Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 16 Des 2017, 16:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Trenerkabal 2017
InnleggSkrevet: 16 Nov 2016, 17:34 
Avlogget

Etter hva DT erfarer skal Skullerud være på jakt etter en ny keepertrener.
http://www.dt.no/sport/godset/drammen/e ... ss=granted

Har ikke abb men leste på vgd at det kort koker ned til følgende
Sitat:

Ingebrigtsen (Jørgen) er bl.a. ønsket av Enga, Strauss kan være på vei "ned" til junior/utviklingsdelen, analysesjef Kvamme kan være på vei ut, o.s.v.

Spillerne har også gitt tilbakemeldinger på at det har vært for mange "sjefer" å forholde seg til det siste året, med uklare ansvarsområder på flere felt.

I følge DT ser det ut til at støtteapparatet under Skullerud kommer til å bli mindre/mer spisset.

Ellers skal jo BP sysle med noe. (Tipper han tar jobben til Straus som Toppspillerutvikler)

Topp

Innleggets emne: Re: Trenerkabal 2017
InnleggSkrevet: 16 Nov 2016, 21:21 
Avlogget

Din innledning, VB87, tyder altså på det sterkt vemodige at Thomas Andre Ødegaard er på vei ut. :|

Det sies nok en gang på annet forum at TAØ angivelig skal ha mistet garderoben under sitt trenervikariat. Det virker underlig i mine øyne. Den eneste forklaringen som jeg på min avstand kan øyne, er for stor nærhet til spillerne. For da vil det kunne være en risiko at nærheten kan bli enda større overfor noen spillere enn andre.

Mitt sterke håp er at avgangen til Thomas Andre Ødegaard alternativt vil bety
1) at Thomas vil praktisere sin trenerutdannelse i en annen klubb. Dermed at en av de første gangene siden som Strømsgodset skal ansette en ny hovedtrener, så vil Thomas være en het kandidat. Mer erfaren og uten for stor nærhet til spillere på det tidspunktet.
Eller
2) at det kan finnes en stilling i Strømsgodsets apparat ellers.

For det ville være et misbruk av kombinasjonen fotballkunnskap og ekte og lidenskaplig blå identitet at Strømsgodset skulle kunne skille lag med Thomas for all framtid!

Engang blå, alltid blå!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Nov 2016, 22:06 
Avlogget
Brukerens avatar

En kjapp oppsummering på de enkelte i støtteapparate (ifølge dt-artikkelen):
Mette Rosland, personlig utvikler: er ferdig i klubben. Jobbet tett med Deila i Celtic, så ryktes til Enga.
Jørgen Ingebrigtsen, fysisk trener: 1 år igjen, men mottatt bud fra andre steder (Enga, selvsagt). Er ønsket videre.
Håkon Wibe-Lund: får mest sannsynlig assistentrolle neste år.
Alexander Straus: skal jobbe "enda mer som toppspillerutvikler". BP inn i hans gamle jobb?
Jørn A. Kvamme, klubbens analysesjef: DT mener han ikke er tiltenkt rolle under Skullerud, men har igjen et år på kontrakta.
Drammen Sportsklinikk skal forhandle om ny kontrakt ila. året.

Sitat:
"Foreløpig er det usikkert hvem som vil utgjøre neste års trenerapparat, men jeg føler meg temmelig sikker på at Tor Ole Skulleruds team kommer til å bestå av færre personer enn hva vi har vært vant med de siste årene."

Blir spennende uansett; spesielt mtp. at mange av de som har vært i klubben lenge ble hentet av folk som ikke lenger er på plass i klubben.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Nov 2016, 22:36 
Avlogget

Har vært så mye interne rokeringer siste åra at det er nesten umulig å holde tunga rett i munnen, men Straus var jo assistent under Nielsen før han ble toppspillerutvikler som han har i dag. Følte meg sikker på at BP skulle ta den rollen. Dog kan være at de flytter personer til andre (yngre)lag eller områder som f.eks analyse.Så får vi se hva summa summarum blir.

Skal bli spennende å se hvem som må ut både frivillig og ufrivillig.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Nov 2016, 23:11 
Avlogget

Jeg håper at når på et tidspunkt i en framtid vi nå ikke overskuer, at Tor Ole Skullerud måtte tenke at nok er nok, så vil det være tilbake etter ham et trenerapparat som vil representere en kontinuitet minst tilbake til den versjon hans egne ideer vil innebære (antatt) en viss videreføring av ideer som klubben forhåpentlig vil ha fulgt over da fire (noen vil kan hende si fem) hovedtrenere. Noe som vil kunne gjøre det til et mulig valg av etterfølgende hovedtrener å forfremme innenfra.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Nov 2016, 10:29 
Avlogget

Jeg tenker at det er helt naturlig at det skjer utskiftinger i trenerapparatet når ny hovedtrener er på plass. Det kan også tenkes at evalueringen etter årets sesong tilsier at ikke alle børe være med videre.

Når det gjelder TAØ så tror jeg han må ut for å skaffe seg kompetanse på et høyere nivå enn han kan i Godset. Han kommer ikke høyere i Godset- hierarkiet enn der han er nå og da er det kanskje best for alle parter om han får hovedtrener erfaring et annet sted, og kanskje kommer han tilbake til oss en gang i framtiden.

Det som derimot irriterer meg om dagen er den hensynsløse fiskinga etter våre spillere og trenere som Deila og Espeseth holder på meg. Dette synes jeg har nådd et nivå der det er direkte ufint og illojalt ovenfor en tidligere arbeidsgiver. All min respekt for de to overnevnte og det de har bidratt med for Godset er borte. De og Enga kan dra til hælvete med første Adecco-tog for min del og bør møtes med hat og forakt i neste sesongs kamper.....

Topp

InnleggSkrevet: 09 Des 2016, 20:36 
Avlogget

TAØ som alle fått med seg ferdig.
Jørn Kvamme som har stått for analyse også ferdig
BP blir speider og går vel dermed helt ut av trenerkabalen på både A-lags og yngres?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2016, 16:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Trenerkabalen i boks.

Noen gamle og noen nye kjente.

Ikke uventa stikker Jørgen Ingebrigtsen til Vålerenga.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Jan 2017, 16:57 
Avlogget

Det nye teamet.

Her er hele støtteapparatet for A-laget til Strømsgodset i 2017.

Sportssjef: Jostein Flo

Hovedtrener: Tor Ole Skullerud

Assistenttrener: Martin Foyston

Assistenttrener: Håkon Wibe-Lund

Keepertrener: Pål Henning Albertsen

Personlig oppfølging og speider: Bjørn Petter Ingebretsen

Fysisk trener: Torstein Dalen

Manuellterapeut: Thomas T. Ødegaard

Fysioterapeut/osteopat: Marius Hoel

Lege: Erik Dag Knudsen

Kostholdsansvarlig: André Baumann

Oppmann: Terje Lysthaug

Materialforvalter: Roy Inge Valø

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jan 2017, 12:53 
Avlogget

Jeg synes det ser ut som et godt team, med både nye og gamle kjente....

Blir spennende å se hvordan laget utvikler seg, men det er tross alt ikke disse som skal prestere på banen......

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2017, 19:31 
Avlogget

Da er altså BP og Alex Straus "lånt ut" til FFK, Lunov har sagt opp og mannen med annsvar for samfunnsansvar Lage Sofienlund gjør et internt opprykk til utviklingsleder som Lunov ga seg i.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: