

Fint at vi viset interesse ja men problemet er jo at unge spillere får jo ikke spille hos oss lengre. Bredeli har Ringstad og Parr framfor seg der begge har kontrakter i flere sesonger framover. Basit får ikke være med i tropp selv om vi ikke har spisser, Gjerstrøm og Hoven som trente med U21 landsen spiller 3.div(!). Rubio virker som en talentfull spiller men en må jo lure hva f.eks Gjerstrøm tenker når "gutten til Foyston" Rubio blir satset på kontra Gjerstrøm som har vært her i flere sesonger.
Kun Brann som gir mindre spilletid til yngre spillere enn Godset.

Enorm bredde med etablerte spillere + 5 yngre på utlån kombinert med vi ikke har en like god plattform på Team pga nedrykket så må vi omstrukturere stallen. Vi har alt for mange etablerte og Høiland ut er en flott start.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2017, 20:05 
Avlogget

VB87 skrev:
Enorm bredde med etablerte spillere + 5 yngre på utlån kombinert med vi ikke har en like god plattform på Team pga nedrykket så må vi omstrukturere stallen. Vi har alt for mange etablerte og Høiland ut er en flott start.

Er vel på linje med det jeg problematiserte tidligere mer innkjøp av spillere, med tanke på alder. I listen kunne mange flere vært med. Og dette har virkelig utviklet seg til et problem i perioden fra 14 og til nå. Så er jo bare spørsmålet hvor langt etterslep det gir, fra en starter på løsningsprosessen til utfordringen er løst kan det være lang tid

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2017, 20:24 
Avlogget

Bromfe skrev:
Er vel på linje med det jeg problematiserte tidligere mer innkjøp av spillere, med tanke på alder. I listen kunne mange flere vært med. Og dette har virkelig utviklet seg til et problem i perioden fra 14 og til nå. Så er jo bare spørsmålet hvor langt etterslep det gir, fra en starter på løsningsprosessen til utfordringen er løst kan det være lang tid

Trodde vi var litt på gang når Flamur og Sørum forsvant i fjor sommer og når Lukasz + Vaagan Moen forsvant men så fant Toro ut at han skulle ha 25 dobbeldekning med etablerte spillere over hele fjøla.

Nå har vi riktig nok Vilsvik, Hamoud, Madsen, Marco, Jradi og Junior på utgående og er faktisk ikke overrasket om hele den gjengen ryker både med de vil ha å ikke ha med videre.

Vilsvik trolig siste sjanse og sikre seg kontrakt i utlandet pga alderen
Madsen konstant skadet og vært mye ute tross skadefri før de siste kampene
Hamoud backup
Marco virker å være eventyrlysten. Kan fort hoppe på noe i utlandet
Jradi er formspiller og de er alltid atraktive
Junior samme som Jradi

Så har vi reservekeeper casen med Radek som trolig ikke blir (husker ikke ordrett fra DT) og Makani regner jeg som ferdig.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2017, 20:48 
Avlogget

VB87 skrev:
Trodde vi var litt på gang når Flamur og Sørum forsvant i fjor sommer og når Lukasz + Vaagan Moen forsvant men så fant Toro ut at han skulle ha 25 dobbeldekning med etablerte spillere over hele fjøla.

Og der ligger problemet ja, en gikk fra en mulig løsning på utfordring til å sette spikeren i kista på langsiktig utfordring. Nå ender en med at mange spillere forsvinner, uten at erstatterne er klare. Da de uansett ikke har fått en sjanse gjennom sesongen. Sukk, nå følte jeg faktisk at Tor virket enda mer kortsiktig enn jeg har tenkt tidligere. Tenk å satse så høyt, og samtidig falle så langt. Målet var vel suksess i to sesonger for å igjen være attraktiv i markedet, så ender med en total fiasko, og da absolutt 0 interesse. Med unntak av NØFF da, de kan sikkert ansette han som u21 eller a-landslagstrener. Han har tross alt hatt suksess....

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2017, 21:09 
Avlogget

Og når du nevner u21. Hva skjedde med "Jeg liker å jobbe med unge spillere" (sitat større intervju før sesongen starta).

