Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Sep 2019, 01:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ronny Deila
InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 21:16 
Avlogget

Preget, ja, kanskje til og med sliten. Men samlet!. Han gravde dypt da han sa at de samme folkene som en gang stod bak en Ronny sDeila om "måtte lære alt" fremdeles er i klubben, og at de vil stå bak en ny trener. Dette er selvfølgelig det som viktig for Godset.

Også god i en våken Jørgen Horn til dagwrevyens reporter: "Godset der ikke bare Ronny Deila. Det er veldig mange gode folk i Strømsgodset!" Takk Jørgen!

Stiller med hjemmelaget plakat mandag: "In Jostein we trust!"

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 21:25 
Avlogget

Kiddo skrev:
Er trygg på at Ronny er for profesjonell til å stille på Marienlyst mandag, som fra et eller annet tidspunkt mellom tirsdag og torsdag i realiteten ble en bortebane for ham. Hele hans oppmerksomhet og lojalitet forventes dessuten må nå å ligge hos Celtic. Tiden for hyllest er forbi, Godset og RD vandrer videre på adskilte veier, slik er livet.

Det er overfor ytringer som i de seneste i denne tråden, denne inkludert, at jeg er glad jeg ikke utelukkende har en fotballidentitet!

Det er uansett noe som kunne hete takknemlighet som ikke behøver å ta slutt. Den stikker ikke særlig dypt hos enkelte. Dermed ser jo også de som ennå er innenfor, hvor langt hyllesten rekker.

Endringen: fjernet et bittelite forbehold.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 06 Jun 2014, 22:51, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 21:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Independiente skrev:
Kiddo skrev:
Er trygg på at Ronny er for profesjonell til å stille på Marienlyst mandag, som fra et eller annet tidspunkt mellom tirsdag og torsdag i realiteten ble en bortebane for ham. Hele hans oppmerksomhet og lojalitet forventes dessuten må nå å ligge hos Celtic. Tiden for hyllest er forbi, Godset og RD vandrer videre på adskilte veier, slik er livet.

Det er overfor ytringer som i de seneste i denne tråden, denne inkludert som like fullt en av de mest siviliserte, at jeg er glad jeg ikke utelukkende har en fotballidentitet!

Det er uansett noe som kunne hete takknemlighet som ikke behøver å ta slutt. Den stikker ikke særlig dypt hos enkelte. Dermed ser jo også de som ennå er innenfor, hvor langt hyllesten rekker.

Er veldig få her inne som ikke unner Deila denne jobben, og som ville ha hyllet han mandag. Selvfølgelig vil takknemeligheten for hva Deila utrettet for klubben leve videre i både minne og klubbhistorien. Det som jeg personelig reagerer sterkt på er at han ikke ventet ut forhandlingen mellom klubbene, men tok affære selv. La gå som du sier at han kanskje har negativ erfaring fra svenskeflørten, men han av alle måtte også forstått at klubben ville skjønt at Celtic var så stort at de ikke ville hindret overgangen. Vi skulle fått lov å presse noen timer til om prisen, det var Celtic som var i tidsnød.

Uansett, vann under brua allerede, Deila vil bli hilst på overalt også i etterkant av denne uproffesjonelle handlingen. Vil også si at signalefekten ovenfor spillere som ønsker seg videre er veldig uheldig.

Derfor er det gledelig at Jostein fremstår så gjennomprofesjonell. Inget nag skinner igjennom, men en mann som vet hva det vil si å føre forhandlinger til det beste for klubben står skinnende frem i lyset. Hyll JF.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 21:39 
Avlogget

Tipper vi får se Ronny på mandag og han får den hyllesten han fortjener.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 21:44 
Avlogget

Independiente skrev:
Kiddo skrev:

Det er overfor ytringer som i de seneste i denne tråden, denne inkludert som like fullt en av de mest siviliserte, at jeg er glad jeg ikke utelukkende har en fotballidentitet!

Herregud a mann. Ingen her som er ikke stum av beundring for den jobben Deila har gjort. Vi er alle evig takknemlig for det han har bidratt med, og ønsker han alt godt i fremtiden. Det er allikevel helt legitimt å føle et snev av svik når han regelrett tråkker på klubben, og de personene som ga han all tillit i verden når han trengte den som mest.

Som nevt over reagerer jeg også på signaleffekten dette har ovenfor spillerne i klubben. Ronny var vel greit forbanna den gangen Molde prøvde å ta kontakt med Vilsvik bak ryggen til klubben.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 21:58 
Avlogget

Tror alle trenger et par dager til å fordøye dette. Uansett når Deila eventuelt hadde dratt, hadde det vært feil i enkeltes øyne.

Jeg mener at når først en så stor klubb som Celtic melder interesse, da har man egentlig ingen valg. Blir litt det samme som i januar da Stefan dro. Ingen klagde da siden det tross alt var Celtic.
Vi snakker lille Norge som knapt har hatt en suksesshistorie når det gjelder norske trenere og utenlandske klubber. Dette var Deilas sjanse for denne gang og et SOLID steg over Malmø.
Hadde han endt opp i en slapp klubb utenlands bare for å dra, hadde saken vært annerledes i mine øyne.

Bare å takke for jobben Deila har gjort hos oss, og ønske han lykke til videre hos Celtic!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 22:08 
Avlogget

Kommentar på Facebook til dt-saken om spillet rundt Deila:

Ivar Strømsjordet:
"Ronny hadde fortjent noe annet fra sin tidligere arbeidsgiver!"

Er det en bitter mann som vil sverte gamle "venner"? Eller har det vært uregelmessigheter i prosessen fra Godset sin side også?

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 22:11 
Avlogget
Brukerens avatar

Vegard Beid skrev:
Kommentar på Facebook til dt-saken om spillet rundt Deila:

Ivar Strømsjordet:
"Ronny hadde fortjent noe annet fra sin tidligere arbeidsgiver!"

Er det en bitter mann som vil sverte gamle "venner"? Eller har det vært uregelmessigheter i prosessen fra Godset sin side også?

Vedder en halvliter på det første alternativet. Bitter mann, ikke første gang han sparker heller

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 22:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg skal nok klare å komme fort over denna kjipe handlinga fra Ronny sin side, kan forstå det men hadde forventa at han hadde handla anderledes i en slik situasjon.
Uansett så takker jeg for alt han har vært med på å utvikle for Godset. En veldig viktig mann som har stått bak et vannvittig løft i klubben. Tusen takk for cupgull og seriegull! Du har vært fantastisk! =)

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 22:48 
Avlogget

Hvorfor måtte dette komme ut? Hvorfor kunne ikke bare Ronny holdt kjeft? Ingen fra klubben som sverter han på noen som helst måte...

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jun 2014, 00:27 
Avlogget

Tror alle forstår hvorfor Godset vil ha kompensasjon for å miste Norges beste trener en måned før CL kval... Når de vet at celtic har ræva full av penger.... Samtidig er jeg helt sikker på at Godset var 200% sikker på at Deila ville ende i Celtic uansett og ville aldri spolert drømmen til Deila... Godset er knallharde på økonomiske prinsipper, det er derfor Godset er en av Norges skoleeksempler på å drive fotballklubb...derfor må de handle som de gjør i denne situasjonen... Deila var klar for nye utfordringer og muligens manglet motivasjon. Han mister stadig spillere og det er energikrevende å bygge nytt hele tiden..skjønner dette veldig godt. Heller en sulten David Nielsen enn en mulig mett Deila!

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jun 2014, 04:12 
Avlogget

Spørsmålet, Mog, er ikke din eller andres oppfatning av at Strømsgodsets forhandlere ville vite når de måtte opphøre med å presse på i forhandlingene, for ikke å spolere Ronny Deilas drømmeengasjement, slik at han uansett ville være safe. Det er istedet Ronny Deilas egen opplevelse av hvordan motparten oppfattet det. Når en slik kontrakt var så ønsket av ham. Når dessuten Celtic's villighet til å betale mer for ham i en forhandlingssituasjon ville være noe uviss i Ronny Deilas øyne. Det var åpenbart bakteppet for at Ronny fant å måtte gripe inn.

Jeg tror ikke at Ronny Deila i enhver forstand var mett på Strømsgodset i forkant av denne situasjonen. Kun at at han hadde følelsen av å ha fullført en etappe, noe som var viktig for ham. Og at Ronny Deila ønsker å trene lag på et høyest mulig nivå som karriereambisjon og -drøm . Bare i den forstand var Ronny "mett" på Strømsgodset. Ikke ellers mett. Men kan eventuelt være blitt det i etterkant. Jeg har intet inntrykk av at Ronny har jobbet med forminsket energi før i sesongen. Intensiteten i engasjementet til Strømsgodsets forhandlingsgruppe tyder på at fraværet av et slikt inntrykk er dekkende.

Endring: Rettelse av en tidligere dobbelt nektelse.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 08 Jun 2014, 19:32, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jun 2014, 11:02 
Avlogget

Det er ingen som er død eller noe, så dette får nok over, for dette dreide seg kun om business.

Men i det som i løpet av noen timer torsdag ble til en beinhard interessekonflikt mellom Strømsgodset og Celtic/Ronny, må det da være klart at Ronny ivaretok sine interesser, mens Strømsgodsets ombudsmenn gjorde sin jobb for våre interesser ( som klubb og supportere), og det var å forhandle frem størst mulig kompensasjon fra Ronnys nye arbeidsgiver.

Det er sannsynlig at klubben tapte inntekter på at Ronny brukte "fri til å dra" paragrafen i kontrakten fra nyttår for å få avsluttet forhandlingene.

Vi kan ikke i den ene saken klage over at JF &Co ikke fikser ditt og datt når det gjelder forsterkninger, for i det neste å anklage dem for manglende raushet overfor Ronny, når de kun prøver å få mest mulig ut av en rik (men før kontraktsopphevelse ikke veldig forhandlingsterk) motpart.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jun 2014, 14:21 
Avlogget

Kiddo skrev:
Det er ingen som er død eller noe, så dette får nok over, for dette dreide seg kun om business.

Men i det som i løpet av noen timer torsdag ble til en beinhard interessekonflikt mellom Strømsgodset og Celtic/Ronny, må det da være klart at Ronny ivaretok sine interesser, mens Strømsgodsets ombudsmenn gjorde sin jobb for våre interesser ( som klubb og supportere), og det var å forhandle frem størst mulig kompensasjon fra Ronnys nye arbeidsgiver.

Det er sannsynlig at klubben tapte inntekter på at Ronny brukte "fri til å dra" paragrafen i kontrakten fra nyttår for å få avsluttet forhandlingene.

Vi kan ikke i den ene saken klage over at JF &Co ikke fikser ditt og datt når det gjelder forsterkninger, for i det neste å anklage dem for manglende raushet overfor Ronny, når de kun prøver å få mest mulig ut av en rik (men før kontraktsopphevelse ikke veldig forhandlingsterk) motpart.

Du går inn på forfølgelse av egeninteressemotivet for partene som forklaring. Men du godtar tydeligvis bare at den ene parten gjør det. Uansett at Ronny Deila ble ved tidligere korsveier, hvor han kunne ha gått. Mens han nå fryktet for sin drømmemulighet, men ikke blir fortolket. For du er den på dette forumet som verre enn noen har uttrykt at du foretrekker at Ronny Deila unnlater å komme til Marienlyst til en dyp takk for alt hva han har tilført, og et stort farvel. (Sånt gjør et sterkt inntrykk på meg og denne gang vet jeg hvem.) Hvis du er representativ for flere, og dersom Ronny skulle få en fornemmelse av det, så er det jo mulig at han ikke kommer. I så fall kan du jo være tilfreds.

[Jeg for min del har ikke, så langt jeg kan se, sagt ett kritisk ord til at Strømsgodsets forhandlere prøvde å oppnå mer penger fra en svært lite generøs motpart.

Da bør også du, Ronny Deila (slik henvendt, dersom noen av hans kontakter skulle lese her) huske at siden tilhører du denne ugenerøse motpart. Da må du ikke avholde deg, men ut fra ære bør du vokte deg for å raide tidligere klubb for spillere dersom du ikke betaler rausere enn størrelsen på tilbud fra andre klubber, og avstå fra å benytte din kunnskap om kontraktslengder til billig å oppnå spesielle Strømsgodset-spillere i ubekvemme settinger for din forrige klubb. Når oppfordringen fra ny arbeidsgiver kommer, slik man kan vente ut fra manipulativ timing i prosessen for trenerrekruttering nå, velger du selv om du vil handle ut fra ære eller ikke i så fall.]

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jun 2014, 23:46 
Avlogget
Brukerens avatar

Du kan slappe av indie, Deila kommer i morgen for å ta farvell med oss:

http://www.dt.no/godset/jeg-gleder-meg- ... -1.8465572

Blir spesielt å ta farvel med både Deila og Keita på samme dag, men dette skal vi klare med stil. Det Deila har gjort for klubben er historisk, og han vil selvsagt bli hyllet av samtige. Bedriten måte han viste tillitt til Flo&Co når han følte det brant under føttene, han burde latt oss fullføre ekstraomgangene, og kanskje straffekonken med, han vet innerst inne at vi hadde latt han gå okke som.

Som jeg har sagt allerede, vann under brua siste hendelse, Deila blir hyllet som den helten han har vært 99,99% av tiden hans i godset.

Hyll DEILA, hyll Keita, og hytll JOSTEIN FLO. Alle må få sitt i morgen.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen