Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 17 Nov 2017, 22:56

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ronny Deila
InnleggSkrevet: 27 Sep 2016, 15:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Ronny deila klarte å få mye ut av lite, det var han flink til. Men hoved grunnen til at vi vant gullet i 2013 var at vi hadde startet omstillingsfasen før alle andre lag. De vanligvis store klubbene i tippeligaen slet med etterslep av gammel morro og hadde dårlige og utdaterte staller. De presterte rævva og i den perioden, når alle andre var på bunn, hadde godset tjuvstartet og pila pekte oppover.

Det er at den sportslite omstillingen i drammen staeten en til to sesonger før alle andre som gjorde at vi fikk oppmerksomheten som ungt-satsende og vant serien i 2013. Dette er i hovedsak ledelsen med Flo i spissen som stod for, kombinert med dårlig økonomi. Ronny Deila var bare trener, og hadde strengt tatt ikke noe valg. Han fikk mye ut av lite i Drammen, han fikk ikke noe ut av lite i skottland. Magien ligger på ingen måte i Ronny, det ser vi igjen i hans desperate forsøk på å skaffe seg den kompetansen som ligger i godset på trenger og ledelses siden.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2016, 15:48 
Avlogget

Quote_Me skrev:
Ronny deila klarte å få mye ut av lite, det var han flink til. Men hoved grunnen til at vi vant gullet i 2013 var at vi hadde startet omstillingsfasen før alle andre lag. De vanligvis store klubbene i tippeligaen slet med etterslep av gammel morro og hadde dårlige og utdaterte staller. De presterte rævva og i den perioden, når alle andre var på bunn, hadde godset tjuvstartet og pila pekte oppover.

Det er at den sportslite omstillingen i drammen staeten en til to sesonger før alle andre som gjorde at vi fikk oppmerksomheten som ungt-satsende og vant serien i 2013. Dette er i hovedsak ledelsen med Flo i spissen som stod for, kombinert med dårlig økonomi. Ronny Deila var bare trener, og hadde strengt tatt ikke noe valg. Han fikk mye ut av lite i Drammen, han fikk ikke noe ut av lite i skottland. Magien ligger på ingen måte i Ronny, det ser vi igjen i hans desperate forsøk på å skaffe seg den kompetansen som ligger i godset på trenger og ledelses siden.

En reduksjon av de undere som Ronny Deila utrettet, vil jeg over hodet ikke være med på. Eller av hans stolte insistering på å spille en fotball som sto for noe, stilt overfor omgivelser som etterlyste former for kynisme. Hvilken stil! Men at Ronny Deila hadde en verdig klubbutviklende partner i Jostein Flo, det er jeg med på. Og at i Jostein Flo oppnådde Ronny Deila en partner som ga ham tilstrekkelig tid, det er jeg med på. En nøkkelmedarbeider hadde dessuten Ronny Deila i sin spillerutvikler BP. Imidlertid at Ronny Deila klarte å få laget til å unngå nedrykk i sesong nr 2, det var et første rene mesterverk.

Så om jeg har enkelte reaksjoner som inneholder snurthet, så vil jeg ikke redusere det verk som Ronny Deila utrettet, både resultatgivende, men også stilskapende. Og dessuten klubbmodellformende.

Nå har Ronny Deila dårligere tid. Ved åpenbart å være gitt kortere tid. Og har en tillit som har en begrensning et ukjent sted der ute, men begrensningen er der i utgangspunktet. Og hans tjenester er dyrt kjøpt. Så da er det at Ronny Deila gir seg til innslag av nedriving av det han har vært arkitekt for å bringe et større kollektiv av personer til å bygge sammen.

Men intet reduserer hva han før gjorde. Med iboende magi. Imidlertid noe av arven fra da til nåtid og framtid blir i varierende utstrekning ikke totalribbet, (klubbmodell og forretningside består), men noe tappet. Hvor meget, åpenbart avhengig av hvor mange og hvilke ressurspersoner Ronny Deila vil hente og vil være i stand til å hente.

Trøim hadde sikkert hentet alle sammen dersom han hadde kunnet!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2016, 19:07 
Avlogget

Kanskje er jeg bare "grumpy" i kveld. Vi hadde jo en tung kveld igår med ideer som jeg trodde at BP hadde latt oss si farvel til. Hva gjør hans "caretaking" etterfølgere? Så leser jeg det som kan være lettvinte spekulasjoner på VGD. Unnskyld at jeg lar meg påvirke. Men da føler jeg behov for å vise til det midtre avsnittet av følgende sitat. Unnskyld om det ikke skulle forholde seg slik.

Independiente skrev:
Grompen skrev:
Oppsummert forklarer han at da han sa han aldri skulle gå te en anna norsk klubb mente han direkte fra Godset. Siden han har vært i utlandet blir dette en helt annet sak. Veldig takknemlig for alt Godset har gjort, og mener vi er i de beste hender med BP. Vil ha forståelse for at det er hans liv og hans valg, og at VIF for han høres ut som et spennende prosjekt til riktig tid. "Jeg vil skape en stabil toppklubb".

Jeg tror dog at i beste fall var utsagnet ved minst en anledning nokså diffust overfor hans nå nevnte distinksjon. Det får så være.

Da vil jeg imidlertid gjenta og utdype et annet punkt med en nødvendig utfordrende innretning. Ronny Deila gir gjerne uttrykk for at han som trener ynder å bygge klubb. Det har vært et av hans betydeligste trenerfortrinn og har framstått som et reneste adelsmerke. I så fall å begynne å raide en tidligere klubb for ressurser vil være å rive ned av det tidligere byggverket som han ideskapende bidro til at flere personer ble del i å skape etter hans arkitekttegninger. Så der må Ronny Deila faktisk velge om han vil vise seg å være en trener som bygger klubber som han er i, eller primært bygger egen trenerkarriere. Det er altså valget mellom adelsmerke eller kun som metode for egen statusbygging.

Senere tilføyelse: Det føles litt tungt og er meget mulig personlig smålig å formulere et så stramt innhold overfor en trener som jeg meget langt på vei har idealisert. Så får man eventuelt spørre seg selv hvilke motiver jeg kan ha for å gå inn på det.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Apr 2017, 09:48 
Avlogget

For kort tid tilbake siktet han mot gull i 2017... nå har Deila moderert seg kraftig og sier at han har kommet til en bunn- klubb... :oops:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-17 | Webpublisering og webdesign i Drammen