Fasit er at vi er blant de dårligste å gi yngre spillere spilletid. Brann soleklart færrest minutt mens vi er/var nestværst. Veit ikke hvor mye bedre vi er etter at Rubio har fått noe spilletid men det er ikke mye. Ikke at jeg skal begi meg ut på noen store konspirasjonsteorier men det Rubio har vist er i best case 2-3% bedre enn det Gjerstrøm har vist som yngre spiller men Toro/Foyston sin man blir valgt. Jeg trur ikke Gjerstrøm hadde vært noe svakere men det er nå bare min subjektive mening og etterpåklokskap/dumskap

Ellers har vi 5 spillere i Sætra, Lindquist, Ahlander, Bredeli og Solholm Johansen på utlån men likevel har Gjerstrøm og Hoven som er boblere i u21 landslakskorpen kamparena i 3.div. Ja det er riktig nok en bedre 3.div men den er ikke god nok. Er en grunn at de 5 nevnte lånespillere ikke er på Team-SIF.

Svak spillerlogistikk av klubben og skuffende på samtlige parametere.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2017, 22:34 
Avlogget

VB87 skrev:
Og når du nevner u21. Hva skjedde med "Jeg liker å jobbe med unge spillere" (sitat større intervju før sesongen starta)

Om du sier noe skal du stå for det, og ja det er bare trist å registrere hvor lite en står for. At en da i tillegg i så liten grad ivaretar talentene i Godset skremmer meg bare. Om det ikke skjer et under så står hans ettermæle til stryk

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jun 2017, 18:50 
Avlogget

DT(+) om kontraktsituasjonen.
Men det som er mest intresant er at DT erfarer at Flo ikke vil få midler til å forserke stallen. Heller ikke i mål med posten spillersalg selv om Lindseth Andersen bedyrer at vi ikke må selge men planen er uansett å redusere antallet spillere.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jun 2017, 08:38 
Avlogget

VB87 skrev:
DT(+) om kontraktsituasjonen.
Men det som er mest intresant er at DT erfarer at Flo ikke vil få midler til å forserke stallen. Heller ikke i mål med posten spillersalg selv om Lindseth Andersen bedyrer at vi ikke må selge men planen er uansett å redusere antallet spillere.

Leste i artikkelen om Høiland til Viking at en nå spesielt var ute etter å redusere antall spisser. Og det er jo noe som gir mening, så er det jo spørsmål om hvor mange som da skal ut. Så er det med 0 midler skremmende, men frigjøres det midler ved å selge spillere?

Dette er vel da kostnaden ved et håpløst vintervindu, hvor en da sitter med en ubalansert tropp og mange spillere på utgående kontrakt. Det må noen potensielle første lagsspillere inn nå, slik at de kan komme inn i spillstil og mønster før neste sesong. Ellers kan en rakst gå mot enda en sesong i samme situasjon, som nå. Da forutsatt at en kommer ut av dagens situasjon

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jun 2017, 11:36 
Avlogget

https://www.dt.no/sport/drammen/fotball ... -57-563080

Jeg har aldri lest artikkelen. (Det er jo DT +). Kanskje det er urettferdig å komme med det, og at det er avisen som presenterte dette. Men kanskje nettopp ikke.

Det er noe som lenge har ulmet hos meg. I dag får det et utbrudd. Jeg liker slett ikke bruddet med alt fra denne perioden.

Bare for å ha sagt det: Det er i tilfelle også brudd med BP's første trenersesong og dens sportslige innhold. Det satte jeg stor pris på. For det betydde en reproduserbar versjon av disse ideene etter at den kreative urkraften hadde forflyttet seg. Det etter denne hadde vært her lenger enn vi kunne forvente. Men med BP hadde vi et kraftsenter som betydde en mulighet for å beholde gjenskapbare deler av det opprinnelige og gå videre innenfor den horisonten. Det var ikke forsvunnet. - Jeg var riktignok mer enn de fleste kritisk til BP's flørt med kyniske fotballideer på bortebane i hans andre trenersesong. Det ville mange ha applaudert dersom det hadde lykkes. Det ville jeg ha hatt mer vanskelig for. I mine øyne: Det gikk heldigvis ikke bra, Det sørgelige er at BP ikke fikk gjennomført den overvinnelsen av denne flørten som han påstartet, før helsespørsmål avbrøt ham endelig i hovedtrenerrollen. Så dypt jeg beklager dette i dag (også utover det personlige for BP) det vi dermed kom til å miste.

Jeg provoseres av det tilsynelatende erklærte bruddet med alle sportslige ideer fra Godset-Deila-perioden som avisoppslaget signaliserer. Hva har vi fått isteden? Unnskyld meg nokså grov språkbruk, men hva FAEN har vi fått i stedet?! Er det noe å spare på i lengden, uansett hva man kanskje må i øyeblikket?

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 216 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen