Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Okt 2017, 00:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 10 Mai 2017, 17:05 
Avlogget

Bromfe skrev:
Jeg kan dessverre ikke stille på møtet med Toro og Flo onsdag, grunnet bindinger med barn og annet. Håper uansett at noen stiller gode spørsmål der.
Da blant annet hvordan en ønsker at laget skal fremstå i det offensive spillet, da helst med beskrivelse av ønsket angrepsspill.
Hvordan jobber de med det offensive spillet på trening?
Hvordan jobber de med å få tro på egne ferdigheter blant spillerne?
Når en skal angripe er det planlagt at backenen løftes opp over midtbanen før en har startet angrepet, og dermed reduserer pasnings alternativer for å kunne etablere angrepet?

Helt sikkert en masse andre spørsmål, håper virkelig en bruker muligheten til å spørre. Da også Flo emd tanke på overgangspoltikk og planene rundt utvikling av spillere

Jeg har oppfattet dette som et arrangement, der medlemmer av GU får ytre synspunkter og stille et spørsmål. Da faller jeg for min del som ikke-GU'er utenom.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mai 2017, 23:31 
Avlogget

Jeg må anerkjenne at Strømsgodset holder et slikt møte kun med medlemmer av GU. De er de organiserte tilhengere som klubben trenger støtte fra.

Men så får DT dekke møtet. Da legger avisen ut fra sin kremmerånd denne dekningen ut på sine + sider. Det er kanskje å vente.

Bidrar imidlertid Strømsgodset til at DTs + kunder skal få tilgang til slik info jeg som mangeårig sesongkortinnehaver ikke får, er det temmelig provoserende. Iblant er sågar også jeg bortepublikummer. Da bør Strømsgodset legge ut en minst like fyldig dekning av møtet til lesning på godset.no

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mai 2017, 23:34 
Avlogget

Tillater meg å sitere Dimmi fra vgd.no ang dagens møte:

Jeg kan prøve meg på en liten oppsummering fra kveldens møte basert på det folk har lurt på her inne.

- Spillestil/lagprestasjoner/bevegelsesmønstre/formasjoner etc. rundt A-laget :

Mange gode spørsmål fra salen her, som regel oppsummert fra Toro med tegning på taktikktavle om hvordan vi ønsker å spille. Noen ble fornøyd med svarene, andre litt mindre fornøyd, siden det sjelden kom annet ut av det enn at man var enig i kritikken og ”dette jobber vi med hver eneste dag”.

På konkret spørsmål om avslutningen mot Sarpsborg, hvor vi drøyde tid, og om dette var fordi vi ikke ønsket eller evnet å prøve å avgjøre kampen til vår fordel, så var svaret fra Toro at han heller ikke skjønte hvorfor Bugge & co holdt igjen kula.

- Marco & Marcus

De spiller på topp fordi de er de klart beste spissene vi har, og til tross for at samarbeidet de to i mellom ikke sitter, så mener man fortsatt det er den beste duoen å satse på, og man håper man skal få samarbeidet til å skli bedre fremover. (Implisitt er det vel vanskelig å tolke det som noe annet enn at hverken Pontus eller Tommy er i nærheten). Og igjen, ”dette jobber vi med hver eneste dag”

- Spillerutviklingen

Man har gått bort fra å spille med samme taktikk som A-laget for å utvikle mer komplette spillere som kan håndtere flere roller i ulike formasjoner. Dette igjen delvis sett opp i mot fremtidige spillersalg. Vanskelig å få noen konkrete svar på hvordan man kompenserer for utviklingen til spillere som Gjerstrøm/Hoven etc, som tidligere kunne regnet med å få regelmessige innhopp/sjanser på A-laget, men som nå må nøye seg med kamparena på 3.div-nivå. ”De jobber tett med en spillerutvikler, og får en bra treningshverdag”, var vel det nærmeste vi kom et svar. Lista ligger også langt høyere for talentene å slippe til på A-laget nå enn tidligere. (Så får man mene hva man vil om det, utviklingen vår tatt i betraktning…)

Jostein er jo en luring på direkte spørsmål om evt. salgobjekter etc., men man skjønte vel på ham at det nok var mer på sikt at vi kunne ha nye potensielle Tippeligaspillere og salgsobjeketer på gang, enn det kommende året.

- Hemmelighold av kamptropper etc.

Den sto Toro helt inne for, og forsvarte det med at det er en av mange små ting som han vurderer kan vippe kamper i vår favør.

- Økonomi

Jostein snakket godt for seg her. Vi står i dag godt på egne bein, men er nødt til å tilpasse driften for ikke å havne i trøbbel. Bekreftet en egenkapital på 12-13mill, og regnet med å gå litt i minus i år. Kritikken mot eiergruppen og ryktene om utbytte der er noe misforstått virket det som. Her kan sikkert Milfarne komme med mer utfyllende info enn jeg klarte å høre fra der jeg satt.

På spørsmål om årets spillerstall/utvikling er bærekraftig over tid, så var svaret et ganske så tydelig ”nei”. Men, at dette er noe man samtidig er veldig obs på, og jobber kontinuerlig med å rette opp uten at det går på bekostning av det sportslige. Jostein helt åpen på at man hadde solgt for mange spillere de siste par sesongene nå, men at dette igjen handlet mye om både kontraktssituasjoner og hvilke løfter man har gitt spillerne ved tidligere kontraktsforlengelser etc. I det hele tatt en stor tommel opp til Jostein på dette feltet.

- Målsettinger

Klubben har ingen konkrete målsettinger utover at fjorårets 7.plass var en skuffelse, og at man ønsker å bli bedre. Toro mente man ikke ville prestere bedre av å ha nedfelte resultatmål.

I det hele tatt et veldig gemyttelig og muntert møte. Kanskje litt i overkant muntert, synes jeg personlig. For det ble få konkrete svar på konkrete og kritiske spørsmål rundt spillerutvikling og sportslige prestasjoner, og mye ”dette jobber vi med hver dag” og ”helt enig” fra en Toro som ikke overbeviste meg her.

Jeg er også fortsatt like skeptisk i.f.t. den retningen klubben har tatt under Toro nå, og fikk definitivt ikke inntrykk av at vi kan forvente noe mer spilletid til unggutta enn det vi har sett så langt i år.

Jostein derimot overbeviste stort, og viste seg fra en langt mer offensiv og positiv side igjen etter at mange av oss sikkert syntes han så sliten og lei ut i det siste DT-intervjuet.

Så skal jeg oppsummere møtet for min egen del, så er jeg positiv m.t.p. klubbens mer langsiktige fremtid, men fortsatt veldig usikker på Skullerud & co.

...og så vil jeg gjerne få legge til at det er viktig at de/vi som er kritiske til ting i klubben stiller opp hvis vi har mulighet på møter som dette. For det blir fort mye "koseprat" når de sterkeste kritikerne ikke møter opp.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mai 2017, 00:05 
Avlogget

Vel, bra, men det hadde jeg alt lest minst et par ganger.

Eventuelt, bare bl.a , om det i en annen dekning fra møtet (fra en som ikke selv også skulle komme med innlegg) også kunne det ha stått noe om en begrunnelse for de smale midtbanekantene? Primært defensivt eller også offensivt? Når den engang er slik, hvilke offensive oppgaver for midtbanekantene i ulike faser av et angrep?
Osv.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mai 2017, 12:28 
Avlogget

Independiente skrev:
Vel, bra, men det hadde jeg alt lest minst et par ganger.

Eventuelt, bare bl.a , om det i en annen dekning fra møtet (fra en som ikke selv også skulle komme med innlegg) også kunne det ha stått noe om en begrunnelse for de smale midtbanekantene? Primært defensivt eller også offensivt? Når den engang er slik, hvilke offensive oppgaver for midtbanekantene i ulike faser av et angrep?
Osv.

Helt enig, nå sitter jeg med en følelse av masse svada svar. Kan noen gi et bilde av hvordan en ønsker å spille?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Mai 2017, 10:31 
Avlogget

Noen som husker dette intervjuet?

"- Styrker Godset
Godsets sportssjef Jostein Flo er glad for å ha en løsning på plass allerede kort tid etter Ingebretsens avgjørelse.

- Tor Ole er den beste mannen til å erstatte Bjørn Petter, slik at vi kan videreføre og videreutvikle det gode arbeidet som er gjort over mange år. Vi ser frem til et langsiktig samarbeid som kommer til å styrke Strømsgodset som toppklubb, sier Flo til godset.no.

- Han har klare tanker om hvordan han skal gjøre laget bedre på kort og lang sikt, og hans fotballfilosofi og spillestil samsvarer veldig med hvordan vi ønsker at Godset skal fremstå. I Molde ledet han et angrepsvillig lag som spilte hurtig i lengderetningen med masse bevegelser, og det var rett og slett en fryd å se på i gullsesongen. Jeg er trygg på at Strømsgodset blir et lag som begeistrer under Tor Oles ledelse, forteller Flo videre."

Topp

InnleggSkrevet: 23 Mai 2017, 10:40 
Avlogget

Nærmer det seg ikke at hans dager er talte nå, etter at en har gått ut i media og gitt han full støtte? Om dette er tilfelle, så må virkelig klubben nå tenke før de velger en ny trener. Hvilke kvaliteter skal han inneha? Hva er ønsket formasjon og spillestil? Hva er målsetningen til klubben i et kortsiktig og langsiktig perspektiv, da spesielt med tanke på talent satsing?

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2017, 22:28 
Avlogget

VB87 skrev:
Blir for meg litt Komiske Ali når Toro forsøker seg på at vi ikke har vært noen lang 4-3-3 tradisjon.

Siden Fagermo innførste 4-3-3 har vi avviket fra den formasjonen 2011 under Deila, høsten 2013, 1 år med Nielsen og periodevis på høsten i fjor så rouglhy annslår jeg at vi har spilt 4-3-3 i 70% av tiden og 4-2-3-1 som er nærmere 4-3-3 i 20% av tiden mens 4-4-2 har vært vår utgangsposisjon i ca 10%.

Selvfølgelig er det enkelt kamper osv inne her men at vi ikke har lang 4-3-3 tradisjon er surr. Er riktig nok ikke like drøye som Odd og Fagermo men vi er minst like mye 4-3-3 lag som RBK har vært de 10 siste årene etter Jønsson, Hamren, Perry osv sausa rundt i RBK.

Komiske Ali forsetter:

Sitat:
I ni av de totalt 12 kampene i år har Strømsgodset sluppet inn det første målet. Kun i to av dem har de snudd og vunnet. Tor Ole Skullerud mener likevel laget hans er gode på å komme tilbake.
DEL

– I en så jevn liga som denne, er det veldig ugunstig å havne bakpå. Vi har taklet det bra i noen kamper og ikke særlig bra i andre. Men generelt føler jeg vi har vært gode på å komme tilbake i kampene, sier han til Drammens Tidende etter Godset er ferdig med treningen på solfylte Marienlyst.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2017, 23:40 
Avlogget

VB87 skrev:

Komiske Ali forsetter:

Kunne sikkert tatt med mer, men tenker bare :lol: :lol:

Og det er vel hva som beskriver mine følelser for denne treneren, komiske Ali med bare svada

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2017, 23:59 
Avlogget

[/quote]
Kunne sikkert tatt med mer, men tenker bare :lol: :lol:

Og det er vel hva som beskriver mine følelser for denne treneren, komiske Ali med bare svada[/quote]

Jeg har aldri hatt troen på fyren. Det han gjorde i Molde for eksempel, kunne en hvilken som helst trener med A-kurs klart. Kommende uke kan potensielt forsegle hans skjebne, alt annet enn to seire er avskjedigelsesgrunn i min verden. Håper ikke styret i Godset er like handligslammet som i SK Brann den gangen Norling herjet i byen mellom de syv fjell. Synes han virker rimelig resignert den godeste Toro - sikkert ikke gratis å kvitte seg med han, men dyrere å rykke ned.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2017, 15:14 
Avlogget
Brukerens avatar

Hei. Vil bare innom å si at det ikke er Toro sin feil det her. Det er Jostein. Han ansatt nok en udugelig trener. Ut med Jostein.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2017, 16:29 
Avlogget

travern skrev:
Hei. Vil bare innom å si at det ikke er Toro sin feil det her. Det er Jostein. Han ansatt nok en udugelig trener. Ut med Jostein.

Jeg er sterkt uenig! Og vil skrive en del imot ditt innlegg i tilfelle noen flere måtte tenke slik!

Jostein Flo hadde først et meget godt valg av trener i Dag-Eilev Fagermo (DEF).

Deretter i enda høyere grad i Ronny Deila som Jostein mesterlig forlenget kontrakten med i klubbens nedrykksposisjon.

Så var David Nielsen et ytterst spennende valg, men der skiftet fant sted noe for tidlig av grunner det ikke var mulig å forutse. Det var noen detaljer i det offensive spillet jeg var skeptisk til, men gjennomgående var det et fint offensivt spill. Den korte tiden som assisterende trener gjorde nok at David Nielsen ikke ble kjent med følgene av ikke å ha en organisasjonsspiller som Jørgen Horn i laget som gjorde det mulig for Godset-Deila å spille med en slags offensiv strekk uten at det fikk defensiv konsekvens. Det gjorde det imidlertid for Davis Nielsen, uten at han klarte å løse problemet. Forut hadde David Nielsen gjort meget for at Strømsgodset ble i stand til å selge Martin Ødegaard for slike summer. Se hvor Lyngby befinner seg i dansk fotball i dag etter at David Nielsen tok over et lag på nivå 2.
Det virket dog som at David Nielsen ikke kom ut av problemene han hadde kommet inn. Så at Jostein brakte David Nielsen til å trekke seg med meget av sin trenerære i behold, var til å støtte også som fremragende taklet!

BP gjorde en fenomenal debutsesong. Først fant han klartskuende løsning på David Nielsens spillproblem. Oppnådde så et stortartet seriesølv. Således en høyst løfterik trener. Så er jeg riktignok kritisk til BP's sesongpolicy med kynisme på bortebane sesongen etter. Men det feiltrinnet i mine øyne hadde BP tatt innledende skritt bort fra. Så inntraff imidlertid helseproblemene dessverre. De bidro også til å forsinke en snuoperasjon.

I mine øyne: Så langt en rekke aldeles flotte trenervalg, vellykket myntet på Strømsgodset som utviklingsklubb! Jeg vil si sensasjonelt godt.

Så skal jeg si meg kritisk til Josteins valg å bryte med den kollektive trenermodellen som var blitt frambrakt med ham selv i en slik ankerrolle, bygd omkring en offensiv spillemåte mest typisk knyttet til 4-3-3 som formasjonstall. (Jeg støttet likevel etter hvert Josteins valg motstrebende en periode, i kraft av at nettopp Jostein hadde stilt seg på denne endringen.) Jeg for min del er kritisk til nedprioriteringen av utviklingsklubbmålsettingen under Toro. Jeg har også vært kritisk til smale midtbanefirere i Toro's 4-4-2.

4-4-2 modifisert til 4-4-1-1 anser jeg gjør sakene noe bedre. Det er uvisst hvor meget en nedgang med form av et regelrett fall dermed kan snus. Ikke bare har det ikke funnet sted en entydig spillforløsning. Men laget har kommet inn i et problematisk sesongforløp med selvforsterkende negative mekanismer.

Før modifikasjonen til 4-4-1-1 var det et tidsspørsmål før jeg hadde formulert synspunktet at Toro måtte fjernes. Jeg annonserte det nesten på diskret måte. Den usikre forbedringen med 4-4-1-1 har bidratt til å gi Toro en lengre frist. Men vil klubbens eiere og/eller Jostein Flo fjerne ham, vil jeg si helt OK, vel å merke forutsatt at man ikke kommer opp med et i mine øyne enda mindre gunstig alternativ. (Jeg vet hva jeg f.eks ville ha støttet for et alternativ selv om det skulle ha hatt nedrykket i seg. For det ville ha hatt et påfølgende opprykk i seg.)

Uansett: Å gå inn for å fjerne Jostein Flo anser jeg som en skandaløs populisme! Det er å leke med klubbens framtid! Å utsette klubben for meget som legger klubben åpen for endelig å bortkoble Strømsgodset fra den utviklingsmodellen og forretningsideen som ga klubben dens annen gullalder og en god økonomi.

Uten at det har noen betydning hva jeg-personen mener, men det er en posisjon med et standpunkt: Jeg stiller meg i øyeblikket åpen for å fortsette med Toro først 1 og så meget vel 4 kamper til, og at man foretar ny vurdering da. For det å fjerne en trener, uten å komme med et alternativ i tråd med en korrigert kurs inn på det klubben var inne på og har kommet til å fjerne seg fra, er jeg mot. Og jeg skal tilbake i min uenighet omsider med Josteins valg ( nevnt en gang før) si at, sett på forhånd kunne valget ha vært vellykket, selv om jeg var skeptisk til at det ville bli, og egentlig var mot det valget, faktisk sterkt i mot det. (Men hvem er liksom jeg, og hva kan jeg vite? En anonym skribent på dette forumet. Jeg har dog kommet med noen antydninger.)

Edit: Tilføyelse av et ord som hadde falt ut.

Sist endret av Independiente den 30 Mai 2017, 09:40, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2017, 08:03 
Avlogget

Jeg tror "Traverns" agenda er å dytte Flo ut av Godset og inn i Enga.....

Jeg kan ikke på stående fot komme på en bedre sportslig leder i ES.....

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2017, 09:19 
Avlogget

Er det en mann vi ikke skal kvitte oss med, så er det Flo. Vi vant riktignok lett i går, men motstanden var ikke all verden - såpass ærlig må vi være. Det jeg forsøker å si er at Toro fremdeles har et stykke å gå - velger å se på gårsdagen som et første skritt - mye er gjort med avansement på torsdag mot 3050.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2017, 11:06 
Avlogget

Silvan Barco skrev:
- mye er gjort med avansement på torsdag mot 3050.

Sterkt uenig.

Jeg vil faktisk si at svært lite er gjort ved et avansement på torsdag. For det er en kamp vi på alt som finnes av papir i fotballverdenen skal vinne glatt.

Det er langt mer interessant å se hva som skjer i de tre neste seriekampene.
RBK, Enga og Molde.
Det er betydelig tøffere motstand enn hva et VIking i full oppløsning klarte å gi oss i går.

For blir vi stående med f.eks. 1 poeng på disse tre kampene, noe som vel ikke akkurat er usannsynlig sesongen under ett å dømme, så er vi etter alle solemerker tilbake under nedrykksstreken.

Og da kommer spørsmålene om hvorvidt dette er resultatmessig levelig for en klubb av vår etterhvert relativt store størrelse.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen