Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Okt 2020, 03:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 149 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 05 Mai 2011, 10:19 
Avlogget

Her er et kort referat (hentet fra http://www.fotball.no) fra U18 mot Slovakia 3. mai, der Norge vant 0-1, med en ny sterk innsats av Gustav M. W, og der Hermann R. debuterte:

Tekst: Christer Madsen
Publisert: 3. mai 2011

Norge står med full pott etter to kamper i Slovakia Cup. Tirsdag ble vertsnasjonen slått 1-0 i en tett og jevn kamp.

- Det ble et litt annet kampbilde nå enn i forrige kamp. Vi møtte et fysisk og robust lag, og det var stillingskrig hele veien. Men vi viste tålmodighet og ro, og klarte å vinne kampen. Det er veldig bra, sier assistenttrener Trond Nordsteien.

Midstjø matchvinner
Kampens eneste mål kom etter 53 minutter. Fredrik Midtsjø satte ballen i nettet etter pasning fra Gustav Wikheim.

- Det var en kontring tatt rett fra lærerboka. Vi var gode på overganger i dag, men var litt mer unøyaktig i vårt offensive spill enn det vi var mot Kroatia. Vi fikk ikke den samme rytmen, sier Nordsteien.

- Jeg er derimot meget fornøyd med attituden dette laget viser. Nå har vi slått to sterke nasjoner, og det viser at vi gjør ting rett, fortsetter han.

Møter Japan
Også i dag er tre spillere som blir trukket frem for sine gode prestasjoner.

- Tom Skogsrud bandt forsvaret sammen og var solid, Daniel Berntsen var flink med ballen og tørte å holde på den, mens Gustav Wikheim spilte en meget god andreomgang, sier treneren.

Nå venter Japan i den siste gruppespillkampen torsdag.

- Det blir en fantastisk fin utfordring for oss. Å få møte et lag fra en annen verdensdel blir veldig spennende. Nå skal vi ha en hviledag i morgen, så er vi klare til ny kamp på torsdag, avslutter Nordsteien.

Kampfakta:

Slovakia - Norge 0-1 (0-0)

Sted: Bolne Vestenice, Slovakia

Tilskuere: 200

Dommer: Gabriel Michlian, Slovakia

Gule kort: Sverre Økland, Tom Skogsrud og Christoffer Aasbakk, Norge.

Mål: 0-1 Fredrik Midtsjø (52.min)

Norge (4-4-1-1): Hermann Rhoden - Henrik Breimyr, Andreas Leirvik, Tom Skogsrud, Christoffer Aasbakk - Simen Standerholen (Erlend Robertsen 68.min), Sverre Økland (Emil Jonassen 56.min), Jonas Svensson (Fredrik Midtsjø 26.min), Elbasan Rashani (Gustav Wikheim 41.min) - Daniel Berntsen (Christian Mork 52.min) - Ole Kristian Langås

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2011, 10:25 
Avlogget

Kanon.
Blir spennende å følge Gustav og de andre gjennom sesongen, for nå er det mye på gang!

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2011, 23:52 
Avlogget

Absolutt godkjent innhopp av Gustav i dag.
Håper den fine utviklingen fortsetter!

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2011, 23:53 
Avlogget
Brukerens avatar

Imponerende i forhold til alderen, ja, men han rotet bort ballen et par ganger for mye, så hvorfor Deila byttet han inn når vi lå under 0-1 etter 75 minutter, klarer jeg absolutt ikke å forstå.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2011, 00:11 
Avlogget
Brukerens avatar

Doffen skrev:
Imponerende i forhold til alderen, ja, men han rotet bort ballen et par ganger for mye, så hvorfor Deila byttet han inn når vi lå under 0-1 etter 75 minutter, klarer jeg absolutt ikke å forstå.

Synes byttet var helt opplagt. Han skulle egentlig inn for Keita, som ikke får til noenting om dagen, og kom i steden inn for Storflor som var skadet. Vi har ikke flere vinger, Gustav har etter hva jeg har forstått spilt godt på team SIF og fortjente absolutt sjansen. Håper vi får se mer til han med det første.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2011, 00:18 
Avlogget

3047 skrev:
Doffen skrev:

Synes byttet var helt opplagt. Han skulle egentlig inn for Keita, som ikke får til noenting om dagen, og kom i steden inn for Storflor som var skadet. Vi har ikke flere vinger, Gustav har etter hva jeg har forstått spilt godt på team SIF og fortjente absolutt sjansen. Håper vi får se mer til han med det første.

Går det an å være enig med to som er uenig? For det er jeg :)

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2011, 01:05 
Avlogget

Noe slurv, men synes han var skikkelig frisk, og et lyspunkt på en grå dag. (Spilte jo forsåvidt ok, grått resultat)

Topp

InnleggSkrevet: 26 Jun 2011, 21:54 
Avlogget

Utrolig synd han ikke fikk den scoringen på 2-1. Tror denne karen kan bli veldig god om noen år.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Aug 2011, 00:56 
Avlogget

http://dt.no/sport/spilte-for-norge-1.6410876

Gustav på G-18 igjen.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Aug 2011, 11:29 
Avlogget

U18-landslaget rundspilte Polen i Horten igår. Gustav M. Wikheim spilte hele kampen (bortsett fra 5 min.), og kjørte karusell og driblet seg forbi de polske spillerne gang på gang i kjent stil. Flere innlegg fra kant , og assist på det første målet, og var selv meget nær ved å skåre. Gustav og Daniel Berntsen ble kåret til beste spillere av de norske landslagstrenerne etter denne kampen.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppf ... lte-Polen/

Topp

InnleggSkrevet: 12 Aug 2011, 12:27 
Avlogget

Herlig!
Om et par år spiller både Gustav og Tokmac fast på A-laget.
Banna bein.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Aug 2011, 15:05 
Avlogget

Dimmi skrev:
Herlig!
Om et par år spiller både Gustav og Tokmac fast på A-laget.
Banna bein.

Jeg har ut fra noen få glimt av dem begge under Team-SIF-kamper forestilt meg dem som et potensielt magisk radarpar:
Der effekten av de to kombinert blir som å si at 1 + 1 da ikke er lik 2, men f.eks minst 2 1/2 eller 3.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2011, 10:26 
Avlogget

Gustav starter mest sannsynlig på U18 for Norge mot Tjekkia i dag kl. 19 på Kongsvinger, etter den gode innsatsen mot Polen for noen uker siden. Kamp nr. 2 mot Tjekkia går på Strømmen Stadion torsdag kl.19. Dette er også en del av oppkjøringen til EM-kvalik som starter seinere i høst.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2011, 22:04 
Avlogget

Gustav Wikheim scoret G18-landslagets mål i 1-1-kampen mot Tsjekkia på Gjemselund:

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppf ... -Tsjekkia/

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2011, 23:37 
Avlogget

Får satse på at han gjør det bra i morra!! ( vis han får spille ) :)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 149 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen