Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Okt 2020, 19:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Peter Kovacs
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 08:29 
Avlogget

Jeg syns selvfølgelig det er veldig positivt at gode spillere linkes til Godset. Men jeg lurer på om Peter Kovacs fra Viking er riktig type spiss for oss? Han er jo en klassisk Flo-kopi, som har sine styrker i hodedueller og innlegg fra kanten. Og er det det vi trenger?

DEF's spillestil preges jo ikke akkurat (heldigvis) av lange baller, men heller spill langs bakken gjennom midtbanen og ut på kantene. Det som taler for Kovacs er vel at han utvilsomt er en god mann når innleggene kommer inn fra kantene igjen. Og det er vel heller ingen tvil om at han evnen til å score mange mål.

Spørsmålet er om han har de egenskapene jeg oppfatter at vi trenger i det oppbyggende spillet? Får vi til spillet vårt uten å ha en spiss som kan bidra i banespillet i større grad enn det jeg tror Kovacs kan?

Jeg har ikke konkludert, jeg bare spør. Og vi kan godt droppe "Fagermo vet best"-argumentet. For det gjør han selvfølgelig...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 08:55 
Jeg syns dette er bra - vi trenger utvilsomt luftstyrke i angrep.
Har derfor tro på Kovacs :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 08:59 
Avlogget
Brukerens avatar

Peter Kovacs representerer en spisstype vi på ingen måte har i stallen i dag. Hodestyrke foran mål er absolutt noe vi har bruk for. Og hodeballer trenger ikke nødvendigvis å komme svevende over midtbanen, de kan like gjerne komme fra kanten...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 09:09 
Avlogget

Jeg er enig i at vi trenger luftsstyrke foran mål. Men vi har bare én spissplass, har vi råd til å bruke den på en spillertype som er ekstremt god på dette, men ikke på så mye annet?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 09:44 
Avlogget

Vi har da riktignok 3 spissplasser.....

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 09:59 
Avlogget
Brukerens avatar

Ice skrev:
Jeg er enig i at vi trenger luftsstyrke foran mål. Men vi har bare én spissplass, har vi råd til å bruke den på en spillertype som er ekstremt god på dette, men ikke på så mye annet?

Ja, det har vi. Vel og merke hvis PK kommer i den samme scoringsformen som han hadde inne i Tromsø. Jeg synes jo ikke at de spissene vi allerede har briljerer med noe stort repertoar heller.

Men jeg ser poenget ditt. Det vil jo alltid være et mål å finne spillere som har flere ting å spille på, som er skikkelig gode til mange ting. Spørsmålet er hvor enkelt det er.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 10:58 
Avlogget

Skulle Kovacs komme, ønsker jeg ham hjertelig velkommen. Det som blir spennende å se, er hvem som er best av ham og Huusko i Godsets spillestil. Selvfølgelig har Kovacs fordelen i lufta med sine 2 meter, men Huusko er en slags luftens baron, slik Mini var i sine glansdager. Ah, kunne vi ikke bare spilt 4 - 3 - 4? :lol: Kalsæg, Huusko, Kovacs og Andersson der framme og Petar som supersub!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 11:02 
Avlogget
Brukerens avatar

FatOldSun skrev:
Skulle Kovacs komme, ønsker jeg ham hjertelig velkommen. Det som blir spennende å se, er hvem som er best av ham og Huusko i Godsets spillestil. Selvfølgelig har Kovacs fordelen i lufta med sine 2 meter, men Huusko er en slags luftens baron, slik Mini var i sine glansdager. Ah, kunne vi ikke bare spilt 4 - 3 - 4? :lol: Kalsæg, Huusko, Kovacs og Andersson der framme og Petar som supersub!

4-3-4 xD skulle Thomas Andre spelt midstopper da eller :lol:
Men vi sier ikke nei takk til en ny Flo vi=)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 11:07 
Avlogget

Nei, bare plusse på en til ute på banen. :)

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 11:30 
Avlogget

Ice skrev:
Jeg syns selvfølgelig det er veldig positivt at gode spillere linkes til Godset. Men jeg lurer på om Peter Kovacs fra Viking er riktig type spiss for oss? Han er jo en klassisk Flo-kopi, som har sine styrker i hodedueller og innlegg fra kanten. Og er det det vi trenger?

DEF's spillestil preges jo ikke akkurat (heldigvis) av lange baller, men heller spill langs bakken gjennom midtbanen og ut på kantene. Det som taler for Kovacs er vel at han utvilsomt er en god mann når innleggene kommer inn fra kantene igjen. Og det er vel heller ingen tvil om at han evnen til å score mange mål.

Spørsmålet er om han har de egenskapene jeg oppfatter at vi trenger i det oppbyggende spillet? Får vi til spillet vårt uten å ha en spiss som kan bidra i banespillet i større grad enn det jeg tror Kovacs kan?

Jeg har ikke konkludert, jeg bare spør. Og vi kan godt droppe "Fagermo vet best"-argumentet. For det gjør han selvfølgelig...

Jeg har intet svar, for jeg har ikke noe soleklart bilde av Kovacs som spisstype, for så godt følger jeg ikke med på det som ligger utenfor Strømsgodset. Dere som har mer av dette, fordi dere følger generelt bedre med, har dannet dere et bilde av hvordan ferdigheter og egenskaper har kommet til uttrykk, slik spillemåter viser dem fram, og slik trenere benytter spillere. Så framkommer et bilde av hva Kovacs "kan". Mitt spørsmål i korthet (jeg "mister" denne PC'en nå): Spørsmålet er om det er alt Kovacs "kan". Eller om det beskrevne er det han først og fremst "kan". Men at han i tillegg temmelig godt "kan" noe annet og mer i tillegg. - Slik at det kan bli en god, samt potensielt for spillemåten også relevant kombinasjon av primære og sekundære ferdigheter og egenskaper, men meget vel med et eventuelt tyngdepunkt i det Ice beskriver. Slik f.eks Keijo Huusko på sin side representerer en annen og annerleders kombinasjon av ulike ferdigheter og egenskaper (primære og sekundære).
Noe egentlig svar på Ice's spørsmål er jo ikke dette, bare en måte å tenke på det på.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 12:18 
Avlogget
Brukerens avatar

Med Kovacs på topp mot Aafk hadde det ikke stått 3-1 i målprotokollen. Kovacs er så jævli velkommen, så jeg håper jossebass får til denne overgangen!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 12:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Skal vi kjøpe alle spillerene på Viking :lol: Ronny, Kristian og nå Kovacs.. Thomas andre har jo også spilt for Viking :lol:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 13:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Super Godset skrev:
Skal vi kjøpe alle spillerene på Viking :lol: Ronny, Kristian og nå Kovacs.. Thomas andre har jo også spilt for Viking :lol:

Viking er vårt farmerlag :lol:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 13:09 
Avlogget

Super Godset skrev:

For å ikke glemme Lunde som nærmest er klar allerede. Danielsen er vell også en aktuell mann så vidt jeg har fått med meg?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 13 Jun 2006, 13:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Kovacs er Velkommen. Jeg synes at Serbern kan ligne mye på Magyaren, men ikke så sterk i lufta. Med Magyaren på plass, samt Keijo/Petar/Finstad, er det store variasjonsmuligheter utifra forventet kamp.

Og så vil jeg ha en ung venstreback. Europe- here we come!!!!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: