Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Okt 2017, 00:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 12:45 
Avlogget

Independiente skrev:
Jeg har bare mobil tilgjengelig og kan ikke bruke opp så mye av månedsabonnementet på det som later til å være et en time langt opptak. Framkommer noe som kan sies i 2-3 setninger? Hvis ikke, så får jeg rimeligvis forbli uvitende om enda litt mer.

Uten å ha ordlyden memorisert, så forsøker jeg å oppsummere. Han sier noe ala " Mange i Drammen spør hvordan jeg har det nå, og til det kan jeg si at jeg har det veldig bra. Grunnen til at de spør er at alle vet at det var en uryddig prosess når jeg gikk fra Godset ifjor"

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 12:56 
Avlogget

Når en litt over snittet interessert i fotball hender det at en plukker opp ting fra flere steder. Leste i går litt inne på RBK sitt forum, hvor det ble diskutert rundt innover kanter/utoverkanter, overlapping av back da i perspektiv av eget lag og internasjonal fotball. Uten at jeg har søkt etter kilder eller annet i etterkant, men ut fra hva jeg selv ser av internasjonal fotball virker argumentasjonen gyldig. Det det sies er at en i dag i liten grad ønsker høye innlegg fra kant, da disse er relativt enkle å forsvare seg mot. Det er da bedre at kantene trekker innover og ligger i mellomrommet, for å kunne være kreative spillere der. Mens om en skal ha innlegg bør disse komme ved at backene kommer helt ned til dødlinja og inn mot 16, før de legger 45 ut i felt.

Uten at jeg helt klarer å se at det gjennomføres på en god måte per i dag, så kan jo dette egentlig være Toro sin målsetning. Utfordringen ligger da i å etablere spillernes forståelse av dette spillet, og da klare å gjennomføre det. Da kreves det sannsynligvis aktiv deltagelse i det daglige treningsarbeide, og da stor bevissthet rundt hvordan en jobber med det. Nå blir jo dette bare spekulasjoner fra min side, da jeg i liten grad har sett det i kamp, og øvelsen som brukes før kamp gir øvelse i innlegg fra backene i form av høye innlegg. Da også uten variasjon, med markrypere med stor kraft. I tillegg står vel da kampen mot KBK i grell kontrast til dette, hvor en kommer til masse høye innlegg. Det er når de har for lite fart og presisjon lett for forsvaret å ta ut, og det så en jo ganske tydelig i den kampen. Så da er jo spørsmålet er dette målet, eller er det noe helt annet Toro ønsker?

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 13:06 
Avlogget

Toucher også innom formasjon at TAØ ville innføre 3-4-3 (Italia inspiret) og mente Godset har hatt mannskap til det uten å få gehør for det.

Kjente litt på "Den følesen" etter vi vant 1-0 i Stavanger i fjor et sted hvor vi hadde vunnet kun 3(?) ganger opp gjennom åra at fansen kritiserte spillet. "Gidder jeg dette?"

Summa summarum: Dårlig/klønete behandling i fjor når han gikk fra SIF. For stor forskjell i tankegangen fotball. Motivasjon(?) kunne se slik ut basert på høsten på både spillere og trenere.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 13:13 
Avlogget

Bromfe skrev:
Det det sies er at en i dag i liten grad ønsker høye innlegg fra kant, da disse er relativt enkle å forsvare seg mot.

Det var jo et mantra under Deila det. Lengre ned mot linja før innlegga kom jo bedre pga større sjanse for mål ble det. (finner ikke artikkel) men husker det godt.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 13:30 
Avlogget

VB87 skrev:
Bromfe skrev:
Det det sies er at en i dag i liten grad ønsker høye innlegg fra kant, da disse er relativt enkle å forsvare seg mot.

Det var jo et mantra under Deila det. Lengre ned mot linja før innlegga kom jo bedre pga større sjanse for mål ble det. (finner ikke artikkel) men husker det godt.

Og et av de få målene i år, som vel er skåret etter innlegg fra kant var et flatt innlegg slått fra rundt 16, av Vilsvik. Håper en kan få se mer av det i dagens kamp, enn tidligere i sesongen :D

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 14:41 
Avlogget

VB87 skrev:
Toucher også innom formasjon at TAØ ville innføre 3-4-3 (Italia inspiret) og mente Godset har hatt mannskap til det uten å få gehør for det.

Kjente litt på "Den følesen" etter vi vant 1-0 i Stavanger i fjor et sted hvor vi hadde vunnet kun 3(?) ganger opp gjennom åra at fansen kritiserte spillet. "Gidder jeg dette?"

Summa summarum: Dårlig/klønete behandling i fjor når han gikk fra SIF. For stor forskjell i tankegangen fotball. Motivasjon(?) kunne se slik ut basert på høsten på både spillere og trenere.

Stadig i gal tråd for dette:

Med hensyn til 2. avsnitt: Litt forbauset over det som framstår som TAØs reaksjon om jeg forstår riktig. (Selv kritiserte jeg ut fra andres utsagn en gjennomføring av en kamp jeg ikke hadde vært på riktignok, da jeg alt var i Danmark.) Men som jeg henviser til i kamptråd borte mot Sønderjyske. Da hadde TAØ selv sagt at laget lå så dypt borte mot Viking p. gr. a manglende kontroll på kampen. Og TAØ hadde synspunkter på den tiden om at så defensivt burde ikke Strømsgodsetlag spille.

Med hensyn til 1. avsnitt: 3-4-3 som primært sett av formasjonstall ville jeg ha vært tvilende på. Men som en plan B eller C kunne det muligens ha vært interessant. Det ville dog være spørsmål om til hva slags spill. Knyttende an til distinksjonen form - innhold: For formasjonstall er jo et spørsmål om 'form'. Ikke dermed på noen måte uviktig. Men det er hva slags spill som angir 'innhold'. Der vil formspørsmålet legge noen føringer på hva slags innhold som er mulig, betinget av egen spillerstalls typemateriale og forsåvidt motstanders spillemåte og spillertyper.

Til din gjengivelse, Bromfe, i innlegget øverst på denne side 2 av tråden : Jeg til forskjell fra "alle" var en som ikke fikk meg noen uryddigheter ved TAØs avgang. Jeg er vel for isolert. Derimot så jeg til min forbauselse at nettskribenter var kritisk til ham som trener, jeg som hadde sett på TAØ som aktuell framtidstrener alt da han vikarierte.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2017, 15:04 
Avlogget

Independiente skrev:
Til din gjengivelse, Bromfe, i innlegget øverst på denne side 2 av tråden : Jeg til forskjell fra "alle" var en som ikke fikk meg noen uryddigheter ved TAØs avgang. Jeg er vel for isolert. Derimot så jeg til min forbauselse at nettskribenter var kritisk til ham som trener, jeg som hadde sett på TAØ som aktuell framtidstrener alt da han vikarierte.

Jeg vet også lite om hva som skjedde, men vet at personer med tilknytning til klubben har omtalt det i negative ordlag og med en skuffelse over hva som skjedde. Jeg har her ingen detaljer med tanke på prosess eller hva som har foregått. I forhold til negativitet, så var vel jeg an av de som var kritisk i perioden TAØ var vikar. På det tidspunktet handlet det i stor grad om at det virket som det ble mye støy i gruppen da, så er det vanskelig fra utsiden å vite årsakene til dette og hvordan dette ble håndtert. I etterpå klokskap kan jeg se at jeg nok her ikke var på rett spor, uten at det forsvarer mine på det tidspunkt negative meninger

Ønsker på alle vis TAØ at han lykkes med det han gjør i Lyn, om han da noen gang kommer tilbake til Godset vil bare fremtiden kunne vise

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 08:33 
Avlogget

Kjenner egentlig at jeg blir litt oppgitt av det her (lenket artikkel under), naturligvis diskuteres det hvordan Godset spiller og det skal det også gjøres. Spesielt når ting ikke fungerer så kommer den debatten. Så er vel vi mennesker og da spesielt vi supportere så "enkle" at når ting endres, og ikke fungerer så ser vi bakover til det som har fungert. Spørsmålet er jo om debatten egentlig handler om formasjon når alt kommer til alt, eller om det handler om at Godset ikke får til det offensive spillet. Jeg kan trygt si at jeg lengter etter å virkelig se hva en ønsker offensivt, og se at en tar noen tydelige steg i riktig retning. Nå er 7 kamper spilt, og en skårer i snitt 1 mål per kamp. I de fleste tilfeller kommer målene som en følge av en enkeltmanns prestasjon ikke et kollektivt spill. Så kampen i går live, og i opptak i etterkant og jeg klarer ikke å forstå hva som skjer. Spillerne mister pasninger og ser ikke ut til å ane hvordan de skal spille. Flere av spillerne klarer ikke å finte seg forbi motstanderen, for å kunne komme til sjanser. En ender på Gamle gress opp med å satse på kontringer, da S08 blir for gode. Og dette aksepteres og en sier at det er et veldig godt lag. Hvor er pondusen til å si at vi må heve oss? Hvor er pondusen til å forklare hva som er ønsket spillmønster? Hvor er pondusen til å vise at Godset er en åpen inkluderende klubb? Toro det at en ikke ser fremgang i spillet, og at klubben ikke snakker skaper støyen, ikke formasjon. Så om støyen plager deg, så start med kommunikasjon med omgivelsene. Det er lettere å akseptere noe ved en åpen og ærlig kommunikasjon, enn det som oppleves som sutring

http://www.vg.no/sport/fotball/eliteser ... /23992156/

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 11:22 
Avlogget

For meg så oppsummeres Godset anno 2017 under Skullerud meget godt av de siste minuttene i gårsdagens kamp :

Mens Sarpsborg sender folk i angrep og prøver å vinne kampen, så setter vi heller ned tempoet og drøyer tid for å sikre 1-1 hjemme mot Sarpsborg.

Hvordan i all verden havnet klubben vår der?

Det var en ytterst velfortjent pipekonsert som startet der.
Det eneste jeg er lei meg for er at den ikke varte lengre.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 12:02 
Avlogget

1980 skrev:
For meg så oppsummeres Godset anno 2017 under Skullerud meget godt av de siste minuttene i gårsdagens kamp :

Mens Sarpsborg sender folk i angrep og prøver å vinne kampen, så setter vi heller ned tempoet og drøyer tid for å sikre 1-1 hjemme mot Sarpsborg.

Hvordan i all verden havnet klubben vår der?

Det var en ytterst velfortjent pipekonsert som startet der.
Det eneste jeg er lei meg for er at den ikke varte lengre.

Og det er ikke første gang en forsøker å redde uavgjort eller safe inn en 1-0 seier. Godset skal være et offensivt lag, ikke et lag som drøyer tid for å redde stumper. Det en gjør da er jo tilbake til når en nettopp hadde rykket opp sist, og måtte forsøke å berge viktige poeng. Nå skal en være på et helt annet stadie, enn å løpe desperat ned til hjørneflagget og stå der for å hindre at noe skummelt kan skje...

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 12:30 
Avlogget

Vi mangler sentrale midtbanespillere som kan motta feilvendt for så å vende opp og åpne opp forsvaret med pasninger i lengderetningen. Alt for mye på tvers/for mange touch/for svake pasninger...osv.

Vi går for bredt over midtstreken for så å kjøre oss fast ute på kanten (ca ved 16 meter'n)

Høye baller over midtbanen gir også sjelden "frukt"

Marco og Marcus går for mye i samme rom/oppgave...

.....men uansett så var kampen mot S08 en forbedring! Viktig at vi ikke ser mørkt på alt nå!

Toro sliter med mer enn formasjonen, men vi må bare gi han tid til å feile... han snakker selv i dagens intervju (godset.no) om å: "starte ett sted"... litt sent Toro, men bedre sent enn aldri :oops:

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 12:51 
Avlogget

MrBlue2 skrev:
Vi mangler sentrale midtbanespillere som kan motta feilvendt for så å vende opp og åpne opp forsvaret med pasninger i lengderetningen. Alt for mye på tvers/for mange touch/for svake pasninger...osv.

Vi går for bredt over midtstreken for så å kjøre oss fast ute på kanten (ca ved 16 meter'n)

Høye baller over midtbanen gir også sjelden "frukt"

Marco og Marcus går for mye i samme rom/oppgave...

.....men uansett så var kampen mot S08 en forbedring! Viktig at vi ikke ser mørkt på alt nå!

Toro sliter med mer enn formasjonen, men vi må bare gi han tid til å feile... han snakker selv i dagens intervju (godset.no) om å: "starte ett sted"... litt sent Toro, men bedre sent enn aldri :oops:

Helt fint at han må starte et sted, og det forstår vi vel alle. At det da i tillegg har vært tildels mye skader i innledningen gjør ikke ting enklere. Uansett savner jeg at han viser litt ærlighet og litt blikk fremover. F.eks intervjuet etter kampen i går, hvor han sier at en må være fornøyd med 1 poeng mot et så godt lag. For så å følge opp med å bare bli irritert med tanke på diskusjon om formasjon øker ikke min tillit at han får ting å løsne

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 19:01 
Avlogget

Blir for meg litt Komiske Ali når Toro forsøker seg på at vi ikke har vært noen lang 4-3-3 tradisjon.

Siden Fagermo innførste 4-3-3 har vi avviket fra den formasjonen 2011 under Deila, høsten 2013, 1 år med Nielsen og periodevis på høsten i fjor så rouglhy annslår jeg at vi har spilt 4-3-3 i 70% av tiden og 4-2-3-1 som er nærmere 4-3-3 i 20% av tiden mens 4-4-2 har vært vår utgangsposisjon i ca 10%.

Selvfølgelig er det enkelt kamper osv inne her men at vi ikke har lang 4-3-3 tradisjon er surr. Er riktig nok ikke like drøye som Odd og Fagermo men vi er minst like mye 4-3-3 lag som RBK har vært de 10 siste årene etter Jønsson, Hamren, Perry osv sausa rundt i RBK.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 23:10 
Avlogget

VB87 skrev:
Blir for meg litt Komiske Ali når Toro forsøker seg på at vi ikke har vært noen lang 4-3-3 tradisjon

Er litt av problemet mitt for tiden at han nesten konstant fremstår som det. Kan ikke si at jeg har opplevd enda at han har fremstått med noe som viser pondus eller styrke som jeg forventer av en trener. Han kommer med en masse selvfølgeligheter, som ikke gir mulighet for kritikk eller diskusjon.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 23:21 
Avlogget

Jeg kan dessverre ikke stille på møtet med Toro og Flo onsdag, grunnet bindinger med barn og annet. Håper uansett at noen stiller gode spørsmål der.
Da blant annet hvordan en ønsker at laget skal fremstå i det offensive spillet, da helst med beskrivelse av ønsket angrepsspill.
Hvordan jobber de med det offensive spillet på trening?
Hvordan jobber de med å få tro på egne ferdigheter blant spillerne?
Når en skal angripe er det planlagt at backenen løftes opp over midtbanen før en har startet angrepet, og dermed reduserer pasnings alternativer for å kunne etablere angrepet?

Helt sikkert en masse andre spørsmål, håper virkelig en bruker muligheten til å spørre. Da også Flo emd tanke på overgangspoltikk og planene rundt utvikling av spillere

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen