Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Aug 2017, 21:36

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 11 Nov 2016, 19:58 
Avlogget

VB87 skrev:
Bromfe skrev:
Da har det kommet en "ny" spiller inn, Marco er da klar for den kommende sesongen. Så er jeg vel litt delt med tanke på at han kun har et års kontrakt. Betyr dette at Tommy er på vei ut, eller tenker en 3 spisser. Marcus har jo hatt mye skader denne sesongen, så kan jo være lurt med mer enn to

Høiland trur jeg er ferdig uansett. Bare basert på at han var ute å "klaget" i DT pga manglende sjanser. Med Marco inn er nok veien enda lengre uansett for han om det blir 442 eller 433.

En etter alt å dømme for oss mer typeriktig spiss var nok uansett tiltrengt (riktignok "typeriktig" bedømt mer overfor hvordan Strømsgodset har spilt enn overfor de for meg ukjente endringsnyanser som vil komme).. Uten å ville si noe om Tommy Høyland verken fra eller til..

[Jeg vet ikke om det har vært eller sågar stadig er en fare, men to sterke spisser til på konkurransedyktig måte å dekke en midtspissplass når vi spiller i 4-3-3 , gjør meg litt mer optimistisk overfor å unngå å miste Vilsvik også!]

Edit: Hastverk kan være lastverk: Har rettet min nedskriving av Høilands fornavn.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 11 Nov 2016, 22:03, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 11 Nov 2016, 20:52 
Avlogget

VB87 skrev:

Høiland trur jeg er ferdig uansett. Bare basert på at han var ute å "klaget" i DT pga manglende sjanser. Med Marco inn er nok veien enda lengre uansett for han om det blir 442 eller 433.

Kombinasjonen Marco og Marcus kan bli spennende på flere vis, de har likheter men også forskjeller. Så her er det jo muligheter med tanke på 4-4-2 eller variasjon i 4-3-3, samtidig om en velger 4-4-2 kan det kanskje være en formasjon som passer Tommy bedre. At han går i media kan vel tilskrives noen av hans egenskaper, og er da kanskje ikke helt uventet når han er i klubben

Topp

InnleggSkrevet: 11 Nov 2016, 20:53 
Avlogget

Independiente skrev:

En etter alt å dømme for oss mer typeriktig spiss var nok uansett tiltrengt (riktignok "typeriktig" bedømt mer overfor hvordan Strømsgodset har spilt enn overfor de for meg ukjente endringsnyanser som vil komme).. Uten å ville si noe om Tomy Høyland verken fra eller til..

[Jeg vet ikke om det har vært eller sågar stadig er en fare, men to sterke spisser til på konkurransedyktig måte å dekke en midtspissplass når vi spiller i 4-3-3 , gjør meg litt mer optimistisk overfor å unngå å miste Vilsvik også!]

Det blir spennende å se hvordan en skal spille neste sesong ja, og hvordan en tenker spissene brukt. Så får en håpe at Vilsvik blir og at han igjen finner seg selv som spiller, slik at en venter i spenning på innleggene hans

Topp

InnleggSkrevet: 27 Nov 2016, 18:50 
Avlogget

Bromfe skrev:
Så får en håpe at Vilsvik blir og at han igjen finner seg selv som spiller, slik at en venter i spenning på innleggene hans

Jeg tror det lukter et salg her, jeg.

Kontrakten hans går ut etter neste sesong, og Deila & co har allerede signalisert at de ønsker ham til Enga, hvor onkel Trøim mer enn gjerne stiller med et hyggelig sign-on-fee som vi ikke kan/bør/vil matche.
Så er det kapteinsrollen. Jeg blir veldig overrasket om vi går inn i en ny sesong med Vilsvik som kaptein. Og hvordan reagerer han selv på en evt. degradering der? Neppe med et rungende "Hurra!", tenker jeg.
Og, hvor utrolig det enn måtte høres ut for de av oss som fortsatt tenker på den "unge spilleren" som kom til oss for et par sesonger siden : Når dagens kontrakt utløper neste høst er Lars 29 år.
Og det for en spiller som takker nei til Bundesliga for å bli værende her og kjempe om gullet i 2013. Jeg er redd det iallefall er mer enn bare rimelig å anta at Vilsvik vurderer mulighetene for å komme seg "ut" før han er for gammel.

Jeg blir veldig glad hvis han forlenger med oss, men all magefølelse og erfaring tilsier at han går. Og da blir det til syvende og sist et spørsmål om vi skal beholde ham ut kontraktsperioden uten kompensasjon, eller la ham gå nå i vinter mot midler til å hente inn en direkte erstatter.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Nov 2016, 22:48 
Avlogget

Vilsvik nærmer seg styggfort siste mulighet og komme seg ut av Norge. Drar seg fort mot 30 og har gradvis slitt mer og mer siden 2013 sesongen. VIF tja, de har allerede en Lundstrøm som ikke ser helt rask ut som han kan få trøbbel med å ta plassen fra.

Ellers fryktelig lite rykter eller konkret i DT. Martin Ellingsen (Vinger) på blokka til Molde og Godset stod det i VG etter cupfinalen. Ikke noe i DT om Ovenstad og Nana sjøl om det skulle komme avklaring sist uke? Eller var det uken før der? Bare en avklaring på de to som er usikre om det så hadde vært de har utsatt fristen hadde vært fint å vite.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Nov 2016, 09:44 
Avlogget

når det er stille på ryktebørsen blir det stille her også.....

Topp

InnleggSkrevet: 07 Des 2016, 20:48 
Avlogget

Betalingsmur men -Viking er keen på Høiland
http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotb ... 7123b.html

Kan vel ikke kalle han en dundrende suksess i fjor sjøl om det kanskje er urettferdig mtp de andre som var minst like svake. Kan jo slå til i år om Skullerud legger om til 442.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Des 2016, 15:24 
Avlogget
Brukerens avatar

Høiland til kriserammede Viking høres rart ut. Flo benekter dette også til Niemann, og Flo pleier jo holde kjeft om det faktisk er noe som skjer. Ang rykter så virker jo Begby mer og mer uaktuell (klar for Sandefjord?). City spillern som har vært i start er visst høy aktuell, men disse kommer jo aldri over på trening hit før februar uansett.

Virker uansett som om vi er på jakt etter en back, men både Haugen og Begby linket til oss. Det kan jo ikke bety annet enn at Vilsvik har sagt at det ikke blir aktuelt med ny kontrakt og at vi vil prøve å selge i vinter, senest til sommeren.

Overganger generelt syntes jeg Haugesund har fått til mye allerede. Stor fan av å få stallen tidlig på plass og det har de virkelig klart der borte i vest!

Topp

InnleggSkrevet: 09 Des 2016, 16:38 
Avlogget

Quote_Me skrev:
Høiland til kriserammede Viking høres rart ut. Flo benekter dette også til Niemann, og Flo pleier jo holde kjeft om det faktisk er noe som skjer. Ang rykter så virker jo Begby mer og mer uaktuell (klar for Sandefjord?)

Virker uansett som om vi er på jakt etter en back, men både Haugen og Begby linket til oss. Det kan jo ikke bety annet enn at Vilsvik har sagt at det ikke blir aktuelt med ny kontrakt og at vi vil prøve å selge i vinter, senest til sommeren.

Overganger generelt syntes jeg Haugesund har fått til mye allerede. Stor fan av å få stallen tidlig på plass og det har de virkelig klart der borte i vest!

Høiland "hjem" til Stavanger med frue og sin førstefødte og under par mtp årets sesong der han blant annet ble benket til fordel for to vinger som kom i sommervinduet. Forstår godt at Viking prøver seg jeg. Penger til lønn har de nok. Spørsmålet er nok om vi en intresert å slippe han gratis mtp vi har kun 1 etablert backupspiller i 442 og potensielt ingen backup om Basit blir solgt samtidig om Høiland forsvinner.

Begby er mer (venstre) ving enn back og Haugen er venstreback så den logiske bristen for meg er da at skal vi bytte til oss en venstreback til og sette han på benken til fordel Parr eller flytte rundt på spillere og sette de i posisjoner de ikke er kjent med typ Høgmo og landslaget? Parr på ving og benke Ulland, Tokstad som har vært best i 442 i Særp med Bakke eller Tokki? Svaret er obvious oss meg.

FKH tidlig ute ja men de mister jo 3-4 mann alene i forsvaret og har henta bare offensive spillere hvor to har spilt i 2.div og en som var scoret målene i Dansk 1.div men havnet på benken etter David Nielsen tok de til opprykk. Spennende spillere men dåner ikke av sjalusi på spillerlogistikken dems.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: