Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 17 Aug 2017, 23:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 31 Mai 2017, 09:08 
Avlogget

1980 skrev:
Jeg vil faktisk si at svært lite er gjort ved et avansement på torsdag. For det er en kamp vi på alt som finnes av papir i fotballverdenen skal vinne glatt.

Det er langt mer interessant å se hva som skjer i de tre neste seriekampene.
RBK, Enga og Molde.
Det er betydelig tøffere motstand enn hva et VIking i full oppløsning klarte å gi oss i går.

For blir vi stående med f.eks. 1 poeng på disse tre kampene, noe som vel ikke akkurat er usannsynlig sesongen under ett å dømme, så er vi etter alle solemerker tilbake under nedrykksstreken.

Og da kommer spørsmålene om hvorvidt dette er resultatmessig levelig for en klubb av vår etterhvert relativt store størrelse.

En kan vel ikke "friskemelde" laget etter en god time, men uansett var dette mange steg i riktig retning. Så er jo det store spørsmålet om en klarer å gjenskape dette, og i den sammenheng tror jeg også en får se mye av Toro sine evner. I den siste kampen ble det gjort to endringer med tanke på spillere, som så ut til å være gunstige. Spørsmålet er da om en fortsetter med det, eller om en går tilbake til det som ikke har fungert. Mest avgjørende tror jeg faktisk valget av Madsen eller Høibråten er, og dette blir et spennende valg. Kjenner jeg har mer tro på en videre stigning ved valget av Madsen.

I forhold til hva status er med tanke på poengfangst og tabell situasjon om tre runder, ja så blir det veldig spennende. Jeg tror faktisk det er mulig å få med mer enn et poeng fra de tre kampene, men da må en fortsette stigningen fra den siste kampen. Om en ikke evner det så er en på et kritisk punkt, og må virkelig ta noen klare veivalg, for resten av sesongen og i et lenger perspektiv de kommende sesongene

Topp

InnleggSkrevet: 01 Jun 2017, 21:23 
Avlogget

Jeg ekke en gang sint Toro, bare veldig, veldig skuffet. Vi vet at sesongen er mislykket 1. juni.

Vanskelig å skjønne hvordan vi skal spille i år. Verre å se noen fremgang. En klubb med budsjett i Eliteserietoppen skal kjempe med nebb og klør for å unngå nedrykk. Ryker rimelig fortjent mot et middels OBOS-lag etter å så vidt ha overlevd mot et 2. div lag.

Nei, Skullerud... Du har mista meg ass.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Jun 2017, 22:12 
Avlogget

El Guapo skrev:
Nei, Skullerud... Du har mista meg ass.
Jeg var ikke den som jubla høyest over Toro men han var ledig og burde klare å stabilisere skuta tenkte jeg. Nå lekker det i alle bauger og kanter. Rævafotball, nesten bare oldinger (Rubio riktig nok spilt litt i det siste), enorm bredde men Toro sine signeringer er bare på benk. Jeg vil egentlig at han lykkes da vi har "spist" trenere/caretakere de siste åra men faen trua mi er på bunn nå.

Ikke fikk vi noen særlig ny trener effekt i fjor og tross at han har fått velge trenerteam og spillere med GOD tid i preseason og at han fikk tid i fjor dog ikke mye på høsten så er det null framgang å spore, Det er faktisk tilbakegang vil jeg si.

Edit:
– Vant Mjøndalen fortjent?

– Det kommer jeg ikke til å spekulere i. Jeg har ikke tenkt å stå her for å bortforklare noe som helst. Vi tapte kampen, og det er noe forbanna dritt.
Komiske Ali forsetter.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jun 2017, 09:16 
Avlogget

I likhet med en del andre her inne, var jeg ikke overbegeistret for ansettelsen av TOS. Nå er lyset brent i begge ender - jeg har fått nok. Som regel ligger ansvaret hovedsakelig hos spillerne, i tilfellet Godset anno 2017 er jeg tilbøyelig til å hevde at det er trenerens feil. Det er han som har tredd et nytt system ned over hodet på klubben, da er det hans fordømte ansvar å få det til å flyte. Tatt i betraktning at han har kunnet "vasse i penger", mener jeg klubben ikke har noe annet valg enn å lete etter en annen til å lede laget i kamp. Sorry - men dette holder ikke. SkullerUT

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jun 2017, 14:42 
Avlogget

RBK borte, Enga borte, Molde hjemme i de 3 neste. Lukter ikke flust med poeng i de kampene for Godset anno 2017…

Blir fort 2-3 poeng eller færre på de kampene og da blir det særdeles tungt for Skullerud å overleve denne sesongen. Ideelt sett ønsker jeg ikke noe trenerbytte før tidligst etter sesongen, men som alltid er det en smertegrense. Den ynkelige 2. omgangen mot 3050 gjorde at vi tok et syvmilsskritt mot den grensen.

Ellers er det vel liten tvil om at årets Godsetlag er et av de svakeste i ES. Etter et så stort antall kamper i cup og serie er det vel bare de mest naive blant oss som fremdeles venter på at det «løsne» ved et eller annet mirakel. Med eller uten Skullerud står vi overfor en ryddejobb. En del av spillerne må bort før vi går inn i 2018, hvis det blir Obos neste år blir nok den jobben enkel. I alle tilfeller må det jobbes svært mye med spillerlogistikk, der har det sviktet fullstendig i senere tid.

Jeg håper i alle fall det evalueres beintøft og ærlig på SIF-huset for tiden. For posisjonen som etablert topplag er i øyeblikket sølt bort på rekordtid.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jun 2017, 15:27 
Avlogget

El Guapo skrev:
RBK borte, Enga borte, Molde hjemme i de 3 neste. Lukter ikke flust med poeng i de kampene for Godset anno 2017…

Blir fort 2-3 poeng eller færre på de kampene og da blir det særdeles tungt for Skullerud å overleve denne sesongen. Ideelt sett ønsker jeg ikke noe trenerbytte før tidligst etter sesongen, men som alltid er det en smertegrense. Den ynkelige 2. omgangen mot 3050 gjorde at vi tok et syvmilsskritt mot den grensen.

Ellers er det vel liten tvil om at årets Godsetlag er et av de svakeste i ES. Etter et så stort antall kamper i cup og serie er det vel bare de mest naive blant oss som fremdeles venter på at det «løsne» ved et eller annet mirakel. Med eller uten Skullerud står vi overfor en ryddejobb. En del av spillerne må bort før vi går inn i 2018, hvis det blir Obos neste år blir nok den jobben enkel. I alle tilfeller må det jobbes svært mye med spillerlogistikk, der har det sviktet fullstendig i senere tid.

Jeg håper i alle fall det evalueres beintøft og ærlig på SIF-huset for tiden. For posisjonen som etablert topplag er i øyeblikket sølt bort på rekordtid.

Med den tilstramningen av smale midtbanekanter som jeg så i cupkampen mot MIF (iallfall og spesielt (?) i 2. omgang rett imot vår tribune bak mål) har jeg oppgitt troen på noen delvis forsiktig forløsning etter hvert av lagets evne til å sette ut i livet en noe mer modifisert variant av den dysfunksjonelle spillemåten ( dysfunksjonell for vår klubbs stall av spillertyper). Enda mer oppgitt troen på gradvis et visst brudd med denne spillemåten gjennomført av Skullerud selv!

Uansett øyeblikkets tabell: Da synes trener Skullerud stabilt å styre Strømsgodset mot nedrykk allerede denne sesongen (for kfr kampprogram i fortsettelsen, nevnt i begynnelsen av sitatet)!

I tilfelle nedrykk er det deretter spørsmål om hvilke fotballideer som er egnet til å få til et påfølgende opprykk neste sesong med de da tilgjengelige spillerne! I tillegg: Fortrinnsvis med spillerutviklingsprofilen gjenopprettet!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jun 2017, 21:47 
Avlogget

1980 skrev:
Silvan Barco skrev:
- mye er gjort med avansement på torsdag mot 3050.

Sterkt uenig.

Jeg vil faktisk si at svært lite er gjort ved et avansement på torsdag. For det er en kamp vi på alt som finnes av papir i fotballverdenen skal vinne glatt.

Det jeg vel mente å skrive, i etterpåklokskapens lys, var at det for Skulleruds del ville det gitt arbeidsro med seier mot Viking og 3050. Kjente på frykten ift. utfallet av gårsdagens kamp etter de siste 30 på mandag mot et svakt Viking lag. Det ga ikke akkurat selvtillit den avslutningen der...Jeg har fått nok, og det smerter at likegyldigheten er i ferd med å slå rot i meg. Welhaven i VG pekte på dette ift Viking, først blir folk forbannet, deretter likegyldige. Likegyldighet er det farligste av alt - da er det pokker meg kjørt. Jeg har mistet all tro på at Skullerud skal klare å snu dette - jeg kan ikke finne et snev av retning eller struktur, ei heller humør. Nok er nok - SkullerUT

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jun 2017, 21:21 
Avlogget

Kan noen forklare hvilken kamp Skrullerud så i 1 omgang? Vi hadde vist nok mange sjanser, og jeg så vel at vi var offensive i ca 2 minutter, hvor en fikk et skudd fra Ulland og to cornere etterpå. Om det er hva han forventer, så håper jeg han ASAP finner veien ut døra, for å lukke og låse den etter seg.

Følelsen av å sette seg end for å se kampen, med klar forventning om tap er trist. Det å da forvente at en ikke klarer å spille fotball er enda tristere. Og toppen av det hele er at min datter på 14 år som er RBK fan, gjør sitt beste for å kunne fremheve små lys punkt som noe bra. Og hun jobbet desperat gjennom 1 omgang...

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2017, 20:09 
Avlogget

Tenk om denne mannen kunne gått ut å sagt noe om dette, og ikke bare si at det er en vanlig kamp. Den har ingen spesiell betydning for meg. Det er bare så tafatt..

https://www.dt.no/sport/godset/drammen/ ... -57-658942

Topp

InnleggSkrevet: 01 Jul 2017, 22:28 
Avlogget

Tapet mot LSK tar Toro på sin kappe!...... men vi står sammen om det sier han i etterkant?

https://www.dt.no/sport/fotball/godset/skullerud-dette-tar-jeg-pa-min-kappe/s/5-57-669546

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jul 2017, 11:14 
Avlogget

Sitat fra DT+ ref Glesnes.. vi er ett bunnlag:

"– Vi må jobbe oss ut av dette her. Vi må tilbake på feltet og jobbe steinhardt.

– Men hvor lenge kan man si at man jobber steinhardt? Det er jo resultater som gjelder?

- Selvfølgelig, men vi må jo jobbe til det snur. Hva annet skal vi gjøre? Gå hjem og sette oss for å slappe av og se på hva vi har gjort tidligere? Det er ikke noe annet valg enn å jobbe hardt for å komme seg ut av det.

Tor Ole Skullerud sier seg enig med kapteinen sin.

– Vi må på jobb igjen og jobbe på. Det er ikke noe annet å gjøre."

--------------------

Det må da være "noe" som kan gjøres? Dersom kapteinen og treneren ikke ser hva som skal til er vi virkelig i en farlig situasjon :oops:

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jul 2017, 11:59 
Avlogget

MrBlue2 skrev:
Sitat fra DT+ ref Glesnes.. vi er ett bunnlag:

"– Vi må jobbe oss ut av dette her. Vi må tilbake på feltet og jobbe steinhardt.

– Men hvor lenge kan man si at man jobber steinhardt? Det er jo resultater som gjelder?

- Selvfølgelig, men vi må jo jobbe til det snur. Hva annet skal vi gjøre? Gå hjem og sette oss for å slappe av og se på hva vi har gjort tidligere? Det er ikke noe annet valg enn å jobbe hardt for å komme seg ut av det.

Tor Ole Skullerud sier seg enig med kapteinen sin.

– Vi må på jobb igjen og jobbe på. Det er ikke noe annet å gjøre."

--------------------

Det må da være "noe" som kan gjøres? Dersom kapteinen og treneren ikke ser hva som skal til er vi virkelig i en farlig situasjon :oops:

Om en ikke skal se på hva en har gjort tidligere, hvordan kan en da lære? Hva med å bruke de treningsfrie dagene til å se på analyser av den enkelte spiller, for da å aktivt kunne veilede de med tanke på hva de skal gjøre? En har GPS signaler som viser alle løp, en har TV opptak som viser hva som skjer. Selvfølgelig kan en lære ved å se på tidligere prestasjoner, og da peke klart ut hvordan en ønsker å spille. Innførte en ikke at spillerne har på seg GPS, for å oppnå dette?

Og dette er vel noe av det jeg tror en bommer totalt på nå, Marcus oppdaget for 10 dager siden at han nå løp feil og brukte kreftene feil. Dette må da trener teamet ha sett, og kunne gitt han veiledning på? Han skal da ikke sitte hjemme og filosofere seg frem til dette selv...

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jul 2017, 12:26 
Avlogget

Kjære Bromfe! Dersom trenerteamet hadde analysert og funnet feil ville problemene vært løst for lenge siden!

Teknologien ligger der, men hjelper fint lite når den ikke brukes adekvat!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen