Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 16 Jul 2019, 07:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 2019
InnleggSkrevet: 04 Mar 2019, 19:43 
Avlogget

Superteale skrev:
Når det gjelder BP`s vingeløse system er jeg spent på hvordan det vil fungere med de nye spillerne og om vi skal spille med diamant på midten eller med en flat treer og offensiv midt. Detter kanskje kun en teoretisk tall øvelse, men jeg håper at laget kommer til å se slik ut ved seriestart. (håper fortsatt på en ny stopper)

Independiente skrev:
Med forbehold for at jeg har tilegnet meg tankegangen dekkende: Således tyder en indreløperrolle som Ringstad hintet til i et DT-intervju som jeg ble begunstiget med å lese, at den involverer bevegelser i mellom- og bakrom. Mens det i stor grad synes å være backene som vil involvere seg på kant. Det vil være med en slepende angriper, 10'er, i tillegg til spiss. Avgjørende for at det blir tilstrekkelig dynamikk i backenes offensive rolle, herunder deres mulighet til å slå innlegg, må være at det skjer tilstrekkelig offensivt og angrepsmessig på innsiden av dem. Samt at laget som sådan benyttes til angrepsspill istedenfor å stå banen og la angrepet være begrenset til få spillere ( kfr du kan tenke deg hva). Det hele også forbundet i atskillig større grad enn tidligere med gjenerobring ved tapt egen ballbesittelse mens delstrategien med i perioder å ligge dypt i etablert forsvar ser ut til å være frafalt. Da vil det vel i mindre grad være motstanders tap av ballbesittelse høyt i banen som gir opphav til de store gjennombruddsforsøkene, og mer deres balltap hvor som helst etter vårt lags gjenerobring som gir opphav til ubalanser hos dem som vi kan profittere på. Men til alt dette og til bedre å stå imot motstanderlag større offensiver er at vårt lag nå har trengt litt fysisk sterke spillere som dessuten i stor utstrekning vil befinne seg mer sentralt i banen. Slik forstår jeg fra det vesle som jeg har lest, BPs tenkning for Strømsgodset per nå. (Indreløpernes bevegelser i ulike rom er jeg foreløpig helt blank på.)

Om en kombinerer deres svar, så tror jeg Superteale er i nærheten av hva en kan forvente som formasjon og valgte spillere i de forskjellige posisjonene. Videre tror jeg spesielt gjenvinningfasen blir viktig med en slik formasjon, i samsvar med hva Independiente skriver. Så er de videre poengene til Independiente viktige, og da spesielt med tanke på bevegelser. I denne sammenheng blir relasjonene mellom de to spissene og 10'er rollen viktig. Samtidig må dette kombineres med bevegelser fra indreløpere og backer, slik at spillet ikke blir for stasjonært og forutsigbart. En kan vel til en viss grad anta at samspillet og angrepssystemer ikke nødvendigvis sitter i den første delen av sesongen, men det blir spennende å se tendenser til hva en kan forvente når alle har spilt seg i form og fått sterkere forståelse av relasjoner og systemer. I denne forbindelse blir gjenvinningfasen kanskje enda viktigere, for å ikke havne i negative sirkler med prestasjoner og resultater. Og jeg skulle gjerne i denne sammenheng også sett at en hadde en midtstopper med fart, for å kunne inneha en ekstra sikring i det defensive spillet

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mar 2019, 22:35 
Avlogget

I forhold til ditt innlegg rett foran, Bromfe ( som jeg ikke får sitert kun et lite utdrag på mobil) :

Jeg lurer riktignok på om ikke 10'er-rollen vil bli utøvd av den ene spissen, heller enn av den framskutte midtbanespilleren i en mulig diamant ('diamant' omtalt av Superteale som en variant, eller av meg , der jeg da i så måte selv uvitende henviste til et innlegg på vgd som fortalte om synspunkter fra en antatt meget mer velinformert leder i GU enn de fleste av oss andre der eller her).

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Mar 2019, 13:06 
Avlogget

Independiente skrev:
I forhold til ditt innlegg rett foran, Bromfe ( som jeg ikke får sitert kun et lite utdrag på mobil) :

Jeg lurer riktignok på om ikke 10'er-rollen vil bli utøvd av den ene spissen, heller enn av den framskutte midtbanespilleren i en mulig diamant ('diamant' omtalt av Superteale som en variant, eller av meg , der jeg da i så måte selv uvitende henviste til et innlegg på vgd som fortalte om synspunkter fra en antatt meget mer velinformert leder i GU enn de fleste av oss andre der eller her).

Kan i tilfelle ikke påstå at jeg umiddelbart opplever at jeg blir kjempe positiv til det. Opplever ikke at noen av spissene har de egenskapene jeg anser som naturlig i den rollen. Så håper kilden tar feil, men det vil vel den kommende perioden vise, når de nye blir tilgjengelig og MP igjen er klar

Topp

InnleggSkrevet: 09 Mar 2019, 23:16 
Avlogget

Henvisning til kilde, Bromfe, dreide seg om 'diamant'.

Dette med hvem i 10errolle, var spørsmål på min side, basert på generelle trenerutalelser tidligere. Derfor ordene "lurer på". Der kan jeg meget vel ta feil.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2019, 21:11 
Avlogget

Independiente skrev:

Dette med hvem i 10errolle, var spørsmål på min side, basert på generelle trenerutalelser tidligere. Derfor ordene "lurer på". Der kan jeg meget vel ta feil.

Har antatt at tanken var en diamant ja, og at Sylla er tiltenkt ankerrollen om jeg har oppfattet riktig hvilken type spiller han er. Så vet jeg ikke hvem som er de reelle alternativene i den offensive rollen, men en trenger en spiller med blikk og kreativitet gjerne kombinert med gode drible ferdigheter

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2019, 00:16 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Har antatt at tanken var en diamant ja, og at Sylla er tiltenkt ankerrollen om jeg har oppfattet riktig hvilken type spiller han er. Så vet jeg ikke hvem som er de reelle alternativene i den offensive rollen, men en trenger en spiller med blikk og kreativitet gjerne kombinert med gode drible ferdigheter

Selv vet jeg intet, Bromfe, men jeg mener engang og et eller annet sted å ha sett henvist til at Sylla like meget som anker kan spille indreløper. I så fall som en indreløper som tar for seg både av offensive og defensive oppgaver.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2019, 09:30 
Avlogget

Jeg opplever heller ikke at vi har noen klare 10`ere i troppen, nærmeste jeg kan tenke meg er Hove og muligens Spelman, men han kjenner jeg ikke noe særlig til. Jeg håper vi imidlertid spiller 4-3-1-2 framfor diamant for da har vi noe bedre bredde på midten og noe som minner om indreløpere.

jeg håper vi får se dette laget etterhvert som alle er i form:

--------------------Sætra---------------
Vilsvik - Glesnes - Hamoud - Parr
--Spelman --- Sylla --- Ovenstad--
------------------ Hove -------------------
-------------Mos ----- Marcus ---------

Siden Spelman har noe kantspiller- DNA i blodet tenker jeg at han kan variere med å gå innover og utover på banen, på den andre siden er jeg mer usikker på hvem som bør få plassen, men vi må ha noen med arbeidskapasitet og kanskje en venstrefot...?

Vi har nå Ringstad, Tokstad, Duman, Hauger, Gjerstrøm og Stengel som ikke får plass på denne midtbanen, det må da være grenser til overdekning. Men jeg håper at noen er på vei ut også før seriestart.....

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2019, 11:11 
Avlogget

Er glad du setter Sætra foran Myhra :wink:

Kan ikke helt se hvorfor de "likestilles".....

Sætra har tatt steg siden i høst! Myhra har ikke.... (er f.eks svært usikker med ball på fot)

Slik jeg ser det pr dato så er Sætra vår første-keeper.

Ser at på vdg settes Myhra opp som nr 1 og også i analysen til "eksperten" Joacim Jonsson :oops:

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/joacims-analyse-det-absolutt-vanskeligste-laget-a-tippe-i-eliteserien_sto7179752/story.shtml

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2019, 13:08 
Avlogget

Der det foreligger tvil mener jeg at lokale talenter bør få plassen på bakgrunn av tilhørighet.
Myhra har ikke stått fram som noen klar ener og Sætra har tross alt en særdeles turbulent høstsesong i beltet......

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2019, 14:08 
Avlogget

Superteale skrev:
Der det foreligger tvil mener jeg at lokale talenter bør få plassen på bakgrunn av tilhørighet.
Myhra har ikke stått fram som noen klar ener og Sætra har tross alt en særdeles turbulent høstsesong i beltet......

100% enig! Og i dette tilfellet mener jeg at den lokale også er reelt bedre.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2019, 17:49 
Avlogget

Independiente skrev:
Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Selv vet jeg intet, Bromfe, men jeg mener engang og et eller annet sted å ha sett henvist til at Sylla like meget som anker kan spille indreløper. I så fall som en indreløper som tar for seg både av offensive og defensive oppgaver.

Grunnen til at jeg tenkte Sylla som anker, er at jeg ikke ser hvem andre som dekker den rollen godt nok. Opplever at Hauger har hatt egenskapene, men at han per i dag blir litt for stasjonær med tanke på å dekke nok rom i det defensive spillet

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2019, 17:52 
Avlogget

Superteale skrev:
Jeg opplever heller ikke at vi har noen klare 10`ere i troppen, nærmeste jeg kan tenke meg er Hove og muligens Spelman, men han kjenner jeg ikke noe særlig til. Jeg håper vi imidlertid spiller 4-3-1-2 framfor diamant for da har vi noe bedre bredde på midten og noe som minner om indreløpere.

jeg håper vi får se dette laget etterhvert som alle er i form:

--------------------Sætra---------------
Vilsvik - Glesnes - Hamoud - Parr
--Spelman --- Sylla --- Ovenstad--
------------------ Hove -------------------
-------------Mos ----- Marcus ---------

Siden Spelman har noe kantspiller- DNA i blodet tenker jeg at han kan variere med å gå innover og utover på banen, på den andre siden er jeg mer usikker på hvem som bør få plassen, men vi må ha noen med arbeidskapasitet og kanskje en venstrefot...?

Vi har nå Ringstad, Tokstad, Duman, Hauger, Gjerstrøm og Stengel som ikke får plass på denne midtbanen, det må da være grenser til overdekning. Men jeg håper at noen er på vei ut også før seriestart.....

Er veldig enig tankene dine om formasjon, og begrunnelsen for den. Frykter at en diamant på midten vil gi store rom for motstanderen å kontre. Spesielt om backene står høyt i banen, blir det tilnærmet umulig prosjekt for anker og stoppere å stå imot kontringer

Et spørsmål med tanke på 3'eren på midten, er ikke en Stengel i form bedre enn Ovenstad?

Topp

InnleggSkrevet: 12 Mar 2019, 09:14 
Avlogget

Det kan godt hende at det finnes bedre alternativer enn MRO på midten, etter min oppfattelse trenger vi spillere som løper mye dersom de både skal være med offensivt når vi har ball og dekke rommet foran backen når vi må forsvare oss. Slik det er nå vurderer jeg MRO, Ringstad og Stengel som de heteste kandidatene.

Jeg er dog usikker på om Ringstad har kommet langt nok i omskoleringen til å fungere godt som midtbanespiller, men han kan utvilsomt fylle den delen av rollen som omhandler det å dekke rommet foran backen og evt også komme til innlegg fra sin venstre fot.

Når det gjelder Stengel har han muligens det høyeste maksnivået, men jeg er usikker på om han tenderer til å være for stasjonær og at han muligens passer bedre i en 6`er rolle sentralt. Jeg er dermed ikke så sikker på at han i stor nok grad vil hjelpe Parr når det trengs.Ihvertfall ikke før han er i form.

Dermed landet jeg på Ovenstad nå, da jeg tenker at han har hatt full sesongoppkjøring og bør være i god form, samtidig som jeg tenker at han kan løse "løper"-rollen godt. Ankepunktet er om han til tross for det overnevnte har nivået inne....

Jeg tar gjerne i mot innspill, tilbakemeldinger, synspunkter og andres analyser :-)

Topp

InnleggSkrevet: 12 Mar 2019, 20:18 
Avlogget

Superteale skrev:
Det kan godt hende at det finnes bedre alternativer enn MRO på midten, etter min oppfattelse trenger vi spillere som løper mye dersom de både skal være med offensivt når vi har ball og dekke rommet foran backen når vi må forsvare oss. Slik det er nå vurderer jeg MRO, Ringstad og Stengel som de heteste kandidatene.

Jeg er dog usikker på om Ringstad har kommet langt nok i omskoleringen til å fungere godt som midtbanespiller, men han kan utvilsomt fylle den delen av rollen som omhandler det å dekke rommet foran backen og evt også komme til innlegg fra sin venstre fot.

Når det gjelder Stengel har han muligens det høyeste maksnivået, men jeg er usikker på om han tenderer til å være for stasjonær og at han muligens passer bedre i en 6`er rolle sentralt. Jeg er dermed ikke så sikker på at han i stor nok grad vil hjelpe Parr når det trengs.Ihvertfall ikke før han er i form.

Dermed landet jeg på Ovenstad nå, da jeg tenker at han har hatt full sesongoppkjøring og bør være i god form, samtidig som jeg tenker at han kan løse "løper"-rollen godt. Ankepunktet er om han til tross for det overnevnte har nivået inne....

Jeg tar gjerne i mot innspill, tilbakemeldinger, synspunkter og andres analyser :-)

Basert på inntrykket jeg har av Stengel så innehar han egenskapene som tilsier at han skal lukke dekke dette rommet. Med fare for at jeg har misforstått noe, så har jeg fått en forståelse av at en del av utfordringen forrige sesong var at han grunnet skader ikke fikk trent for fullt. Antar at dette kan ha bidratt til at han forrige sesong var med stasjonær, enn hva jeg fra tidligere har oppfattet er hans egentlige potensiale med tanke på offensive og defensive bidrag. Videre har jeg en opplevelse av at Stengel er en sterkere pasningspiller enn MRO og med større potensiale med tanke på å være en potensiell målskårer. Uten å ha sett noen treningskamper eller noe denne sesongen, så er det oppfatningen jeg har. Så kan den selvfølgelig være feil :?

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mar 2019, 09:18 
Avlogget

Bromfe: Gode vurderinger.

Jeg vil likevel anta at Ringstad eller MRO starter de første kampene til Stengel er på høyden fysisk, men ja Stengel er vel egentlig en toveisspiller som kan fylle den plassen godt....

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen