Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Aug 2019, 02:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 103  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ronny Deila
InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 12:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Done deal! Deila klar for Celtic.
http://www.celticfc.net/news/6007

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 12:21 
Avlogget
Brukerens avatar

carlsb3rg skrev:
Jeg syns alt har skjedd på feil måte her. Når han sa nei til Malmø og forlenget kontraktet for noen få måneder siden, snakket han tryggheten dette ville gi både han og klubben, og han fikk antageligvis noen løfter som han ikke har rukket å teste enda. Klubben fikk akkurat ordnet en hovedsponsor etter lang tids jobbing, og med Champions League til høsten lå alt an til mye moro med Godset framover.

Men plutselig har han og agenten gått bak klubbens rygg, og latt klubben i stikke i en usikker periode mens vi prøver å gjenoppbygge laget etter Stefan og Ola forsvant. Sannsynligheten for at Adam Larsen og andre, også i støtteaparatet, forsvinner samme veien er også stor. De som sitter med kontrakter som er i ferd med å gå ut tenker seg nok om et par ganger nå, så dette kommer til å koste klubben dyrt og mye mer enn de småpengene det er snakk om i kompensasjon.

Det er jo ikke utenkelig at David Nielsen funker eller vi får til en annen løsning, men at ting vil bli rotete en stund framover er det liten tvil om, og det er det siste vi trengte. Det som skjedde i Tromsdalen er greit bevis for det. Og dette vet Ronny godt og enda velger han å stikke på et så ugunstig tidpspunkt?

Folk snakker om at Godset skylder Ronny dette, men husk at Ronny sannsynligvis ikke hadde vært noe uten Godset heller. Ikke enda i hvert fall. Det går begge veier det der. Han er ikke 40 år en gang. En barnerompe i trenersammenheng. Dette er heller ingen "en gang i livet" mulighet heller. Vinner han serien med Celtic, er det som forventet. Ingen vil heve et øyebryn en gang. Syns han stemningen på Celtic park er så bra (og det er det jo), er det bare å kjøpe billett som alle andre.

Visst fortjener Ronny suksess, men ikke for enhver pris og på bekostning av en hel klubb. Og stillheten fra klubben og at ting drar drar ut tyder på at klubben er av samme oppfatning, og det understreker vel også hvor ille dette kan bli. Dette liker jeg ikke i det hele tatt. Jeg syns det ødelegger mye av den romansen som har vært rundt klubben de siste par årene. Jeg skjønner det er vanskelig pga at den norske serien ikke følger resten av verden, men hadde han dratt etter sesongslutt, hadde dette vært mye enklere å akseptere.

Meget gode betraktninger. Støttes 110%!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 12:54 
Avlogget

Helt enig.

Godset er blitt redusert til noe veldig lite i denne prosessen.

Liker det svært dårlig.

Men nå har jeg fått min del fått nok av Ronny Deila for en stund. Nå vil jeg se og høre fra Godset!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 12:56 
Avlogget

Jeg håper DT tør å skrive om hele denne prosessen, slik at vi får vite hva som faktisk har skjedd...

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 12:59 
Avlogget

Kiddo skrev:
Helt enig.

Godset er blitt redusert til noe veldig lite i denne prosessen.

Liker det svært dårlig.

Men nå har jeg fått min del fått nok av Ronny Deila for en stund. Nå vil jeg se og høre fra Godset!

Ja. Det er nettopp det jeg sitter igjen med også. Greit at Godset er veldig lite i den store sammenhengen, men her har vi blitt redusert til tyggisen som sitter fast under skoen.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:09 
Avlogget

Tror ikke denne er lenket til herfra: http://vgsporten.vg.no/2014/06/04/jobben-deila-ma-si-ja-til/

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:24 
Avlogget

Jeg anser og anerkjenner at ikke utelukkende spillere, men også trenere har sine egne personlige karrieredrømmer.

Da har klubber og spillere/trenere egeninteresser på hver sin side som ved enkelte korsveier vil kunne bli motstridende.

Det er vanskelig å unngå at skilleveier da kan bli problematiske for en part.

Ronny Deila har hatt dimensjoner som trener som er overdådige og sjeldne. Hans fotballideer appllerte til meg alt mens ikke alt var mulig å få til ennå, med eget lag under nedrykksstrek. Men det var alt da intensjoner som det var mulig å oppdage for den som ville se. Det har hele veien vært et privilegium å få følge min klubbs lag utformet etter hans fotballideer og ledet av ham.

Ved skilleveien er jeg takknemlig for hva han har bidratt så avgjørende til at også jeg har fått oppleve.

TAKK, RONNY DEILA!
Lykke til videre i din nye klubb!
Jeg kommer nok også til å være nysgjerrig på hva han vil utrette der, uansett at det er min egen klubb og dens lag som jeg vil fortsette å følge.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 06 Jun 2014, 13:25, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:25 
Avlogget
Brukerens avatar

Kjipt. Jævli kjipt. Enig med folket over.

Forøvrig imponerende at det ikke er nevnt med et eneste ord på Godset.no. Tror aldri jeg har fått en eneste nyhet derfra.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:29 
Avlogget

Dette går nok helt greit for oss supportere... Ingen, ikke en gang Ronny Deila, ville ha klart å gjennskape den spontane og enorme gleden som oppstod på Marienlyst i fjor...

Et nytt kapittel, og nytt mot!

Takk for alle gledene Ronny Deila!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:32 
Avlogget

Takknemlig for jobben og unner han suksess som sagt, men ting har skjedd på en uryddig måte her.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:46 
Avlogget
Brukerens avatar

carlsb3rg skrev:
Takknemlig for jobben og unner han suksess som sagt, men ting har skjedd på en uryddig måte her.

Det er ikke tvil om at dette har vært litt uryddig. NeilLennon har jo bekreftet at de ønsket å hente Deila til Celtic som hans nr.2. Dette ble snakket om i april. Kom ikke her å si at Celtic plutselig tok kontakt med SIF denne uken, uten at det har vært kontakt med Deila (helt sikkert gjennom Pedersen, agent) tidligere. Tror ikke SIF har vært klar over dette. Hadde jeg vært SPZ eller Flo, hadde jeg nok ikke vært helt fornøyd med Deila. Men, men.. Water under the bridge.

Se fremover nå. Klubben er større enn spillere, trenere osv. Spennede å se om det blir David som tar over (tror nok det) og hvordan laget presterer videre.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:49 
Avlogget

Pressekonferansen foreløpig "forsinket"... Forhandler de fortsatt?

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:50 
Avlogget

Usikker på hva jeg skal tenke om dette. På den ene siden forstår jeg jo lett RD, dette er en topp mulighet for ham. Tilsynelatende en klubb med relativt like forutsetninger som Godset, dog med klar forventning om gull hver år (som slik den skotske ligaen er pr i dag kun er å be gutta om å gjøre det samme som alltid,,,).

På den annen side virker prosessen lite ryddig, kanskje et tegn på at ting ikke har vært så rosenrødt og at RD har blitt "mett" på Godset?

Lander nå lell på følgende konklusjon:
Godset er mye mer enn RD - synes det begynner å bli en gjennomsyra filosofi fra alt til spillere til støtteapparat på så mange nivåer i klubben. David Nielsen bør være mannen som holder i tømmene videre, men vel så viktig er det at fundamentet som holder dette på plass (Flo, SPZ etc) forblir tro mot filosofien.

Det er ingen som blir skuffa om Godset ikke tar medalje - medalje er karamellen vi som Godsetsupportere kan suge på i ny og ne.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:51 
Avlogget

carlsb3rg skrev:
Jeg syns alt har skjedd på feil måte her. Når han sa nei til Malmø og forlenget kontraktet for noen få måneder siden, snakket han tryggheten dette ville gi både han og klubben, og han fikk antageligvis noen løfter som han ikke har rukket å teste enda. Klubben fikk akkurat ordnet en hovedsponsor etter lang tids jobbing, og med Champions League til høsten lå alt an til mye moro med Godset framover.

Men plutselig har han og agenten gått bak klubbens rygg, og latt klubben i stikke i en usikker periode mens vi prøver å gjenoppbygge laget etter Stefan og Ola forsvant. Sannsynligheten for at Adam Larsen og andre, også i støtteaparatet, forsvinner samme veien er også stor. De som sitter med kontrakter som er i ferd med å gå ut tenker seg nok om et par ganger nå, så dette kommer til å koste klubben dyrt og mye mer enn de småpengene det er snakk om i kompensasjon.

Det er jo ikke utenkelig at David Nielsen funker eller vi får til en annen løsning, men at ting vil bli rotete en stund framover er det liten tvil om, og det er det siste vi trengte. Det som skjedde i Tromsdalen er greit bevis for det. Og dette vet Ronny godt og enda velger han å stikke på et så ugunstig tidpspunkt?

Folk snakker om at Godset skylder Ronny dette, men husk at Ronny sannsynligvis ikke hadde vært noe uten Godset heller. Ikke enda i hvert fall. Det går begge veier det der. Han er ikke 40 år en gang. En barnerompe i trenersammenheng. Dette er heller ingen "en gang i livet" mulighet heller. Vinner han serien med Celtic, er det som forventet. Ingen vil heve et øyebryn en gang. Syns han stemningen på Celtic park er så bra (og det er det jo), er det bare å kjøpe billett som alle andre.

Visst fortjener Ronny suksess, men ikke for enhver pris og på bekostning av en hel klubb. Og stillheten fra klubben og at ting drar drar ut tyder på at klubben er av samme oppfatning, og det understreker vel også hvor ille dette kan bli. Dette liker jeg ikke i det hele tatt. Jeg syns det ødelegger mye av den romansen som har vært rundt klubben de siste par årene. Jeg skjønner det er vanskelig pga at den norske serien ikke følger resten av verden, men hadde han dratt etter sesongslutt, hadde dette vært mye enklere å akseptere.
+1
Jeg forstår veldig godt at Deila griper denne sjansen han nå har fått men jeg er allikevel overrasket over at det skjer. Etter det som skjedde i vinter trodde jeg ærlig talt han ville trene oss denne sesongen og kanskje en til.
Selv om enkelte ser ut til å ta dette med en viss ro og tror at Deilas avgang ikke vil få de store konsekvenser er jeg selv langt fra rolig. Men så er jeg da også en pessimistisk realist av natur 8) Jeg mistenker og frykter at Deilas person og hans unike evner til å behandle medmennesker skal ha en meget stor del av æren for at klubben har klart og trekke til seg talentfulle spillere og fått de resultater den har gjort de siste årene. Nå frykter jeg hva som kommer, at det blir en nedtur er jeg ganske sikker på. Men jeg trøster meg foreløpig med at vi har landets beste sportslig leder og håper at Jostein får begrenset skadevirkningene i mest mulig grad. Ønsker Ronny Deila all mulig hell og lykke i Glasgow. Skal bli spennende å følge med.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:52 
Avlogget
Brukerens avatar

Glansen falmet etter Malmø-surret i vintet. Nå er Ronny historie. Leve kong David

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 103  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen