Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Aug 2019, 01:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 103  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ronny Deila
InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 08:53 
Avlogget

Besservisser skrev:
Dette er selvsagt en stor mulighet for Ronny Deila, men jeg liker ikke at det tydeligvis har vært samtaler mellom han og Celtic før Godset har gitt sin tillatelse. RD hadde ikke satt pris på om en av hans spillere gjorde det samme, så da burde vi kunne forvente at han har integritet nok til å holde seg til de retningslinjene som foreligger fra klubben.

At RD forsvinner tror jeg ikke er noen stor krise, så lenge vi får på plass DN, evt en annen trener som driver etter de samme prinsippene som RD. I mitt hode er ikke RD en stor taktikker, mer en strålende pedagog, med en god formidlingsevne.

Jeg tror RD kommer til å slite i en klubb hvor de pedagogiske egenskapene ikke er like viktige. Han kommer til å møte langt tøffere motstand fra spillergruppen (sterkere personligheter), og han kommer til å ha problemer med å formidle sine tanker like presist som han gjør i dag (Norsk vs. Engelsk).

Mitt tips: RD får selvsagt jobben, men er ikke manager i Celtic neste sommer.

Nå som jeg har sett du har gjort før, Besservisser, undervurderer du hva Ronny Deila har tilført, samt hva han kan utrette i en atskillig større sammenheng enn vår!

Det blir en stor utfordring å fungere uten ham. Men han har selv vært med på å utvikle noe av det som skal gjøre det mulig opp til et ukjent nivå. Forutsatt dyktighet i andre ledd og forutsatt gode beslutninger.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 09:01 
Avlogget

Jeg undervurderer IKKE hva han har gjort for klubben. Det er nettopp det han har gjort for klubben som tilsier at dette ikke blir noen stor krise. RD har vært med på skape det vi i dag kjenner som Norges best drevne klubb. Fundamentet er på plass, og prinsippene vil videreføres.

Det RD har gjort i Strømsgodset vil ikke være en stor del av hverdagen hans i Celtic. I Celtic har han to målsetninger, nemlig å vinne trofeer, ikke ett, ikke to, men tre, samt at skal ta klubben til CL. Dette skal gjøres ved å underholde publikum.

Han får 100% sikkert ikke den samme respekten i spillergruppen som det han har i Strømsgodset, og han kommer ikke til å få tid til å bygge opp nødvendig respekt (tror jeg). Alle managere i hele verden vil klare å ta Celtic til seriegull neste sesong, så han kommer ikke til å måles på det, og det vil ikke være med på å gi respekt.

Jeg unner RD denne muligheten, men jeg tror ikke kulturen passer hans måte å lede et lag. Å være spillernes "bestevenn" fungerer svært sjelden i britiske klubber...

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 09:10 
Avlogget

Vedrørende det jeg skrev tidligere om lav kompensasjon kontra Deilas påståtte lønn tenkte jeg på rapportene i går om oppmot 15 mill i året. Ser at det i dag skrives om 5 mill + bonuser.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 09:18 
Avlogget

OK med hensyn til det å ha tilført noe.

Ronny Deila vil kunne vinne begeistring og respekt hos spillere og publikum i en storklubb ikke ved å vinne, men ved hans måte å la et lag spille. Fair behandling av spillere vil bli verdsatt.

For øvrig: Det som bringer bl.a deg til å anse ham som en moderat taktiker, er trolig at Ronny Deila i tillegg til å vinne kamper også har vært opptatt av å innføre nye momenter i spillet, samt at han har søkt å integrere spillere i laget, samt trolig også har gjennomprøvd muligheter. Alt sånt har kunnet framstå som "utaktisk". Når da et eller annet ikke har fungert foreløpig, har han tidsnok kunnet (og evnet å) foreta justeringer slik at kamper ikke har ledet til poengtap. I de justeringene av et kampbilde har han den mesterhånd som er noe av det som er mest vrient å erstatte, etter min oppfatning.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 09:31 
Avlogget

Det er lov å være uenig :)

Jeg tror dette blir for tøft (og kanskje avslørende) for RD. Han får ikke et år på å spille inn en ny spillestil, til det er kravene i så store klubber alt for høye.

RD levere fra dag 1 (CL kval), og en skuffelse der vil ikke gi ham en god nok start (ro) til å bygge det han gjerne ønsker (tror jeg).

Jeg håper jeg tar feil, for jeg vil gjerne at han skal lykkes i en så stor klubb, men jeg er rimelig sikker på at jeg har rett.

Håper vi kan dra frem denne tråden om et års tid, og at det da er mange som kan le av mine påstander...

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 09:51 
Avlogget

Det er tenkelig at Ronny Deila såkalt må levere fra dag 1.

Men det kan også være at man har sett på hvordan Ronny lyktes i Strømsgodset. At man innser at hans endringer må ta LITT tid, om enn ikke meget tid. Det er rimelig å tenke seg at Celtic ellers ikke ville ha gått for et slikt alternativ.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 10:02 
Avlogget

I de store klubbene i verden har man ikke tid til å vente på suksess. Suksess er deres eksistensgrunnlag, så der inngår man ikke kompromisser.

Celtic forventer umiddelbar suksess med RD, ellers hadde de gått for et annet alternativ.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 10:03 
Avlogget

jeg er enig med besserwisser i at Deila får en stoor utfordring, og jeg er heller ikke sikker på at hans pedagogiske trenerstil lar seg "oversette" til skotsk. Så langt har ingen norske trenerpedagoger lykkes nevneverdig i utlandet(Drillo, Solbakken etc). De blir tilsynelatende "spist" av klubbhierarkiet, interne maktkamper og sterke spillerpersonligheter som ikke lar seg styre av managere de ikke har respekt for.

De som har hatt suksess er enten autoritære ledere (Sollied) eller de som har gått gradene i utlandet (Jørn Andersen og Solskjær).

jeg håper Deila lykkes og tror det er helt riktig å slippe ham nå, men jeg er sannelig ikke sikker på at han får arbeidsro nok til å vise hva han faktisk står for....

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 10:13 
Avlogget

Om kravet til suksess som ufravikelig også omfatter første CL-kvalik, uansett hvilken motstand de kan bli satt opp mot, og før andre obligatoriske kamper er spilt, er jeg mer spørrende til om gjelder. For serien gjelder det derimot åpenbart fra første sesong.

At Ronny Deila har blitt tildelt en assistent som "kan" Celtic, er ganske sikkert for å styrke Deila overfor et gjenstridig klubbapparat og gi ham en alliert som kan kulturelle koder som råder.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 10:20 
Avlogget

Superteale skrev:
De som har hatt suksess er enten autoritære ledere (Sollied) eller de som har gått gradene i utlandet (Jørn Andersen og Solskjær).

Hvordan i all verden kan du trekke inn Solskjær i de som har hatt suksess i utlandet?

Kanskje den største floppen av dem alle i mine øyne.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 11:36 
Avlogget

Dimmi skrev:
Superteale skrev:

Hvordan i all verden kan du trekke inn Solskjær i de som har hatt suksess i utlandet?

Kanskje den største floppen av dem alle i mine øyne.

jeg skjønner hva du mener, men jeg tenkte Man U`s reservelag. Han har fortsatt en høy stjerne i England og de fleste ser vel at Cardiff er et langsiktig prosjekt som få kunne ha reddet på det tidspunktet Ole overtok klubben.....

Uansett så står resten av utsagnet mitt med pedagogisk kontra autoritær lederstil osv, selv om Solskjær kanskje var et uheldig eksempel....

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 11:49 
Avlogget

Ikke enig.
Når selv Tony Pulis hever Crystal Palace fra 20. til en 11.plass, da setter det Solskjærs jobb i perspektiv.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 11:55 
Avlogget

Jeg syns alt har skjedd på feil måte her. Når han sa nei til Malmø og forlenget kontraktet for noen få måneder siden, snakket han tryggheten dette ville gi både han og klubben, og han fikk antageligvis noen løfter som han ikke har rukket å teste enda. Klubben fikk akkurat ordnet en hovedsponsor etter lang tids jobbing, og med Champions League til høsten lå alt an til mye moro med Godset framover.

Men plutselig har han og agenten gått bak klubbens rygg, og latt klubben i stikke i en usikker periode mens vi prøver å gjenoppbygge laget etter Stefan og Ola forsvant. Sannsynligheten for at Adam Larsen og andre, også i støtteaparatet, forsvinner samme veien er også stor. De som sitter med kontrakter som er i ferd med å gå ut tenker seg nok om et par ganger nå, så dette kommer til å koste klubben dyrt og mye mer enn de småpengene det er snakk om i kompensasjon.

Det er jo ikke utenkelig at David Nielsen funker eller vi får til en annen løsning, men at ting vil bli rotete en stund framover er det liten tvil om, og det er det siste vi trengte. Det som skjedde i Tromsdalen er greit bevis for det. Og dette vet Ronny godt og enda velger han å stikke på et så ugunstig tidpspunkt?

Folk snakker om at Godset skylder Ronny dette, men husk at Ronny sannsynligvis ikke hadde vært noe uten Godset heller. Ikke enda i hvert fall. Det går begge veier det der. Han er ikke 40 år en gang. En barnerompe i trenersammenheng. Dette er heller ingen "en gang i livet" mulighet heller. Vinner han serien med Celtic, er det som forventet. Ingen vil heve et øyebryn en gang. Syns han stemningen på Celtic park er så bra (og det er det jo), er det bare å kjøpe billett som alle andre.

Visst fortjener Ronny suksess, men ikke for enhver pris og på bekostning av en hel klubb. Og stillheten fra klubben og at ting drar drar ut tyder på at klubben er av samme oppfatning, og det understreker vel også hvor ille dette kan bli. Dette liker jeg ikke i det hele tatt. Jeg syns det ødelegger mye av den romansen som har vært rundt klubben de siste par årene. Jeg skjønner det er vanskelig pga at den norske serien ikke følger resten av verden, men hadde han dratt etter sesongslutt, hadde dette vært mye enklere å akseptere.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 12:10 
Avlogget
Brukerens avatar

carlsb3rg skrev:
Jeg syns alt har skjedd på feil måte her. Når han sa nei til Malmø og forlenget kontraktet for noen få måneder siden, snakket han tryggheten dette ville gi både han og klubben, og han fikk antageligvis noen løfter som han ikke har rukket å teste enda. Klubben fikk akkurat ordnet en hovedsponsor etter lang tids jobbing, og med Champions League til høsten lå alt an til mye moro med Godset framover.

Men plutselig har han og agenten gått bak klubbens rygg, og latt klubben i stikke i en usikker periode mens vi prøver å gjenoppbygge laget etter Stefan og Ola forsvant. Sannsynligheten for at Adam Larsen og andre, også i støtteaparatet, forsvinner samme veien er også stor. De som sitter med kontrakter som er i ferd med å gå ut tenker seg nok om et par ganger nå, så dette kommer til å koste klubben dyrt og mye mer enn de småpengene det er snakk om i kompensasjon.

Det er jo ikke utenkelig at David Nielsen funker eller vi får til en annen løsning, men at ting vil bli rotete en stund framover er det liten tvil om, og det er det siste vi trengte. Det som skjedde i Tromsdalen er greit bevis for det. Og dette vet Ronny godt og enda velger han å stikke på et så ugunstig tidpspunkt?

Folk snakker om at Godset skylder Ronny dette, men husk at Ronny sannsynligvis ikke hadde vært noe uten Godset heller. Ikke enda i hvert fall. Det går begge veier det der. Han er ikke 40 år en gang. En barnerompe i trenersammenheng. Dette er heller ingen "en gang i livet" mulighet heller. Vinner han serien med Celtic, er det som forventet. Ingen vil heve et øyebryn en gang. Syns han stemningen på Celtic park er så bra (og det er det jo), er det bare å kjøpe billett som alle andre.

Visst fortjener Ronny suksess, men ikke for enhver pris og på bekostning av en hel klubb. Og stillheten fra klubben og at ting drar drar ut tyder på at klubben er av samme oppfatning, og det understreker vel også hvor ille dette kan bli. Dette liker jeg ikke i det hele tatt. Jeg syns det ødelegger mye av den romansen som har vært rundt klubben de siste par årene. Jeg skjønner det er vanskelig pga at den norske serien ikke følger resten av verden, men hadde han dratt etter sesongslutt, hadde dette vært mye enklere å akseptere.

Godt forenklet ned til oss i GU Jostein, flott at du ville dele disse synspunktne med oss, helt enig forresten. :wink:

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 12:10 
Avlogget

Dimmi skrev:
Ikke enig.
Når selv Tony Pulis hever Crystal Palace fra 20. til en 11.plass, da setter det Solskjærs jobb i perspektiv.

Dimmi:
jeg driter i Solskjær, jeg prøver å diskutere Deila her. Greit at Solskjær var ett dårlig eksempel i et lengre innlegg, men jeg tror du skjønte hvor jeg ville hen i innlegget som helhet..... :?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 103  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen