Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 18 Okt 2017, 09:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ny trener etter BP
InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 14:38 
Avlogget

Alle rett til sin mening men aldri forstått hvorfor Nordlie nevnes hver gang det er ledig trenerjobb. Mannen har i snitt vært 13 mnd et sted. Lengste er Start der han var 2,5 år. Sist han hadde noe som kan ligne på suksess var LSK der han vant cupen. Ja er klar over han har vært "redningsmann" men forskjell på røske opp i folk i 10 kamper og være leder over flere år.

Håper vi styrer elegant unna Nordlie. Mannen som angivelig ga seg i Avaldsnes pga familie og helse utfordringer.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 15:32 
Avlogget

Superteale skrev:
jeg ønsker meg en trener utenfra som beholder dagens støtteapparat. Når tiden er moden ønsker jeg at en fra dagens støtteapparat blir den neste hovedtreneren....

Jeg ser ikke noen åpenbare kandidater internt akkurat nå.....

Et alternativ ikke må eller uten videre vil være, men like fullt kan være selv å utvikle en ny hovedtrener som da vil kunne nyte godt av spontan oppbakning av trenerteamet som deres egen i høyere grad enn en utenfra påsatt hovedtrener. En utenfra rekruttert trener vil lett(ere) kunne komme til å oppfatte et slikt gitt trenerteam som fremmed.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2016, 21:49 
Avlogget

Jeg må bare si at jeg synes det blir tydeligere og tydeligere et behov for at en ekstern kommer inn. En trenger virkelig å ta tak nå, og ut fra at dagens team ikke klarer å snu trenden, så tror jeg det er sunt med noen utenfra

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2016, 10:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Merker at tanken på å få inn Skullerud er meget alarmerende. Han er en veldig NFF-mann, og en type trener som bare vil bli resirkulert rundt i Norge pga sitt NFF nettverk, og ikke pga sine ferdigheter.

Jeg støtter ideen om å få inn en trener utenfor dagens støtteapparat, og derfor blir mitt ønske Luis Pimenta (Kongsvinger sin trener). Han er en trener som passer fint inn i hvordan Godset vil fremstå, både når vi spiller og i samsvar med utvikling av unge lokale spillere. Han er også en venn av Haakon Lunov.

Hvis du er mer interessert i å lære om Luis Pimenta så anbefaler jeg å høre på den episoden av podcasten "Toppfotball" hvor han er gjest. Der forteller han mye om hvordan type fotball han vil spille, hvordan han jobber osv. Setter seg selv i et veldig godt lys. Håper Flo og co i hvert fall tar en seriøs titt på han som en etterfølger til BP.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Okt 2016, 14:56 
Avlogget

Blått_Hjerte skrev:
Merker at tanken på å få inn Skullerud er meget alarmerende. Han er en veldig NFF-mann, og en type trener som bare vil bli resirkulert rundt i Norge pga sitt NFF nettverk, og ikke pga sine ferdigheter.

Jeg støtter ideen om å få inn en trener utenfor dagens støtteapparat, og derfor blir mitt ønske Luis Pimenta (Kongsvinger sin trener). Han er en trener som passer fint inn i hvordan Godset vil fremstå, både når vi spiller og i samsvar med utvikling av unge lokale spillere. Han er også en venn av Haakon Lunov.

Hvis du er mer interessert i å lære om Luis Pimenta så anbefaler jeg å høre på den episoden av podcasten "Toppfotball" hvor han er gjest. Der forteller han mye om hvordan type fotball han vil spille, hvordan han jobber osv. Setter seg selv i et veldig godt lys. Håper Flo og co i hvert fall tar en seriøs titt på han som en etterfølger til BP.

Ikke sett den Podcast-episoden. Men jeg hadde så vidt registrert det samme som jeg deretter leser at en innsender på VGD skriver, at Pimenta har vært innblandet i en del klammeri. Jeg må nok si at også jeg, iallfall i utgangspunktet, er skeptisk til å få inn som hovedtrener et heftig brushode som ikke kan samarbeide. Med mulig tilhørende lite romslig spillerbehandling.

Det er en person utenfra som jeg selv er nysgjerrig på, selv om han ikke oppnådde så gode resultater som hovedtrener og ble erstattet av en som nettopp klarte det i samme klubb. Da måtte en vite hva som var grunnen til slike relativt svake resultater. Det kunne jo være av årsaker som ikke måtte slå slik ut annetsteds. Jeg vet understreket ikke noe om det. Sågar er det en person som kjenner Strømsgodset en god del. På toppen av alt er det den treneren som fikk avløsning i Kongsvinger nettopp av Pimenta. Det dreier seg altså om Andre Bergdølmo. Spørsmålet er da om Bergdølmo har en sportslig tenkning i tråd med det som råder hos oss, eller som kan greitt utstrekkes dit uten å bevege seg utenfor hans kompetanse som trener. Dessuten om Bergdølmo kunne finne det akseptabelt å fungere innen rammen av Strømsgodsets kollektive trenerteam.

Jeg har ikke saklig underlag for å foreslå Andre Bergdølmo som kandidat til hovedtrenerjobb. Jeg aner ikke om han f.eks har det analytiske fotballhodet som jeg holder foran topperfaring som trener, forutsatt ønskelig fotballtenkning. Topperfaring har derimot Bergdølmo definitivt som spiller, sett i en norsk målestokk. ( På sett og vis synes Bergdølmo å ha noe av den profilen som Strømsgodsets tredjesiste hovedtrener hadde.) Strømsgodset utvikler jo også hovedtrenere når talentet er der. Jeg ønsker likevel kun å holde ham opp til overveielse om han kunne stå på en liste over mulige kandidater (nemlig dersom man har glemt å reflektere over ham som mulighet). Klubbens sportslige ledelse vil iallfall vite en god del mer om ham enn mange andre eksterne kandidater .

Et tillegg: Overfor en forståelig innvending: Underlegenhet i resultater under omtrent samme periode, Bergdølmo versus Pimenta, KAN springe ut av gode spillideer, nye for en klubb, som rett og slett passer mindre i en klubb enn i en annen. Eller det kan handle om utilstrekkelig tid stilt til rådighet for innarbeiding av nye ideer.

Edit: Ytterligere et tillegg som betyr en endring: Så meget som i vår sammenheng å lufte navnet på en trener som ikke ble en suksess på nivå 3, kan virke helt fjernt. Jeg hadde neppe gjort det uten Bergdølmos forhistorie som spiller også i Strømsgodset. Spørsmålet jeg har gjort meg, ikke bare nå, men tidligere (da jeg tenkte meg at klubber som LSK og VIF gjennom ham kunne "lage sin egen Deila"), er om han i måten å opptre som spiller hos oss eventuelt etterlot seg noen inntrykk av å kunne ha et trenertalent i seg, gitt hans spillerkarriere. Kunne klubben bringe fram en iderik nylig spiller til en begynnende trenerkarriere (idet denne løftet klubben opp), var det noe ved spilleren med en større spillerkarriere som også hadde, tenkte jeg før, en mulig trenerkarriere av dimensjoner i seg? Det avhenger sterkt av det spesielle ved personen som jeg vet minimalt om, men som man har en viss kjennskap i Strømsgodsets ledelse, og som jeg i slik belysning lufter til refleksjon i sportslig ledelse, i tilfelle man skulle ha glemt ham.

(Foregående tillegg skrevet før jeg leser et innlegg på et annet forum.)

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 16 Okt 2016, 23:46, endret 2 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Okt 2016, 15:55 
Avlogget

Independiente skrev:
Ikke sett den Podcast-episoden. Men jeg hadde så vidt registrert det samme som jeg deretter leser at en innsender på VGD skriver, at Pimenta har vært innblandet i en del klammeri. Jeg må nok si at også jeg, iallfall i utgangspunktet, er skeptisk til å få inn som hovedtrener et heftig brushode som ikke kan samarbeide. Med mulig tilhørende lite romslig spillerbehandling.
.

Når spillende sportssjef legger seg opp i hvem som skal spille på reservelaget og overstyrer trenerer og sender en spiller mot det Pimenta har sagt så blir det "bråk"
Kan du tenke deg Flo si til BP hvem som skal spille på Team-SIF og gå direkte mot han?

Topp

InnleggSkrevet: 16 Okt 2016, 16:42 
Avlogget

VB87 skrev:
Independiente skrev:
.

Når spillende sportssjef legger seg opp i hvem som skal spille på reservelaget og overstyrer trenerer og sender en spiller mot det Pimenta har sagt så blir det "bråk"
Kan du tenke deg Flo si til BP hvem som skal spille på Team-SIF og gå direkte mot han?

Jeg skrev dog at han hadde vært innblandet, ikke alene hadde skapt konflikt. Hva det tilfellet angår, virker det som den spillende sportssjefen opptrådte mest irregulært, ja. Men opphavet til hendelsen skal angivelig ha vært at Pimenta nektet flere av A-lagsspillerne med lite spilletid å få spille på 2.laget. Det framstår underlig i mine øyne når jeg ikke har bakgrunnsinfo som skulle gjøre en slik nekt rimelig. Dessuten kan hele affæren være en indikasjon på personer som har vanskelig for å snakke sammen selv om sportssjef Nystuen ikke kommer særlig godt ut av den historien.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2016, 08:59 
Avlogget

VB87 skrev:
Alle rett til sin mening men aldri forstått hvorfor Nordlie nevnes hver gang det er ledig trenerjobb. Mannen har i snitt vært 13 mnd et sted. Lengste er Start der han var 2,5 år. Sist han hadde noe som kan ligne på suksess var LSK der han vant cupen. Ja er klar over han har vært "redningsmann" men forskjell på røske opp i folk i 10 kamper og være leder over flere år.

Håper vi styrer elegant unna Nordlie. Mannen som angivelig ga seg i Avaldsnes pga familie og helse utfordringer.

Jeg har vært på et par foredrag med Nordlie og mener at det bor mye mer i den mannen enn det som kommer fram via media.....

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2016, 11:00 
Avlogget

Blått_Hjerte skrev:

Hvis du er mer interessert i å lære om Luis Pimenta så anbefaler jeg å høre på den episoden av podcasten "Toppfotball" hvor han er gjest. Der forteller han mye om hvordan type fotball han vil spille, hvordan han jobber osv. Setter seg selv i et veldig godt lys.

Setter seg selv i et veldig godt lys, ja...

Samme mann var rasende på lokalavisa i våres fordi han mente de ikke la nok vekt på han som person i omtalen av lagets gode sesongstart.

Nei, jeg er greit fornøyd med Skullerud, jeg.
Ikke noen voldsom entusiasme, men et ganske trygt og godt valg med gode resultater å vise til.
Mest spent på hvordan han vil håndtere en evt. videre motgang hos oss.
Der synes jeg det kladdet litt for'n i Molde.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: