Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 24 Okt 2020, 04:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 11 Feb 2016, 15:13 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg har det ikke så travelt at noen ekstra klikk om dagen blir dor mye for meg. Det er ikke alltid jeg gidder å se igjennom alle kategoriene som har oppdateringer, så da ønsker jeg ikke en løsning som du foreslår hvor jeg må se på tagen til alle tråder foe å se hvilke jeg gidder å lese. Da blir det for meg mye mindre oversiktlig enn å klikke meg inn på kategorien jeg vil se

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Topp

InnleggSkrevet: 11 Feb 2016, 15:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Fint at du ikke har det travelt, men er ikke poenget å gjøre forumet best mulig? Da er det best å ha færrest klikk.

Så hvis du ønsker kun å lese en kategori, så kan du på forside, med alle andre trådene, bare klikke på taggen til den spesielle kategorien du ønsker og kun tråder med den kategorien du ønsker vises. Bingo!

Topp

InnleggSkrevet: 11 Feb 2016, 17:27 
Avlogget
Brukerens avatar

Greit nok å kunne sortere etter tag, men jeg mener at et forum er best hvis det ser ryddig ut. Og da er kategorier nødvendig. Og slik aktiviteten på forumet er nå så blir det mye mer trafikk når sesongen starter så da tror jeg det vil bli veldig rotete uten kategorier.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Topp

InnleggSkrevet: 11 Feb 2016, 17:35 
Avlogget

Jeg klikker bare på "Se nye innlegg" øverst til høyre. Da finner man alle nye innlegg siden sist. Enkelt og greit.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Feb 2016, 17:53 
Avlogget

Jeg som ikke bare leser, men også skriver noe, synes det er gunstig med en oversiktlig saklig inndeling, slik jeg opplever hva som gir oversiktlighet. Antall klikk er ikke det som gjør det mest gunstig eller for den sakens skyld mest effektivt for meg som bruker.

Og jeg vil tro at mange som primært leser, er mer opptatt av å få saksoppdelt hva de kan og vil lese, enn å få redusert antall klikk.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2016, 00:52 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg er ikke enig at det er mest ryddig nå. Jeg bruker sjelden forum, og detta forumet her har jeg pleid å gå inn på for å få mer info, men har aldri brukt det noe særlig fordi det er så rotete. Det er faktisk 8 sider en må sjekke ut for å se alt. Føler det blir som å gå vg.no for så å trykke et sted for innenriks nyheter, et for fotball, et for innebandy osv., i stedet for at du får alt servert som en forside. Ja, det forum ække nettavis, men en nettavis er veldig behagelig for leseren. Og når det kommer mer trafikk er det enda ryddigere å ha alt samla på et sted og ikke åtte, hvertfall for min del.

"Se nye innlegg" øverst til høyre funker bare når en er innlogga og viser bare de trådene jeg har skrivd i...

Som leser av forum er jeg mest opptatt av brukervennlighet og dermed minst mulig klikk.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2016, 09:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Smaken er som baken osv. osv.. Noen er enige i dine synspunkt, andre mener det bra slik som det er.

Foreslår at du sender inn en e-post til styret, med gode argumenter for endring, så kan de rett og slett bestemme. Hva med å lage en poll, som forummedlemene kan svare på hva de ønsker?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Feb 2016, 12:47 
Avlogget
Brukerens avatar

For de som ønsker å forenkle måten å ta i bruk GU-forumet på, så kommer det her en liten guide på hvordan du kan bruke forumet "enklest" mulig.

Har du en smarttelefon? Da kan du laste ned appen Tapatalk.

- Åpne appen, trykk på feed (nederst til venstre) og deretter på søk (øverst i høyere hjørnet).
- Skriv inn Godsetunionen og klikk på forumet.
- Deretter trykker du på plusstegnet øverst i hjørnet (da følger du forumet).
- Når forumet er lagt til i favoritter (fulgt/followed) vil du lett finne igjen forumet ved å trykke på following - nederst ved siden av feed.
- For de som ønsker å kommentere og bruke forumet. Så kan en lage egen bruker ved å gå inn på Me (nederst i høyre hjørnet)

Når du nå er inne på forumet vil du finne knapper som:
Trending - Subforums - Timeline, disse valgene viser deg enkelt diverse debatter og lignende i forumet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Topp

InnleggSkrevet: 25 Feb 2016, 17:11 
Avlogget
Brukerens avatar

I godset sin tråd på vgd er det 450 nye innlegg de siste ti dagene. På GU-forum er det halvparten. Forskjellen er at vgd er det en tråd i et forum og her er det 30 tråder på 8 forum.

Kampsak: få alle tråder i et forum, få det oversiktlig og vinn over vgd. Heia.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Feb 2016, 18:57 
Avlogget

travern skrev:
I godset sin tråd på vgd er det 450 nye innlegg de siste ti dagene. På GU-forum er det halvparten. Forskjellen er at vgd er det en tråd i et forum og her er det 30 tråder på 8 forum.

Surr
vgd er etablert forum der folk har vært i gjerne 5-10 år. GU forumet var et av de aller beste forumene kun slått av rbkweb sitt forum frem til det ble endret platform og alle forsvant bort fra her. Ta og smell opp en poll evt så får vi tatt tempen evt.

GU-forum= kvalitet
vgd= kvantitet

Topp

InnleggSkrevet: 26 Feb 2016, 09:19 
Avlogget
Brukerens avatar

travern skrev:

Vgd virker noen ganger som en "chatte" funksjon mellom få personer som gjør at det blir mange nye "innlegg", det er også åpent for alle andre som er på vgd.
Greit man lett kan registrere seg her også, men de fleste som gjør det har noe med Sif å gjøre, her diskuterer vi om godset med andre godset supportere.

Det blir ikke mer oversiktlig med kun en tråd, det blir bare en lang remse med greier.
Det vil også bli diskusjon om færre ting da det blir mer naturlig å svare på forrige innlegg enn å komme med noe nytt. Som på vgd. Der starter en diskusjon så er 20 innlegg vare korte svar på akkurat samme ting.
Her på forumet blir diskusjonene flere og lettere å følge med på da du vet hva som blir diskutert ut i fra hvilket forum du er på.

Det er bare tull å endre GU.com/forum til et nytt vgd.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Feb 2016, 11:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Roffi skrev:
Det blir ikke mer oversiktlig med kun en tråd, det blir bare en lang remse med greier.
Det vil også bli diskusjon om færre ting da det blir mer naturlig å svare på forrige innlegg enn å komme med noe nytt. Som på vgd. Der starter en diskusjon så er 20 innlegg vare korte svar på akkurat samme ting.
Her på forumet blir diskusjonene flere og lettere å følge med på da du vet hva som blir diskutert ut i fra hvilket forum du er på.

Da har jeg ordlagt meg for dårlig.

Sånn her er inndelinga av GU-forum

8 forum - 10-20 aktive tråder - ca. 3-5 innlegg i uka per tråd.

Mitt forslag:

1 -forum med alle trådene = oversiktlig, færre klikk for å navigere og dermed mer aktivitet

Sånn som nå med 8 forum - altså, "tribunekultur" "surr" osv. Det etter alle parametere ikke behov for å dele inn i forum bortsett fra "sånn har det alltid vært" og "jeg liker ikke forandring"

Jeg skriver sjelden på forum og bruker vgd som kilde til informasjon om godset, har aldri brukt gu forum fordi det er kaos

Topp

InnleggSkrevet: 29 Feb 2016, 15:20 
Avlogget
Brukerens avatar

travern skrev:
Roffi skrev:

Da har jeg ordlagt meg for dårlig.

Sånn her er inndelinga av GU-forum

8 forum - 10-20 aktive tråder - ca. 3-5 innlegg i uka per tråd.

Mitt forslag:

1 -forum med alle trådene = oversiktlig, færre klikk for å navigere og dermed mer aktivitet

Sånn som nå med 8 forum - altså, "tribunekultur" "surr" osv. Det etter alle parametere ikke behov for å dele inn i forum bortsett fra "sånn har det alltid vært" og "jeg liker ikke forandring"

Jeg skriver sjelden på forum og bruker vgd som kilde til informasjon om godset, har aldri brukt gu forum fordi det er kaos

Det er bra at du kommer med forslag til forbedringer osv. Men i dette tilfellet vil jeg ikke si at endringen du ønsker er en forbedring. Dessuten skriver du jo selv, at du sjelden skriver på forum. Hva tilsier da at forslaget du kommer med er til det bedre for et forum (dette forumet)?

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2016, 09:32 
Avlogget
Brukerens avatar

"Dessuten skriver du jo selv, at du sjelden skriver på forum. Hva tilsier da at forslaget du kommer med er til det bedre for et forum (dette forumet)?"

Fordi jeg leser forum mye, og grunnen til at jeg aldri har lest detta forumet er fordi det er uoversiktlig og for mye tråder, forum å forholde seg til. Så forslaget mitt er til bedre for dette forumet fordi hvis det hadde vært mer oversiktlig så hadde jeg lest det mer, mye flinke og noen morsomme folk her inne. Tipper 80-90% av alle treff på detta forumet er fra folk som kun leser og ikke skriver. (Det er det sikkert statistikk på)

Så igjen: dette er kun for egen vinning, fordi jeg ønsker et forum som er lettere å lese. Hva er mest hendig og praktisk å lese: DT:BB i fullformat og 7 bilag eller VG sporten?

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2016, 10:19 
Avlogget

travern skrev:
.............................................
Hva er mest hendig og praktisk å lese: DT:BB i fullformat og 7 bilag eller VG sporten?

Analogien treffer ikke : Du legger ikke fra deg sju avisdeler på papir i en rotete haug; kategoriene forblir tvert imot ryddig på samme sted, og enkelte av disse behøver du ikke engang å sjekke dersom de inneholder det som for en selv er bortimot irrelevant stoff.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen