Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 26 Okt 2020, 05:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 02 Mai 2013, 11:23 
Avlogget

Jeg for min del mener istedet at laget var mentalt "på" i starten og syntes forberedt på å skulle være det. Viste seg spillemessig godt fram i den perioden også i forhold til sin status for tiden. Da fikk vi imidlertid se et eksempel på en kamp, der det var viktig for et lag å sette sine sjanser når de får dem. En del kamper kan man kompensere ved å sette sjanser senere, men slik var det ikke her. I kampinnledningen var til og med de avslutningene bedre enn de sjansene som ikke ble omsatt til scoring mot Molde.

Deretter tror jeg at utebbing av sjanseskaping i særlig grad er Askers ære. Organisasjon og innsats i kombinasjon. "Står banen" godt, tror jeg, i form av å utspenne avgjørende banerom defensivt. I neste moment: De setter så sine relativt få sjanser, også seg selv til ære.

Den mentale "biten" for vårt lag kommer gradvis på 0-1 mot oss, men først for fullt - etter min mening - især, noe forbausende nettopp det, først etter at vårt lag kommer opp på 1-2. Kanskje som en reaksjon på hva det så langt har kostet vårt lag å ligge under mot et lag som man er definert til liksom uansett å skulle slå. Det skriver seg fra den fallhøyden divisjonsforskjell påfører det høyere tilhørende laget ved å ligge under i målprotokollen. Det lammet den gjenovertagelsen av styringen i kampen som nettopp på oppnådd 1-2 omsider syntes mulig. En forståelig, men likevel svært skuffende effekt. For meg var i grunnen det aller mest skuffende at der den forutgående delvise lammelsen med ett nå syntes meget mer mulig å overvinne, så satte den seg tvert imot gjennom nesten totalt.

Om en eventuelt kan lære noe av sine nederlag, så lurer jeg på om det kunne være noen erfaringer å trekke ut overfor den sistnevnte forsterkede mentale lammelsen.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2013, 13:20 
Avlogget

Har bare sett tv-bildene, men ut i fra det som ble vist der virker det som om Nuhu nok en gang er involvert i baklengsmål ved å være uoppmerksom?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen