Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Okt 2020, 23:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 20:51 
Avlogget

stm skrev:

Synes ikke det var helt elendig i dag.

Vet du hva? Det synes faktisk jeg.
En ting er at vi har spillere som er på vei tilbake fra skade, og litt annet smårusk.

Men, for faen : Det har da lag som Sarpsborg og Hønefoss også.
Faktum er at vi ikke skaper flere målsjanser enn disse, så får heller de som synes det er "ok" med et stolpeskudd og et par hederlige sjanser mot disse to lagene mene nettopp det.
Jeg synes det er langt under hva man bør kunne forvente med dagens stall.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 20:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Helt enig, Dimmi! Vi må kunne forlange MYE mer enn hva som er blitt vist til nå i sesongen.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 21:22 
Avlogget

Legger den håpløse sesongstarten på Deila's skuldre.

Det virker som han har sett seg blind på at Sørum MÅ spille. Når alle andre ser at det ikke funker, er det ett stort irritasjonsmoment.

Mot VIF borte forventer jeg 4-3-3 og Sørum på benken fra start.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 21:28 
Avlogget

Siden jeg var den som trakk det ut av stms innlegg at ikke alt var helsvart (i kampen jeg gikk glipp av), kan jeg være hovedskyldig i at stm blir så selektivt sitert.

Og det er jeg, ikke stm, som skriver om spillere sent tilbake fra skade. Her for å begrunne en effekt for sen innspilling av nye formasjonstall. Ikke for at sånt skulle gjelde mer for oss enn for andre lag, men fordi det gjelder for vårt eget lag dersom en vil være seg bevisst hvorfor det presteres som det gjør. De som vil kreve, får gjøre det. Men de som vil forstå også, kan ta med f.eks slike momenter.

Da vil jeg reparere det overfor stm vis a vis andre lesere på en ny innleggsside med å bringe hele sitatet

stm skrev:
Mange gode poeng her, og jeg savner også kantspillet fra i fjor. Frustrerende å se enkelte tider når vi prøver å komme gjennom. Samtidig så det ut som om Sarpsborg 08 hadde forberedt seg godt på akkurat dette. Det var som regel 3 mot 2 ute på kanten, og da er det vanskelig å komme gjennom.

Synes ikke det var helt elendig i dag. Sørum har et skudd like utenfor, Kovacs scorer på tvilsom offside, Stefan har en i krysstverrliggeren, og Storflor har et skudd som keeper redder med en god involvering. Samtidig savner jeg mer samhandling og raske gode valg framover. Det virker som om spillerne forventer løp som ikke kommer, eller går på løp når pasningene ikke kommer, eller spiller til en mann som ikke er der. Det er slitsomt å se på.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 21:34 
Avlogget

Jeg skjønner at folk er misfornøyde, og det er jo jeg også, selv om jeg synes det blir mye svartmaling. Utrolig lett mål vi slipper inn, burde ikke vært mulig. Spesielt frustrerende også på slutten, når Sarpsborg har ballen mest og vi ikke får til noen ting på overganger. Men det er to lag på banen, og når gutta ikke får uttelling på sjansene etter pause, så tror jeg de mister litt trua. Synes det er rart at vi spiller med to foran i hver kamp nå. Trodde poenget var å variere litt.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 21:45 
Avlogget

Jeg synes det er all mulig grunn til å svartmale når lag som Sarpsborg og Hønefoss er spillemessig fullt på høyde med oss.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 21:47 
Avlogget

Esperado skrev:
Legger den håpløse sesongstarten på Deila's skuldre.

Det virker som han har sett seg blind på at Sørum MÅ spille. Når alle andre ser at det ikke funker, er det ett stort irritasjonsmoment.

Mot VIF borte forventer jeg 4-3-3 og Sørum på benken fra start.

I DT 9. januar ble Ronny Deila gjengitt på

SITAT I UTDRAG
2013 blir året der Strømsgodset skal bli enda bedre på det de allerede er gode til. Deila varsler enda mer ballbesittelse. Og mulige formasjonsendringer. Eller i hvert fall vilje til å se på løsninger som gjør Godset enda mer uforutsigbare.

Det inkluderer tallkombinasjonen 3-5-2 og 3-4-3. En trebackslinje som virkemiddel i kamper der Godset jakter scoringer.

– Vi ønsker å leke litt med 3-5-2. Det er ikke noe mer i det enn det, understreker han.
SITAT SLUTT

Dette viser en mer grunnleggende kilde til hva som ligger bak Deilas benyttelse av formasjonstall enn en opphengthet i en spiller: En videreutvikling av hans spillemåte.

Faktisk det mange i et tidligere stadium etterlyste: Eksistensen av en plan B, men på Ronny Deilas premisser. Eller kanskje heller: Flere planer enn bare en, bortsett fra at når de begynner å virke bedre, så vil de trolig ligne hverandre noe mer enn til nå.

Tillegg: Jeg tror riktignok at begrunnelsen Ronny Deila vil kunne gi, kan ha flere motiver enn å bidra til scoringer i kampperioder, der laget jakter scoringer.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 22:45 
Avlogget

Alt i alt en helt ok match, men man skaper ikke en dritt. Skaper kun de på frispark og den ene til Sørum. Sørum og Kovacs var helt utafor idag og bommer på enkle pasninger osv osv. Abdi og Brenne var helt ræv de og, spesielt Brenne, stilt spørsmål ved han lenge og skjønner fortsatt ikke hva man skal med han, hiv inn Kwakwa eller Ovenstad isteden. Også må man for helvete slutte med jævla tråkling inne i boks hele tiden, fy faaan og jævli det er og se på. Særlig når det ikke funker på 100.gang, bør et og annet skje som gjør at man slutter med det og heller prøver et skudd. Og for neste match, jeg vil se Keita og Dio, Keita fordi han har den x-faktoren som kan være nødvendig, + han er ikke sånn jævla tråkleri-helvete hele tiden. Og Dio fordi han så 100x mer lysten ut enn spissene vi stiller med idag.

Forresten, andre enn meg som la merke til hvor jævla ofte 08-gutta la seg? Spess han der venstrebacken, ufyselige takter

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 22:50 
Avlogget

Dimmi og andre svartmalere: Tror ikke at RD har mistet vurderingevnen helt, sånn plutselig. Ny formasjon er nok heller en mulighet han ser til å bringe Godsetfotballen videre!.

Fortjenestefullt synes jeg, fordi vi er avhenging av å utvikle videre hele tiden.

Det er frustrerende når det ikke funker, men vi har sett glimtvis i de to hjemmekampene (og sammenhengende i de første 15 i dag i særdeleshet) at dette kan blir veldig bra.

Dessuten er det ikke noe prestisje i dette. Feiler det over tid så tar RD og gutta rev i seilene, helt sikkert.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 23:04 
Avlogget

Salihovic skrev:
Og for neste match, jeg vil se Keita og Dio, Keita fordi han har den x-faktoren som kan være nødvendig, + han er ikke sånn jævla tråkleri-helvete hele tiden.

Brannfakkel : Keita har ikke vist en dritt i mer enn 2 minutter sammenhengende de siste sesongene. Minst av alt i dag. Forferdelig dårlig innhopp.
I dag synes jeg kun Stefan, Øyvind, Vilsvik og Adam får godkjent.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2013, 23:11 
Avlogget

Keita var da strengt tatt ganske god ifjor, men fikk skader når han var i form begge gangene. Uansett tar jeg Keita i startoppstillinga foran Brenne. Det Wikheim viste sist var om mulig enda verre. Synes heller ikke Keita var så dårlig i innhoppet idag, men lider av det samme som alle andre idag, "vi-skal-ikke-skyte-hvis-vi-kan-gjøre-noe-annet" drit.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Apr 2013, 01:57 
Avlogget

Dimmi skrev:
Salihovic skrev:
Og for neste match, jeg vil se Keita og Dio, Keita fordi han har den x-faktoren som kan være nødvendig, + han er ikke sånn jævla tråkleri-helvete hele tiden.

Brannfakkel : Keita har ikke vist en dritt i mer enn 2 minutter sammenhengende de siste sesongene. Minst av alt i dag. Forferdelig dårlig innhopp.
I dag synes jeg kun Stefan, Øyvind, Vilsvik og Adam får godkjent.

Synes Johansen var katastrofe, feilpasningene florerte.

Vilsvik var eneste lyspunkt, og Adam kunne med litt mer dyktighet/flaks reddet målet. Som selvfølgelig forsvaret skulle klarert.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Apr 2013, 01:59 
Avlogget

Salihovic skrev:
Keita var da strengt tatt ganske god ifjor, men fikk skader når han var i form begge gangene. Uansett tar jeg Keita i startoppstillinga foran Brenne. Det Wikheim viste sist var om mulig enda verre. Synes heller ikke Keita var så dårlig i innhoppet idag, men lider av det samme som alle andre idag, "vi-skal-ikke-skyte-hvis-vi-kan-gjøre-noe-annet" drit.

Keita hadde et elendig innhopp. Han evner ikke å være god i mer enn 2-5min av kampene han spiller. Ødelegger veldig ofte angrep, med å stoppe fullstendig opp og prøve å tråkle seg innover i banen.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Apr 2013, 10:08 
Avlogget

thomzi skrev:

Synes Johansen var katastrofe, feilpasningene florerte.

Uenig.

Fra min posisjon på DT var Johansen ett ordentlig arbeidsjern i går, at han hadde noen feilpasninger (som absolutt ALLE) hadde i går, får bare gå. Johansen vant 2. baller, han rydda opp defensivt, selv med noen feilpasninger gjorde han det beste ut av hva resten av spellerne ga han muligheter til å gjøre. Vil si Stefan var av de bedre i går, om ikke den beste sammen med Vilsvik.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Apr 2013, 17:06 
Avlogget

Litt av problemet igår var jo og at midtbanespillerne hadde fryktelige avleveringer. Stefan den minst elendige vil jeg si. Brenne som er en middelmådighet kan gjerne benkes framover uansett, bruke Kwakwa eller Ovenstad som ihvertfall kan bli gode. Abdi var litt tilbake på høstnivået igår synes jeg, litt for mye slurv helt enkelt

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen