Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Sep 2020, 06:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 20 Nov 2017, 21:33 
Avlogget

Spiller nummer to for dagen klar, dette må sies å se bra ut med tanke på å sikre en helhetlig tropp til den kommende sesongen. Så er det bare å ønske Amahl Pellegrino lykke til i Godset :D

https://www.dt.no/sport/godset/drammen/ ... -57-770831

Topp

InnleggSkrevet: 21 Nov 2017, 08:56 
Avlogget

Lykke til i Godset!

Topp

InnleggSkrevet: 21 Nov 2017, 11:04 
Avlogget

Har hørt mye lovord om Pellegrino! Måtte du slå ut i full blomst i Godset :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 26 Nov 2017, 17:13 
Avlogget

Velkommen og lykke til :D

Topp

InnleggSkrevet: 22 Aug 2019, 13:06 
Avlogget

Gitt at salget av Pellegrino er til en klubb som er bedre plassert i ES enn vår klubb, sågar atskillig bedre, så må vi kunne slutte at et betydelig element i det at han forsvinner fra Strømsgodset, går ut på spillertype i forhold til spillemåte.

Således: Takk for ditt bidrag i Strømsgodset, Pellegrino, og lykke til videre!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Aug 2019, 20:25 
Avlogget

Takk for ditt bidrag og lykke til videre

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jul 2020, 11:22 
Avlogget

Jeg leser det diskuteres hvorfor Pellegrino lykkes så enormt i Kristiansund, mens han tross alt ikke gjorde det i Strømsgodset.

Slik jeg ser det, har både sterke og svakere Strømsgodset-lag over lengre tid under ulike trenere med til dels noe eller meget mer forskjellige fotballideer hatt det felles punkt at det har vært behov for spisser som utøver trykk i sitt spill på vegne av hele laget. Det har utgjort en typeriktighet i forhold til de spillemåter som har rådd. Det er den typeriktigheten som Pellegrino savnet som spiller i Strømsgodset. Det handlet ikke om hvor god han var som spiss, men hva slags type spiss, holdt opp mot behovene.

Der virker Kristiansund å være i stand til å utøve trykk med resten av laget, uten i samme grad å trenge at Pellegrino utøver det. Dersom jeg ser rett: I går var det bemerkelsesverdig at det var Kastrati som mer utførte dette, mens Pellegrino i utgangspunktet hadde en mer kantpreget posisjon, med frihet til å bevege seg over angrepet, nesten som en særegent definert 'libero'. Så skal det trolig sies at det også virker som trener Michelsen i tillegg har klart å "tøffe" litt opp i Pellegrino som har måttet skape seg en ny start der. Det hele i stor grad Michelsen til ære, uten å være til nedverdigelse for noen i Strømsgodset, gitt behovene for typeriktige spisser her.

Kunne man ikke ha skapt en tilsvarende rolle for Pellegrino her, kunne man innvende. Men svaret kunne være at blomstrende som den spiller Pellegrino har blitt, kunne man kanskje det. Atskillig mer vanskelig ville det være forut for at han ble det, I uvisshet om han ville kunne bli det, med en ukjent prosent for å slå til. Så da får det være en særegen fjær i Michelsens hatt at han så muligheten og framfor alt fikk det til. For Strømsgodsets del aktuelt er det dessuten slik at man først måtte få på plass en ny spillemåte i fjor og i år å makte å gjenskape den med de nye elementer som er tilføyd. Da ville det være vrient å introdusere en spesialrolle for en spiller som ikke hadde fått ut alt det storartede som måtte til for å gjøre en slik rolle relevant.

Så da får Pellegrino nyte det han har fått til annetsteds, og undertrykke vemod over ikke ha fått gjøre det som hjemmespiller i Drammen. Han har maktet å skape sin karriere. Dersom han tenker å bli utenlandsproff, bør han være heldig med valget av klubb. En klubb som vil benytte ham på tilsvarende premisser som hans nåværende.

Tillegg: Foregående skrevet uten å ha lest DT+ artikkel. Men nå etterpå har jeg lest VG-artikkel. Der ser jeg forresten at Pellegrino omtaler Wibe Lund fordelaktig. Jeg får ta med det, jeg som har vært skeptisk til Wibe Lund i sånt som jeg har skrevet. Jeg føler ellers ikke noe behov for å endre det opprinnelige innlegget ut fra VG-artiklen.

Pellegrinos egen henvisning til Wibe Lund bør jo Pellegrino kunne se som en forståelse av at han også trengte å gjøre noe med seg selv, det som han senere har fortsatt. Muligens for lite maktet for sent i Strømsgodset i forhold til en trener som skulle revolusjonere et lags spillemåte og samtidig sterkt fornye et lag i en usedvanlig kritisk tabellsituasjon. Uansett, lykke til videre, Pellegrino!

Edit: Språklig korreksjon.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 07 Jul 2020, 19:27, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2020, 19:23 
Avlogget

Pellegrino bør reflektere litt over hvilken situasjon som Strømgodset befant seg i ved Henrik Pedersens tiltredelse. Deretter over at klubbens lag etter hvert, sågar via sterkt endrede fotballideer, nærmest utrolig kom ut av den prekære tabellstillingen, og hvordan. Overlevde bunnstriden og maktet å fornye divisjonskontrakten. Endelig bør Pellegrino overveie hva han selv var i stand til å bidra med under sine spilleminutter under den sesongen. Det var ikke åpenbart på noen måte at han selv ville være en del av den nye løsningen, gitt hans egen periode forut for Henrik Pedersens tiltredelse, er iallfall mitt inntrykk, og sett i forhold til de nye fotballideer som var på vei inn.

Lykke til videre i din spillerkarriere, Pellegrino, den har du som en mer typeriktig spiller i en annen klubb annetsteds, dyrk den klubben! Det er primært der du vil kunne oppnå din plass i fotballhistorien!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: