Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Jan 2018, 05:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 51 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 29 Mai 2013, 18:37 
Avlogget

GU er i sterk vekst. Medlemskap, nettrafikk etc har en pil som peker oppover. Debattforumet derimot,nærmer seg et bunnivå når det gjelder aktive debattanter og dermed også kvalitet. Styret ønsker derfor en "brainstorming" på følgende problemstillinger:

1. Har debattforumet potensiale til å kunne bli det debattstedet man ønsker det skal være, med høy trafikk og mange innspill? Eller har sosiale medier tatt over?
2. Hvis svar på spørsmål 1 er: Ja, forumet kan bli diskusjonsforum nummer 1 i Drammen........ hvordan kan vi da gjøre plattformen bedre?
3. Er det noe du savner på forumet, enten hva informasjonsflyt fra styret angår eller annet?

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2013, 19:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Som en mangeårig produsent av mindre betydelige innlegg ser jeg at det er denne typen innlegg som står for hovedandelen av foruminnlegg om dagen, og ikke minst virker det å være mindre behov/lyst til å diskutere kamper og spill enn før.

Dette tror jeg faktisk skyldes til en viss grad det at vi for første gang på MEGET lenge egentlig ikke har så mye å klage på - det er jo det som ofte pirrer debattengasjementet. Vi leder ligaen, vi spiller ligaens beste fotball, trenerteamet er samkjørt, spillergruppa er i harmoni, unionen presterer bedre og bedre, været er fint osv osv.. Da holder det sikkert med en "like" på facebookstatusen til Godset for mange.

Noe jeg håper ikke gjøres er at man i et forsøk på å finne på noe nytt på forumet velger å opprette enda flere kategorier og underforum og den slags. Less is more

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2013, 19:18 
Avlogget

Istemmer litt av hva forrige taler sier. Der hvor det tidligere var mye usikkerhet og ustabile prestasjoner osv, så er det idag stort sett bare fryd og gammen og man skal lete veldig godt for å finne områder og klage på. Da får man ofte en god del "ubetydelige" innlegg, hvor de fleste kanskje ser seg enige, nettopp fordi debattgrunnlaget hos mange har dalt litt med all suksessen. Når man i tillegg har twitter som jeg ser tar over en del av nett-diskusjonene.

En av forbedringene kan kanskje være å få forumet på twitter? Altså at man lenker et topic til twitter, sikkert noen som er Godset-fans som ikke har funnet fram etc til her, + at det kanskje kan generere noen comeback osv. Ikke vet jeg, men prøver man ikke får man ikke til noe

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2013, 20:09 
Avlogget

Del Tweets/bli aktiv og FB uppdates fra GU.
Så kan det diskuteres på både forumet og i sosiale medier.

F.eks optanor har jo som regel en Tweet for hvert lag etter TL runden.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2013, 21:42 
Avlogget

Jeg synes det er viktig å opprettholde forumet og ikke ta alt på fjesboka. Et forum er mye ryddigere synes jeg, pluss at det er mange som ikke er/ønsker å være på fjesboka, eller andre sosiale medier for den saks skyld.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2013, 00:22 
Avlogget
Brukerens avatar

yhagger skrev:
Jeg synes det er viktig å opprettholde forumet og ikke ta alt på fjesboka. Et forum er mye ryddigere synes jeg, pluss at det er mange som ikke er/ønsker å være på fjesboka, eller andre sosiale medier for den saks skyld.

+1 her, ikke minst at Facebook rett og slett ikke egner seg for diskusjoner. Men at man kan se på muligheter for noen slags samhandling eller integrasjon her (da helst at man leder folk inn på forumet fra facebook/andre sosiale medier og ikke omvendt) kan kanskje bære frukter.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jun 2013, 09:36 
Avlogget

Det kokte her inne i "the dark ages" for 10år siden.
Det var jo gøy det, fortsatt inne å leser. Men mange andre infokilder, som Twitter og fæisbuk tar litt bort behovet. Viktig å ha forumet, men tror kansje konkurnse fra de store sosialemediene tar litt av piffen.

Jeg ytrer like mye glede og evt frustrasjon over Godset på nett, men det enklere og bruke en app på telefon enn og knotte meg inn hit.
men jeg har hatt mang en god latter av kommentarer og utsagn herfra.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jun 2013, 13:29 
Avlogget

En app til forumet hadde jo vært gull. Vet det er flere forumer i TL som har en egen forum-app, eller i det minste sider tilpasset telefon og nettbrett, tror det kunne hjulpet.

Men i all hovedsak; det er vel som alle sier. Det er ingentin å debattere akkurat nå. Vi er best Norge, ingenting å utsette på det pdd.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jun 2013, 08:08 
Avlogget
Brukerens avatar

Esperado skrev:
En app til forumet hadde jo vært gull. Vet det er flere forumer i TL som har en egen forum-app, eller i det minste sider tilpasset telefon og nettbrett, tror det kunne hjulpet.
...

Veldig enig.
Prøver meg med et hint om Tapatalk igjen (se viewtopic.php?f=2&t=3922). Ved å åpne GU-forumet for Tapatalk har vi automatisk støtte for en app som går direkte mot forumet. Med litt blest og markesføring rundt dette, har jeg tro på at trafikken vil få et løft.

For den teknisk interesserte så er Tapatalk en plugin for diverse forumløsninger, inkludert phpBB som er løsningen som GU-forumet kjører på.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2013, 15:55 
Avlogget

Esperado skrev:
Det er ingentin å debattere akkurat nå. Vi er best Norge, ingenting å utsette på det pdd.

Ingenting å debattere?

I mitt hode er det full panikk.
Vi har fire midtbanespillere (Stefan, Abdi, Nana og Brenne).
Abdi forsvinner mest sannsynlig, mens Stefan sin skjebne avgjøres i U21-EM.
Det vil si at vi kan ende opp med to midtbanespillere som skal dekke tre plasser i høst.
Lykke til!

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jun 2013, 13:36 
Avlogget

Innleggene overfor oppsummerer vel hovedgrunnene ganske greit, i tillegg har jeg lagt merke til at mange Godsetfolk er veldig aktive på VGD. Her får man muligheten til å debattere med fans av andre klubber og det bidrar til å få opp engasjementet.

Langt de fleste her inne er veldig fornøyd med tingenges tilstand, meg selv inkludert, og da forsvinner det voldsomme behovet for å ytre seg for min del. Kommentarer av typen "Klapp på skulderen", "+1", "helt enig" det siste året er sikkert hyggelig, men det bidrar ikke akkurat til å engasjere.

Hoogen har et poeng over her, hvorfor diskuterer vi ikke situasjonen rundt Stefan, Abdi, midtbanen etc. ? Svaret på det er kanskje at folk har bunnløs tillit til Jostein, Deila og Co. om dagen og forventer at ethvert skjær i sjøen blir passert med glans uansett.

Var moro da det kokte her, men jeg velger sexy fotball, tabelltopp og stabil økonomi over underholdene spissformuleringer, drittslenging og frustrsjon - any day.

VGD-nick: Roedgata

Topp

InnleggSkrevet: 13 Aug 2013, 14:52 
Avlogget

Maradona skrev:
SIF_til_jeg_dør skrev:
Hvorfor er ikke denne tråden flytta enda?

Fellesferie veit du
'

Legger inn dette her også.

En dårlig unnskyldning, på tide at de som styrer med siden får ut fingern. Greit nok at det er frivillig arbeid, men det er mye som ikke blir gjort om dagen. Begynner vel å bli et par mnd siden man fikk registrert bruker her også.

Når man også ser hvem som er moderatorer her så skjønner man at det ikke jobbes godt nok. Hverken du Maradona, Wam, Silje, Stian eller Torstein har vel med disse sidene lenger? Skal man ha et levende forum så trenger man folk som har tilgang til å legge ut artikler og som følger med på forumet og kan svare på spørsmål og rette feil på de forskjellige forumene.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Aug 2013, 15:56 
Avlogget
Brukerens avatar

(Bare å si ifra om det trengs en forum/webhjelp, frekventerer forumet på timesbasis og har god erfaring med phpbb-løsninger, sql og webdrift generelt. :) ..har kontorjobb)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Sep 2013, 14:31 
Avlogget

Daniel: Helt sikkert behov om du kontakter MPA direkte på leder@gu.com.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2015, 17:50 
Avlogget
Brukerens avatar

readysteady skrev:
Esperado skrev:
...

Veldig enig.
Prøver meg med et hint om Tapatalk igjen (se viewtopic.php?f=2&t=3922). Ved å åpne GU-forumet for Tapatalk har vi automatisk støtte for en app som går direkte mot forumet. Med litt blest og markesføring rundt dette, har jeg tro på at trafikken vil få et løft.

For den teknisk interesserte så er Tapatalk en plugin for diverse forumløsninger, inkludert phpBB som er løsningen som GU-forumet kjører på.

Tapatalk er nå implementert i forumet, bare 2 år etter vedkommende foreslo.

I tillegg ruller nyhetsfeed fra godset.no øverst.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 51 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-18 | Webpublisering og webdesign i Drammen