Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Sep 2019, 02:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ronny Deila
InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 13:54 
Avlogget

Grompen skrev:
Forøvrig imponerende at det ikke er nevnt med et eneste ord på Godset.no. Tror aldri jeg har fått en eneste nyhet derfra.

Strømsgodsets mediesjef Helge Helgesen bekrefter overfor Dagbladet at drammensklubben ikke er blitt enige med skottene om kompensasjon for treneren som har kontrakt fram ut 2016

Ellers "stinker" det litt av overgangen
http://www.dagbladet.no/2014/06/06/spor ... /33706411/

De forhandler enda og klubbene er ikke enige osv

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 14:03 
Avlogget

Svea setter ord på frykten min:
http://vgsporten.vg.no/2014/06/06/100-m ... -ikke-sif/

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 14:15 
Avlogget

Så mye bitterhet fra folk. Ronny kunne, hvis han hadde ønsket, vært trener i en annen klubb allerede. Tenk at vi, lille Godset, har fostret en trener som går rett fra oss til Celtic. Ingen skal være noe annet enn stolt over det! Så vil noen si at tidspunktet er feil, men når ville det ha vært riktig? Deila har fortjent dette fullt ut, jeg for min egen del vil alltid være takknemlig for det han har gjort for klubben.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 14:26 
Avlogget

Kamuf Larsen skrev:
Så mye bitterhet fra folk. Ronny kunne, hvis han hadde ønsket, vært trener i en annen klubb allerede. Tenk at vi, lille Godset, har fostret en trener som går rett fra oss til Celtic. Ingen skal være noe annet enn stolt over det! Så vil noen si at tidspunktet er feil, men når ville det ha vært riktig? Deila har fortjent dette fullt ut, jeg for min egen del vil alltid være takknemlig for det han har gjort for klubben.

Takker for det innspillet, fine ord!

Ronny Deila på hans side på pressekonferansen etter VG's gjengivende oversettelse derfra:

Hurtig avgjørelse

- Jeg må takke Strømsgodset for ni fantastiske år. Det er en helt utrolig flott klubb, og vi har vært med på et eventyr. Alle visste at jeg ikke ville forlate klubben til fordel for en norsk klubb. Det handlet i så fall om å reise utenlands.

- Dere kan møtes i kvaliken til Champions League?

- Jeg håper vi møtes i gruppespillet, gliser Deila på podiet i Glasgow.

Et par senere, endrende, tilllegg: Dagbladers gjengivelse av tilsvarende punkt, bl. a.:

- Jeg vil takke Godset for noen fantastiske år, men nå var tiden inne. Jeg er sikker på at alle Strømsgodset-supporterne vil skjønne det. Jeg er sikker på at de kan utvikle seg videre. Det er utrolig mange dyktige mennesker som jobber der.

DT's gjengivelse:
– Jeg må takke Strømsgodset for ni fantastiske år. Alle visste at jeg ikke kom til å gå til en norsk klubb. Det er mange flinke folk som jobber der, så hvis de fortsetter med det vi har jobbet med, og får inn noe nytt, så kan de holde seg på topp, sier Deila.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 06 Jun 2014, 14:44, endret 2 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 14:30 
Avlogget

Kamuf Larsen skrev:

Jeg er helt enig.

Lykke til og kom tilbake igjen på et senere tidspunkt!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 14:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Independiente skrev:
Kamuf Larsen skrev:

Takker for det innspillet, fine ord!

Ronny Deila på hans side på pressekonferansen etter VG's gjengivende oversettelse derfra:

Hurtig avgjørelse

- Jeg må takke Strømsgodset for ni fantastiske år. Det er en helt utrolig flott klubb, og vi har vært med på et eventyr. Alle visste at jeg ikke ville forlate klubben til fordel for en norsk klubb. Det handlet i så fall om å reise utenlands.

- Dere kan møtes i kvaliken til Champions League?

- Jeg håper vi møtes i gruppespillet, gliser Deila på podiet i Glasgow.

Takk for jobben du har gjor Deila, og fundamentet du har lagt. Vi rykker ikke ned i år, og det kan sikker være greit for David å bli kastet inn i det. At prosessen virker uryddig er helt sikkert, men det er en stor klubb som kom på banen, og jeg har forståelse for avgjørelsen. Jostein gjør også jobben sin, selvfølgelig skal han presse krøssusene for så mye som mulig.

Lykke til videre, jeg kommer til å følge deg, og håper du oppnår suksess. Det aller morsomste hadde likevel vært å sende deg og Celtic ut av CL kvallikken!!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 14:48 
Avlogget

Jeg tror alle vi supportere unner Ronny dette her innerst inne. Det er ikke så mye bitterhet over akkurat det. Jeg klarer ikke å være sur på han når jeg ser han på pressekonferansen nå. Jeg ER glad på hans vegne fordi han er en herlig type.

Jeg tror heller jeg er litt skuffet fordi alt dette kom så utrolig brått på samt at prosessen - i hvertfall den prosessen vi har fått innblikk i - ikke virker så veldig ryddig. Alt vi får høre er "det er bare spekulasjoner" og "det vil jeg ikke kommentere". Det virker, for meg, som om lille Godset har blitt behandlet som en liten ubetydelighet her. Det er VM og fotballferie på øya nå. Hvorfor måtte han presenteres så fort etc? Hvorfor kunne ikke prosessen har vært litt mer åpen?

Mtp at de senest istad sa at det ikke var enighet mellom klubbene, virker det som om Celtic har spekulert i at Ronny var veldig lysten på oppgaven og at Godset har sagt at de ikke skulle holde han igjen hvis han fikk muligheten. Derfor har de bare dratt han ut døra og regnet med at de kunne kaste noen pund mot lille Godset som enten måtte ta til takke med det dem fikk, eller fremstå som smålige når de nektet han denne muligheten. Det er ikke snakk om smålighet, men at Godset tilsynelatende ble satt i en vanskelig situasjon med tidspress og det hele.

Jeg er først og fremst bitter på at Godset som klubb blir latterliggjort i selve prosessen mot mektige Celtic. Det er sikkert en del følelser og "sorg" som ligger bak reaksjonen, men det er noe som ikke stemmer her også.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 14:53 
Avlogget

Ingen bitterhet, men den må være blind som ikke har merknader til den prosessen (ennå ikke
avsluttet) som Strømsgodset ble kastet ut i her.

Men uansett: Anser denne tråden som Godsethistorie nå, og akter ikke følge med den over i et "Celtic-forum".

Leve Godset.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 14:59 
Avlogget

Jeg velger rett og slett å unnlate å fokusere på den prosessen eller på krenkethet.

Og jeg kommer sikkert til å lese en god del omkring hva som sies om hva Ronny Deila foretar seg med og i Celtic. Men tviler på at jeg kommer til å skrive noe videre i denne tråden når den sikkert blir flyttet til Fotball generelt (som aktiv tråd).

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 15:19 
Avlogget

Tusen takk Ronny, du har vært enorm!

Det er så meget lettere å akseptere at du går til Celtic enn f.eks. Malmø. Men samtidig kunne du ha gjort dette på en mer ryddig måte. Men men, håper du kommer på kampen til mandag, hadde vært på sin plass med et sikkelig farvel.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 15:39 
Avlogget

Herregud, ingen bitterhet ovenfor Ronny D, denne herlige fyren som har gitt stor fotballglede til en godt voksen Godset-supporter som meg selv. Det er uendelig lenge siden jeg ga opp drømmen om å få oppleve et seriemesterskap med klubben vår. Det har jeg nå allikevel fått oppleve og med hvilken stil det ble gjort :D
En ny generasjon over det ganske land vokser opp med et (fotball)verdensbilde der Strømsgodset fra Drammen er en av de store klubbene. I min oppvekst var det andre lag som var gode, mange av dem borte nå, men vi husker de fortsatt.
Ronny & co har skrevet et nytt og gyllent kapitel i Strømsgodsets historie og det er jeg Ronny evig takknemlig for.
Han har igjen satt klubben vår tilbake på kartet og har gitt supportere en nesten uendelig lang rekke med særdeles hyggelig kvelder på Gamle Gress.
Kommer til å følge Ronny med interesse i Celtic, det blir spennende. Tipper supporterne raskt får sansen for deg, jeg har i hvert fall trua.
TUSEN TAKK, LYKKE TIL OG PÅ GJENSYN :-)

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 16:25 
Avlogget

Evig takknemlig for det du har gjort for klubben jeg har fulgt i 28 år. Takk for at du tok oss tilbake til gamle høyder.

Denne sjansen kunne du ikke la gå fra deg.

Lykke til videre!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 16:30 
Avlogget

Takk for innsatsen, Ronny. For en reise du har vært med på, den blir aldri glemt og er det jeg velger å fokuserer på i dag.

Jeg har forståelse for at Deila måtte ta denne muligheten og ønsker lykke til.

Alle forsvinner til slutt, men klubben skal videre og er fremdeles i en god posisjon til å se flere gode år.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 16:38 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrerer at det er en masse folk som føler stolthet og applauderer overgangen til Celtic. Sånn føler ikke jeg det i det hele tatt. All ære til Deila for å ha landet en kontrakt med en såpass stor klubb som Celtic. Håper også han vil gjøre det bra der. Men hvordan han blir klappet ut etter den prosessen her forstår jeg ikke.

Jeg er supporter til klubben Godset- ikke Deila eller en hvilken som helst spiller. Deila har hele tiden fremhevet at det for han er det viktigste å utvikle spillere og at han er stolt over å selge til høyere rangerte klubber (har heldigvis ikke nevnt RBK & andre norske på en stund). Jeg blir bare trist hver gang. Ja, Deila har nesten utført mirakler ved å klare å erstatte den ene spilleren etter den andre som har forsvunnet. Denne sesongen har vi imidlertid ikke gjort det. Laget fremstår som tydelig svekket fra ifjor. Salg kan imidlertid lett forstås og forsvares om det gir noe vesentlig tilbake til klubben, i form av penger. Da må imidlertid summene som kommer inn være vesentlige (les som Stefan, Anders..). At Deila, som har vært 90% av årsaken til klubbens suksess kanskje skal innbringe et par millioner er en direkte hån. Da snakker vi omtrent en Thomas Sørum i verdi. Vet at spillere er høyere verdsatt enn trenere, men det får da være måte på.

Nå opplever jeg situasjonen slik at det har skjedd mye bak kulissene og at Deila forsvinner omtrent over natta. Synes det er veldig spesielt at klubben er helt tyst rundt hele prosessen mens Deila står og gliser over eget karriereløft, presentert som ny Celtic-manager. Dette et par dager før neste hjemmekamp midt i serien her. Det virker jo som om han ikke en gang skal lede laget i den matchen hvis han allerede har en ny arbeidsgiver..? -Har aldri opplevd at en treneransettelse har fungert på denne måten. Jeg forstår at Deila ble mer enn fristet av tilbudet, men hvor er lojaliteten til klubben han faktisk blir betalt vanvittig mye penger for å arbeide i? Er det bare en håndfull som reagerer på dette?

Sportslig sett har jeg troa på at Nielsen (hvis det blir han da) kan føre oss videre på en god måte. Jeg er veldig mye mer usikker i forhold til tiltrekkingskraft på nye og nåværende enkeltspillere. Hva skjer nå med Abu & co? -Nå får vi ihvert fall sett hvem som spiller for klubben kontra hvem som spilte for Deila.

Rett etter ansettelsen av Deila var jeg negativ. Jeg tok grundig feil. Deila er det beste som har hendt klubben. Jeg synes det er veldig synd at han forsvinner på en slik måte at i hvert fall undertegnede får en litt vond smak i munnen.

Takk for noen supre år som supporter under Deilas ledelse!
Nå blir det spennende dager og uker fremover.

Leve Godset!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 16:54 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja vel, ja... Begynner å få en litt vond smak i munnen..
http://www.tv2.no/2014/06/06/sport/stro ... la/5678074

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen