Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 13 Des 2018, 02:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Regler for sesongtippinga
InnleggSkrevet: 04 Mar 2009, 22:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Reglene er som følger:
---
Deltagerne i konkurransen tipper resultat og målscorere for Godset (opp til 3 per kamp) foran hver serie- og cupkamp gjennom hele sesongen. Den som har flest poeng når sesongen er over har vunnet.

Poengsystem:
5p: riktig resultat
2p: riktig utfall, dvs tippetegn
1p pr.riktig målscorer, maks 3

Det kan bare tippes på 3 målscorere (3 mål av en, to eller tre ulike spillere). Om det tippes flere gjelder bare de første tre.

Det lages en ny tråd med tips foran hver kamp. Den som føler for å starte oppretter tråden selv. Du kan legge inn ditt tips når som helst, fram til kampstart.

Merk:
- Innleverte tips godtas kun om de er tidsstemplet før kampstart
- Om noen legger inne flere tips på samme kamp regnes det siste (Men editering av opprinnelig tips er å foretrekke)
- Ved tekniske problemer som forhindrer innlevering av tips strykes runden dersom færre enn 80% av deltagerne fra forrige runde har levert.

I cupkamper tippes det resultat etter ordinær tid. Poengberegning som for seriekamper.
Det gis dog anledning til å tippe opptil 5 mål / målscorere, og det gis poeng også for scoringer i ekstraomganger. Scoringer i straffesparkkonkurranse teller ikke.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Apr 2011, 20:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Dersom jeg f.eks. har tippet at Glenn Andersen scorer i en kamp, og han scorer selvmål, får jeg tellende poeng for det målet da?

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2011, 14:23 
Avlogget
Brukerens avatar

SIF_til_jeg_dør skrev:
Dersom jeg f.eks. har tippet at Glenn Andersen scorer i en kamp, og han scorer selvmål, får jeg tellende poeng for det målet da?

Jeg vil si nei. Reglene sier poeng for spillere som "scorer for Godset", og scorer en Godset-spiller for motstanderen så har han scoret for dem og ikke Godset.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2012, 11:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Bare for å oppklare:
om godset vinner 3-0 og man har tippet riktig resultat og målscorer; blir da poengsummen 5 poeng for resultat, 2 poeng for hjemmeseier og 1 poeng pr målscorer? altså i bestefall 10 poeng?

eller får man for riktig tippetegn og så 3 ekstrapoeng om man har rett resultat i tillegg, altså 5 for resultat+tippetegn, og deretter målscorere? at det er ENTEN 3 eller 5 poeng?

Seriemester 1970 og 2013.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2012, 11:55 
Avlogget
Brukerens avatar

Godset87 skrev:
Bare for å oppklare:
om godset vinner 3-0 og man har tippet riktig resultat og målscorer; blir da poengsummen 5 poeng for resultat, 2 poeng for hjemmeseier og 1 poeng pr målscorer? altså i bestefall 10 poeng?

eller får man for riktig tippetegn og så 3 ekstrapoeng om man har rett resultat i tillegg, altså 5 for resultat+tippetegn, og deretter målscorere? at det er ENTEN 3 eller 5 poeng?

Edit: I eksemplet ditt med 3-0 som riktig tippet resultat, så får man 5 poeng (ikke 5 + 2).
Riktig målscorere gir 1 poeng per stk.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2012, 12:22 
Avlogget
Brukerens avatar

readysteady skrev:
Godset87 skrev:
Bare for å oppklare:

Edit: I eksemplet ditt med 3-0 som riktig tippet resultat, så får man 5 poeng (ikke 5 + 2).
Riktig målscorere gir 1 poeng per stk.

ok takk. :) lurte på om man fikk begge eller om det var enten-eller.

Seriemester 1970 og 2013.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mai 2013, 12:51 
Avlogget

"Det kan bare tippes på 3 målscorere (3 mål av en, to eller tre ulike spillere). Om det tippes flere gjelder bare de første tre."

Et lite regelspørsmål til overnevnte:
Kan man tippe 3 potensielle målscorere uansett?
La oss si man tipper 1-1, kan jeg da ha f.eks. Dio, Kovacs og Keita?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: