Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 17 Okt 2019, 22:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 04 Okt 2019, 10:17 
Avlogget

Ingen kamptråd?

Keita fortsatt skadet ellers stort sett fulltallig.

Det er varslet bytter men ser ikke helt hvem som skal starte i stedet for de som startet siste kamp.

Kle dere godt! Det blir kjølig på kampen i kveld :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 04 Okt 2019, 10:49 
Avlogget

I all hast på jobb et eneste mulig poeng:

Når denne kampen tillegges en slik mytisk rolle i kraft av forestillingen om møtet med den historiske erkerival, introduserer det en måte som et nydannet og forbedret Strømsgodset like fullt kan gå på en mine i denne kampen. Det er ved å la det mytiske aspektet helt få dominere over det alminnelige aspektet av kampen. Det er nemlig ved mentalt å gå helt opp i det mytiske aspektet. Bruke opp meget psykisk energi på akkurat det. For det er det alminnelige ved kampen som bør være det gjennomføringsmessige fokus for det fornyede Strømsgodset. Aktuelt har det mytiske apektet primært med kulisser og kontekst (og for mange fortidens fotballromantikk ) å gjøre, men i mindre grad med innhold når egen lagkvalitet gradvis er i ferd med å bli gjenvunnet, om enn det stadig er et godt stykke å gå.

Dette poenget tror jeg er imidlertid er godt ivaretatt ved forberedelsen til kampen. Men iverksettelsen kan jo miste det rette fokus.

Vektagt historisk rival eller ikke, for sesongutfallet derimot har oppgjøret åpenbart i vesentlig grad en betydning, gitt forutsetningene.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Okt 2019, 12:13 
Avlogget

Hvilken ramme for denne siste utgaven av Buskerud derbyet. Det kan faktisk være 3050 som sender oss ut av det gode selskap, for det skal bli veldig vanskelig å unngå nedrykk med poengtap i kveld, ja det blir tøft nok med seier. Alle mann til pumpene!

Topp

InnleggSkrevet: 04 Okt 2019, 12:37 
Avlogget

Keita på benken... hmmm...

Tokstad står over pga gule... Hove inn.

Parr er ikke i troppen pga belastningsskade under helen.

Ellers som siste kamp....

Topp

InnleggSkrevet: 04 Okt 2019, 13:08 
Avlogget

Det er vel først i de kommende kampene at vi i betydelig grad kan miste spillere til kortkarantener.

arto skrev:
Hvilken ramme for denne siste utgaven av Buskerud derbyet. Det kan faktisk være 3050 som sender oss ut av det gode selskap, for det skal bli veldig vanskelig å unngå nedrykk med poengtap i kveld, ja det blir tøft nok med seier. Alle mann til pumpene!

Jeg tar verken full poenggevinst eller det motsatte på forskudd. Tenker ikke konsekvenser før det er slik. Det interessante perspektivet etter min oppfatning er at vi er med i nedrykksstriden igjen fra en periode nærmest å ha vært frakoblet. Da nyter jeg den situasjonen så lenge det varer!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Okt 2019, 15:46 
Avlogget

Independiente skrev:
Det interessante perspektivet etter min oppfatning er at vi er med i nedrykksstriden igjen fra en periode nærmest å ha vært frakoblet. Da nyter jeg den situasjonen så lenge det varer!
Så sant, godt å være med i spillet om ny kontrakt igjen

Topp

InnleggSkrevet: 04 Okt 2019, 18:26 
Avlogget

1. Viljar Myhra
35. Martin Hansen

2. Mounir Hamoud
4. Duplexe Tchamba
5. Jakob Glesnes
22. Prosper Mendy
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra

6. Henning Hauger
7. Herman Stengel
8. Johan Hove
18. Martin Rønning Ovenstad
20. Mikkel Maigaard
42. Ipalibo Jack
46. Tobias Fjeld Gulliksen

10. Moses Mawa
56. Mustapha Fofana
77. Muhamed Keita
88. Lars Jørgen Salvesen

Topp

InnleggSkrevet: 04 Okt 2019, 22:57 
Avlogget

(Med noen endringer fra igår kveld.) Tja, hva så jeg fra bak mål, og hva skjønte jeg av det jeg eventuelt så med mitt ikke altfor gode syn? Nokså begrenset trolig.

En noe forsiktig 1. omgang vel. Defensivt ganske kontrollert, men følgelig noe lite understøttelse av spisser som dermed fikk vriene arbeidsforhold. Kanskje noe av en måte å spille deler av bortekamper, uten hele tiden da å gå "all in" i offensiv. Etter hvert litt høyere i banen, men tilsynelatende litt reservert forover. Noe mer i angrep etter at vi kommer under i 2. omgang. Men det såkalte momentum vi hadde etter scoringen, syntes ganske raskt å frese ut. Fint forspill der fra Mendy på det jeg leser er en heldig avslutning med scoring ut fra intensjon. Like fullt kreditt Salvesen.

Totalt betraktet, en litt moderat kampprestasjon fra laget og et visst tilbakeslag. Tidvis igjen plussvurdering av Mendy. Syntes selv ellers at Glesnes ofte var blant dem som kom best fra det, og må si meg enig i det leste at også keeper Hansen hørte til dem.

Syntes derimot ikke at Keita hadde noe som helst spillemessig å by på. Hvor vidt Keitas stygge situasjon hadde noe villet over seg, var jeg ute av stand til å bedømme. Også ut fra en filmsnutt. Kanskje ikke? Alt i utgangspunktet kan jeg for min del styre meg for Keitas aktuelle "retorikk" i forkant, men jeg skal holde igjen i bedømmelsen av den stygge situasjonen overfor en spiller som jeg ut fra hans spillerhistorie innrømmet er svært reservert til.

Uten å ha sjekket nøyaktig er vårt lag vel blant dem i bunnstriden med høyest tilvekst i poeng de seneste rundene. Men det har vært i mange 6-poengskamper mot tabellrivaler. Uviss derfor på hva slags perspektiv som stemmer nå. a) at vi ut fra gjenstående kampprogram, sammenlignet med tabellrivaler, ligger noe kunstig høyt på tabellen. Eller b) at poengtilveksten som styrkemål, samt lagets forøkte soliditet, like fullt er såpass lovende at vårt lag også kan nå enkelte plusspoeng mot enkelte noe sterkere motstanderlag, men ikke andre igjen. Imidlertid igjen en antydning til usikkerhet omkring gjenskaping av eget spill på bortebane. En serieomgang, der vi ikke styrker vår tabellposisjon, men kanskje heller ikke direkte svekker den. Derimot en serierunde hvor vi trolig mer enn i andre runder kunne ha styrket den, men uten å makte det.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: