Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 16 Des 2017, 16:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 219 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 17
InnleggSkrevet: 20 Jun 2017, 15:27 
Avlogget

Independiente skrev:
Jeg provoseres av det tilsynelatende erklærte bruddet med alle sportslige ideer fra Godset-Deila-perioden som avisoppslaget signaliserer. Hva har vi fått isteden? Unnskyld meg nokså grov språkbruk, men hva FAEN har vi fått i stedet?! Er det noe å spare på i lengden, uansett hva man kanskje må i øyeblikket?

Det kan en vel trygt si seg enig i, det er rett og slett bare trist hva som foregår. Mer skremmende er det vel nesten med situasjonen som oppstår i et økonomisk perspektiv, og da den fremtidige sportslige situasjonen. Nå står virkelig klubben ved et kritisk kryss, med tanke på valgene videre. Håper de evner å holde tunga rett i munnen og gjøre noen gode valg. De dårlige har allerede begynt å koste, flere dårlige valg koster mye

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jun 2017, 16:22 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:
Jeg provoseres av det tilsynelatende erklærte bruddet med alle sportslige ideer fra Godset-Deila-perioden som avisoppslaget signaliserer. Hva har vi fått isteden? Unnskyld meg nokså grov språkbruk, men hva FAEN har vi fått i stedet?! Er det noe å spare på i lengden, uansett hva man kanskje må i øyeblikket?

Det kan en vel trygt si seg enig i, det er rett og slett bare trist hva som foregår. Mer skremmende er det vel nesten med situasjonen som oppstår i et økonomisk perspektiv, og da den fremtidige sportslige situasjonen. Nå står virkelig klubben ved et kritisk kryss, med tanke på valgene videre. Håper de evner å holde tunga rett i munnen og gjøre noen gode valg. De dårlige har allerede begynt å koste, flere dårlige valg koster mye

Du har tydeligvis noe egen info om ledsagende økonomiske utsikter av sportslige svake resultater, etterfølgende atskillig bedre sportslige resultater tidligere, nettopp mens driftsbudsjettet nå er høyere enn tidligere. Eventuelt noe a la det jeg leser om på VGD. Tilbakevirkninger av dette på sport kan man tenke seg.

Jeg mottar ingen info. Men å ha så stor spillerstall av velvoksne spillere med forsøkt dobbeltdekning på så mange plasser som mulig, kan man forestille seg er svært belastende for lønnsbudsjettet. Jeg har heller ikke noen egen info om tilbakeføring til eiere for engang innskutt kapital fra foretatte spillersalg. Eller om sponsorers mulige reaksjoner på omfanget av en slik tilbakeføring.

For å utrykke seg litt mer åpent for en gangs skyld: Det er mulig, gitt en slik setting, at man ikke har råd til å gjøre annet med trenerspørsmålet enn å overholde kontrakten. .

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jun 2017, 16:43 
Avlogget

Independiente skrev:
Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Du har tydeligvis noe egen info om ledsagende økonomiske utsikter av sportslige svake resultater, etterfølgende atskillig bedre sportslige resultater tidligere, nettopp mens driftsbudsjettet nå er høyere enn tidligere. Eventuelt noe a la det jeg leser om på VGD. Tilbakevirkninger av dette på sport kan man tenke seg.

Har ikke egen informasjon, så baserer meg på signalene om at det ikke er penger til forsterkninger nå. Videre gir de svake sportslige resultatene nå utslag med tanke på publikum, dette medfører reduserte inntekter. Noe det sportslige resultatet i deg selv, i form av premiepenger også medfører. En vet også at tidligere har det kommet penger fra deltagelse i Europa, noe det ikke gjør denne sesongen

Med da kjent informasjon om at det er tatt ut penger av investorene, og per nå ikke forventet at de reinvesterer. Det er da ganske enkelt å se at en er avhengig av gode resultater og salg av spillere. Nå står en i en situasjon med mange spillere på utgående kontrakt, og få unge spillere på vei opp som kan gi de ønskede salgs inntektene

Når det gjelder de dårlige valgene, så mener jeg i likhet med deg (i den ikke siterte delen) at dobbelt dekningen koster lønnsmessig. Det jeg mener er et av de dårlige valgene er at en i denne dobbelt dekningen i liten grad har unge spillere som kan få ut potensiale. Og her ligger vel også en del av det dårlige valget, sammen med en meget ubalansert tropp som gir utfordringer. Og igjen det hele ser enda styggere ut med tanke på kontrakts situasjoner.

At det da også nå kan tolkes som misnøye hva Høiland sier med tanke på spilletid for egen del, mot hvilke prestasjoner de som spiller har hatt. Da opplever jeg at det er en skummel tendens som oppstår. Og ja samtidig har du nok rett, med tanke på at en faktisk ikke har "råd" til å gjøre tiltak. Så er vel bare spørsmålet hva det koster og ikke gjøre tiltak..

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jun 2017, 22:59 
Avlogget

Nå har Marco åpnet for at han ønsker å forlate Godset, med utgangspunkt i spilletid. Høiland gikk av samme grunn og da med samme argumentasjon, mulighet til å vise seg frem. Så blir jeg sittende med et spørsmål: Da ikke bare i angrep, men med mistanke om det samme i andre posisjoner. Når en gir enkelt spillere klart første valg i en posisjon, hva er den egentlige kostnaden? Og hva blir de andre spillerne sin egentlige motivasjon, når de opplever at de ikke kan spille seg inn i posisjonen?

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jul 2017, 15:48 
Avlogget

Halvspilt sesong altså dere så ta kan vi evaluerenprosjektet til Toro.

14 plass i serien om da TIL ikke får med seg en seier i dag mot FKH med minst 2 mål da er vi faktisk på direkte nedrykk.

3 seiere - 6 uavgjort - 6 tap med målforskjell 16-23 som gir minus 7 i målforskjell og er kun Tromsø og Viking på nedrykk som har værre.

På hjemmetabellen ligger vi på en 9 plass. Ganske så middels men ser vi på bortetabellen så får du lyst å gå ut i skogen å dø. Vi vinner ikke borte (0 siere) i likhet med Viking, 4 lag har scoret 4 mål borte så der er er vi i bunnen, 3 lag har sluppet inn 15 mål og der er vi selvsagt representert så totalen borte er at vi styrer elegeant mot nedrykk.

Siden det ble 16 lag i Eliteserien har det sett slik ut mtp sikker plass (13)
2016: 34
2015: 29
2014: 35
2013: 33
2012: 33
2011: 35* LSK og SIL like mye poeng men LSK slapp kvalik pga målforskjell.
2010: 34
Snittet er altså 33 poeng siden det ble 16 lag om vi avrunder for å holde seg. Med andre ord om vi leverer en like begredelig siste halvdel så skal vi egentlig rykke ned til høsten.

Hvorfor leverer vi til terningkast stryk? Troppen har mangler på stopper og sentralmidtbane som har blitt poengtert i det uendelige men det er ingen tvil om at Toro grovt underpresterer med mannskapet likevel.

For meg er midtbanen vår store verkebyll. Vi klarer ikke dekke rom og vi sliter fælt med offensiv fremdrift. Hauger har vært en gedigen skuffelse i mine øyne. Syns det går tregt med han og spillerkun på det trygge som er maks en 5 meters innside pasning. Junior har spilt seg stort opp og fungerer ganske bra som toveis-spiller både som ballvinner og offensivt men det er nok ikke den optimale midtbaneduoen.

Forsvaret må også ta mye skyld. Du ser nærmest panikken lyseri øya på dem når vi blir satt under press og det gjøres håpløse feil der du lurer på om de har drekki maling før de har gått ut på banen. At vi har en keeper som kun tar det som er forventa og sprer enorm usikkerhet med sitt fotarbeid hjelper heller ikke på situasjonen. Vi har alltid hatt ledere i forsvaret som har tatt tak tidligere i form av lederegenskaper om det er ro, dirigere, snakke, gå i kriger osv; Horn, Aas, Birger, Riseth, Storbæk, Steinar Pedersen hadde alle minst en av disse lederegenskapene og jeg ser ikke disse egenskapene omtrent i troppen en gang nå.

Trur jeg skal sette strek nå selv om det er mye mer jeg vil adresere men er begrenset hvor mye en orker når "alt" bare er dritt. Får avslutte litt positivt å si at Junior, Jradi og Ulland Andersen faktisk viser at vi har noen gode spillere i laget. Måtte bare resten av de inkl trenerteamet få det ut av de resterende spillerene.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jul 2017, 11:18 
Avlogget

VB87 skrev:
Halvspilt sesong altså dere så ta kan vi evaluerenprosjektet til Toro.

Du oppsummerer situasjonen meget godt her, og peker veldig tydelig på de mest kritiske punktene. Hvordan en skal komme ut av dette sliter jeg med å se, og da spesielt om en ikke skal bruke penger. Så lenge de som skal være ledere underpresterer er det vanskelig å skape den nødvendige tryggheten og løfte laget. Per i dag er det ingen som går foran og løfter laget, når ting stopper opp

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jul 2017, 15:32 
Avlogget

Lite aktivitet på forumet og med påfølgende sommerpause får jeg forsøke å hindre at det dør helt ut. Ellingsen fra Vinger dealen gikk i dass ettersom han har valgt Molde.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jul 2017, 18:17 
Avlogget

Det blir svært interessant å se hvilke utskiftninger som skal gjøres!

Vi bør nok få inn en i hvert ledd (minst?)

Smultring mot Molde hjelper litt men vi må score for å vinne :oops:

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jul 2017, 14:49 
Avlogget

Etter hva jeg hører, så blir det ingen spillere inn i sommer med mindre det blir salg.
Men, jeg ser ikke helt hvem av dagens spillere som skulle selges for penger.

Vilsvik går etter alle solemerker til Enga & Deila etter sesongen.
Basse er ønsket med videre, men har vel ennå ikke gitt noe svar på kontraktsforslaget han fikk for et par uker siden?
Marcus er vel et av få salgsobjekter, men med hans prestasjoner så langt i år blir det neppe rare summen han vil få for ham. Personlig synes jeg det da er langt bedre å beholde ham siden vi vet hva han kan prestere som del av et velfungerende kollektiv.
Ulland kan være et potensielt salgsobjekt, men han er vel den eneste med kontrakt ut over årets sesong som faktisk har prestert noe særlig i år. Å skulle selge ham i den situasjonen vi er i nå ville nok fremstått som en fallitterklæring for den gjengse tilskuer, er jeg redd.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jul 2017, 17:43 
Avlogget

Det er jo ikke bare salg som kan bidra men også det å kutte lønn å "gi bort" spillere som skjedde med Høiland.

Tagbajumi som er helt ute i fryseboksen og de andre på utgående bør det vurderes om er verdt å tviholde på framfor å kanskje få noen kroner og spare lønn framfor å ikke få noenting.

Madsen, Vilsvik, Mounir, Jradi, Junior og Marco er de som er på utgående. Jradi og Junior er de eneste jeg ser på som "must have" så er det åpenbart at det må justeres om Madsen teoretisk hadde blitt solgt for vi kan ikke gå høstsesongen i møte med Glesnes og Høibråten.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2017, 23:34 
Avlogget

Godset fått avslått bud på 750 000 på Odd keeper Viljar Myhra (Telemarksavisa)

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jul 2017, 10:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Tenker av Norske keepere som kan komme inn og gjøre en jobb hos oss (Flo sier jo han ser etter norsk keeper pga språk og tilvenning etc) så tenker jeg det egentlig kun er to-tre kandidater:

Arild Østbø - reserve i RBK, har nok ikke lyst til det i lengden. Vanlig at andre keepere flytter på seg etter en sesong og RBK har mange gode unge keepere i kø bak, spesielt Faye Lund som er på utlån i Levanger.

Mathias Dyngeland - tredjekeeper på landslaget, 21 år. Bør komme seg videre fra Sogndal for å fortsette utvikling. Sammen med u21 keeper Bråteveit (Haugesund) norges mest spennende keeper.

Alternativer:

Alex Horwath i Brann, reserve for Piotr, går nok om ikke polakken selges nå da.

Anders Klemensson, 21 år og eneste på proffkontakt i Pors Grenland (samme klubb vi hentet keeper Gundersen, nå i arendal og Fredrik Nordkvelle fra). Er utpekt som erstatter i Odd desom Viljar Myhra eller Rossbach forsvinner fra klubben. Hadde vært deilig å stjele et telemarkstalent til fra Fagermo! Vil ikke ta plassen fra Bugge nå, men med rett utvikling og samme tillit som Adam Larsen fikk så kanskje snart!

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jul 2017, 22:18 
Avlogget

Mja må innrømme at ingen frister særlig oss meg. Dyngeland er vel den jeg kunne ha levd med men generelt er det mye ymse kvalitet på keeperne i Norge. Ikke at jeg tror det skjer i.o.m vi har Morten Sætra som ung og lovende lokal keeper men Thomas Kinn (Vard) er det nesten tjenesteforsømmelse å ikke ha på boka.
For evt intreserte https://www.nordicbet.com/no/blogg/fotb ... e-talenter

Topp

InnleggSkrevet: 29 Jul 2017, 20:41 
Avlogget
Brukerens avatar

Er klar over Kinn, godt med erfaring fra 2.div som fast i snart ett år. Dog ikke klart å ta u landslagsplassene fra F-eks nevnte Faye Lund i Levanger. Virker å være noen steg bak sine jevnaldrende konkurrenter. Pluss at han har fokus på utlandet med flere prøvespill rundtom bare i år.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Aug 2017, 23:56 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg kan skjønne at Marco selges, siden Toro tydeligvis ikke vil gi han noen flere minutter på banen - selv om jeg er helt uenig i at han ikke skal spille. Vært den klart beste spissen vår i år. Det jeg ikke kan skjønne, er hvordan han kan selges til en direkte rival på nedre halvdel av tabellen.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 219 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen