Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 17 Aug 2017, 23:07

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 18 Okt 2016, 10:34 
Avlogget

Da er det tid for å ønske Tor Ole Skullerud velkommen og lykke til som trener for Godset :-)

I første omgang blir det spennende å se om han klarer å snu tendensen den siste perioden, og om en kan se tendenser til hvordan han ønsker å spille. Samtidig må han raskt komme igang med tenkningen mot en ny sesong og sammensetning av troppen til den, spennende tider med mye å ta tak i

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2016, 11:02 
Avlogget

Bare å ønske ham hjertelig velkommen og håpe at jobben med å røske opp i spillerstallen starter med en gang.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2016, 11:04 
Avlogget

Forøvrig : Kan det hende vi ser en omlegging til 4-4-2 nå?

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2016, 11:12 
Avlogget

Velkommen Toro. Jeg forventer at du løfter Godset tilbake til gamle høyder :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2016, 11:52 
Avlogget

1980 skrev:

Nei, Gud forby.....

kan aldri huske at Godset har prestert i den formasjonen....

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2016, 12:38 
Avlogget

1980 skrev:

Ja, men ikke i år tror jeg. Har ikke mannskap til det.
Ellers skal Skullerud være velkommen. Personlig har jeg aldri vært noe stor fan av Skullerud så håper han snur min skepsiss.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2016, 19:21 
Avlogget

Når Strømsgodset denne gang ikke satser på forfremmelse fra egne rekker (som jeg har fått en viss sans for) eller ellers vil utvikle og forme en hovedtrener utenfra selv, men går for en hovedtrener blant de etablerte i norsk fotball, må det vel være en av de aller, aller beste mulighetene som er blitt valgt med Tor Ole Skullerud. Det som jeg selv har hatt av forbeholdenhet i forhåndssnakket, har fortrinnsvis vært til norske trenere i sin alminnelighet mer enn til Tor Ole Skullerud individuelt. Avstanden til det som har vært Godset-fotball over de tre (kanskje fire) siste trenere, antar jeg ikke er så stor som den ville ha vært ved enkelte andre slike valg. Det blir interessant framover å prøve å få øye på de forskjeller det kommer til å bli.

Jeg gjør meg ellers den hovedforhåpning at Toro (som kortformen av hans trenernavn lyder, etter hva jeg har oppfattet) i stor grad vil adoptere det kollektive trenerteamet som har vært i klubben, som et element av kontinuitetsbygging. Jeg håper også at spillerutvikling vil fortsette å være en sentral og prioritert oppgave, og at klubbmodell og forretningside vil videreføres på tilsvarende måte som har vært praktisert.

Da vil også jeg ønske hjertelig velkommen til Strømsgodset,Toro!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2016, 02:34 
Avlogget

[Noen endrede setninger fra igår for å tydeliggjøre hva jeg ønsket å si]

Superteale skrev:
1980 skrev:

Nei, Gud forby.....

kan aldri huske at Godset har prestert i den formasjonen....

Jeg kan her komme til å omtale direkte kunstig problemstilling og beklager i så fall dette som kan bidra til fullstendig forfeilet innlegg. Det skjer ut fra hva jeg leser annetsteds. For jeg har jo ikke en viss lokal avis med såkalt + side.

Som jeg nemlig leser på VGD om dette i innlegg fra alias, håper jeg for min del dette i tilfelle ikke er ensidig overgang til 4-4-2 i settet av formasjonstall, men i så fall anvendelse av både 4-4-2 og 4-3-3 med innbyrdes tilnærmet iallfall noe lignende spillintensjoner. Tenkelig tilsiktet hjemme og borte??? I så fall, i den grad dette medfører riktighet for intensjoner: Atskillig mer krevende samtidig å ha på reportoaret enn, ut fra konvensjonell visdom, mer beslektede 4-2-3-1 og 4-3-3. Dvs i tilfelle med mer tiltrengt innøvingstid for begge deler og potensielt i en overgangsperiode noe trøbbel. Trolig ingen av delene fullt så godt mestret som praktisering av ett sett av formasjonstall eller to sett av mer beslektede formasjonstall.

Jeg stiller meg åpen, men er meg bevisst problemer med samtidig praktisering som kan være ytterst krevende å praktisere spillerbevegelser (og pasningsvalg) overfor. Disse problemene kan være desto mer vidtgående , sett i forhold til denne sesongens ytterst tvilsomme flørting med kyniske bortebaneideer (i mine øyne heldigvis), mislykket. For jeg vil poengtere at det fra den flørten kan det stadig være et mentalt etterslep (kfr kamper også etter BPs nylige kampplan) som kan gjøre det krevende eventuelt heretter å starte med å mestre både 4-3-3 og 4-4-2. Dersom man vil foreta dette, som i og for seg kan være OK (eller bedre enn OK), så må det skje i bevissthet om omstendighetene.

(Ensidig overgang til 4-4-2 håper jeg det i fortsettelsen ikke er tale om .)

Så en endring som er et tilføyet nytt synspunkt: Gitt problemer som har vært, antar jeg at det er gunstig å sikre at det kommende laget først grundig mestrer et sett med formasjonstall i kampsituasjoner (fortrinnsvis obligatoriske kamper) før man kommer med et nytt sett. Dette som alternativ til å jobbe med å spille inn begge samtidig. Men da kunne f.eks mer langvarige pauser i kampprogrammet benyttes til slik utvikling av laget som å spille inn et nytt sett med formasjonstall.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Des 2016, 15:47 
Avlogget
Brukerens avatar

Meget negativ til Toro etter behandlingen av TAØ..

Topp

InnleggSkrevet: 05 Des 2016, 16:35 
Avlogget

Quote_Me skrev:

Jeg på min store avstand fra klubben i det daglige har strengt tatt ikke rede på om det er slik at Toro behandler de enkelte i den tidligere mer kollektive trenermodellen på noen bestemt måte. Jeg betrakter det imidlertid mer som at Torø ser seg mest tjent med å bygge ned den mer kollektive trenermodellen noe. Det utfallet beklager jeg, men jeg er nødt til å innse at det må en hovedtrener ha lov til å foretrekke.

Dersom han ikke skulle kunne det, så måtte klubben ha valgt en annen hovedtrener. Men en omkostning ved dette valget er det i mine øyne. Imidlertid er det slik spillerne også angivelig delvis skal ha ønsket det. For de syntes etter sigende at det ble tungvint å forholde seg til så mange personer i trenerapparatet med noe flertydelige signaler.

Selv er jeg nok litt bekymret for mulige følger for kontinuitet i sportslige ideer. Mitt håp er at i hans kommende nye rolle vil BP kunne representere en viktig fotballtenkningens hukommelse i Strømsgodset.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2017, 16:10 
Avlogget

http://www.godset.no/nyheter/slik-svare ... -kritikken

Dersom overgangen til 4-4-2 ikke er begrunnet i at det er det settet med formasjonstall som treneren står for, men noe så vilkårlig som dette, blir jeg desto mer kritisk!

Ikke at jeg reduserer spillemåten til settet med formasjonstall! Men det hittil viste demonstrerer ikke noe forbedret spillemåte og atskiller seg en del fra hvordan Strømsgodset-lag har spilt! Det er endog vrient å øyne hvordan man ønsker å spille!

Så skal synspunktene til. alle tilhengere bli redusert til alle føøøøelsene som liksom er engasjement! Da provoseres jeg ytterligere!

Også jeg tenner da på noen plugger!

Da er det på tide å begynne å prestere iallfall noe overfor den umælende stupide hop, men med disse følelser som publikum tydeligvis utgjør!

Hittil forholdsvis slett spill, relativt svak poengfangst mot etter måten moderat motstand!

Da bør man i det minste erobre 2 poeng på de neste tre kampene:Hjemme mot Sarpsborg, borte mot Odd, hjemme mot Stabæk! Samt vise noe forbedret spill!

Meget senere tillegg: Hva betyr så dette innlegg i et helt annerledes temperament, vil jeg tro, enn øvrige innlegg jeg har skrevet? Jo, at den innledende linken brakte meg til å miste mye av den tålmodighet og toleranse jeg ellers har hatt noe av.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2017, 19:25 
Avlogget

Independiente skrev:
http://www.godset.no/nyheter/slik-svare ... -kritikken

Dersom overgangen til 4-4-2 ikke er begrunnet i at det er det settet med formasjonstall som treneren står for, men noe så vilkårlig som dette, blir jeg desto mer kritisk!

Siterer bare en liten del av innlegget ditt, men veldig enig hele ditt innlegg. Dette er en trist periode, for klubben, håper en finner veien ut

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2017, 22:53 
Avlogget

Quote_Me skrev:

TAØ i Lyn podcast litt om exiten i Godset og hva som var årsaken (om du leser litt mellom linjene)
https://soundcloud.com/vestkanttribunalet (Episode 4)

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 11:59 
Avlogget

VB87 skrev:
Quote_Me skrev:

TAØ i Lyn podcast litt om exiten i Godset og hva som var årsaken (om du leser litt mellom linjene)
https://soundcloud.com/vestkanttribunalet (Episode 4)

Det skal vel ikke mye til å forstå at noe ligger bak der nei, fryktelig synd at det ble slik. Samtidig spennende å høre hans tanker om utvikling av spillere

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 12:18 
Avlogget

Jeg har bare mobil tilgjengelig og kan ikke bruke opp så mye av månedsabonnementet på det som later til å være et en time langt opptak. Framkommer noe som kan sies i 2-3 setninger? Hvis ikke, så får jeg rimeligvis forbli uvitende om enda litt mer.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen