Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 31 Okt 2020, 20:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 828 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 56  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 05 Jan 2012, 19:10 
Avlogget

Dette blir gildt.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppf ... kamp-2012/

Topp

InnleggSkrevet: 14 Feb 2012, 18:13 
Avlogget

Troppen til Nord Irland kampen klar.
http://www.tv2.no/sport/fotball/landsla ... 08297.html

Ingen Godset spillere.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012, 15:20 
Avlogget

Godset8 skrev:
Håper virkelig Ståle blir landslagssjef etterhvert. Denne drillofotballen begynner å iritere meg. Norge bør ha et mål om å klatre på fifa-rankingen, og spille fin attraktiv fotball. Tror ikke noe av dette kommer til å skje under drillo. Spillestilen hans minner meg om odd-dagene med kovacs på topp. Med en gang til fåt ballen måkker de ballen i blinde opp mot kovacs og flytter opp laget.

Ståle kan tilbringe en helt ny spillestil og filosofi til laget. Det kommer til å ta tid, men det er verdt tiden. Alle andre landslag har fulgt fotballfilosofien med årene, og spiller mer og mer bakkefotball med hurtige passninger og løp. Drillo sitter fast på 80-tallsfotballen, der gamping var den "riktige" spillestilen. Mange sier at " det er en del av Norges drillo-sjarm" okei? Vis man skal tenke slik, kan man bare begynne å klatre ned fifastigen frivillig. For vi ender der uansett. Nei, jo fortere drillo gir seg, jo bedre er det for Norge.

Drillo er undervurdert.

"Fin attraktiv fotball"?
Med hvilke spillere? De eneste vi har som spiller fast på toppnivå, og som holder en viss klasse er JA Riise, Hangeland, Moa og Gamsten.
Nordtveit kommer sikkert til å bli bra også.

Men ellers?
Huseklepp sliter benken på nivå 2 i England.
Tettey ditto i Rennes.
Grindheim har vært skuffende for FCK og er ikke lenger fast i laget.
Demidov sliter stort sett benk i Spania, og Høgli har ikke klart å etablere seg som førstevalg i sin belgiske klubb.

Det er på tide å stikke fingern i jorda.
Vi har ikke gode nok spillere pr.dags dato til å spille "Godset-fotball" på landslaget.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012, 15:22 
Avlogget
Brukerens avatar

Kan jo poste det her, det samme som jeg skrev i Fotball Generelt-tråden

Syns drillofotballen er i overkant mye rakka ned på. Drillostilen handler om mye mer enn å måke langpasninger, det handler om agressiv, hurtig og effektiv angrepsfotball. Om å finne den utløsende gjennombruddspasningen. Så handler det selvfølgelig også om å forsvare seg, og å spille på sine styrker.

Mener Drillos stil passer vårt landslag perfekt, med tanke på spillermaterialet som er der nå.
Man er nødt til å spille en stil alle spillere kan gli lett inn i, da de kun har noen dager å trene sammen på, før en kamp.

Jeg mener Drillo er det beste som noen gang har skjedd med norges landslag

Seriemester 1970 og 2013.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012, 15:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Må også huske på at Helles vant EM med "Drillofotball" for ikke lenge siden.

Så tror jeg norge kan begynne å endre spillet sitt til "godset-fotball" - som det fint heter ;) - når landslagsspillerne spiller Godset-Fotball på klubblaget sitt. Da innfører man ikke stil, men viderefører en som allerede er der.

Nederland spiller på den måten de gjør, fordi Nederlandske klubber spiller slik, Brasil det samme. Så lenge det ikke er et særpreg av spillestil i norsk fotball, vil ikke landslaget heller - med hell- spille noe anderledes

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012, 15:32 
Avlogget

"Ståle kan tilbringe en helt ny spillestil og filosofi til laget. Det kommer til å ta tid, men det er verdt tiden"

Vil bare referere til det jeg skrev tidligere. Det kommer til å ta tid. En hver spiller spiller bakkefotball på klubblaget sitt, av de som starter. Vet ikke om noen spillere som har et klubblag som har samme spillestil som drillo. Alle spillerne er kjent med en slik type fotball. Vis du får inn ståle, som er for den filosofien som jeg mener vi bør spille, så kommer spillerne til å klare det helt fint. Alle kjenner til filosofien. Det tar nok tid, men jeg mener det er verdt det.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012, 19:54 
Avlogget
Brukerens avatar

poenget mitt er at i f.eks Godset, så trener spillerne hele tiden på kjappe og presise pasninger i midtbaneleddet for å skape overtall i angrep og flest mulige angrepsmuligheter. Spillerne vet hvor de har hverandre pga faste roller og løpsmønstre.

Samme har de hatt i nederland med faste roller som majorireten av klubbene benytter seg av.

I norge har alle klubbene veldig forskjellige oppspillsmønstre og filosofier på hvordan man skal spille fotball.

Om man skal skape en spesiell spillestil på landslaget må det være noe som spillerne enkelt kan sette seg inn i. Som drillostilen er. Sier ikke at drillos filosofi er den eneste som kan fungere, men hvor bra gikk det under Hareide, som prøvde å spille underholdene fotball med pasninger gjennom midtbaneleddet?

På landslaget har man få dager på å trene inn oppspillsmønstre og taktikk foran en kamp, og ikke mange samlingene hvert år. Da kan man ikke skape en kompleks stil uavhengig av hvordan spillerne spiller i klubbene sine. Spesielt ikke npr alle spillerne kommer fra mange klubber, med like mange forskjellige fotballfilosofier.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012, 20:21 
Avlogget

Godset87 skrev:
poenget mitt er at i f.eks Godset, så trener spillerne hele tiden på kjappe og presise pasninger i midtbaneleddet for å skape overtall i angrep og flest mulige angrepsmuligheter. Spillerne vet hvor de har hverandre pga faste roller og løpsmønstre.

Samme har de hatt i nederland med faste roller som majorireten av klubbene benytter seg av.

I norge har alle klubbene veldig forskjellige oppspillsmønstre og filosofier på hvordan man skal spille fotball.

Om man skal skape en spesiell spillestil på landslaget må det være noe som spillerne enkelt kan sette seg inn i. Som drillostilen er. Sier ikke at drillos filosofi er den eneste som kan fungere, men hvor bra gikk det under Hareide, som prøvde å spille underholdene fotball med pasninger gjennom midtbaneleddet?

På landslaget har man få dager på å trene inn oppspillsmønstre og taktikk foran en kamp, og ikke mange samlingene hvert år. Da kan man ikke skape en kompleks stil uavhengig av hvordan spillerne spiller i klubbene sine. Spesielt ikke npr alle spillerne kommer fra mange klubber, med like mange forskjellige fotballfilosofier.

syntes du vi skal holde oss til drillofotballen? Vi henger laaaangt etter i forhold til moderne fotball, noe som bare blir viktigere og viktigere. Drillo er helt konge Har sansen for mannen, men ikke spillestilen hans. Tror Norge bare kommer til å gjøre det dårligere og dårligere de neste åra, vis vi ikke får inn en ny filosofi. Det er som jeg sa tidligere, alle de som er i "start 11'eren" til drillo, spille bakkefotball på sine lag! Moa i hannover, riise og hangeland i fullham, demidov i real s, osv osv Tror ikke det er så så vanskelig og tilpasse en ny spillestil som du skal ha det til.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012, 20:30 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja, syns vi skal holde på dagens stil. Drillofotball er mer enn langpasninger opp mot egen spiss. Faktisk så spiller drillo mye på bakken når hans fotball spilles som den skal. Drillos filosofi handler om mest mulig effektiv fotball. Dvs færrest mulig touch før avslutning og forhåpentligvis mål.

På grunn av Flo-Pasningen så ser man langpasningen så sinnsykt godt når den først kommer. er langpasninger på godset også, i kontringer, hvor man skal kjappest mulig frem til målsjanse.

Drillo er den beste treneren Norge kan ha, etter min mening. Han kjenner spillernes styrker og svakheter og utnytter det til det fulle.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012, 20:41 
Avlogget

Godset87 skrev:
Ja, syns vi skal holde på dagens stil. Drillofotball er mer enn langpasninger opp mot egen spiss. Faktisk så spiller drillo mye på bakken når hans fotball spilles som den skal. Drillos filosofi handler om mest mulig effektiv fotball. Dvs færrest mulig touch før avslutning og forhåpentligvis mål.

På grunn av Flo-Pasningen så ser man langpasningen så sinnsykt godt når den først kommer. er langpasninger på godset også, i kontringer, hvor man skal kjappest mulig frem til målsjanse.

Drillo er den beste treneren Norge kan ha, etter min mening. Han kjenner spillernes styrker og svakheter og utnytter det til det fulle.

Ja, han spiller mest mulig effektivt, det er jeg enig i. Men legg merke til når forsvarerne er under press. Da måkker de ballen opp. Et lag som er veldig flinke til og spille seg ut av forsvaret er Ac Milan for eksempel. Sier ikke at forsvaret til Norge kan sammenlignes med thiago silva osv, men vi har spillerne til å gjøre det. Vet ikke om de har fått beskjed om det av drillo, eller om det kommer automatisk.

Når fullham spiller kamper, triller hangeland og riise ballen i forsvar uansett om de er under press eller ikke. På landslaget slår de langpassninger framover, vis det skjer. Er som om de slår helt om når de kommer på landslagsammling. Norge er ikke helt rævva, så de kan godt gjøre det samme. Klart ser de en mulighet der fremme, så sier det seg selv at de skal slå opp mot muligheten, men er det ingen passningsalternativer, så slå ballen til hverandre helt til det åpner seg en ny mulighet. Det er Norge alt for dårlige til.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Apr 2012, 01:32 
Avlogget
Brukerens avatar

Med Norges nåværende fotballnivå synes jeg absolutt Drillo fotballen er rett stil på A-LAGET. På Ungdomslagene derimot bør det legges fokus på en spillende og ferdighetsutviklende spillestil som står til den moderne fotballen, for å hjelpe utviklingen av morgendagens spillere, de vi drastisk trenger for å heve nivået både på norsk klubbfotball og norsk landslagsfotball.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2012, 21:27 
Avlogget

Tettey har ingenting på landslaget å gjøre.
Pasningskvalitet på 2.div nivå.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2012, 21:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Med mindre noen blir skada i bakre 4'er så røyk vel spillemuligheten til Kim Andre med skaden til Høgli. Merker interessen min for landslaget for tiden egentlig stopper der.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2012, 21:36 
Avlogget
Brukerens avatar

Daniel skrev:
Med mindre noen blir skada i bakre 4'er så røyk vel spillemuligheten til Kim Andre med skaden til Høgli. Merker interessen min for landslaget for tiden egentlig stopper der.
Helt enig. Eneste grunnen til at jeg ser kveldens kamp er at Madsen er med i troppen, samt at endelig Robert Green står i mål for England igjen.

Tur Ultras

http://www.ilros.no

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jun 2012, 20:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Kim Andre inn i andre omgang, men har vel hittil vært uheldig med sine involveringer.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 828 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 56  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen