Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 04 Aug 2020, 01:53

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Capo!??
InnleggSkrevet: 29 Mai 2011, 16:06 
Avlogget

Det begynner å ulme mye irritasjon rundt på tribunen over den rotete forsanger situasjonen. Syns det begynner å bli på tide med en synlig capo. Folk som syns det er stas å dra i gang i ny å ned begynner å gi faen pga at det startes fra "sterkere" steder samtidig eller rett etter .. Hva tror du??

Topp

Innleggets emne: Re: Capo!??
InnleggSkrevet: 29 Mai 2011, 18:42 
Avlogget
Brukerens avatar

Capo er et godt forslag, som har vært vurdert "ørten" ganger før.. Men hvem tar ansvaret!?! Det er ingen som vil ha eller tar ansvaret som capo. Derfor er det slik som nå, med delt ansvar mellom forsangergrupper/forsangere.

Hvis det "ulmer" på tribunen fra folk som er misfornøyd, så får de stå frem og ta ansvar! Alt for mange som er misfornøyd, men som ikke tar ansvar. Ta kontakt med sanggruppen eller styret. Tipper at det ikke er noen som stopper en eller flere, som ønsker å bidra eller ønsker å opptre som capo.

Dette er en utfordring! Dere som tenker på å bidra.. Step up! :)

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2011, 19:09 
Avlogget

Kan tenke meg å prøve, dersom det er stemning for det blandt dagens forsangere. så er det det , så sender jeg ballen til sanggruppa om å ordne ett møte før neste hjemmekamp :)
AS2 skrev:
Capo er et godt forslag, som har vært vurdert "ørten" ganger før.. Men hvem tar ansvaret!?! Det er ingen som vil ha eller tar ansvaret som capo. Derfor er det slik som nå, med delt ansvar mellom forsangergrupper/forsangere.

Hvis det "ulmer" på tribunen fra folk som er misfornøyd, så får de stå frem og ta ansvar! Alt for mange som er misfornøyd, men som ikke tar ansvar. Ta kontakt med sanggruppen eller styret. Tipper at det ikke er noen som stopper en eller flere, som ønsker å bidra eller ønsker å opptre som capo.

Dette er en utfordring! Dere som tenker på å bidra.. Step up! :)

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2011, 20:28 
Avlogget

Uten at jeg ønsker å mene for mye om akkurat det her så tror jeg coldfish var inne på problemets kjerne.
coldfish skrev:
Når det gjelder stemning på tribunen ,så er det unummererte plasser og fjerning av setene på felt 3 og 4 ,som har gjort det til at mange "nye" eller folk fra ytterfeltene har plassert seg i midten, og ikke lager stemning.

Hvis det har blitt så mye dårligere enn i høst så er vel den eneste store forandringen også årsaksforklaringen?

Når det gjelder capo så kan ikke hvem som helst være det, da undervurderer man en del menneskelige mekanismer. Det holder ikke å ha bra stemme og ha vært på Marienlyst et par-tre sesonger; Sorry, men da får du ikke tribunen med deg. Det er kameratgjenger som har vært på Gamle Gress siden før Fugleberget. En av tribunemekanismene er at de trøkker til for hverandre. Så en capo som ikke har respekt og er på talefot med de viktigste kameratgjengene har jeg ingen tro på. Og hvem disse er har sanggruppa full kontroll på.

Trenger ikke svare meg med at det ikke bør være sånn.
Tror heller ikke folk helt skjønner hvor mye bra folk, og kunnskap, som sitter i sanggruppa.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2011, 21:18 
Avlogget

da kan jo disse viktige å respekterte kameratgjengene gå sammen med sanggruppa å ta tak i det da :P

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2011, 21:38 
Avlogget

Poenget er vel at disse kameratgjengene allerede har representanter i sanggruppa, og at de har god kontroll på hvem som kunne egnet seg som capo. Ikke for å være negativ, men tror de som egner seg er veldig få. Tror jeg har sagt mitt, andre som har mer grei på dette her enn meg.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2011, 22:03 
Avlogget

marineblå skrev:
da kan jo disse viktige å respekterte kameratgjengene gå sammen med sanggruppa å ta tak i det da :P

Det blir det også gjort, flere ting som diskuteres i sanggruppa og det blir gitt info når det eventuelt blir et møte eller om hva som skjer.

Marineblå: Setter stor pris på at det er mange som har lyst å bidra, GU trenger flere slike som deg.

Ellers er jeg enig i det noe av det Blåmandag sier, skal vi ha en Capo som styrer alt må det være en med stor erfaring som har vært med en stund. At det startes sanger flere steder er forsåvidt ikke noe stort problem, da blir det hvertfall ikke startet for lite sanger. :wink:

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2011, 22:15 
Avlogget

er enig med deg i det a,s .. men som du sier så er det ingen som vil ha den jobben . erfaring får man jo etterhvert . å med oppbakking fra de drevne gutta samt ett lite planmøte før kamp , så kunne det blitt bra etterhvert tror jeg .. får se hva som skjer.Jeg med fler ønsker at vi hadde en på trappa på midten...

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2011, 08:56 
Avlogget
Brukerens avatar

Enig i at vi trenger en capo med pondus. Jeg lanserer herved hauk h som kandidat til capo. Personlig så tror jeg "charterkongen" har de nødvendige ballene som kreves for å mestre denne rollen.

Tar du utfordringen hauk?

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2011, 22:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Hauk hadde sikkert gjort en strålende jobb som capo, men jeg tror ikke vi skal beslutte verken om eller hvem her på forumet - selv om det er fint med diskusjon rundt temaet.

Personlig tror jeg ikke capo er steget å ta akkurat nå. Vi klager over turister, slike folk som er lite villige til å synge. Å plassere en sangkraftig kar midt på tror jeg ikke er måten å få dem med på. Vi har et greit antall forsangergrupper plassert på tribunen. Alrighte kameratgjenger som vet hva og når ting burde startes. Problemet i mine øyne er at de ikke er riktig plassert. Det burde være mer enn nok å plassere en del sangtyper langs kantene, og i områder der turistene ofte ferdes. Om det gjennomføres på rotasjon gjennom en del kamper, skulle det fanden ikke forundre meg om sjenerte turister blir forvandlet til brølende, smågale unionister. Om vi i tillegg backer opp med utdeling av sangark så burde det gå greit.

Stesøstra mi på 14 går på kamp, ofte med venniner. Hu har sesongkort og er medlem, og synger gjerne med. Noen ganger står hu med meg, og da skriker hu til stemmen forsvinner. Når hun er med andre, ender hu på kanten og kommer pipende etter kamp for å bekjenne at "Nei, ble ikke så mye synging, alle de andre var så stille".

Plasserer vi en haug usjenerte typer på strategiske steder, skulle det ikke forundre meg om vi greier å heve stemninga et par hakk. Vi veit jo at turistene kan synge: de er jo tydeligvis med å roper - de er jo da stemninga er på topp.

Nå er ikke jeg den typen som starter sanger, jeg er mer den som ber spesifikke sanger bli starta - men jeg stiller meg gjerne på de ytterste felta med et par andre for å spre sang gjennom sesongen.

Topp

InnleggSkrevet: 31 Mai 2011, 20:57 
Avlogget

Det har blitt forsøkt å spre ut forsangere utover tribunen før uten hell. Å sette ut forsangergrupper på endene av tribunen vil bare føre til at flere sanger startes samtidig, og jeg er ganske sikker på at det vil føre til mindre trøkk på tribunen. Bedre å samle de som vil bidra i en klynge på midten sånn at vi får et massivt trøkk av folk som vil bidra og som girer hverandre opp. Turistene kommer aldri til å bidra med noe særlig uansett. De gangene de synger står de bare og mumler. Bare å la de stå ute på kantene å kåle for seg sjøl. De av turistene som ønsker å ta steget vekk fra mumling kommer til å trekke nærmere de som skriker etter hvert.

Capo kan være fint, men trur det kan være like effektfullt å ha en forsangergruppe som står litt langt nede på tribunen på midten og bare snur seg opp mot resten av tribunen når det startes sanger. Da ser alle bak at det er noen på gang. Enkelt i SK gjør dette noen ganger og da får de med seg de som står på midten, selv om SK står litt ute til høyre.

For min del så ser jeg helst at GU blir enig med SIF om å øke prisen på sesongkort og enkeltbilletter på vår tribune fra neste år. Heller 750 dedikerte enn masse turister.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: