Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Sep 2020, 04:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 29 Mai 2015, 23:25 
Avlogget

Jeg er ikke bare relativt stille. Jeg har ikke heiet på Strømsgodset en eneste gang hele sesongen så langt. Ikke klapper jeg i takt med andre heller. Jeg klapper applauderende for egne spilleres prestasjoner. Jeg jubler for scoringer. Men det er alt. Jo, ved to anledninger har jeg ropt Mjøndarn tre ganger etter hverandre. Det er i forbindelse med at over anlegget er blitt spilt "Hvis du ikke hopper nå, så er du M --".

Det ble skrevet på godset.no tidlig at Strømsgodsets tilhengere er hoppende tilhengere. Det ble oppfordret til å sende opptak eller hva det var, av den sangen. Det er greitt. Da er jeg avskiltet som gammeldags, treig tilskuer. Det har jeg sagt at jeg vil akseptere. Gå over til å være taus tilskuer. Selv om jeg under fire kamper lidenskapelig har vist Godsetunionen min styggeste finger når de forhåner meg med den tåpelige sangen. Jeg hater riktignok ikke Mjøndalen. Men jeg føler en distanse til dem. Jeg har før om årene ofte beundret dem for evne til å frambringe egne spillere som til tider Strømsgodset før hadde mer vanskelig for. Nå er alt det omsnudd. Jeg har ikke drømt om hatkamper som en del MIF-hatere. Jeg er ikke så glad i å dyrke fotballhat. Det nærmeste jeg har av det, er for en Oslo-klubb. Men jeg er altså ikke en elsker av MIF. Jeg hadde vel foretrukket at de ikke hadde rykket opp.

Ved noen få anledninger har jeg sett oppfordring om vokal støtte fra tribunen. For meg reduseres noe av opplevelsen ved at jeg er taus. Men jeg føler meg avskiltet som tilhenger.

Som jeg har skrevet et sted: Ønsker man at slike som meg skal heie på eget lag, så får man skrive på like sentralt sted som den motsatte meldingen jat "Om du ikke hopper nå, så er du ikke nødvendigvis Mjøndarn". Hvis ikke, anser jeg meg ferdig med den slags. Minst en omkringsittende har sagt seg tilfreds med endringen. Det er mer behagelig. Så sannsynligvis er det til det gode. Men en gang kan det kanskje tenkes at noen tilhengere av eget lag går fra konseptene ved en annen anledning jeg roper "Mjøndarn" etter å ha blitt forhånet over stadionanlegget.

Dette er altså svar på et spørsmål, stilt et annet sted, men besvart på et passende forum.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2015, 00:22 
Avlogget

Interessant lesning Indie. Nå forstår jeg mer av din endrede supporterstil. Jeg synes som sagt at dette er synd, men kan se poengene dine. Jeg støtter deg i din protest, men føler at vi mister noe viktig med deg i din nye rolle som "taus" supporter.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: