Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Nov 2020, 20:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1536 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 103  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ronny Deila
InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 10:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Dette fortjener Ronny. Og dette ordner seg. Vil Celtic ha han som manager, og vet at han har kontrakt ut 2016, så vet de at de må ut med kroner som kompensasjon. Vil nok ta et par dager, men Ronny blir ny manager i Celtic. Og jeg tror han vil lykkes, fordi Celtic har tid. Med unntak av CL, hvor de vil til sluttspillet. Men der er de uansett avhengig av trekningen siden de har et begrenset lag.
Men de vinner SPL nesten uansett, også i 2014/15, siden Rangers ennå ikke er tilbake. For de er bare det beste laget, så der får RD et år på seg.

Så jeg ønsker RD riktig Lykke til i Glasgow, og vil bli den første norske treneren som lykkes på balløya.

RD gjorde det samme som gullgutt Solskjær, med under halvparten av ressursene - derfor :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 11:24 
Avlogget

Er snakk om ca 5m kompensasjon i Skottland.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 12:32 
Avlogget

Unner Deila Celtic.. Sånn er fotballen, nå er det bare å ønske Ronny lykke til (de har nå iallefall fått seg en ny Celtic supporter)og tiden er inne for å utvikle laget videre. Kan tenkes man må endre litt retning, ta to steg tilbake, da den nye treneren må få lov å sette sitt preg på laget....Håper dansken tar opp hansken.....

Når det er sagt har Nordli aldri fått prøvd seg i en klubb hvor ting er på plass. Han har stort sett kommet til kaotiske klubber med ledelses problemer og ymse turbulente forhold....

Når man lukker en dør åpner en annen seg.....

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 13:02 
Avlogget

Kulli skrev:

Tror 5m er ganske spot on, jeg. Noe opp fra summene som ble nevnt i forbindelse men Malmø, men ikke så mye høyere av den enkle grunn at Godsets forhandlingsposisjon ikke er den beste når det er Celtic som er på banen.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 13:51 
Avlogget

begbie skrev:
Kulli skrev:

Tror 5m er ganske spot on, jeg. Noe opp fra summene som ble nevnt i forbindelse men Malmø, men ikke så mye høyere av den enkle grunn at Godsets forhandlingsposisjon ikke er den beste når det er Celtic som er på banen.

Delvis enig. Tror det egentlig er to sider som begge rett og slett ikke kan sette ned foten. Godset fordi Deila rett og slett er blitt lovet å få gå om en slik mulighet kommer opp, og Celtic fordi det nå er åpenbart at Deila er deres førstevalg, og de dermed har satt seg i en posisjon hvor de nesten må betale det Godset krever. Tipper vi lander mellom 4-8 millioner, og med tanke på den enorme lønna Deila hever er det snakk om den del penger som blir firgjort i tillegg.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 21:52 
Avlogget

3 mill i kompensasjon sier TV2... I minste laget spør du meg.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 22:07 
Avlogget

Besservisser skrev:
3 mill i kompensasjon sier TV2... I minste laget spør du meg.

Enig, men er vel ikke vanlig med så veldig høye kompensasjoner ifb. med treneroverganger?

Litt rart egentlig, om man sammenlikner Deila med hva spillere blir solgt for burde vi egentlig fått 30-40mill.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 22:18 
Avlogget

3 mill er ekstremt lite en drøy måned før lagene kan møtes i CL kvalikk...

20 mill før, evt 3 mill etter kvalikken, hadde vært fornuftig. ;)

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 22:21 
Avlogget

Vi får se stort på det, karer.

Dette har Ronny fortjent.
Vi får 3mill får'n, i tillegg til å frigjøre 2mill i lønn.
Vi kan gjøre mye bra med det.

Alle vinner.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 22:54 
Avlogget
Brukerens avatar

Dimmi skrev:

Alle vinner.

Se stort på det kan vi gjøre, vi kom jo uansett i en gisselsituasjon slik det alltid blir når en mye bedre mulighet foreligger for den ene parten. Full forståelse for at Deila vil dit, og at vi selvfølgelig må la han gå, men synes det er vekslepenger disse gjerrigknarkene gir oss for han. Sunnmøringer og skotter, er faen ikke mulig å riste ut verdiene fra dem.

Hadde trodd vi skulle fått et par til for han, men det var før jeg kom på at det var en skotsk klubb som ville hente han.

Deila har fortjent sjangsen, og jeg skal stolt se han bli trener for Celitic i morgen :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2014, 23:36 
Avlogget

Dimmi skrev:

Alle vinner.

3 mill er alt for lite, godt at det ikke stemmer. De er ikke enige. :)

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 07:32 
Avlogget

Dimmi skrev:

Alle vinner.
At Godset vinner noe på dette har jeg store problemer med å se. Miste landets beste trener, en magnet på landets talenter og en garantist for hjemmeseiere og underholdning på Marienlyst midt i sesongen er dramatisk. Hvis en ny trener klarer og fortsette denne suksessen vil det være en enorm prestasjon. Jeg er veldig skeptisk til dette men håper det ikke rakner fullstendig. Vi har heldigvis trygge og solide Jostein Flo fortsatt, jeg stoler på at han og de andre i ledelsen har hatt en plan klar og dermed gjør overgangen til "tiden etter Deila" på en best mulig måte. Fy fa.. jeg er spent på hvilke utslag dette gjør på banen til mandag. Godt vi fikk tangert Rbk`s 44 kamper før dette kom opp.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 08:22 
Avlogget

3 mill er lite, spesielt om Ronny får en lønn i nærheten av det som rapporteres i media. Da burde man kunne hoste opp et par mill ekstra til Godset også.

Godset er i en håpløs posisjon her, men glad man ikke gir bort treneren "gratis" midt i sesongen med klubbens første Champions League-kvalik gjennom tidene rett rundt hjørnet. 5 mill hadde vært fair selv om det selvfølgelig hadde vært mye bedre å beholde Deila.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 08:33 
Avlogget

Vi skylder jo alle Ronny Deila å få gå til Celtic i en drømmeovergang for ham, etter alt Ronny har tilført oss alle, selv om omtrent ingen pengesum kan kompensere for bortfallet av ham som trener m.m., og selv om Strømsgodset ikke på noen måte kan tjene på denne overgangen!

Men, oppriktig talt, Celtic, en noe større sum bør dere kunne komme opp med!

Støtte og honnør til Jostein Flos seige og sikkert personlige belastende motstand mot glatt å akseptere alt for lite for Strømsgodset!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 08:43 
Avlogget

Dette er selvsagt en stor mulighet for Ronny Deila, men jeg liker ikke at det tydeligvis har vært samtaler mellom han og Celtic før Godset har gitt sin tillatelse. RD hadde ikke satt pris på om en av hans spillere gjorde det samme, så da burde vi kunne forvente at han har integritet nok til å holde seg til de retningslinjene som foreligger fra klubben.

At RD forsvinner tror jeg ikke er noen stor krise, så lenge vi får på plass DN, evt en annen trener som driver etter de samme prinsippene som RD. I mitt hode er ikke RD en stor taktikker, mer en strålende pedagog, med en god formidlingsevne.

Jeg tror RD kommer til å slite i en klubb hvor de pedagogiske egenskapene ikke er like viktige. Han kommer til å møte langt tøffere motstand fra spillergruppen (sterkere personligheter), og han kommer til å ha problemer med å formidle sine tanker like presist som han gjør i dag (Norsk vs. Engelsk).

Mitt tips: RD får selvsagt jobben, men er ikke manager i Celtic neste sommer.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1536 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 103  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen