Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 15 Des 2017, 16:07

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 15 Jan 2014, 18:32 
Avlogget
Brukerens avatar

eg såg og las kommentaren på fystesida "En ny æra - også på tribunen!". fyste tredel handla om kor anglofile GU er og korleis ein er tru til denne identiten,og siste trekvart ein hylling til TIFO-gruppa. ikkje noko er så britisk som god TIFO, eller?
identitetskrise?

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jan 2014, 23:12 
Avlogget

Skivebom fra din side.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jan 2014, 00:15 
Avlogget
Brukerens avatar

Kvifor?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jan 2014, 01:06 
Avlogget
Brukerens avatar

du har framleis ikkje svara på kvifor du meinar eg bommar på skiva?
eller meinar du at tifo og engelsk supportarkultur heng saman?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jan 2014, 18:49 
Avlogget

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1524644_260874494077137_1704940809_n.jpg

Stoke - Liverpool 12. Januar.

Det skjer mer enn du tror på de britiske øyer, men TV selskaper er ikke fan av å vise bilder, da det fort kommer løpende til noen menn med refleksvest, hjelm og batonger...

Men, i et land hvor du får skreket "SIT DOWN" i ansiktet av vakter når du står over lengre tid, blir det nok for vanskelig å kjøre organisert tifo i det omfanget man ser f.eks. i østblokkland.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jan 2014, 19:20 
Avlogget
Brukerens avatar

Siden du nevner att det ikke er gode tifoer i England så legger jeg til denne.

http://www.youtube.com/watch?v=j54f5oXo4oo

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jan 2014, 01:01 
Avlogget
Brukerens avatar

cornasjio skrev:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1524644_260874494077137_1704940809_n.jpg
Stoke - Liverpool 12. Januar.
Det skjer mer enn du tror på de britiske øyer, men TV selskaper er ikke fan av å vise bilder, da det fort kommer løpende til noen menn med refleksvest, hjelm og batonger...
Men, i et land hvor du får skreket "SIT DOWN" i ansiktet av vakter når du står over lengre tid, blir det nok for vanskelig å kjøre organisert tifo i det omfanget man ser f.eks. i østblokkland.

eg såg litt rauk og det var det. ein god tifo vil gjere seg syneleg enten tv produsentane vil eller ikkje. det finnast politi med batongar i andre land også og fans som lar seg kue av vaktar som skrik "sett deg ned" er skikkeleleg hard core.. :roll:

TTM1987 skrev:
Siden du nevner att det ikke er gode tifoer i England så legger jeg til denne.

http://www.youtube.com/watch?v=j54f5oXo4oo

eg veit ikkje om linken din funkar, det kom opp noko frå crystal palace mot tottenham, eg trudde eg skulle få sjå ein god tifo?

meinar dykkar at engelsk supportarkultur og tifo heng samans?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jan 2014, 11:37 
Avlogget

Jeg mener GodsetUnionen i aller høyeste grad står for en anglofil supportertilnæming, og med det tar vare på en sterk kulturarv.

Selvsagt er det med litt modifikasjoner. Nei, TIFO er ikke veldig utbredt i England. Likevel ser vi også på balløya stadig flere eksempler på at tribunekulturen der er i en liten endring når det kommer til syn på tribuneshow.

Som jeg i den artikkelen du refererer til påpekte, er tribunekulturen i Drammen blitt litt modernisert i forhold til hvordan det var sent på 90-tallet. Da tenker jeg på den visuelle delen av tribunekulturen. Men ser du det i et større perspektiv, er også andre anglofile supportergrupper mer åpen for den visuelle delen enn noengang tidligere.

Så, nei: Vi fraviker ikke fra den anglofile tribunekulturen. Visuellt sett har vi dog modernisert oss. Om du mener det bryter med vår anglofile tilnærming, får det bli din tolkning.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jan 2014, 15:33 
Avlogget
Brukerens avatar

takk for bra svar,marius :wink:

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2014, 10:47 
Avlogget

velkommen tilbake solensskjær. har savnet deg

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jan 2017, 21:59 
Avlogget
Brukerens avatar

Tromme og flytting av GU til klokkesvingen. Ingen skal si at GU ikke er endringsvillige:
http://www.dt.no/godset/sport/fotball/b ... -57-542356

Det som slår meg mest med flyttingen til klokkesvingen er at "mot ælva i 2" også er en tradisjon det nødvendigvis må bli slutt på etterhvert når vi har byttet side. Det skal jo være en fordel å spille rettning egne supportere i 2 omg.

Kjenner medlemskapet kommer til å sitte langt inne i 2018, får håpe endringsviljen treffer meg også, selv om jeg er veldig tvilende per dato.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2017, 14:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Veldig bra at det skjer endringer og GU er villige til å fornye seg. Samtidig skal man vel beholde mye av den gamle stilen og identiteten.

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jan 2017, 11:37 
Avlogget
Brukerens avatar

eple skrev:
Det som slår meg mest med flyttingen til klokkesvingen er at "mot ælva i 2" også er en tradisjon det nødvendigvis må bli slutt på etterhvert når vi har byttet side. Det skal jo være en fordel å spille rettning egne supportere i 2 omg.

Kjenner medlemskapet kommer til å sitte langt inne i 2018, får håpe endringsviljen treffer meg også, selv om jeg er veldig tvilende per dato.

Det er det mest historieløse jeg har lest her inne. Mot ævla i andre har ingen ting med hvor GU står. Inntil daværende "norgips" (GU tribunen) ble bygget på 90-tallet stod GU/fugleberget på langsiden. "Mot ævla i andre" stammer fra da sif spilte på Gulskogen frem til 1967 og cellulosefabrikkene mellom ælva og banen slapp ut gasser og lukter.

Jeg er kjempe positiv til flytting, ikke minst fordi jeg får både GU og tromma lengre unna felt C.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: