Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Sep 2020, 05:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 33 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: +1
InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 13:57 
Avlogget

Hva er det med dette forumet, og folks trang til å skrive +1 når man tydeligvis er enige i forrige innlegg?

Det bidrar med null og niks til debatten, annet enn at trådene blir unødvendig lange, og at man klikker seg inn for å se hva nytt noen har bidratt med, for så å bli skuffet.

Har folk her inne (for jeg registrerer det ikke i utstrakt form i noen andre fotballforum) en enorm trang for å vise at de er enige i forrige innlegg, eller er det noen annen sær grunn til +1?

Beklager hvis jeg fornærmer noen, men jeg synes det er irriterende å gå inn på en tråd for å lese de siste meningene, for så å møte +1...

Kjør debatt

Topp

Innleggets emne: Re: +1
InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:01 
Avlogget
Brukerens avatar

Besservisser skrev:
Hva er det med dette forumet, og folks trang til å skrive +1 når man tydeligvis er enige i forrige innlegg?

Det bidrar med null og niks til debatten, annet enn at trådene blir unødvendig lange, og at man klikker seg inn for å se hva nytt noen har bidratt med, for så å bli skuffet.

Har folk her inne (for jeg registrerer det ikke i utstrakt form i noen andre fotballforum) en enorm trang for å vise at de er enige i forrige innlegg, eller er det noen annen sær grunn til +1?

Beklager hvis jeg fornærmer noen, men jeg synes det er irriterende å gå inn på en tråd for å lese de siste meningene, for så å møte +1...

Kjør debatt

+1

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:03 
Avlogget

Jeg la vel egentlig opp til den.... :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:06 
Avlogget

Besservisser skrev:
Jeg la vel egentlig opp til den.... :lol:

+1

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:12 
Avlogget

Denne tråden hører i alle fall ikke under emne Strømsgodset IF og vil bli flyttet til "surr".

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:14 
Avlogget

Jeg mener den hører hjemme der det er mest trafikk, da +1 ikke akkurat bidrar til å løfte nivået på diskusjonen her inne. Har man ikke noe mer å bidra med enn +1, så kunne man kanskje like så godt holdt fingrene unna tastaturet....?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:20 
Avlogget

Hvis man er så opptatt av forumets "kvalitet" at det tar kun 20 minutter før en tråd som omhandler kvaliteten på forumet blir flyttet til en bortgjemt krok, så tror jeg man har misforstått moderatorrollen.

Min mening er at alle poster som kun inneholder +1 burde blitt flyttet til "surr", for det er nettopp det det er, surr!

Vel, vel...

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:36 
Avlogget

I spillertråden til Sankoh er nesten 10% av innleggende på de 4 siste siden innlegg hvor +1 er det eneste bidraget....

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:49 
Avlogget

Men er det ikke også en meningsytring det å være enig med siste taler i hele eller deler av argumentasjonen?
Må man nødvendigvis fremme andre synspunkter for at det skal få betegnelsen "meningsytring"?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:53 
Avlogget
Brukerens avatar

Synes selv at det innimellom blir skrevet noe som stemmer så godt overens med det jeg selv mener, så da stemmer jeg i. Du har din mening, jeg har min. Jeg synes ikke det er kjedelig og se andres meninger, og synes faktisk det er med på og berike debatten, og at det blir unødvendig og skrive om trent det samme som er skrevet før når man vil uttrykke at dette er meningen min også.

Kunne ellers hatt tommel opp/ned funksjon ved innlegg, så hadde man ikke trengt og skrive +1 eller lignende om det andre har skrevet, frem til det eventuelt kommer forbeholder jeg meg retten til og stemme i det andre har skrevet der jeg føler det er viktig for meg og yttre standpunkt/mening selv også.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 14:58 
Avlogget

Jeg kan godt se at det er behov for å si seg enig/uenig (det er jo det et diskusjonsforum er til for), men hvorfor ikke fylle på med en begrunnelse?

For meg er det litt barneskolenivå over +1, og jeg klarer ikke å finne noe annet fotballforum hvor +1 brukes så mye som her inne.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 15:04 
Avlogget

feil...

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 15:39 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg ser ikke problemet med +1 på et diskusjonssted om man er enig i alt som står. Har heller ingenting i mot at noen kun skriver "Enig" - og ser ikke alltid vitsen med å utdype. Om eksempelvis du Besservisser skriver et innlegg jeg er enig i, eller tenkte å skrive selv, så er det da vel så poengløst at jeg skriver "Jeg er enig med deg Besservisser, for det du skriver er akkurat det jeg tenker om Nordkvelle sin avgang og".

Der man må utdype seg, er derimot når man er uenig.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 16:05 
Avlogget

+1 har som betydning som en "like" på Facebook. Forstår egentlig ikke frustrasjonen din. Hvis du skriver et godt innlegg jeg stiller meg bak, hvorfor ikke bare føye inn +1, i stede for å gjenta det du nettopp skrev eller motsi deg bare for å motsi deg?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2011, 17:54 
Avlogget

Så om 20 debatanter etter hverandre skriver +1, så er det ok, og med på å løfte forumet? Til forskjell fra likes på fb, så fremstår +1som et innlegg i en tråd, og jeg synes det er unødvendig, og irriterende å åpne tråder bare for å lese at noen andre "likte" det foregående innlegget.

Vel, vel. Skjønner at jeg er alene om dette, så da var det tydeligvis en unødvendig diskusjon å dra opp.

+10000

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 33 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet