Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 26 Okt 2020, 10:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 25 Mai 2013, 10:47 
Avlogget

Puh! For en slitsom kamp fra tribuneplass! Vi hadde alle så jæv... lyst på disse tre poengene foran en lang fotballpause, hvor viktige det ville være var de fleste enige i selv om vi uansett ville være serieleder gjennom ferien. Neste motstander er Rbk på Lerkendal, vi kan nå reise med lave skuldre, vel vitende om at vi vil være serieleder også etter å ha gjestet løvens hule. Satt med undring under første omgang i går, kan det virkelig være så stor nivåforskjell på lag en og tre, Aafk fikk nesten ikke låne ballen. De gangene ballen var på vår banehalvdel i løpet av de første tolv minutter var det vi som hadde den og Aafk scorer da selvfølgelig på sitt første besøk foran Adam, da fikk jeg bange anelser. Deilig følelse da at vi klarer å straffe dem allerede før pause. I annen omgang viser Aafk at de er et bra lag og at det ikke er tilfeldig at de ligger pent plassert på tabellen. Våre gutter får virkelig satt sin arbeidsmoral på prøve og forsvaret har sin fulle hyre med å holde kula unna nettmaskene, bra jobba av forsvar og målmann! For et par tre sesonger siden hadde vi nok tapt 2-4 etter en sånn omgang. Kampen i går viste vel også at midtbanen er vår tynneste lagdel og at vi er veldig sårbare for skader/utestengelser i dette leddet. Skal vi kunne ha det minste forhåpning om seriemesterskap til Drammen kan vi ikke miste Johansen og eller Abdi før høstsesongen. For dagen vil jeg være en enga-sympatisør, heia Vif, kjemp bartene i kne!
Ha en god fotballferie :-)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mai 2013, 14:52 
Avlogget
Brukerens avatar

Blå skrev:
Jeg ser at rikspressen fokuserer på Ålesunds gode andreomgang. Jeg synes serieledere bør vises mer respekt enn som så, vi kontrollerte førsteomgangen totalt. Åfk hadde knapt et par sjanser og scoret et flaksemål. vi spiller propagandafotball og går i garderoben med ledelse.

Altså. Aalesund var bedre i andre, enn det Godset var i første - syns jeg. At rikspressen ikke viser oss mer respekt? Alle steder jeg har lest har skrevet om en omgang hver, og at Aalesund fortjente poeng. Akkurat det er det _null_ tvil om. Kan ikke huske sist et bortelag skapte flere og større målsjanser enn Strømsgodset.

Uansett: Deiligste 3-poengeren på lenge! Positivt innhopp av Lehne for en usedvanlig svak Wikheim. Aalesund trodde nok Kovacs skulle starte, og lot - akkurat som Brann, Johansen få allverdens med tid selv om han ikke spilte sin beste kamp. Gutta løp og løp i andre, men jeg savnet at noen plukket opp ballene rundt Aarøy. Han fikk gå i duell/ta ned/flikke ballen upressa videre til en umarkert lagkamerat gang på gang på gang. Hadde jeg vært Deila ville jeg faktisk trukket Kovacs ned i duellen mot Aarøy og heller flyttet noen andre opp, for det var uten tvil deres viktigste angrepsvåpen.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2013, 21:41 
Avlogget
Brukerens avatar

Grompen skrev:
Altså. Aalesund var bedre i andre, enn det Godset var i første - syns jeg.

Ikke helt enig. Vi var totalt overlegne i 1.omg. Men nok en gang, nå er 3-4 kamper siden, at vi gir fra oss alt etter pause. Men nå var det verre enn noen gang. Gudskjelov har tantene bare to fotballspillere, Barrantes og araberen. Men araberen var god.

Midtbanen går i oppløsning. Stefan løper jo bare mer og mer etter som tida går, men hjekper ikke når vi mister posisjonene. Så det er mye å jobbe i med juni.

MenDio er gull for oss. Og idag framstod STORflor. Synd ikke en av frekkis innleggene gikk inn. Vilsvik har mista mye av touchen, og Brenne bare løper.

Men vi VANT. Hvor ofte vant ikke rbk slike kamper i "gullalderen"??!!!!!

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2013, 08:55 
Avlogget

At ikke riksmedia vier oss mer oppmerksomhet er jeg glad for. Mindre kjas / mer ro.
At spillerne er slitne synes, også Ronny og trenerbenken var slitne. Det ble ikke gjort ett grep for å demme opp for Gerd sin endring i taktikk / spillemønster. Kovacs på Årøy, to raske inn i angrep i en 4-4-2 hadde muligens hjulpet på hjerte til en del drammensere.

Stemmer mitt inntrykk av at vi mangler saft i beina siste tjue minutter. Hver kamp ??

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2013, 10:24 
Avlogget
Brukerens avatar

janh skrev:
Stemmer mitt inntrykk av at vi mangler saft i beina siste tjue minutter. Hver kamp ??

Sitter med samme følelsen. Unntaket er StefanJ

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2013, 13:50 
Avlogget

Som det ble sagt etter kampen: "I 2. omg viste Godset seg fra en menneskelig side". Gutta har levert på et utrolig høyt nivå lenge nå. Høsten blir nok veldig lang, der vi kamp etter kamp må opp på det høyeste nivået igjen får å vinne. Vi får glede oss over hver gang det lykkes, og støtte gutta i de tunge periodene som måtte komme!

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2013, 14:02 
Avlogget

Jeg så kampen på nytt i går. Det var egentlig bare det første kvarteret etter pause og på overtid at vi ble presset skikkelig tilbake, og Aalesund skapte store sjanser. Ellers var andre omgang ganske jevn. Vi fikk ikke til så mye samspill framover, men hadde noen gode kontringer. Første omgang fikk Aalesund knapt låne ballen.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen